Akik jártak a börzéken az asztalomnál, láthatták, hogy tudatosan elkezdtem leépítgetni az 1:24-es szekciót, pár kivétellel eladogattam a Burago- és Polistil modelljeimet, de még az 1:43-asok jó részét is. Feltűnnek azonban itt-ott olyan darabok, amik iránt ennek ellenére elfog a vágy, ma is egy ilyet mutatok.
Eszik vagy isszák? 1979-ben jelent meg a Golf Gti, a hot hatch-ek őse a "nagy" ralisportban - de érdekes módon nem is a Golf volt az első, amely a Gti jelölést viselte, hanem a Peugeot 205, maga a rövidítés is francia eredetű: Grand Tourisme Injection (sőt); mellesleg nem is a Golf Gti volt az első hot hatch, hanem inkább a Peugeot 104ZS és mondjuk az R5 Alpine, de ami még furább, hogy a típust sem a németek vezették be e területre, hanem (már megint) a franciák! És nem is igen tudták tartani a lépést a 205-össel. In performance the Golf struggled to keep up at least with the Renault R5 Alpine. 1977-ben egy kis privát csapat már indult vele a német bajnokságon, de a WRC-ben csak két évvel később tűnt fel, Monte Carlóban, Jean-Luc Therrier-vel a volán mögött. Sikertelennek azért nem volt mondható, legalábbis saját kategóriájában, de legjobban mégis az A-csoportban teljesített a svéd Kalle Grundel alatt. Majd őt Kenneth Eriksson követte, neki is jól ment a fronthajtású Golffal... Az Egyest a 4x4 Supercharged Rallye Golf G60 váltotta, de az már csúnyán lebőgött, majd jöttek még az S1600-as, ill. S2000-es Polók, majd megannyi kitcar a Hármasból és Négyesből, de lényegében belátható, hogy nem a rallye az, ami miatt annyian szeretjük a Golfot.
A képeken is látható festést a Burago nem vette át az (állítólag) 1983-ban készült modellhez, ellentétben a Tamiyával, amiből egy oridzsi (1978-as, nem 2002-es re-release), összerakatlan doboz nem ritkán 1000 dollárokért cserél gazdát az ebayen, hanem egy ezüst-piros kombót alkotott, de szerintem nem rossz ez így sem. Feketében is kihozták egyébként. Hozza egyébként a szokásos Burago-szintet, jók az arányok (amiket ugye a MB körüli méretarányban gyakran erősen hiányolunk), de a kerekek lehetnének egy kicsit nagyobbak. Az ajtók nyílnak, a beltér elmegy, az alján ott a Made in Italy felirat, mi kell még? Nagyban sem rossz, de mutatom kicsiben:
És akkor pár kép a keretesben ismertetett Group 2-es versenyautóról, a másodikról direkt nem croppoltam le a forrást, a többi is onnan van, csak hogy ne érje szó a ház elejét...
A sok spoiler nélkül egyébként valahogy így néz ki egy szép Mk1-es Gti:
Ha ez sem elég, javaslom, nézzétek végig a Golf-találkozó képeit Andristól itt! Azoknak pedig, akik inkább az RC iránt vonzódnak, ide érdemes ellátogatniuk... A legjobbakat!
Utolsó kommentek