Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Wayne's World

RÁJEN 2014.01.22. 08:00

Waynes_World.jpgValószínűleg sok olvasóm a remek Wayne világa című filmből (de legalábbis a filmhez készült Queen-klipből) ismerte meg az AMC Pacer nevű autót, de én nem, nekem gyerekkoromban ez bizony megvolt, a Corgitól. Igaz, akkor még nem tudtam, hogy ez AMC is, meg Pacer is, az örömhöz pont elég volt, hogy krómozott beltere volt! Azóta persze bepótoltam a tudnivalókat, amelyek magyarul is elérhetők a wikipedián, én csak egy pár mondatot emelnék át:

A Car and Driver cikke szerint ez volt az első autó, melyet belülről kifelé haladva terveztek. Először azt állapították meg a gyárban, hogy mekkora térre lesz szüksége négy utasnak ahhoz, hogy kényelmesen elférjenek, majd ennek megfelelően tervezték meg a lehető legkisebb karosszériát. A végeredmény egy kerekded forma lett, nagy üvegfelületekkel, melyet a Road & Track autós magazin modernnek, bátornak, ugyanakkor funkcionális kinézetűnek nevezett. Az autó 1975-ös bemutatásakor a népszerűsítő anyagokban az American Motors Corporation "az első széles kisautóként" emlegette a Pacert. A kisautókhoz képest valóban rendkívüli szélességnek két fő oka volt: az egyik, hogy az amerikai autósok hozzá voltak szokva a nagyméretű járművek által kínált belső térhez, így a Pacer is tágas belsőt kapott az ismerős érzés fenntartása érdekében. A másik fő ok pedig az volt, hogy az AMC szerelősora a hagyományos méretű autókra volt beállítva. Szintén egyedinek számított, hogy a kocsi utasoldali ajtaja 101 mm-rel hosszabb volt, mint a vezetőoldali. A gyár ezzel kívánta egyszerűbbé és gyorsabbá tenni az utasok be- és kiszállását, különösen a hátsó ülésről.

Most már tehát tudjuk, hogy 1975-ben mutatták be, ami azért is érdekes, mert én is akkor születtem, bár erről már írtam máskor is. Mutatom kicsiben:

IMG_2404.JPGIMG_2406.JPGIMG_2410.JPGIMG_2412.JPGLegnagyobb örömömre a már mutatott két kisautóval (ezzel és ezzel) együtt ezt is a bolhapiacról zsákmányoltam nyamvadt 400 forintért, ami nem pénz egy gyerekkori emlék visszaszerzéséért, szerintem ötször ennyit is boldogan adtam volna érte... Oké, nem hibátlan már szegény, az elmúlt kb. 30 év hagyott rajta némi nyomot, de ez rólam is elmondható ;) Itt-ott karcos, leverődéses, festékhiányos, de tudjátok, a képek hajlamosan erősen felnagyítani a hibákat, szabad szemmel nem olyan vészes a helyzet - és magamat is ugyanezzel nyugtatom reggelente, amikor tükörbe nézek. Szóval nagyon örülök neki, még ha nem is egy nagy eresztés maga a kisautó, igazándiból nincs benne semmi különleges, hacsak a már emlegetett krómozott belsőt (és talán a borostyánszínű szélvédőket) nem tekintjük annak. De nem hagyhattam ott, ez nem volt kérdés - és így most már szinte tényleg minden gyerekkori kisautómat sikerült újra megszerezni... Még nézzétek meg egy korabeli hirdetését az autónak, de az alábbi, hetvenes évekbeli frizurákkal súlyosan terhelt sajtófotóval búcsúzom is mára:

amc_pacer_2.jpgTovábbi minden jót, és amit a legutóbbi kisautós poszt végére írtam, ne vegyétek komolyan, mint ahogy a mai írás is bizonyítja, nem az előző volt a hónap utolsó ilyenje (korábban úgy volt ugyanis, hogy a Norev Golf csak 31-én jelenik meg), sőt lesz januárban minimum még egy. Vagy akár több is, meglátjuk.

Címkék: retro corgi

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr75716014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.01.22. 17:12:50

Ohh, ez mennyire király! Gyerekkoromból emlékszem rá egy korabeli Autó-Motorból. El nem tudom képzelni, hogy kaparintották meg, de a Hősök Terén fotózták körbe.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.01.22. 17:40:43

@RÁJEN: "Kérem engedje meg, hogy azta***va!" Tényleg igaz, hogy a gyerek agya szivacs, mindent felszív. Öt éves voltam, amikor ez a szám megjelent és emlékszem rá, hogy Pacer és Hősök Tere...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.01.22. 17:49:46

@Sam. Joe: A felkiáltás ezúttal Téged illet ;) Nem semmi emlék lehetett. Nekem a kisautó amúgy nem volt gyerekkori kedvenc, nem gurult olyan szépen, mint a "mecsik", de a színösszeállítás határozottan tetszett.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.01.23. 11:36:55

@Sam. Joe: Szépen beleégett a szürke állományodba. Arra azért lennék kíváncsi, hogy hozott-e magával kopó-fogyó alkatrészeket (szűrők, fékbetétek), mert azért abban az időben nem lehetett könnyű dolog ezeket itthonról beszerezni.

Amúgy szerintem ez a verda a "már annyira ronda, hogy szép" kategória.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.01.23. 11:44:10

@mbx porsche: Mutass egyetlen olyan, olajválság szülte amerikai verdát, amire nem ugyanezt mondjuk! 8-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.01.25. 17:23:28

@mbx porsche: @Sam. Joe: Így van, szinte mind randa, de szinte mind kéne.
süti beállítások módosítása