Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (37) bogár (123) bond (25) burago (17) carspotting (628) cikk (5) coca cola (3) corgi (56) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (7) eladó (15) ertl (3) film (163) filmhíradó (11) greenlight (7) grell (8) guisval (3) helikopter (18) hellókarácsony (17) honda (21) hot wheels (338) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (57) johnny lightning (31) kártya (5) könyv (9) lego (131) maisto (34) majorette (115) matchbox (388) mercedes (19) military (70) moszkvics (2) muscle (217) mustang (76) noname (58) norev (22) picasso (38) playart (5) police (194) polistil (12) realtoy (23) reklám (139) retro (680) revell (1) schuco (5) siku (71) solido (3) stahlberg (6) star wars (134) superkings (19) suzuki (7) taxi (22) tomica (85) vatera (8) volkswagen (330) volvo (107) vw (322) welly (14) wish (10) zene (84)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • camell: Az a matt szürke fényezés valóban zsíííír! (2017.11.17. 10:16) Mazda Repu
  • Sam. Joe: Jó, hogy írtad, mert már akartam kérdezni, hogy ki ez a két noname csávó Rájen mellett! 8-) (2017.11.16. 16:25) Arcom a blogon
  • AttiLADA: Szuper! :-) Ezekről mindig mesélt Apukám, hogy milyen jók voltak, mekkora élmény az egész! Sajnálom, hogy nem láthattam élőben! :-( (2017.11.14. 11:04) Carspotting Extra - Fortepan autóverseny-fotók
  • RÁJEN: @Duplaxiii: Halihó! Jogos, Lauda képe megvolt valahol az agyam egyik eldugott szegletében, de amikor a poszt készült (és azóta se) egyszerűen nem ugrott be - köszi a kiegészítést! Azt amúgy fontos m... (2017.11.13. 19:36) Carspotting Extra - Fortepan autóverseny-fotók
  • rolls: Nagyon jó lett! A "keresztpromóciót" se feledjük! :)) totalcar.hu/tesztek/2017/10/21/veteran_fiat-abarth_1000tc_1968/ A 6.-ik képen egy földönkívüli látható, "1."-es rajtszámmal, - valószínűleg lek... (2017.11.13. 17:51) Carspotting Extra - Fortepan autóverseny-fotók
  • Utolsó 20

Corvette

RÁJEN 2009.03.09. 12:25

Már régóta akartam egy ilyen posztot. El is kezdtem írni, összeszedegetni az infókat, wikipédiáról fordítgatni, el is juotottam egy darabig, de aztán rájöttem, hogy a dupla munka felesleges. Mert. Eddig jutottam amúgy:

A korvett eredetileg egy könnyű, jól manőverezhető, alacsonyan felfegyverzett hadihajó, a fregattnál kisebb, de egy parti őrségi járőrnél nagyobb. Vagy egy űrhajó a Star Warsból. De minket nem ez érdekel. Hanem az autó. Illetve AZ AUTÓ. A GM 1953-ban gondolt egyet, és a Harley Earl által tervezett új sportkocsiját a fenti hadihajóról nevezte el. Formájában is felfedezhető némi utalás a hajózásra, legalábbis ha a könnyed hullámokat utalásnak vesszük. Michiganben kezdték gyártani, kézzel. A projekt létrejöttét az Európában látott kétüléses, főleg angol és olasz kétüléses sportkocsik ihlették, ugyanis amerikaiak azelőtt ritkán ruccantak át ekkora tömegben, és 'Opel' kódnév alatt el is indult a fejlesztés. A forradalmi üvegszálas gyártási technika bevezetését nem a súlycsökkentés motiválta, hanem a háború utáni acélhiány, illetve -kvóta. Kezdetben még így sem igazán tudta felvenni a versenyt a jóval kifinomultabb európéer versenytársakkal, például komoly gondjai voltak a megállással, miután a hathengeres teherautómotor végre felgyorsította, így egy időben komolyan úgy nézett ki, hogy nem is erőltetik tovább azt, ami nem megy. De történt két dolog: 1955-ben bemutatták a Chevy első "újkori" V8-asát (egy), amit egy orosz emigráns összerakott egy háromsebességes váltóval és beletolta a Corvette-be (kettő). Hoppá: állat sportgép született. Zora Arkus-Duntov lett így a Corvette Apja. És volt még egy tényező, ami miatt a Corvette a palettán maradt: a Ford bemutatta '55-ben a Thunderbirdöt, amit kétszemélyes luxusautónak pozícionáltak, így a GM nem tehette meg, hogy a Fordnak egyedüli komoly rivális jelentő modelljét csak úgy kivonja a piacról. Nem is tette, szerencsére. '58-ban a T-Bird meg is hátrált, amennyiben a négyülésessé válást ennek betudhatjuk.

Mindenesetre ezt még beteszem ide, mert előre kigondoltam, hogy filmes linkekkel is megörvendeztetlek benneteket, tehát. Elég jelentős szerepe volt az autónak a Két tűz között című Scwarzi-filmben, egy kisebb a Tango és Cash-ben, Tom Hanks is vezetett ilyet az Apollo 13-ban, de számomra ez a legkedvesebb filmes feltűnése ;)

Na, ugorjunk a C3-ra, egészen 1968-ig. Amíg itt csehszlovák barátainkkal igyekeztünk közelebbről is megismerkedni, addig ők ott bemutatták a harmadik generációt. Nem mellesleg a Mattel bemutatta a Hot Wheelst, ezt csak úgy megjegyzem (ja, nem is én, hanem a wiki). Nekem a C3 a kedvencem, ebből a típusból van is egy szép hármas HW-pakkom, de a MB is kedvelte ezt a szériát. És én is ugyanezt a MB-tól.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

1983-ban elkezdték gyártani a C4-et, 96-ig folytatták is, és ehhez már személyes élményem is fűződik, ugyanis ilyenekben már ültem, egyszer a főiskola alatt egy haveromnak hála, aki a nem létező ösztöndíjat némileg gázos autók vizsgáztatásával egészítette ki, másodszor pedig már a második munkahelyemen, ahol egy amerikai autó-buzi kollégámmal hozott össze a sors, és egyszer rábírtam, hogy az ő kocsijával menjünk el a Porsche Hungáriához tárgyalni. Látni kellett volna, ahogy a Fáy utcai szalonból hogyan jöttek ki az eladók megbámulni a gyönygyházfehér járgányt, otthagyva csapot-papot-Porschékat ;) Na, ebből a fajtából akad egy speckó, és két egyszerűbb kivitelem:

Talán ezért, talán másért a C5 és az utána következők már nem tetszenek, ilyeneket sem Matchbox- sem HW-verzióban nem vásárolok, egyszerűen nem jön be a forma. Így csak címszavakban: C5 1994-2004, C6 2005-től, aztán majd meglátjuk, állítólag 2012 előtt nem lesz C7, viszont fontos megjegyezni, hogy a Corvette 2005-től önálló márka, gondolom odakint is rájöttek, hogy nagyon hülyén néz ki a Chevrolet Corvette mellett a Chevrolet Matiz felirat egy céges brosúrában...

Érdemes lenne egy kicsit több szót ejteni a konkurensekről is, de most ezt nem teszem. Talán majd máskor. Úgyhogy video. De nem valami friss ipari hulladékról, hanem valami sokkal szebbről. (Ja, előbb egy kis hangjáték...)

Címkék: matchbox muscle hot wheels

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr71991140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.