Sohasem gondoltam volna, hogy egyszer is itt a blogon egy Magyar Nemzet-cikket fogok linkelni, de most mégis megteszem, itt írtak ugyanis arról, hogy 2014-ben 40 éves lett a Citroen CX. A modell rendkívül érdekes történetéről már értekeztem korábban a kombi kapcsán, emitt pedig egy tesztet találhattok egy 2.5-ös GTI-ről, és ezzel a bevezetőm végére is értem, mutathatom végre az egyik legújabb kis szerzeményem, ami egy Majorette Citroen:
Magyarországról (a Facebook segítségével) került hozzám ez a darab, mondhatni sok év keresés után: tényleg sok éve próbáltam felhajtani egy épkézláb példányt emberi áron (itt régebben mutattam egy inkább csak fillernek alkalmas darabot, ami egyébként ma már nem az én gyűjteményemet gazdagítja), hát mostanra sikerült. 1500 forintba került, ami elsőre soknak tűnhet, de ha a kortárs Matchboxok (vagy Majorette-ek) árához hasonlítom, szerintem mindjárt kedvezőbb a kép, ebből a pénzből ugyanis kis szerencsével 3 db mai kisautó vásárolható, amiken garantáltan nem nyílnak az ajtók, műanyag az aljuk és biztosan nem rugóznak - arról nem is beszélve, hogy a fenti példány már csak a nagyjából 30 éves korával is tiszteletet érdemel... Minőségre azt tudja, mint a hasonló kivitelű darabok, masszív, súlyos, a franciás rugózásának köszönhetően mégis könnyed, játékra tökéletesen megfelelő darab. A belseje teljesen rendben van, szép a sötét műszerfal és kormány a világos ülésekhez képest, de nekem egyértelműen kívülről tetszik, a Majorette nagyon szépen adta vissza az igazi csodás formáját, nem látok rajta otromba elarányosítási hibát. A hátsó lámpák az ablakok áttetsző műanyagjából lettek kialakítva, ami ötletes megoldás, kellenek az ilyen kis apróságok. Ilyen az igazi hátulról:
Jelentem, a következő kisautós poszt tárgya is egy régi Majorette lesz, ha ez tetszett, az is minden bizonnyal fog!
Utolsó kommentek