Köszönöm a lehetőséget, hogy megint elsüthettem egy bűnrossz szóviccet, de mivel 117 éve nem vettem Retroautót, úgy éreztem, most megengedhetem magamnak. Sok hónappal ezelőtt jelent meg a sorozatban, de akkor nem vettem meg, a börzén viszont már igen, nem is került sokba.
Az ún. 24-es típussorba tartozó ARO 240 egy kétajtós, 4X4-es terepjáró, amelyet Romániában gyártottak 1972 és 2006 között. A típussorba tartozik még a négyajtós 244-es, a 242-es pick-up, a háromajtós 243-as (ilyen szerepel a bevezetőképen), és még millió karosszériaváltozat. Volt belőle benzines és dízel is, két- és négykerék-hajtású, de a legelfogadhatóbb változat talán a Toyota-motoros volt, amiből nem tudom, jutott-e Magyarországra, de egy időben gyakran lehetett Arókat látni itthon. ma meg már még annyit se, mint Daciát. 2005-ben még azt tervezték a derék románok, hogy Amerikába fogják exportálni a típust, de ez nem jött össze, a gyár mára már be is zárta kapuit. Amennyit hallottam anno az autóról, azt tudom leírni: szar, de ha épp megy, akkor jó terepjáró. Akinek van közelebbi érintettsége, ne tartsa vissza a kommentjeit, nyitott vagyok ellenkező tartalmú infókra is ;)
Na, így lett nekem egy 1:43-as darabom, no nem mintha nagyon vágytam volna a román autóipar eme ékkövére, csak megtetszett ilyen katonai zöldben, és úgy gondoltam, jól fog mutatni a polcon a hasonló színű GAZ és UAZ terepjárók mellett:
Szokásos minőség és kidolgozottság, részletek és arányok rendben, a tető lepattintható lejár, így betekintés nyílik a puritán hátsó traktusra, ahol az utasok a menetirányra merőlegesen foglalhatnak helyet - ilyen élményem nekem is volt Egyiptomban, csak ott egy Land Cruiser szolgáltatta a kényelmetlenséget. A szín, ahogy már utaltam rá, szerintem telitalálat, bár én itthonról főleg sötét-narancssárga példányokra emlékszem észvesztően zakatoló dízelhanggal, platóval és betűzött seprűvel. További ARO-képek és videók itt, jó szórakozást, köszönöm a figyelmet, gyertek máskor is!
Utolsó kommentek