Platós kisteherautókról volt már itt szó, legutóbb a Flareside-é volt a főszereP,
Láthattatok Dodge-okat, még azelőtt Toyotákat, Holdeneket. Legyen hát a maI
Attrakció pár őskori Ford és Chevy, variációk egy témára. Ezek nem holmi férC
Tákolmányok, igáslovak, a jómunkásemberek hű társai, teherhordó szamaraK.
Ódivatúak, de elengedhetetlen kellékei a gengszterfilmeknek is. Legyen az árU
Szesz vagy trágya, amit vittek, mentek, nem foghatott ki rajtuk semmilyen tereP.
Na, félre a játékkal, de a bevezetőből annyi tényleg igaz, hogy mára már jórészt kihalt, békebeli kisteherautókról szólok alább. Kezdjük mondjuk az F-1-essel. A története elég szorosan összefügg az F-100-assal, mivel hogy az utóbbi a második F-generáció, míg az előbbi az első. Remélem, érthető. 1948-ben kezdték meg a gyártását, osztatlan szélvédő, lábpumpás ablaktörlő és integrált fényszórók jellemezték. Egy későbbi, 1951-es darab látható például a Forrest Gump egyik igen fontos jelenetében.
A Maisto értelmezésében ez egy ültetett hobbijárgány, és ha nem nézzük a felniket, teljesen rendben van. Külön tetszik hátul a rendszám és a hátsó lámpa megjelenítése, ugyanis ez a fajta funkcionális asszimmetria az én szememben a hitelességet erősíti.
Ezt a modellt váltotta 1953-ban a jóval ismertebb F-100-as. Már automata váltóval is szerelték. Egy ilyennel üldözték az Utolsó Akcióhőst.
A Matchbox-verzió nálam eddig nem, de Joe-nál például már szerepelt, több verzióban is. Egyik és másik. Mindkettő jobban tetszik, mint az én példányom, de az Ikarus kollégánál bemutatott színvariációk is szerencsésebbek, mint ez a hupilila a lángokkal. Nem baj, ez van, ezt kell szeretni... Viccelek, valójában semmi bajom az enyémmel, mert bár harsány, jól adja vissza az amerikaiak nevezetesen pocsék stílusérzékét.
Van egy egy ilyenem a Hot Wheels-től is, az egy kicsit más tészta: Hot Wheels Hi Tail Hauler. 1977-es casting, az én példányom az első narancssárgákat követő világoskék 1979-ből. Műanyag alváz, régi blackwall kerekek, lángok a motorháztetőn és két sárga krosszmotor a platón. Ez az autó később kis felépítménnyel is megvásárolható volt. Nem egy túl gyakori darab, ez 20 dolcsi volt szállítással... (Az első kép megnő.)
A Chevrolet 3100-asa egy féltonnás stepside, a háború utáni Advance Design sorozatába tartozik, a 3100 a féltonnás kapacitásra utal. Ne kérdezzétek, ez hogy jön össze.
A Hot Wheels-t egy ültetett verda képviseli 3100-ügyben: Classic sorozat, harmadik hullám, szemet gyönyörködtető (másoknak esetleg túl harsány) metálfény, modern felnik korhű gumikkal, hiányzó lökhárítók, teljes sötétítés. Ez egy súlyos darab, az alja is fém. Szerintem nagyon vagány, egy Chevrolet-alkatrészkereskedőnek ideális szolgálati jármű. (Kattinthatók!)
A Welly a jó múltkor bemutatott Chevelle színvonalát hozza, egy teljesen pöpec, élethű kisautót készített. A kerekek nem a legszebbek, ezt aláírom, de egyébiránt nehéz belekötni.
A következő versenyző a már említett Advance Design sorozat 3800-as tagja, egy tonnás teherbírással, Flashsider néven.
Alább egy vérbeli versenyző látható, amin a platót lefedték és Jó Év Sas gumikat húztak rá. Az ablak megoldása különösen érdekes, gondolom, hogy a pilótát ne vakítsa el a tűző kaliforniai nap... A filmekből szerintem ez a példány a legismertebb. Ez a legnagyobb méretű egyébként, nem is értettem először, a HW nem szokott ekkora autókat csinálni. De szemrevaló darab lett, azt meg kell hagyni.
A végére pedig egy újkori F-150, hogy ezúttal is meglegyen a keretes szerkezet :) Ford F-150, abból is a duplakabinos változat, nagyban és kicsiben, az utóbbi a Hot Wheels alkotása.
A HW a csiricsáré festés, a króm beltér és a piros ablakok ellenére tekintélyt parancsoló gép maradt, jó hosszú és meglepően gyorsan gurul - talán pont a hossza és esetleg a majdnem sarkokba kihelyezett kerekek miatt. A kerekek egyébként nagyon tetszenek - meg úgy az egész is, de egy cseppet jobb lett volna sima szürkében kiadni... (Igen tudom, van belőle több színvariáció is, nekem ez jutott, kész.)
Na, ennyi volt ez most, további szép napot!
Utolsó kommentek