Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Nagymerci

RÁJEN 2012.11.26. 08:00

MB W116 02 s.jpgMercedes-Benz W116 például Matchboxban már szerepelt itt a blogon, a börzén egy csere útján viszont szerváltam egy nagyobbat - egy 1:24-es méretarányú Bburago modellt. Ez a börze vége felé következett be, amikor már úgy voltam, hogy jobb, ha kevesebb cuccot kell hazacipelnem, egyébként még az is lehet, hogy nem mentem volna bele a cserébe. De nem bánom, mert az 1:24-es modellek többnyire tetszenek, helyben is még pont kezelhetőek otthon, illetve a régebbi darabok szerintem nagyon szépek is. Az igazi autó (rövidített) modelltörténetét lopom innen:

Az 1965-től 1972-ig gyártott felső kategóriás Mercedes-Benzek, azaz a 108-as és a 109-es konstrukciók helyére 1972 szeptemberében érkeztek meg az új W116-os modellek. Belőlük állt az úgynevezett S-osztály - egészen pontosan kezdetben a 280 S, 280 SE és 350 SE típusok alkották a kínálatot, majd nemsokára a 4,5 literes aggregátokkal felvértezett 450 SE és 450 SEL is a porondra lépett. Az L betű a tíz centivel hosszabb tengelytávot jelölte, ami hamarosan a kisebb motorokkal ellátott változatokban szintén megvetette a lábát: 1973 novemberében a 350 SEL, 1974 áprilisában pedig a 280 SEL is megjelent. A mérnökök szilárdabbá tették az utascellát, s feszesebbé varázsolták a tetőszerkezetet, tartóoszlopaival együtt. Sikerült növelniük a gyűrődési zónák energiaelnyelő képességét is. Az A-oszlopra az ablakok tisztán tartása végett szárnyvezető profilt helyeztek, belül kipárnázták a műszerfalat és a négyküllős kormánykereket; süllyesztett, illetve deformálódó kapcsolókat helyeztek el a műszerfalon. A jobb láthatóság érdekében az irányjelzőket oldalra is kivezették, hátul pedig nagy felületű, redőzött lámpákat alkalmaztak. 1975 májusában bemutatták az új csúcsmodellt, a 450 SEL 6,9-et, melynek 286 lóerős, 560 Nm forgatónyomatékkal rendelkező motorját a 300 SEL 6.3 típus 6,3 literes aggregátjából fejlesztették ki. A központi zárral, klímaberendezéssel és fényszórómosóval gazdagított jármű forradalmi jellemzőjének számított a vízszintszabályozó hidro-pneumatikus rugózás. MB_350_SE_W_116_s.jpg1975-76 fordulóján megváltoztak az európai környezetvédelmi szabályok, s ez ebben a szériában is az elektronikus Bosch D-Jetronic injektornak a K-Jetronicra való cseréjét hozta. A teljesítményszint általában véve csökkent, de csak időlegesen, mert 1978 tavaszán egy újabb módosítással visszatérhettek a régi erőviszonyok (ezt a folyamatot az SL modellek esetében is meg lehet figyelni). Ezen esztendő májusában jelent meg a 300 SD típusban az öthengeres dízelmotor - felső osztályos Mercedesben először. A középkategóriás 250 D 3.0 és 300 D modellekben már azelőtt is használatos hajtóműhöz ezúttal turbófeltöltőt kapcsoltak. A 115 lovacskát rejtegető kocsit kizárólag az USA és Kanada piacán értékesítették, mivel ott a kormány "flottafogyasztási" szabványrendszerének megfelelően ez az autó előnyös tulajdonsággal járult hozzá a kínálathoz. A furcsának tűnő fogalom szerint egy adott gyártó forgalmazott termékeinek összetett átlagfogyasztását tekintették mérvadónak, az alacsony éhségű dízelmodell bevezetése által pedig a Mercedes-Benz jóval a törvényben megjelölt limiten belül maradt (a kis fogyasztás jóval csökkentette az átlagértéket). Mielőtt leköszönt volna, az S osztály tartogatott még egy műszaki innovációt: 1978 őszétől a Robert Bosch GmbH-val közösen kifejlesztett, második generációs Anti-Blockier-Systemmel (ABS-szel), azaz blokkolásgátlóval szerelték fel őket. A típusverzióktól függően 1980 áprilisa és szeptembere között futott ki a sorozat, miközben 1979 őszén Frankfurtban már bemutatkozott az utód, a 126-os széria.

Mint írtam, ez a modell nagyon tetszik, bár szemben úszom az árral, az 1:24-es szekciót ugyanis épp sikeresen leépítettem, erre tessék. De valahogy ezeknek a régi olasz modelleknek van egy olyan bájuk, amit a játékboltok jelenlegi kínálatában igen nehéz megtalálni. Nincs itt túl sok értelme arányokról, élethűségről beszélni, bár pont ez a darab szerintem ilyen tekintetben is nagyjából rendben van, ez inkább egy érzést tud átadni, pont alkalmas arra, hogy egy ilyen játék tulajdonosa beleszeressen. Mutatom:

DSCF9562.JPGDSCF9563.JPGDSCF9564.JPGDSCF9565.JPGDSCF9570.JPGDSCF9566.JPGDSCF9567.JPGDSCF9569.JPGAz embléma a hűtőrácsról megvan, a csomagtartóban pihen, csak nem volt még érkezésem visszaragasztani. A beltér nem (vagy sem) túl részletes, így fekete színben nem is túl mutatós, egy világosbarna, drapp vagy vajszín talán szebb lenne, de én nem állok neki pingálni, az biztos. A nyitható ajtók és a felnyitható csomagtartófedél körüli illesztések meglepően szépek, talán egyedül a jobb ajtó kaphatott egy kicsit többet az idők folyamán, nem tudom, lehet, hogy taxinak használta az előző tulaj - az ilyen Merciknél ez nem lenne meglepő. Egyedül a külső tükröket hiányolom róla, azok sokat dobnának az összképen, de elnéző vagyok, a hasonló évjáratú Bburago-modellekre ez sosem volt jellemző. Mit szóltok hozzá? Kellemes hétfőt!

Címkék: retro mercedes burago

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr294903499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.11.26. 12:57:23

Jók ezek a buflák nagy, ballonos kerekek!
süti beállítások módosítása