Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (37) bogár (123) bond (25) burago (17) carspotting (628) cikk (5) coca cola (3) corgi (56) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (7) eladó (15) ertl (3) film (163) filmhíradó (11) greenlight (7) grell (8) guisval (3) helikopter (18) hellókarácsony (17) honda (21) hot wheels (338) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (57) johnny lightning (31) kártya (5) könyv (9) lego (131) maisto (34) majorette (115) matchbox (388) mercedes (19) military (70) moszkvics (2) muscle (217) mustang (76) noname (58) norev (22) picasso (38) playart (5) police (194) polistil (12) realtoy (23) reklám (139) retro (680) revell (1) schuco (5) siku (71) solido (3) stahlberg (6) star wars (134) superkings (19) suzuki (7) taxi (22) tomica (85) vatera (8) volkswagen (330) volvo (107) vw (322) welly (14) wish (10) zene (84)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • camell: Az a matt szürke fényezés valóban zsíííír! (2017.11.17. 10:16) Mazda Repu
  • Sam. Joe: Jó, hogy írtad, mert már akartam kérdezni, hogy ki ez a két noname csávó Rájen mellett! 8-) (2017.11.16. 16:25) Arcom a blogon
  • AttiLADA: Szuper! :-) Ezekről mindig mesélt Apukám, hogy milyen jók voltak, mekkora élmény az egész! Sajnálom, hogy nem láthattam élőben! :-( (2017.11.14. 11:04) Carspotting Extra - Fortepan autóverseny-fotók
  • RÁJEN: @Duplaxiii: Halihó! Jogos, Lauda képe megvolt valahol az agyam egyik eldugott szegletében, de amikor a poszt készült (és azóta se) egyszerűen nem ugrott be - köszi a kiegészítést! Azt amúgy fontos m... (2017.11.13. 19:36) Carspotting Extra - Fortepan autóverseny-fotók
  • rolls: Nagyon jó lett! A "keresztpromóciót" se feledjük! :)) totalcar.hu/tesztek/2017/10/21/veteran_fiat-abarth_1000tc_1968/ A 6.-ik képen egy földönkívüli látható, "1."-es rajtszámmal, - valószínűleg lek... (2017.11.13. 17:51) Carspotting Extra - Fortepan autóverseny-fotók
  • Utolsó 20

Gondoltam egy Saab-ra

RÁJEN 2012.02.09. 10:00

Nem először, de talán nem is utoljára írom le a szirszarjaimon, hogy mindenképp szeretném újra beszerezni a régen megvolt Stahlberg Saab 99-est, amely az egyik legkedvesebb gyerekkori játékom volt. Pont ezért be van állítva a Stahlberg szó figyelőbe az ebayen, hátha feltűnik egy. Volt már, hogy feltűnt, de eddig nem jött össze a dolog. Viszont így néha látok egyéb darabokat, és most nemrég az történt, hogy lecsaptam valami másra: az áldozat egy Saab 900 Turbo lett.

Egy kis modelltörténet a Saab 900 Klub Magyarország oldaláról schmittpálozva: "1978-ban valami volt a levegőben... A vásárlók égtek a vágytól, hogy valami újat lássanak, a SAAB égett a vágytól, hogy az addigiaknál nagyobb és jobb autót gyárthasson, az USA pedig égett a vágytól, hogy teljesítve lássa legújabb ütközésbiztonsági követelményeit. Mindezen elvárások jegyében született meg 1978-ban egy korszakalkotó autótípus, a Saab 900-as. A még 1946-ben lefeketett koncepció főbb jellemzői megmaradtak: nevezetesen az elsőkerékhajtás, a nagy kerékátmérő, valamint az igen komoly aktív és passzív biztonsági felszereltség. z új modellben megvalósultak a gyár hosszú évek alatt kifejlesztett szabadalmai. Már a legelső darabokat is felszerelték - szériában világelsőként - többek között "torziós" (kisebb ütközéseket maradandó alakváltozás nélkül elviselő) lökhárítóval, elektromos ülésfűtéssel, fényszórótörlővel, pollenszűrővel, illetve normál benzinnel is üzemeltethető turbófeltöltős motorral. A Saab 900-as több vonatkozásban is páratlan autó volt, s a remek tervezésnek köszönhetően összetéveszthetetlenül egyéni. Bár a majdani klasszikust 15 évig gyártották, az előremutató technikának és a folyamatos korszerűsítéseknek köszönhetően mégsem avult el, sőt: leváltásakor még mindig a világ egyik legbiztonságosabb autójának számított. A 900-as sorozat technikai alapjai a 99-es szériához nyúlnak vissza. A Saab 99-es hosszú évekig csupán lépcsőshátú kivitelben létezett, csak 1974-ben mutatták be a formabontó 99 Combi Coupé-t, immár sportos vonalvezetésű, ferdehátú (hatchback) karosszériával. Az először 1978 májusában bemutatott 900-as a Saab 99 Turbo Coupé továbbfejlesztett változata volt, nem pedig vadonatúj konstrukció - ami azonban egyáltalán nem vált hátrányára, hiszen a régi modellből csak az maradt meg, ami az akkori technikai élvonalat képviselte, így az újratervezett orrészű, nagyobb tengelytávú karosszéria, a motorok, a váltó, illetve az átdolgozott felfüggesztések és fékrendszer. Minden mást valami forradalmian új váltott fel - és hol volt ekkor még 1993... Bár a 900-as nem az egész 99-es sorozat, hanem csak a kupéváltozat utódjául született, a későbbiekben - a lépcsőshátú variánsok megjelenésével - mégis teljesen átvette annak helyét. Az amerikai ütközésbiztonsági vizsgálatokat már akkor, a hetvenes évek végén maradéktalanul teljesítette. Már a nyolcvanas (!) években mindent megkaptak a Saab-ok, ami az akkori technikai csúcsot képviselte: teljesítményszabályzó elektronikát (1981), azbesztmentes fékbetéteket, galvanizált karosszériát (1982), 16 szelepes DOHC-vezérlésű turbómotort (1984), vízhűtéses feltöltőt (1987), illetve légzsákot és ABS-t (1988).

Én pedig akkor megkaptam a Saab 900-ast 1:24-ben. Nem volt olcsó, nagyon nem. Szállítással együtt 50 ausztrál dolláromba került, nem mintha bármikor lett is volna akár egy ausztrál dollárom is, de ugye ez manapság már nem így működik. A forint épp nagyon szarul állt, így az ügylet végül sokkal többe lett, mint amennyit eredetileg szántam volna az ügyletre, de most már mindegy, a Stahlberg-flotta háromtagúra bővült, és ez a lényeg. Íme:

Nem sorolom fel újra, miért jönnek be ennyire ezek a csodás finn műanyagjátékok, a képek elmondják helyettem. Az igazi 900-ast is nagyon szeretem, nagyon tetszik a formája, főleg a háromajtósé. De szerintem ezzel nem csak én vagyok így, e blog olvasói között meggyőződésem szerint erősen felülreprezentáltak a hasonlóan elborult elmék. Meg is örvendeztetem hát magunkat némi extra tartalommal, fogyasszuk egészséggel:

No meg kis mozgóképes tartalom:

További kellemes napot!

Címkék: stahlberg

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr963970351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.02.09. 12:30:52

Leborulás! Hogy lehetnek ezek a Sthalberg holmik ennyire kurta kibaltázott faxák?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.02.09. 16:29:14

@Sam. Joe: Ha ezeket valóban dealer-modelleknek szánták eredetileg, érthető a költséghatékonyság és a jó minőség is. De Breki úr erről biztos többet tudna regélni. Stahlberg kombi Mercit is akarok!!!

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2012.02.09. 20:02:41

Szép-szép, de otthonra nem kéne.
"Olcsó" műanyag létükre megdöbbentően szépek ezek a Sthalbergek. Amúgy szerintem a legszebb Saab a 3ajtós 900 turbo.