Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Űrkalóz a HÉV-en

RÁJEN 2016.01.06. 08:00

A kis feleségem a minap kérdezte, miért nem írok soha a családunkról, meg hogy hogyan teltek az ünnepek? Mondom neki, de írok ilyenekről is, csak lehetőleg azokból a szempontokból, amik itt bárkit is érdekelhetnek. Azaz kisautós, legós, nagyautós, retro szirszaros szempontokból. Na, most sem lesz ez másképp, ezúttal a filmes végéről fogom meg. mert az van, hogy a legifjabb gyermekem érkezése óta (ami ugye uszkve 4 hónapja volt) nemigen van módunk filmeket nézni. Oké, a nagyobbikkal voltam moziban, meg ez-az beakad néha a tévéből, de úgy rendesen nem tudunk filmezni. Kivéve, amikor a két ünnep között nem kell dolgozni, és minden délután én altatom minimum az egyik kölköt - ilyenkor ugyanis este nem tudok, így amikor a család lefekszik, én kitelepedek a nappaliba és igyekszem bepótolni az elmaradásokat.

martian.jpgÍgy sikerült rövid időn belül megnéznem a Mission: Impossible legújabb részét, a Kingsment, Az U.N.C.L.E. emberét, és most legutóbb a Mentőexpedíciót, Matt Damonnal. Röviden: mindegyik nagyon tetszett! Hosszabban: csak az utolsóról akartam írni egy picit, mert az különösen bejött. De előbb egy kis bulvár:

Szóval egyébként remekül teltek az ünnepek, a karácsonyfát szokás szerint az Ikeából szereztem be, aki nem tudná, viszonylag emberi áron lehet ott minden decemberben "visszaváltható" fát venni, a vételár felét januárban visszaadják egy vásárlókártyán. Jó magas lett, vagy két méter, ami az én ízlésemnek sok, de a gyerekek miatt fontos. Vettem vagy 10 bejglit is, éppen csak hogy kitartottak, nagyon jókat ettünk, a gyerekekkel sokat társasoztunk és legóztunk, és majdnem mindenkinek azt hozott a Jézuska, amire vágyott. Nekem pl. A hobbit második, bővített részét blu-rayen, illetve a legújabb Tom Clancy-könyvet. A Volvót is ekkorra ígérte készre a szerelőm, de persze nem lett meg, talán majd januárban, meglátjuk, továbbra sem sürgős, addig is tető alatt van. Nem sokkal karácsony előtt voltam egyébként börzén is, onnan is megleptem magam ezzel-azzal, szóval panaszra semmi ok.

Vicces volt az Interstellar után újra látni Matt Damont űrhajósként, ráadásul egy hasonló színvilágú szerelésben, mégis teljesen más szerepkörben. Itt totálisan pozitív a figura, minden tekintetben. Az összes tudományos cucc a filmben rendkívül könnyen emészthető, sőt igazából olyan dolgok miatt képesek az alkotók szurkolásra buzdítani, amit normális esetben nem is értenénk. Én még burgonyák pusztulása miatt sosem voltam így elkenődve, mint a film nézése közben, hacsak nem számolom ide a feleségem egy rosszul sikerült rakott krumpliját a régmúltból. Csak emlékeztetőül, hogy miről is szól a történet: főhősünk egy szerencsétlen baleset miatt egyedül reked a Marson, ez a fő csapás, a másik két szál a NASA földi irányítóközpontja (a Bálna, merthogy Magyarországon forgott a film), és a visszafelé tartó többi űrhajós utazása. Szóval ennek a szerencsétlennek egyedül kell kihúznia a következő expedícióig egy egy hónapra tervezett bázison - négy évig. Szerencse a bajban, hogy ő épp botanikus, tehát el tud kezdeni élelmet termeszteni és vizet készíteni, de nem lenne túl izgalmas csak ezt nézni a film teljes hosszában, szóval akad azért kaland rendesen.

the-martian-plant-life.jpgA legnagyobb talán az, hogy az említett következő expedíció vagy háromezer kilométerrel odébb aktuális, még oda is el kell jutnia. A film erőssége szerintem a megdöbbentően eltalált hangulat, mind a képek, mind a zenék terén, de mégis leginkább a főszereplő videónaplója, amely tulajdonképpen a narrációt hivatott kiváltani. Emberünk folyamatosan küzd és bízva bízik, lent a Földön is pörög a stáb, hogy minél hamarabb kitalálják, hogyan lehetne megmenteni fent maradt űrkalózt (ja, igen, nem mondtam, miért ez lett a poszt címe, de nem is akarom lelőni a poént, szóval aki látta, tudja, aki meg nem, nézze meg, majd rájön), de közben bepillantást engednek a NASA politikai játszmáiba is, ami szintén egy izgalmas terület, továbbá beszállnak a kínaiak is, hogy még érdekesebb legyen - és itt jegyezném meg, hogy pont a kínaiak megjelenése volt az a pont, ahol rádöbbentem, mennyire magába tudott szívni a film, ugyanis a kínai űrközpontnak a MÜPA adott otthont, ami előtt ugye jár a HÉV. Nézem a filmet, ott az épület, elmegy előtte a jól ismert zöld-fehér szerelvény, és mondom magamban, de jó látni, hogy a kínaiaknál is ugyanaz a szovjet technika üzemel, mint nálunk Soroksár felé :) Hát egy frászt, AZ konkrétan a soroksári HÉV volt :D Mindenkinek, és ezt komolyan mondom, a sci-fiket kevésbé kedvelőknek, hovatovább csajoknak is jó szívvel ajánlom a film megnézését, garantáltan remek szórakozás két órára, de még utána is lehet róla beszélgetni. Hajrá!

Címkék: film

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr498235218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jester. 2016.01.15. 10:50:37

Az a csepeli HÉV volt, a MÜPA mellett, de ez részletkérdés. Szerintem is jó a film!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2016.01.15. 11:11:31

@Jester.: Ó. Hát ennyi belefér, de köszi az észrevételt.
süti beállítások módosítása