Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

1303

RÁJEN 2013.09.25. 08:00

1303.jpgMagamat is megleptem, de ilyen című poszt még nem volt. 1303-as Bogár persze már igen, sőt Norev Bogár is, de mivel a Norev bővítette a Retro elnevezésű sorozatát, nem tudtam nem megvenni a francia (tulajdonú?) gyártó kisautóját:

IMG_1240.JPGIMG_1244.JPGIMG_1243.JPGIMG_1245.JPGIMG_1239.JPGIMG_1238.JPGNem kicsi, olyan Sikus 1:55 körül van. Viszont annál sokkal könnyebb, az alja ugyanis műanyag, a kerekei pedig vékonyabbak. De nagyon szépen kidolgozott, odafigyelve részletezett darab. Belül is szép, a kedvenceim viszont mindenképp az "elefánttalp" hátsó lámpák, mármint a kisautó esetében, a valóságban a kisebbeket szeretem. És ahogy a minap említettem, hasonlóan az F150-es Fordhoz ezt is a hónap eleji börzén lőttem. Lett még mellé egy ilyen is, legfőképp ennek a megvásárlását tűztem ki célul, és szerencsére sikerült is. De nem bontom ki:

IMG_1237.JPGEzt már egyébként a legutóbbi alkalommal is meg akartam venni a rendkívül baráti árnak köszönhetően (oké, tetszik is azért), csak akkor valahogy nem eszméltem időben, így mire rákérdeztem Bogár úrnál, már nem volt. Most viszont még maradt is... Na ez jó nehéz darab, fém, ahol kell, meg hát ugye tudjuk, felnyitható fajta - a Hot Wheels néha nagyon érti a csíziót*. Classic.

Tudjátok-e, mit jelent, honnan ered ez a szólás? Oké, hogy mit jelent, nagyjából tudjuk, idézek: "arra mondják, akit okos, ügyes, hozzáértő embernek tartanak." No de. Valamelyik nap, asszem, két hete vasárnap épp Biatorbágyról tartottam Budapest felé faterom Suzukijával, és közben a rádiót (Subaru márkájú!) hallgattam. A Klubrádiót. Ott megy egy remek műsor, ez, óriási kedvenc, de épp akkor más ment, mégpedig az Ötös című, Parával. Egy rendkívül szimpatikus rabbi volt a vendége (Radnóti Zoltán), és remélem, emiatt most nem vesztem el a jobbos, horrible dictu szélsőjobbos olvasóimat, nekik a legutóbb némi Rammstein-nel kedveskedtem, szóval ő mesélte el a cisio jelentését, én sem tudtam. A csízió eredetileg egy 24 verssorból álló öröknaptár, amelyben minden két sorban egy-egy hónap ünnepeit (a fontosabb névnapokat) jelezték, erősen rövidített formában. Az eredeti latin nyelvű csíziók első sora a cisio szóval kezdődött (Circumcisio Domini: az Úr körülmetélésének ünnepe, konkrétabban Jézusé, akit ugye a születése után a szabályok szerint nyolc nappal kellett körülmetélni, márpedig ha december 24-én született, akkor a nyolcadik nap bizony január elseje, szóval ezért itt kezdődik az év és nem másért), ezért később ezzel a szóval kezdték jelölni a naptárakat, melyek természetesen a csízión kívül más részeket is (álmoskönyvet, horoszkópot, időjóslásokat) tartalmaztak. Magyarán arra mondták anno, hogy érti a csíziót, aki értette (tudta olvasni) a naptárat, mélyebb jelentésében pedig azt, aki tudta, hogy január elseje azért az új év napja, mert Jézus ekkor vált hivatalosan zsidó férfivá. Ha eme kis tudástágítás kapcsán valakinek mondanivalója van, netán máshogy tudja, nyitott vagyok az eszmecserére, csak kérem szépen, tartsuk kulturált mederben a diskurzust! Köszönöm!

És persze köszönöm a figyelmet is, gyertek máskor is, lehet ám kommentelni, lájkolni, mindent!

Címkék: volkswagen bogár vw norev

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr175501113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.09.25. 16:51:44

"...a francia (tulajdonú?) gyártó..."
Stimmt: "Thus Norev, more than Solido, has remained a very French entity traveling along a very nostalgic path reviving other lost French (and English) toy brands. Today, though much production has gone to China, the company is still headquartered near Villeurbanne, east of Lyon, in the municipality of Vaulx-en-Velin." Vicces, mert volt nekik is sok gazdájuk, többek közt a Samba-Dickie csoport is, akiké most is a Majorette.

"És persze köszönöm a figyelmet is, gyertek máskor is, lehet ám kommentelni, lájkolni, mindent!"

Mert mindenki lekattintás-lotyó lesz előbb-utóbb. Ez ilyen. 8-)))

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.09.25. 17:05:46

@Sam. Joe: Ilyen, bizony. Régebben néha olyan jó kis beszélgetések alakultak ki maguktól, mostanában pedig (szinte) soha semmi, ezért bátorkodtam bátorítani. Tudom, rohanó világ, meg ilyenek, na de hát akkor is...
süti beállítások módosítása