Ez a számláló a poszt nézettségét mutatja. Mindenképp olvasd el ezt a posztot a részletekért.

Ha eltévedtél volna

Hirdetés - mert kell

Címkék

ambulance (32) bogár (94) bond (21) burago (15) carspotting (479) cikk (5) coca cola (3) corgi (50) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (8) eladó (15) ertl (3) film (140) filmhíradó (11) greenlight (5) grell (8) guisval (3) helikopter (17) hellókarácsony (12) hot wheels (245) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (43) johnny lightning (30) kártya (4) könyv (9) lego (112) maisto (33) majorette (109) matchbox (331) military (56) moszkvics (2) muscle (167) mustang (60) noname (57) norev (20) picasso (26) playart (5) police (162) polistil (11) realtoy (22) reklám (132) retro (415) schuco (5) siku (60) solido (3) stahlberg (2) star wars (115) superkings (15) taxi (16) tomica (66) vatera (8) volkswagen (266) volvo (70) vw (259) welly (12) wish (10) zene (59)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • Sam. Joe: @RÁJEN: Nédd' mán' há' nem Troll ez, Te? (2014.10.22. 23:04) Vén Europa
  • RÁJEN: @Sam. Joe: Csak sülne többször... @palinkasa: Nem hinném, de ha mégis így lenne, talán leveszik, hogy próbáltam udvarias lenni velük - és persze hálás is vagyok nekik, hogy megajándékozták Milán fia... (2014.10.22. 18:38) Vén Europa
  • palinkasa: A kis vendégek szülei is olvassák e blogot,ugye? (2014.10.22. 18:31) Vén Europa
  • Sam. Joe: NEKED igen. 8-))))) Amúgy tudod mi a gáz? Hogy a Super G.T. korabeli tudományos kisautószexuális egyértelműen a Matchbox gyártás csirkefarhátjának tekintette a sorozatot. A jelenben melyikünk nem le... (2014.10.22. 11:55) Vén Europa
  • PMGabi: Nagyon jó kis gép! Tetszik, h.nemcsak hasonlít, hanem célszerű is! Grat! Bejövős! (2014.10.21. 17:13) Hová mész, én is megyek!
  • Utolsó 20

Fiastyúk

RÁJEN 2009.06.02. 09:22

A Fiastyúk nemzetközi elnevezése: Pleiádok. A Bika csillagkép részeként késő ősszel és télen lehet könnyen megtalálni azt a tűhegynyi csillagok alkotta "fészket", amit mi Fiastyúk néven ismerünk. Karácsonykor például este kilenc órakor van déli irányban, jó magasan az a sok kis csillag, amit a kinyújtott kezünk hüvelykujjával éppen el lehet takarni. Olyan, mintha pici Göncölszekér lenne, de nem tévesztendő össze a Kis Göncöllel. A monda szerint egy tündér a szélanyótól ajándékba kapott egy aranytyúkot hat csibével, s mivel ezek segítségére voltak abban, hogy megtalálja kedvesét, hálából elhelyezte őket az égbolton. A Fiastyúkot másképpen Fagyhozó csillagnak is mondják, mert amikor már kora este látható az égen, akkor közel a tél. Tehát évszakcsillag is volt. Mivel a temérdek csillag között könnyű volt megtalálni, s igazodni lehetett hozzá az út során, ezért útmutató csillagnak is használták. Egy Mátyás királyról szóló regében Kampó táltos, aki Mátyás elveszett lovát kereste, eltévedt a sötétben, s az égből alászálló Fiastyúk igazította útba. Erdélyben Szitáslyuknak ismerik, mert azt hitték, hogy az égbolt kárpitja azon a helyen ki van lyuggatva, és áttünedezik rajta a mennyei fényesség. Hetevényként is ismert, ez a csillagkép német Siebengestirnre emlékeztető neve, melyet már Dugonics említ. A (régi) Tájszótár szerint a székelyeknél (ezt kattintsátok, nagyon jó!!!) is megvan. E névvel jól megegyezik az a mondai adatunk, hogy a Fiastyúk csillagképe csakugyan hét csillagból áll, melyek legfényesebbike a tyúkot, többi hat pedig annak a csibéit képviseli. A Fiastyúk a magyar őstudás szerint a Bika hátán kotlik, ez pedig hatalmas termékenységet jelent a fizikai világban. A görög mitológia szerint a Pleiádok pedig az Istenek szerelmi fészke! Egyesek szerint, mivel ezen a helyen metszik egymást a bolygók pályái, hihetetlen termékeny erők jelennek meg ezen a helyen. (Bocs, a forrást elfelejtettem, valami magyar asztro-oldal.)

Az autót, amiről ez a poszt szól, Kenji Kita, a Fuji Heavy Industries első elnöke nevezte el Subarunak. Hitt benne, hogy egy japán autó japán nevet kapjon. Mint fent látható, a nyugati világ Pleiádoknak hívja ezt a csillagképet, Kínában ugyanennek Mao a neve (ez mondjuk durva, nem?), Japánban pedig Subaru (irányítani, kormányozni, vagy összegyűlni). A Subaru Japánban használatos másik neve Mutsuraboshi, azaz hat csillag, de ekként főleg régi és irodalmi anyagok hivatkoznak a japánok által is kedvelt és szerencsét hozónak tartott képre.

Subaru Imprezák a Hot Wheels jóvoltából, mindkettő egyszerű kidolgozású, sportos festéssel, komoly szárnyakkal. Még beszerezhetők itt.

A FHI eleinte The Aircraft Research Laboratory néven tevékenykedett 1917-től, Chikuhei Nakajima vezetése alatt. 1932-ben átszervezték a vállalatot, így lett Nakajima Aircraft Company, később Japán legnagyobb repülőgép-gyártója, elsősorban a háborúnak köszönhetően. Azután megint átszervezték, Fuji Sangyo Co Ltd. lett. 1946-ban megalkották a Fuji Rabbit nevű robogót maradék repülőgép-alkatrészekből, amiből igen nagy siker lett. 1950-ben a kormány a céget 12 kisebb vállalatra darabolta, valamiféle tröszt-ellenes törvény miatt (ott zaibatsu-nak hívták az ilyen óriásvállalatokat), de 1953 és 1955 között ezek közül négy, a Fuji Kogyo (robogógyártó), a Fuji Jidosha (buszgyártó), az Omiya Fuji Kogyo (motorgyártó) és az Utsunomiya Sharyo (karosszériagyártó) a Tokyo Fuji Dangyo nevű kereskedelmi vállalat irányítása alatt visszarendeződött egy csoportba, a ma is ismert Fuji Heavy Industries-ba.

RealToy Subaru Impreza-páros, meglepően igényes kidolgozással és festéssel, utcai WRX-ek feltehetően. Nem rugóznak, gyanúsan könnyűek, de szép a belsejük.

A már említett Kenji Kita, az új vállalat CEO-ja mindenképp komplett autókat akart gyártani. Az első a P-1 volt, aminek a nevére belső pályázatot írt ki, de mivel egyik beérkező javaslat sem tetszett neki eléggé, erőslkezű vezetőként maga nevezte el az autót Subarunak, így született meg az első Subaru, az 1500-ös. Készlethiányból kifolyólag mindössze 20 darab készült ebből a típusból. Legismertebb típusai a márkának: a kis léghűtéses 360-as (1958), a Sambar (1961), az 1000-es (1965; első boxer!!!), az R-2 (1969), a Rex és a Leone (1971), az Alcyone (1985; ez inkább XT vagy SVX néven ismert errefelé), a Legacy (1989), az Impreza (1993), a Forester (1997), a Tribeca (2005), és az Exiga (2008).

Két Impreza a Tomicától: a fehér a régebbi, nyomozó státuszú, komoly spoilerekkel, szolíd Kojak-villogóval, nyitható ajtókkal és békaszemmel, a kék az aktuális változat - mindkettő súlyos, rugózással ellátott darab, ahogy azt a Tomicától megszokhattuk.

A Subaru a motorsportban is igen komolyan letette a névjegyét, kezdetben Leonékkal, később pedig hát ugye az Imprezákkal, főleg a rallyban. Ari Vatanen is versenyzett Subaruval a nyolcvanas években, de az igazi sikert az 1995-ös év hozta el a márkának, amikor Colin McRae megnyerte a WRC-t, majd 200-ben Richard Burns is, illetve 2003-ban Peter Solberg (ő még él) is.

WRX a Majorette-től, egy Evóval párban. Az autentikus arany felnikkel, élethű festéssel, vadul sötétített ablakokkal.

1990-ben még a Forma 1-be is tettek egy kis kitérőt, a kis olasz Coloni csapatba vásárolták be magukat, de a 12 hengeres boxermotor túl nehéznek és erőtlennek bizonyult, így ez az együttműködés hamar kimúlt. 2008-ban a válságra és a szabályváltozásokra hivatkozva a WRC-ből is kicsekkoltak...

Francia rendőr Impreza a Norevtől. Részletes, igényes darab és nagyon baráti áron megszerezhető... Nem nyílik semmije, de szemet gyönyörködtető a bukócső. A felniket itt is aranyszínűre fényezték - az összhatás hibátlan. Gyorsan be is teszek egy (óriási!) képet az igaziról:

A sok szöveg után egy rövid szöveg, ugyanis eljutottunk az Imprezákhoz. A wikipedia helyett ezt most Ikarus256-tól veszem át (de a képeit "visszaadom, mert végre megvannak a képek a sajátjaimról is) szó szerint, köszönettel: A társadalom hímnemű egyedeinek többségének szájában az Impreza szó hallatán összefolyik a nyál. A Subarunak is hasonló hatása van, mivel egy jelentős részük rögtön az Imprezákra asszociál - pedig akad még más típus is a kínálatban. A pavlovi reakciót kiváltó autó története 1993-ban kezdődött az első generációs Imprezákkal. 2 ajtós coupe, 4 ajtós szedán és 5 ajtós kombi változatban készültek. A wikipedia szerint 1,8-as 110 LE-s, 2,0-s turbós 208 LE-s, 2,2 literes 145 LE-s és 2500 ccm-es 165-LE-s motorral szerelték az autókat, hozzájuk 4 sebességes autómata vagy 5 sebességes manuális váltó csatlakozott. 1994-ben vezették be az STi (Subaru Technica International) sorozatot az Imprezáknál. Ebbe a verzióba 280 ló erejét préselték bele. Az első nemzedék 2001-ig létezett, amikor átvette helyét a második generáció, aminek utolsó változata szerepel a fent (nálam alább, a szerk.) linkelt Subaru Impreza Police.

Szintén (angol?) rendőr-verziók a Matchboxtól. Nem nyílik, nem rugózik, de mindent egybevetve jól sikerült darab mindkettő, sportos belsővel és eltalált felnikkel. Nem csodálkoznék, ha hamarosan (jövőre?) kihoznának valami polgári darabot is belőle...

Vissza a wikipediához: az Impreza az eredetileg olasz impresából adódik, hőstettet, nagy tettet, tettet jelent, lengyelül viszont partit, eseményt, showt ;)

Subaru Impreza egy noname kínai gyártótól, 190 Ft-os kategória, csak a poszt kedvéért vettem :D Béna kerekek, elnagyolt formavilág, de Impreza, az biztos. Nem lesz a kedvencem.

Csoporttársaitól (Toyota Corolla, Honda Civic, Nissan Almera, Mazda 3) leginkább az különböztette/különbözteti meg, hogy mindig kínált/kínál AWD-verziót, sőt bizonyos piacokon ezt alapfelszereltségként. Nálunk nem. A másik markáns különbség a boxer használata: a boxer felépítése (a váltóval együtt) alacsony súlypontot, és így stabilabb útfekvést eredményez és alacsonyabb vibrációt – a csodásan bugyborékoló-gurgulázó hangja viszont libabőrt csal minden férfi karjára!

Rangáék Subaruja a magyar Metchy Toystól (lásd a linkelt posztot Ikarus256-tól), MOL-promócióként. Az Escort ugyanabben a kivitelben még hiányzik a gyűjteményemből. Aránylag igényes darab a Subi, megfelelő a festés, rugózik, és hát ugye ezt az évjáratot más gyártók igencsak hanyagolták, szóval akár hiánypótlónak is nevezhetném...

Totalcaros teszt-történelem, összeszedve, mint sehol máshol:
http://totalcar.hu/tesztek/imprezasti
http://totalcar.hu/tesztek/stitype320
http://totalcar.hu/tesztek/wrxsti2003
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/ertmetlen01
http://totalcar.hu/tesztek/wrxsti06
http://totalcar.hu/tesztek/impr08bem
http://totalcar.hu/tesztek/imprezawrxst

Ezt a videót a végén nyilván már mindenki látta, de az ismétlés a tudás anyja, tessék gyakorolni! 

Szép napot!

Címkék: matchbox police majorette realtoy noname hot wheels norev tomica

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr731158325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.02. 17:24:24

Jó kis post ez! Naná, hogy bele kell kötnöm! 8-)
"Készlethiányból kifolyólag mindössze 20 darab készült ebből a típusból." Készlethiány?

"Szintén (angol?) rendőr-verziók a Matchboxtól." Tudja fenyő, én is nézegettem a netet, hogy hol látok hasonló festésű Imprezzákat mundérban és tényleg valamelyest emlékeztetnek ezek a brittéknél láthatóakra, de a fehérről hiányzik a pepita csík, a szürkéről meg a ronda kukásmellény színű kockák.

Autómániában van MOL-os Escort, de én nagyon sokallom az árát, ha jól emlékszem 6000 forint, doboz nélkül. Hogy más is sokallja, annak ékes jele, hogy már jó ideje ott áll.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.02. 18:14:58

@Sam. Joe: Tenkjú. A készlethiány helyett valszeg talán jobb szó lett volna az alapanyag-hiány, vagy valami ilyesmi... Nyersanyag.
A vaterán is láttam 4 ezer körül MOL Escortot, én azt is sokalltam, főleg, hogy az enyéim közül az egyik ingyen, a másik 600 Ft-ért érkezett...
Az én kedvencem a Majorette, a Realtoy képen faja, de kézbe fogva előtör az olcsóság érzete.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.06.02. 21:18:37

Jó lett ez a monstre Subaru post. A tecsóban én is néztem múltkor azt a 190Ft-os kategóriájú verdát, speciel egy Porsche-t hagytam ott, annál még a műanyag faragóm is jóbban néz ki:)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.03. 09:55:14

@pman: Köszi neked is, hízik a májam...
Tényleg fos ez a noname Subi, szerintem majd odaadom valamelyik kollégám gyerekének...

Ikarus256 2009.06.03. 13:52:34

Nagyon jó post, tetszik! Külön köszönet az idézetért. :-D
Hétfőn már talán hazaér nekem is a Norev verzió. Két hete megvette keresztapám abban az üzletben, amit írtál múltkor, és Pesten hagyta a lakásukban...:-(

MOL-os Escort?...kinek mit ér?... Múlt héten valakinek sokat, ugyanis dobozzal együtt 10.700, azaz tízezerhétszáz Forintért kelt el egy a Vaterán.
www.vatera.hu/matchbox_ford_escort_mol_rally_team_147627341.html

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.04. 13:58:53

A nyersanyaghiányt már értem! 8-) Köszi!