Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Picasso - Chevy Ambulance és némi emberanyag

RÁJEN 2009.05.04. 10:40

Az eredetileg is erre a célra vásárolt, igen kopott, de egyébként hibátlan Chevy  Ambulance megújulását már itt-ott beharangoztam, és vasárnap sikerült is befejeznem a műveletet. Mondjuk nem vagyok teljesen elégedett, a szétszedéssel és letisztítással eltöltött munkaidő nem jött vissza a végeredményben :( Valszeg az ecsetkezelésem nem az igazi, mert vastag, csíkos a cucc az autón. Kéne valami szórópisztoly, de lehet, hogy csak simán át kéne térnem a spray-s megoldásra. No majd legközelebb, azért megosztom veletek, mire jutottam. Összességében szerintem jól néz ki, jól illeszkedik az eddig átfestett autóim sorába, bár lassan jó lenne némi változatosság ;)

(A felsőbb képen a Chevy párja egy Majorette katonai mentő, alatta pedig egy MB-kerekes Corgi Buick Regal rendőr. A Chevy egyébként a képeken is látható módon új kerekeket is kapott, elölre HW-, hátulra nagyméretű, bütykös MB-kerekek kerültek, de talán jobb döntés lett volna a Regalon is látható régisebb kerekek fényezetlen verzióját használni. Olyanom mondjuk pont nem volt szabadon...)

MÁS

Jó régen vettem egy doboz katonát is, talán még be is tettem ide akkoriban a doboz képét, de most nem keresem elő azt a posztot. A motivációs tényező megint csak a rég' elmúlt gyerekkoromban keresendő: 8-9 évesen egy ausztriai bevásárlókörút során az egyik nagyobb áruház játékosztályán hagytak őseim, amíg intézték az aktuális rohanásukat, mert tudták, hogy ha 6 óra múlva jönnek vissza értem, akkkor is simán ott találnak, pár szót tudtam is már németül, angolul meg főleg, feltaláltam volna magam, ha valami adódik. Valahogy elkeveredtem a játékkatonás polcok közé, amik korábban sosem foglalkoztattak (jó, volt pár Playmobil emberem, de ennyi), és legnagyobb meglepetésemre megtetszett két zacskó katona, olyan 1:72 arányúak. Akkoriban volt jó pár repülő- és helikopter-makettem ugyanebben a léptékben, így ebből a szempontból is jó ötletnek tűnt, hogy beszerezzek melléjük némi emberanyagot. Végül egy sötétzöld német- és egy világoszöld japán csapatra esett a választásom, összesen nem kerültek 400 forintba átszámítva, pedig 100-100 darabról volt szó. Már akkor is feltűnt, hogy a dobozos és márkázott változatok sokkal drágábbak, de egyrészt nem értettem, miért, másrészt valszeg úgy gondoltam, hülyék ezek az osztrákok, ha megveszik többszöröséért a csak 54 katonát tartalmazó dobozt a Revell felirat miatt, amikor ezért a pénzért vehetnek nyolcszázat is. Később persze rájöttem, nem egy nagy megfejtés, a minőség volt a kulcs. Még később már kaptam is egy rendes dobozos német csapatot, hát valóban ég és föld volt a különbség.

Na, ennyit az előzményekről, az aktuális doboz egy modern amerikai csapat, tehát nem II. Világháborús, merthogy mindenféle korszakok/háborúk szerint csoportosítják a kiadásokat, és nekem (most) a modernek tetszenek jobban, mint ez itt pl., amit majd talán be is szerzek. Tehát ez a doboz:

A dobozban a katonák két "táblán" voltak elhelyezve (lásd), és a színűk nyers, mondjuk bézs. (A gyerekkori katonáim, mint írtam, és mint a linken is látható, zöldek voltak, azokat nem kellett pingálni, igaz, az arcuk is sötét volt, ami engem akkoriban egyáltalán nem zavart.) Festésért kiáltottak. A doboz adott is egy útmutatót Revell színkódokkal, hogyan lehet őket autentikusan kifesteni mintegy 16 szín felhasználásával, hogy élethű legyen rajtuk a terepszínű minta és a fegyvereik fémes szürke ragyogása, de erre nem vállalkoztam. Inkább a (meglévő festékem felhasználásával) zöld ruha, fekete csizma és fegyver, nyers arc és kéz kombó mellett döntöttem, a fekete festék helyett alkeszficet használva. Az eredmény szerintem bíztató, még ha nem is tökéletes, ha időm engedi, ebben a szellemben majd nekiesek a maradéknak is...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És hogy egy történetileg mindenképp tartalmasabb poszt maradjon felül, a hétvégi pótlásokat inkább egy linken mutatom meg, mert a 2009-es Hot Wheels-ek és Matchboxok kezdenek szépen megjelengetni hazánkban is, aminek nagyon is örülök. Sőt a Humvees posztot is frissítettem, ha már.

Címkék: matchbox helikopter picasso military majorette corgi ambulance

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr671101778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ikarus256 2009.05.04. 11:40:02

Érdemes lenne megpróbálkoznod a terepmintával is, mert szép lett a mentőd. Gratulálok hozzá! ;-)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.05.04. 11:47:28

Jól néz ki így elsőre.
Gondolom modellfestékkel kented le. Mint olvastad Sam.Joe-nál (porsche vagyok, csak itt már foglalt volt)én is azzal kentem át a pick-up-ot, ugyanúgy jártam mint te, bár én vékonyabban festettem. Van egy BMW amit fényessel kétszer vastagabban kentem, az egész jó lett már.
Én arra gondoltam, hogy mivel modellfesték, ezért nem tapad jól a fémen, tehát le kellett volna alapozni előtte, mindenesetre most vettem festék spray-t, kb 1 órája fújtam az első réteget...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.04. 12:10:21

@Ikarus256: Köszi, az amerikai woodland mintát már le is töltöttem, 4 színből megoldható (de van egy gazdaságosabb, 3 színes verziója is a legvilágosabb kihagyásával), lehet, hogy majd próbálkozom.
@pman: Köszi a tippet, majd számolj be, hogy sikerült, lehet, hogy megfogadom a leírtakat...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.04. 13:48:49

Jusztsenem fogok egyetérteni a többiekkel! 8-) Szerintem a khaki festés úgy jó, ahogy van. Fakultatíve egy fehér alapon vörös kereszt a tetetjére - az oldalát nem bántanám. DE! A kerekekről eltüntetném a krómot. Próbáld ki a képen, hogy PhotoShoppal átszínezed feketére és egyet fogsz érteni velem, hogy úgy sokkal aljasabb. A Matchbox katonai TwinPack-ekben is ellőtték ezt a trükköt és tökre igazuk van. A rücskös kerék meg külön tetszik.

Tommi 2009.05.04. 19:44:33

Kaptam airbrush szettet, de várnom kell nyárig, hogy felavathassam... :(

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.05. 10:02:57

@Sam. Joe: A kereszt már nekem is eszembe jutott, és a fehér ötágú csillag is, on the way... A kerekek befeketítését már több autómon megjátszottam, sőt, amikor (IRL) Ladám volt BMW felnikkel, azon is, majd a Bogaramon is, lásd leges-legelső posztban a képet ;) Az egyszerű terepszínre viszont itt egy remek példa, gyári HW amúgy, nekem nagyon bejön:
szirszarjaim.blog.hu/media/image/Military%20Rods%20Pontiac%20GTO.jpg
@Tommi: Miért kell várnod???
süti beállítások módosítása