Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Nagyhét 4. - Plasztik szerelem

RÁJEN 2010.11.18. 09:00

Nem maradhatott ki a sorból a legfrissebb beszerzés, a múltkori homokozós Wartburg tesója, a homokozós Trabant! Kitartó keresgélés és temérdek magyar forint árán végül meglett, így nyugodtan dőlhetek hátra, de előtte még elétek tárom a kincset:

Az én régi darabom piros volt, ez az új narancssárga, nem a nap szítta ki. Ahogy írtam a Varnyúnál is, az anyaga leginkább a locsolókannákéhoz hasonlítható, ha benyomom, behorpad, de aztán magától ki is horpad, ami igen hasznos feature egy gyerekjáték esetében. Összetörni tehát lehetetlen. Azért elrontható, a gonosz kis gyerekfogak például a tengelyt kitartó rágcsálással ki tudják szabadítani a helyéről, de a sarkokban is javíthatatlan károkat tudnak okozni, ezért gyerek kezébe szájába ez a példány már nem való. Egyébként az rögtön feltűnt, hogy ezek nem az eredeti kerekek rajta, jóval szélesebb is a tengely, mint kellene (saját legós tuning itt), de kicsire nem adunk...

Súlya nemigen van a kis Trabinak, viszont viszonylag jól gurul - és a viszonyítás alapja itt legyen akkor bármilyen más játák a homokozóból, tehát mondjuk egy lapát vagy egy vödör, tehát módosítok, állat jól gurul! Ha nekigurul valami nagyobbnak vagy nehezebbnek, simán visszapattan, és magától szerencsére egyáltalán nem prezentál gyűrődőzóna-tüneteket. És a kopások is értelmezhetetlenek az esetében, ugyanis anyagában színezett. Jó, ha mindenképp szigorúnak kell lenni, azt mondom, karcolások azért fellelhetők az autó felületén, ide értve az ablakokat is, amelyek a gyártás végletes egyszerűségéből fakadóan átlátszatlanok. Bár nem vágtam szét és nem világítottam át, az az érzésem, hogy nincs kidolgozott beltere :)

Gyerekkoromban emlékeim szerint ezzel is a Balatonon játszottam, valahogy nem rémlik, hogy valaha is felkerült volna Pestre, de még az is lehet. Ami biztos, hogy mára elkallódott, ezért kellett újra beszereznem - az akkori ár nagyjából hatvanszorosáért. Nem baj, megvan, és ez a lényeg.

Ha mondjuk - jó esetben - 50 év múlva feldobom a pacskert, a német ebayen az örököseim tuti újabb hatvanszoros árat kérhetnek majd érte. Ha viszont még idén kinyúlok, a csajom tuti kivágja a szemétbe... Bár addig még megkérhetem, hogy a hamvaimat ebben tárolja :D

Címkék: retro noname

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr192442131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.11.18. 12:08:43

Régen láttam már ilyet. Nekem a vágyaim között egy lendkerekes sárga trabi kombi volt, de "csak" egy narancs VW Bus-om volt, az viszont szinte újszerű állapotban maradt fenn.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.18. 12:50:39

Mennyire érdekes, hogy amit régen "bazáros szemétnek" gondoltunk, mára mit ér nekünk.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.18. 12:57:41

@pman: Az ilyen retrojátékos boltokban VW szokott lenni, de a Trabi szerintem azóta is ritka.
@Sam. Joe: Bizony, ezzel én is gyakran szembesülök...

Tomica 2010.11.20. 16:07:32

Olyan DDR-s Anker Trabant "nézése" van, érdemes lenne csinálni egy összehasonlító tesztet a két Trabiról...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.11.20. 17:25:36

@Tomica: Hasonlóképp a Wartburg-tesóhoz szerintem ezt is arról koppintották, szemérmetlenül.

gavlov 2010.11.22. 16:20:07

A lemezárugyári sárga Trabantok elvétve fel-felszóródnak a Vaterára, de azok sem olcsóbbak sokkal. Kéettőt rögtön beszereztem, elvileg most postázzák a harmadikat, ami piros, de szintén autoklubos matricás. Egyszerűen muszáj újra megszereznem őket, mert kiskoromban több is volt nekem. És szétszedtem mind. Brr. A fene se gondolta volna, hogy ma egy-egy jobb állapotú darabért több, mint 4 kilóért jutok csak hozzá... Mennyi is volt egy ilyen, bliszteres csomagolában (mondjuk a kilencvenes elején, tehát már műanyag felnikkel)?
süti beállítások módosítása