Aztán kettő lett belőle. A csehszlovák járgánynál írtam, hogy mutatok nemsokára magyarokat is, hát íme. A poszt főszereplője a 311-es, a Farosnak csak mellékszerepet szántam, mivel ahogy írtam is legutóbb, a modellt részletekbe menő alapossággal bemutatta már Sam. Joe a szomszédban. A fenti kép Süveg József munkája, Tatán lőtte a wikipedia szerint, én pedig köszönettel használom fel, ha olvasná. A modell mellé adott kis tájékoztató füzet kihajtható részén is ugyanezt a fotót láthatjuk, csak körbevágva és lebutítva - az utasokból az ádáz grafikusok csak az integető kezeknek kegyelmeztek, de legalább feltüntették Józsefünket a copyright részben, igaz, rosszul írva a vezetéknevét.
A füzet szolgál pár érdekes adattal a buszról, innen tudom én is, hogy 7 széksorral szerelték (bár én nyolcat számoltam a modellben, mindegy), 26 ülőhellyel, mindez elosztva a 8 és fél méteres hosszúságra és a közel 2 és fél méteres szélességre, a szellőzésről billenthető oldal- és tetőablakok, a közel 6 tonna önsúly hajtásáról pedig egy 5 és fél literes, 95 lóerős, négyhengeres dízelmotor gondoskodott.
Mutatom akkor (a nagy után) kicsiben:
Amennyire tetszik a Faros segge, annyira bejön ennek az eleje, a króm maszk által megformált bús kutya ábrázat nagyon rokonszenvessé teszi az összképet. Csodás rajta a korhű festés a dinamikus fehér nyíllal, és minden nagyon jól átjön az 1:72-es verzión is. Fórumokon olvastam, hogy többen panaszkodtak a minőségre, de nekem nincs vele bajom, 3 kortárs Matchbox áráért szerintem bőven elfogadható, sőt. A vaterán persze 3000 körül kínálják. Sok a kis részlet, szépek a kerekek, a tükrök is rendben, és a macskaköveket imitáló talpazat oldalára került egy szép Ikarus-embléma is a típusmegjelölés mellé, ízléses, igényes. Egyedül az oldalablakok feletti kisebb ablakokat hiányolom róla, ezeket a már említett füzetes fotóról az utasokkal egyetemben leretusálták. Becsületből megmutatom azért az 66-ost is:
Az Ikarus-sorozatot egyébként az összes felsorolt pozitívum ellenére a kis kék szépség megérkezte után lemondtam, majd ha valamelyik további tagra nagyon rákívánnék, mondjuk a 260-asra, vagy erre, majd megveszem börzén kétszeres áron, egyszer élünk... Szóval tetszik ez nekem, meg is nézem este a Magyar retro 2-t, úgy kedvet kaptam! ;)
Utolsó kommentek