Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Grundig

RÁJEN 2017.01.06. 08:00

Ígértem már ezt a posztot, mert elmaradt tavalyról. A patináns német márka (1930-as a név, bár akkor még Fürth, Grundig & Wurzer volt) következő szerkezete a tipikus példája annak, hogy "gyerek kezébe nem való", azaz a tudása már nekem is sok. Erre utalhat talán az RR 940 típusjelzés alatti Professional felirat, mert képzeljétek el, az van, hogy bár egy tipikus ghettoblasternek néz ki, ez messze nem az. Először is azért, mert nem bír olyan teljesítménnyel, ami blasztolná a gettót, egyszerűen csak jól és meglepően szépen szól, másodsorban pedig azért, mert itt a tervezők a hangsúlyt inkább a rádióra tették, azt gondolták tovább. Azt írják ugyanis róla, hogy a megszokott skálázáson túl a fenti részen különböző preset-gombok is találhatók, amire nem tudom, mi a jó magyar kifejezés, de előprogramozott adókat lehet így beállítani velük, amely gombok azonban külön tunereket aktiválnak. Ezeket pedig a játoldalon található kis tekerőkkel lehet külön hangolni. A bal oldali kis műszer felül, amely ránézésre elem-töltöttséget vagy jelerősséget jelezne, valójában egy mini hangoló-mutató, kvázi egy kis plusz skála. Ez a nem mindegy...

img_6486.JPG

img_6488.JPG

img_6489.JPG

img_6490.JPG

img_6491.JPG

A 6 és fél kilós súlya (elemek nélkül) embert próbáló, és talán látszik a viszonyítási alapot mellőző képeken, hogy méretileg is elég jelentős, könnyebb megkerülni, mint átugrani. A méretét jól kihangsúlyozza a fekete szín (pedig az állítólag slankít) és a két nagy "kapaszkodó" a két oldalon, ami persze nem arra szolgál, hogy annál fogva emelgessük, inkább arra tippelek, az arcra borulási károkat hivatott csökkenteni. Szerintem összességében nagyon szép darab, és örülök, hogy a gyűjteményemben tudhatom. A poszt írásakor (november vége kb.) az ebayen 10 és 50 ezer forint (plusz szállítás) között volt fent egy pár darab, tehát aki kedvet kapna rá, nem lehetetlen beszerezni, de itthonról valószínűleg Ti is olcsóbban hozzá tudtok jutni, ahogy nekem is sikerült. Csak kisebb a választék...

Címkék: retro zene

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr7811978638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.01.06. 11:50:10

Ez a külön tuneres megoldás azért elég elborult. Nem vagyok nagy rádió-szakértő, de az ilyen "sokhangológombos" megoldás általában úgy működik, hogy a tuner hangolását egy varicap dióda nevű holmival (mint feszültségfüggő kondenzátorral) oldják meg, maga a hangológomb meg egy potméter (ami ennek a feszültségét szabályozza). Illetve az összes hangológomb egy-egy potméter, a preset-gomb megnyomása meg egyszerűen a hozzá tartozó potmétert kapcsolja a tunerhez.
Mondjuk akkor nem meglepő, hogy ekkora benga lett, ha hét tunert beleraktak...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2017.01.06. 13:01:05

@SomiTomi: Én még annyira sem vagyok szakértő, úgyhogy egy szavadat sem értem ;)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.01.06. 14:41:31

@RÁJEN: Én is csak alig :-P
A lényeg annyi, hogy az viszonylag bevett megoldás volt egy időben, hogy a kedvenc állomás-gombokhoz külön tekerőgomb tartozott, de általában ehhez nem sokszorozták meg az egész tunert, csak annak egy kis részét.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2017.01.06. 15:59:39

@SomiTomi: Na, ez már így világos, köszi! Simán lehet, hogy csak rosszul értettem/fordítottam a forrásanyagot...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.01.06. 16:09:34

@RÁJEN: Akkor ketten vagyunk, mert én is megtaláltam ezt a wikit, amikor utánanéztem. Igaz nem részletezik túl a dolgot, más netes adatbázisokban meg még ennél is kevesebb infó van. Radiomuseum.org-on van egy kapcsolási rajz, de én az ilyeneknél örülök ha a tranzisztor rajzjelét felismerem (vannak meglepő formák).
süti beállítások módosítása