Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

G4LF

RÁJEN 2012.12.26. 10:00

VW-Golf-GTI-Mk1-05.jpgAkik jártak a börzéken az asztalomnál, láthatták, hogy tudatosan elkezdtem leépítgetni az 1:24-es szekciót, pár kivétellel eladogattam a Burago- és Polistil modelljeimet, de még az 1:43-asok jó részét is. Feltűnnek azonban itt-ott olyan darabok, amik iránt ennek ellenére elfog a vágy, ma is egy ilyet mutatok.

Eszik vagy isszák? 1979-ben jelent meg a Golf Gti, a hot hatch-ek őse a "nagy" ralisportban - de érdekes módon nem is a Golf volt az első, amely a Gti jelölést viselte, hanem a Peugeot 205, maga a rövidítés is francia eredetű: Grand Tourisme Injection (sőt); mellesleg nem is a Golf Gti volt az első hot hatch, hanem inkább a Peugeot 104ZS és mondjuk az R5 Alpine, de ami még furább, hogy a típust sem a németek vezették be e területre, hanem (már megint) a franciák! És nem is igen tudták tartani a lépést a 205-össel. In performance the Golf struggled to keep up at least with the Renault R5 Alpine. 1977-ben egy kis privát csapat már indult vele a német bajnokságon, de a WRC-ben csak két évvel később tűnt fel, Monte Carlóban, Jean-Luc Therrier-vel a volán mögött. Sikertelennek azért nem volt mondható, legalábbis saját kategóriájában, de legjobban mégis az A-csoportban teljesített a svéd Kalle Grundel alatt. Majd őt Kenneth Eriksson követte, neki is jól ment a fronthajtású Golffal... Az Egyest a 4x4 Supercharged Rallye Golf G60 váltotta, de az már csúnyán lebőgött, majd jöttek még az S1600-as, ill. S2000-es Polók, majd megannyi kitcar a Hármasból és Négyesből, de lényegében belátható, hogy nem a rallye az, ami miatt annyian szeretjük a Golfot.

A képeken is látható festést a Burago nem vette át az (állítólag) 1983-ban készült modellhez, ellentétben a Tamiyával, amiből egy oridzsi (1978-as, nem 2002-es re-release), összerakatlan doboz nem ritkán 1000 dollárokért cserél gazdát az ebayen, hanem egy ezüst-piros kombót alkotott, de szerintem nem rossz ez így sem. Feketében is kihozták egyébként. Hozza egyébként a szokásos Burago-szintet, jók az arányok (amiket ugye a MB körüli méretarányban gyakran erősen hiányolunk), de a kerekek lehetnének egy kicsit nagyobbak. Az ajtók nyílnak, a beltér elmegy, az alján ott a Made in Italy felirat, mi kell még? Nagyban sem rossz, de mutatom kicsiben:

DSCF9895.JPGDSCF9901.JPGDSCF9904.JPGDSCF9898.JPGDSCF9899.JPGDSCF9902.JPGDSCF9900.JPGDSCF9896.JPGDSCF9906.JPGÉs akkor pár kép a keretesben ismertetett Group 2-es versenyautóról, a másodikról direkt nem croppoltam le a forrást, a többi is onnan van, csak hogy ne érje szó a ház elejét...

VW-Golf-GTI-Mk1-04.jpgVW-Golf-GTI-Mk1-06.jpgVW-Golf-GTI-Mk1-07.jpgVW-Golf-GTI-Mk1-03s.jpgA sok spoiler nélkül egyébként valahogy így néz ki egy szép Mk1-es Gti:

VW-Golf-GTI-Mk1-01s.jpgEzüstben meg így:

VW-Golf-GTI-Mk1-02s.jpgHa ez sem elég, javaslom, nézzétek végig a Golf-találkozó képeit Andristól itt! Azoknak pedig, akik inkább az RC iránt vonzódnak, ide érdemes ellátogatniuk... A legjobbakat!

Címkék: volkswagen vw burago

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr884961992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása