Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Dzsip

RÁJEN 2009.06.04. 11:57

Először is le kell szögeznem: nem vagyok utánozó majom! :) Másrészt most egy kicsit formabontó leszek, mert linkekkel kezdek: Egy. Kettő. Három. Négy. Így még a négyes alatt megbúvó Sam. Joe-nál is kevesebbet kell írnom a modell történetéről - főleg hogy órákkal bár, de beelőzött az Armoured Jeep ügyében :)

Pár szó azért a névről: sok magyarázata van a Jeep szó kialakulásának. A leghihetőbb az, hogy a GP, azaz "Government Purposes" vagy "General Purpose" kódokból ered, hasonlóan a Humvee név kialakulásához. Azonban ez nem egy general purpose járgány, ahogyan arra R. Lee Ermey felhívta a figyelmet, hanem pont hogy special purpose, és a P inkább valamiféle alváz- vagy tengely-kód lehet. GP-nek hívtak továbbá egy 1949-es mozdonyt is, és dzsipnek ejtették azt is. Mások szerint a katonák tiszteletből adták a lenyűgöző gépnek a Jeep nevet Eugene the Jeep után, aki a Popeye rajzfilmek megállíthatatlan karaktere volt. Hivatalosan Irving "Red" Haussman nevezte így először, a Willys tesztvezetője, újságírói kérdésre. A cikk 1941 február 20-án jelent meg, fotóval. Később a Willys-Overland Inc. használhatta a nevet, levédetten. És még később, mint a cellux, ez is elterjedt, és használatossá vált minden terepjáró megnevezésére.

Hogyan lesz így akkor ez egy jó Jeep-poszt? Nem tudom. Valszeg sehogy. Így hát inkább csak Jeep-eket mutatok benne. Kezdetnek egy MB-párost, mindkettő katonai, szívemnek különösen kedvesek. Az egyik egy Sleet-N-Snow alváz-verziójú, a másik „sima”. A különbség elenyésző.

Következik egy Playart modell. A MB-okhoz hasonlóan ez sem rugózik (sőt a segge gyakorlatilag lóg), igen egyszerű kidolgozású, ráadásul hiányzik a pótkereke és a fegyverzete. A szélvédőt egy fel- és lehajtható műanyag formázza meg, ami egy hangyányit görbe, de talán majd kirúgja magát. Párban érkezett a képen szintén látható Kübelwagennel, sőt valójában a Kübel miatt vettem meg a pakkot, hogy a Schwimmwagen ne legyen olyan egyedül...

Egy régi Siku alább. Végül is ehhez párosítottam az autószállító trélert, mert bár színben nem igazán harmonizálnak, felhasználás tekintetében azonban összeillenek. A Siku Jeep-je nagyon rendben van, nem egy mai darab, de jól eltalált autó, szerencsére vigyázó tulajtól jutottam hozzá. (Ebből létezik egyébként rendőr-változat is.) És most vettem észre, a motorháztető a festése pont olyan, mint a Sam. Joe-val bizniszelt Pontiacomnak. Ha kéne tippelni, mit ábrázol, akkor egy stilizát Rocky Mountain szerintem...

Volt Hot Wheels Jeep-em is, de nem tetszett a kereke, így elcseréltem, majd később lett egy Scramblerem, amit idén hoztak ki (újra). Na ez már nagyon tetszik, drabális, nyers, férfias, a kanadai favágók megbízható társa. És azóta beszereztem egy Tomb Raiderest is, alatta látható.

A Johhny Lightning is sokfélét készített ebből a típusból, nekem Daisy autója jutott a Hazárd megye lordjaiból. Fehér, arany, édibédi női autó, a JL-tól megszokott magas minőségi színvonalon (ellentétben a fotóm minőségével).

Cseppet sem nőies viszont a MB Battle Kings Mountain Mission dzsipje, ami az 1998-as Wrangler alapján készült Areh leírása szerint. A United Alliance jelzését viselő katonai jármű az egyik legjobban sikerült a milliónyi változat közül , jó a festése, jók a kerekek, jó a cucc, amit szállít, nagyon eltalálták.

És a két Majorette Jeep a végére. A piros egy korábbi verziója megvolt nekem gyerekkoromban, ez konkrétan egy újabb beszerzés. A Golden Eagle egy speciális felszereltségű kiadás volt 1977-től, amely legjellemzőbb része a motorháztetőre festett bazinagy sas volt – minden bizonnyal a leendő tulajok patrióta érzelmeire apellálva. A másik „terepszínű” festése elég gyerekesre sikerült. Mindkettő egyszerűen lepattintható műanyag tetővel rendelkezik, nyitott tetővel egy kicsit vagányabbak ezek a gépek. A Majorette 1980-as katalógusában láthatók először.

Ez meg itt a végén egy kétszázforintos noname, a pótkereke miatt vettem meg, hogy pótoljam a Playartét, de nem is annyira gáz:

Ennyi elég, korábban szemeztem a Tomica ide vonatkozó modelljével, de a modern Wrangler annyira nem kell, a régebbi katonai verzió viszont túl drága...

Minden jót! Go for gold!

Címkék: matchbox military majorette hot wheels johnny lightning playart

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr111163137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.05. 11:12:23

Érdekes, hogy ennyi különböző feladatú és évjáratú Jeep-et egy kalap alá veszel.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.05. 11:51:12

@Sam. Joe: A Jeep az Jeep, az én szememben olyan, mint a G Merci vagy az Unimog :P Egyébként jogos, de úgy megszoktam már, hogy így írok, másrészt egyenként - nekem - nem is olyan érdekesek. Kivétel az Armoured Jeep, de azt meg "elhappoltad"...

Tommi 2009.06.05. 12:04:45

A Siku Jeep Cj-5-ből nekem is van egy példányom, de az kék és nincs meg a bukókerete :S

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.05. 12:14:14

@Tommi: Amennyire én tudom, az említett rendőrnek pedig gyárilag nincs, lehet, h a tied is olyan, nem?

Tommi 2009.06.06. 22:40:00

www.sikumodels.com/database/ENG/process.php?merk=Jeep&kleur=%25&Zoek=SEARCH

www.sikumodels.com/database/ENG/detail.php?ID=1058&IDVNR=A&LAND=ALG&VNR=06

Ez alapján az enyém nem is bukókeretes volt, hanem keménytetős. Ezt már nem fogom biztosan megtudni. Minden esetre nem hiányzik, akármi is volt rajta.
süti beállítások módosítása