Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Párduc, oroszlán, gorilla, makákó

RÁJEN 2012.05.24. 08:00

Nemrég kérdezte pont a barátnőm, hogy ugye egyszer elviszem őt egy szafarira? Mondtam, persze. Még az a szerencse, hogy ehhez a járműveket már be is szereztem: nagy szerencsével és a már-már állandó forrásommá avanzsált beszerzőm hathatós segítségével ismét meglett egy gyerekkori kedvenc szett, mindjárt két példányban. A ma már csak leginkább trafikáruként hivatkozott kategória egyik - számomra legalábbis - legemblematikusabb képviselője a most következő műanyag Safari (Rally) Jeep. Ezeket a homokozóba szánt játékokat mindig is nagyon kedveltem, nem véletlen, hogy túl vagyok Wartburgon, Trabanton, teherautón, no és természetesen a Bogarakon, de ez még nagyon hiányzott. Hogy a magyar kisipar jeles képviselői honnan honosították ezt a játékot, meg nem mondom, de akinek van ötlete, küldje bátran el kommentben, hálás lennék. Az bizonyos, hogy nem a legelsőnek linkelt posztban szereplő ITES Jeep volt a minta, ennek teljesen más a felépítése, az arányai és még a mérete is. Apropó méret: 1:24-esnél nagyobb, viszont 1:18-nál talán egy hanggal kisebb, nem tudom jól belőni, de inkább az utóbbihoz húz. És igen, van utánfutója is, amit húz, azon pedig egy kis kabinos motorcsónak (vagy vitorlás árboc nélkül), forgatható kormánylapáttal. Mutatom az egyik pakkot pőrén is - ugyanis a csomagolás megbontását meg tudtam oldani roncsolás nélkül, a kis fém kapcsokat kihajtogattam, majd a fotózás után vissza:

Hát igen, nem érheti az a vád a kisautót, hogy sorjamentes... Van rajta bőven mindenfelé, ami egy pár éves gyereket a hiánygazdaság kellős közepette valószínűleg nem taszított letargiába, így ebből kiindulva én sem leszek annyira szigorú, azt mondom, nem zavar. Ahogyan a részletek, mint mondjuk a műszerfal, elhagyása sem. A legyártás óta eltelt minimum 30 évet bontatlanságából kifolyólag elég szépen átvészelte, az idő vasfoga egyedül a fém tengelyeket csócsálta meg, a puha műanyagon semmiféle elhasználódás nyoma nem látható - de még egy karc sem! Ugyanez igaz a vontatmányra is:

Tetszik az utánfutó sárvédője. És együtt sem néznek ki rosszul:

Oké, az tény, hogy e játék gyártásakor semmiképp sem a minőségi paraméterek voltak a legfontosabbak, például a kiszedés után az egyik dísztárcsa rögtön a kezemben maradt, és csak nagyon nehezen tudtam visszapattintani a helyére (három műanyag bütyök fogja, úgy-ahogy), de arra, amire készült, nagy valószínűséggel tökéletesen alkalmas: hogy a homokozóban toligálják, betemessék, rálépjenek, megfürdessék őket. A lenyelhető kis alkatrészekkel pedig úgy lehettek, hogy ezeknél károsabb dolgokat is benyel egy gyerek élete során, ami bemegy fent, úgyis kijön lent, nincs miért aggódni...

Külön most nem térnék ki a csomagolás elemzésére, leginkább az angolok 'so eighties' kifejezésével tudnám leírni, az oroszlántól eltekintve is olyan leójégkrémes az érzet, nagyon tetszik! Hogy a szafari, a rally és a csónak hogyan jön össze, nem tudom, de talán nem is számít, egy játszható szett lett a végeredmény, és ez a lényeg.

Mindenesetre a Safari Rally Jeep beszerzésével e témában valószínűleg most lezárult a gyűjtésemben egy korszak, ugyanis nagyjából minden ilyesmi meglett, amit terveztem, hasonló kivitelű faros Ikarusom vagy Csepel Bulldogom belátható időn (és büdzsén) belül úgysem lesz, ha meg mégis, majd szólok!

Címkék: retro noname

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr104361405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2012.05.24. 22:24:13

Ó ilyen piros nekem is volt gyerekkoromban :)
Viszont a vontatmány nem dereng az emlékeimben... :S

Klassz.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.05.25. 11:09:17

@Dancergee: Kishajóm nekem sem volt szerintem. De együtt az igaziak!
süti beállítások módosítása