Lement itt az őrület, ezért itt az alkalom, hogy visszaidézzek egy érdekes autót, amely bizony nem csak hogy jó eséllyel vette fel a versenyt a nagy gyári csapatokkal, hanem konkrétan borsot tört az orruk alá. Schlesser János-Lajos igen sok ágát kipróbálta az autós sportnak, és mondhatjuk, hogy elég jól helyt állt mindükben: 1978-ban a francia F3-ban lett bajnok, 1981-ben hetedik lett az európai F3-ban, 1984-ben a francia túraautó-bajnokságot nyerte meg, majd egy évvel később duplázott, illetve szintén 1985-ben elindult a Dakaron egy Ladával. 1983 és 1988 között kitérőt tett a Forma 1-be is, de számunkra most érdekesebb, hogy1989-90-91-ben is indult a Dakaron, 92-ben pedig már a Schlesser buggy-val jeleskedett a FIA World Cross Country Rally Cup-ban, egy évre rá pedig megnyerte a saját osztályát (2WD) a Párizs-Dakaron is. Majd 1996-ban is. És 1998-ban is a Megane-nal.
1999 újabb sikert hozott a Megane-nal, ekkor ugyanis megnyerték a Granada-Dakart! Az említett Megane-alapú Schlesser buggy következik 1:43-ban:
A kisautó újfent az Altaya elkövetésében került hozzám (mindössze 500 forintért), igyekszem ugyanis e régebbi újságmellékletes sorozat darabjait begyűjteni. Viszonylag (értsd: az árához képest) jó minőségű, részletes és igényes modellről van szó, szép a festés, élethűek az arányok, ráadásul ehhez még a talpat is sikerült megszereznem.
A feliraton látható a 2000-es dátum, ez az akkori autója Schlesser úrnak, ami megint csak egy győztes autó, ezzel ugyanis szintén sikerült a dobogó legfelső fokára állni emberünknek Kairóban (Párizs-Dakar-Kairó), és megint nem csak a saját osztályában - ráadásul később még épített hasonlókat Kangoo-alapon, illetve Ford emblémával is. Valamit tudhat ez az ember...
Utolsó kommentek