Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Alto

RÁJEN 2014.10.31. 08:00

Ez a hét szokatlanul eseménydús volt. (És még nincs is vége.) Az ovis őszi szünet miatt szabadságot vettem ki, hogy legyen ki vigyázzon a gyerekre, illetve a hét első felében a gyerekekre. Miután az október 23-i ünnepet is tartalmazó hosszú hétvégét Inárcson töltöttük, erre a mostanira írtam magamnak egy 9 pontból álló to do listet, amelyből péntek reggelre 7-et sikerült kihúznom:

  1. Szkif eredetvizsga + műszaki + átírás
  2. Vento takarítás + magnócsere
  3. Vento fényszóró-állítás, olajcsöpögés megszüntetése a szervizben
  4. Nissan lengéscsillapító-javítás, alapjárat emelés, ajánlat karosszériamunkára
  5. Volvo: fényszóró-javítás, kormány beállítása, bajuszkapcsolók cseréje, izzítórelé-csere + olajnyomás megoldása a szervizben, illetve váltószoknya-csere
  6. Laptopok Petinek javításra
  7. Villanyszerelő (kiszakadt konnektorok rendberakása + egy lámpa felszerelése)
  8. Párásító szervizbe
  9. UPC előfizetés

Az utánfutó viszonyait már egy ideje szerettem volna rendezni, itt volt a kiváló alkalom. Persze arcpirító, hogy ez kb. pont annyiba került, mint amennyit az egész futó ér (sőt), még úgy is, hogy amit egyébként némi ügyintézési díj fejében mással szoktam megoldatni, most én csináltam. Mindegy, kész, a nevemen van, friss vizsgával. A Vento sorsa pedig időközben megpecsételődött, eldöntöttem ugyanis, hogy mennie kell, és kell helyette valami kis szar, ami nem fogyaszt 10 litert (vagy akár még többet). Ekkor még nem gondoltam, hogy ez lesz róla az utolsó saját képem, de folytatom. Szóval gondoltam, hogy kitakarítom, kiszedem belőle a rádiót, és beteszem azt a VDO-t, amit a vaterán sikerült 250 forintért megnyernem, pár dolgot rendbe tetetek rajta, és meghirdetem. A Nissannal közben muszáj volt foglalkozni, mert hátul az egyik oldalon a kirohadt toronyból kiesett a lengéscsillapító, de ez is megvolt, emellett pedig a Volvóval is terveztem egy-két kört, viszont az végül már nem fért bele, mert közbejött más: vettem hirtelen egy Suzuki Altót!

Megmondom őszintén, elbizonytalanodtam, hogy vajon ki fogja normális áron megvenni a Ventót, amiről valószínűleg csak én tudom, milyen jó, meg talán Ti, a blog olvasói, ránézésre mindenki más viszont azt hiheti, hogy egyáltalán nem az, ezért inkább elkezdtem úgy keresgélni, hogy mindenképp legyen a meghirdetett autók opciói között beszámítási lehetőség. És csak japán jöhetett szóba. Így találtam rá egy 2004-esként hirdetett, valójában 2003-as fekete Altóra, amelyet kintről honosítottak, de meglepően jól felszerelt: klímás, szervós, dupla légzsákos, motoros ablakos, könnyűfém felnis. Ez utóbbi mondjuk nem hiányzott, de mindegy. Érdre kellett kimenni érte, délelőtt megnéztem, este visszamentem elhozni, a kettő között pedig gyereket altattam, kipakoltam a Ventót és kiporszívóztam (és akkor kitalálhatjátok, a 3-as pontot nem azért húztam ki a listáról, mert megoldottam, hanem mert okafogyottá vált), illetve vettem fel némi pénzt, mert rá kellett fizetnem. Anélkül, hogy megmondanám, mennyit, elárulhatom, hogy szokás szerint óriásit buktam a Ventón, de én így szoktam kiszállni, jó? ;) Szóval Vento ment, Alto jött, ez van (na jó, itt egy pozitívabb írás is róla), válságautó (a hirdetés képei még csak):

suzuki 1.jpgsuzuki 2.jpgsuzuki 3.jpgsuzuki 4.jpgsuzuki 5.jpgsuzuki 6.jpgsuzuki 7.jpgsuzuki 8.jpgEladtam a német szívem, visszatértem tehát a japánokhoz (akik ugye pont az Alto esetében inkább indiaiak, nem csak az üvegekbe, de a motorba is Marutit írtak, mindegy), lett egy saját Suzukim. Ez talán az első olyan autóm, aminek nem tudok teljes erőbedobással örülni, de ezt a döntést meg kellett hozni, remélem, hosszabb távon sikerül magamat is meggyőzni, hogy jól tettem. Nem mondom, megy, mint a golyó, ülés és ajtó is annyi van, amennyi kell, elegendők benne az extrák, a színe fekete, tehát ott sem kell az újdonságot megszoknom, de azért ez nagyon más dimenzió... Elég kényelmetlen az ülés, maga az autó kissé dülöngél a 13-as virsli-kerekeken, az egész ráadásul vállban szorít, a csomagtartó nevetséges, hátsó lábtér pedig nem is létezik.

Valami miatt viszont a családom teljesen oda van érte, bár Milán a visszafelé út felét végigsírta, hogy menjünk vissza "apa autójáért", mert ez az új rossz ;) Nem mentünk vissza, így a fenti listába be kellett még ékelni egy másik eredetvizsgát és átírást is, de ezt is sikerült megoldanom. Nagyon bízom benne, hogy beválik majd, azt várom tőle, hogy csak ritkán fogyasszon 5 liternél többet, ne kelljen vele soha szerelőhöz járni és vidáman elvigyen bármikor bárhova. Nagy autónk már van, amibe lehet sokat pakolni, ha szükséges, ugye az a Volvo, életem párjának ott a Nissan, amivel tudunk ide-oda menni, ha kell (a Volvo természetesen nem erre való), nekem viszont a napi bejárásra nem volt ideális a 2 literes benzines, a kismoci viszont már megint szar, arra a jelek szerint nem számíthatok akármikor, de télen nem is akartam vele járni. Mint ahogy tömegközlekedni sem, naponta 6 átszállással. 

Hát ennyi. Sic transit gloria mundi.

Címkék: suzuki

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr126845597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2014.10.31. 08:12:46

Tegnap úgy hirtelen nem tudtam hova tenni a dolgot mikor mondtad, hogy Altóval jöttél ;-)

Bod.z.a 2014.10.31. 09:48:49

A krómpálcák gyáriak?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.10.31. 13:58:00

Mindenekelőtt: Vigyázzatok egymásra, legyen egymásban sok örömötök!

Fene tudja, nekem kívülről kifejezetten tetszik, egyszerű, letisztult vonalak, ott szögletes és ott gömbölyű ahol kell. Az meg, hogy fekete az kifejezetten mókás.

Belülről egyszerű mint a faszög, nem is igazán szép, meg ha jól látom ebben is azok az ülések vannak elől, amik az én combom nem támasztják alá kétharmad arányban sem - jó nekem elég hosszú lábaim vannak, de a földtől pont a csípőmig érnek - de cserébe könnyen ki tudod takarítani.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.10.31. 13:58:49

Ja, szerintem kéne a hátsó lökösre egy "Matchbox Maffia" felirat és bárhová beengednének vele, ha kéredzkedsz! 8-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.10.31. 15:50:18

@Bod.z.a: Nem hinném.
@Sam. Joe: Köszi szépen! Az ülések gyalázatosan kényelmetlenek, ráadásul nekem ez a gyengém, ha tudok, biztos szerzek bele valami mást. Matricatémában én valami angry birds-re gondoltam, már csak Milán kedvéért is... ;)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.10.31. 16:18:03

@RÁJEN: Mondjuk most, hogy így mondod, határozottan van benne valami a fekete madárból, akit amúgy Bombnak hívnak. 8-) Csak le kéne hozzá gengsztersötétíteni minden üveget B-oszloptól hátrafelé...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2014.10.31. 16:29:17

@RÁJEN: Akkor meg előre kéne rá valami sárga csőr, piros szemöldökök és hátra meg sárga végű, fekete faroktoll. Némi színes öntapadó matricából az eleje meg is oldható, a faroktollra nincs ötletem...

Tomato77 2014.10.31. 18:40:42

A polcra befér a játékautók közé? :-) Amúgy praktikus, mert ha mentek valahová a Volvóval, magaddal viheted ezt is a csomagtartóban. :-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.10.31. 18:43:02

@Sam. Joe: Ezt már egy kicsit azért túlzásnak érezném ;)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.10.31. 18:46:09

@Tomato77: Szinte befér. A Volvo csomagtartója viszont tökéletesen megtelt, mert eddig a két nagy helyen szellősen voltak a semmire nem jó kacatok az egyenletes elosztásnak köszönhetően, de most mindent át kellett targoncáznom abba, szóval most épp egy Matchbox sem férne be.

Körömcsiga 2014.10.31. 20:57:09

Szokásos ócsóautó, kis távokra, bejárásokra optimalizálva, jó lesz. Nekünk cinquecento volt hasonló elgondolásból, megbántuk mert baromi sokat evett a méretéhez képest (7L!)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.10.31. 21:10:43

@Körömcsiga: Két okból nem vettem Fiatot (Cinquecentót vagy Seicentót): kevés ajtó, olasz nyűgök. Pedig formára bármelyik ezerszer jobban tetszett volna, ehhez is, ahhoz is volt már szerencsém sok-sok éve, és bírtam mindkettőt, komolyan! A fogyasztásukról nem tudok nyilatkozni.

Jester. 2014.10.31. 21:14:22

Ugye, hogy az "Érd.:" a hirdetésekben az Érd! Én mindig mondtam! :)

Tommi 2014.11.01. 12:59:40

Legyen szerencséd és örömöd hozzá! Az aftermarket feliratok és krómcsíkok SZÁMOMRA nem sejtetnek jót, de a fene tudja, lehet, hogy volt gazdája.

Az ülései szerintem kb olyanok, mint a Swiftemben. :-)

Ezt meg csak úgy:
auto.indavideo.hu/video/Totalcar_69_adas_2004_marcius_27_-_Suzuki_Alto ;-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.11.01. 21:14:16

@Tommi: Köszi a videót, nem is láttam még! Van egy-két bizonytalan pont még a kocsi előéletét illetően, valami a hűtővel sem teljesen oké, de majd minden megoldódik, ma 400 km-t mentem vele, egészen összemelegedtünk. De semmi buzulás! ;)

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2014.11.01. 23:11:47

Sok örömöt hozzá. Azt hiszem az olvasóid közül azon szűk tábroba tartozok, aki vezette is a ventót. És az tényleg jó kis autó volt.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2014.11.02. 11:15:28

Tényleg nem volt SEMMI jobb megoldás egy Alto helyett?
Egy ideje az a legalja..
Hacsak nem 200.000ft volt, akkor ok.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.11.02. 13:57:04

@Andrew0807: Köszi!
@Aranyba mártogatott étnyúl: De, egy csomó opció felmerült, de ezt választottam. Mondj bármit helyette, megmondom, ez miért jobb nekem! És jóval több volt, mint két kiló.

jewdi76 2014.11.15. 11:37:05

Megbízható városi kis gyöszök ezek, egy robogó fenntartási költségeivel, és egy autó praktikumával. Az egyik legjobb döntés erre a lóti futi célra. A legalja meg az ha valaki nem tudja mit engedhet meg magának belerokkan kivagyiságába, ráadásul "büszke" is rá.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.11.15. 11:56:44

@jewdi76: De rég láttalak! ;) Köszi, van ebben igazság...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.11.17. 21:58:40

Hali. Láttam a gépállatodat szombaton a bah csomópontban :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.11.17. 22:15:26

@enpera: Ó, hát már ilyen híresek vagyunk?! Tényleg voltunk arra kora délelőtt.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.11.18. 13:41:17

Bizony, az aftermarket feliratokból ráismertem :D

Svéd. 2015.01.30. 06:49:31

Sajnos nem Suzuki minőség ,de majd látod te is . Nem vészmadárkodom.:-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.01.30. 12:52:30

@Svéd.: Köszi, tudom sajnos, de egyelőre nincs panasz. Amit tegnap tapasztaltam, az nagyon pozitív volt: hóban-latyakban meglepően jól viselkedik, és szerencsére nagyon jók a téli gumik is rajta, ráadásul a párom Nissanjával ellentétben szuper, hogy belül is nagyon jól kezelhető a párásodás.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.30. 16:03:50

@RÁJEN: egyes Focus, 1.4-es benzinnel.
Akár szedán, akár hecsbekk.
Élvezet vezetni mert jól kitalálták a futóművet, nem fújja el a szél, nincs típushibája, eszik hat litert, belefér a fél kerület.
Öt kilóból kapsz, hatért már jó is van.
Biztos van még ezer más is, pölö Astra meg ilyesmik, de nekem a Focus nagyon bejött anno.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.02.01. 22:00:22

@Aranyba mártogatott étnyúl: Jó a Focus, nem vitás, volt már hozzá szerencsém, de még egy öreget már nem akartam, az ehhez hasonló évjáratú darabok pedig 6 kilónál kezdődnek, többször átfordult számlálóval. Most már marad ez.
süti beállítások módosítása