Ha eltévedtél volna

Címkék

ambulance (33) bogár (99) bond (23) burago (15) carspotting (535) cikk (5) coca cola (3) corgi (53) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (7) eladó (15) ertl (3) film (148) filmhíradó (11) greenlight (5) grell (8) guisval (3) helikopter (17) hellókarácsony (14) honda (8) hot wheels (264) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (47) johnny lightning (30) kártya (4) könyv (9) lego (121) maisto (33) majorette (112) matchbox (349) military (58) moszkvics (2) muscle (181) mustang (65) noname (57) norev (20) picasso (34) playart (5) police (168) polistil (11) realtoy (22) reklám (135) retro (496) schuco (5) siku (66) solido (3) stahlberg (2) star wars (120) superkings (17) suzuki (7) taxi (17) tomica (71) vatera (8) volkswagen (283) volvo (81) vw (275) welly (12) wish (10) zene (67)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • mbx porsche: Nagyon fain. (2015.08.27. 07:24) Japán busz
  • RÁJEN: @Sam. Joe: ;) @alecwolf: Ennek örülök. Akkor már csapd mellé a platóst is! (2015.08.26. 13:57) Japán busz
  • alecwolf: Gyönyörű! Egy ideje már szemezek a kis Premium T1-essel, de most meghoztad a kedvem hozzá! (2015.08.26. 13:53) Japán busz
  • Sam. Joe: "itt a szerkesztőségben mindannyian egy emberként szeretjük a Volkswageneket" LOL (2015.08.26. 09:30) Japán busz
  • RÁJEN: @pittlaren: Köszi. Megírom majd mindenképp, csak jussak már el oda, hogy hajthatom. (2015.08.22. 16:13) Az én saját Marathonom
  • Utolsó 20

Carspotting 263

RÁJEN 2015.08.28. 08:00

oldbug_s.jpgÍgy, ahogy van, kéne!

Címkék: retro volkswagen bogár vw carspotting

Szólj hozzá!

Japán busz

RÁJEN 2015.08.26. 08:00

samba.jpgNincs is annál nagyobb öröm (de van, de erről majd később), mint amikor az ember egy Tomica Volkswagenről írhat a szinte nulla olvasottságú hobbiblogján! Egyrészt mert itt a szerkesztőségben mindannyian egy emberként szeretjük a Volkswageneket személyes érintettség okán, még akkor is, ha épp nincs az 1:1-es flottában egy darab sem, másrészt pedig azért, mert a japán gyártó (tudom, Kínában és Vietnámban gyártatnak) eddig is nagyon klassz darabokkal örvendeztetett meg minket, pl. ilyennel, ilyennel és ilyennel is, hogy hirtelen mást ne mondjak... Pedig nem ez az első eset, hogy Tomica is meg Volkswagen is, legutóbb is mutattam már ilyesmit, de eleddig nem csináltak T1-es Transportert, most meg már de. Rögtön két verzióban ráadásul, de a platós nálam egyelőre várat magára. Típustörténet nem következik most, hanem inkább egyből a képek a kicsiről:

img_3380.JPG

img_3382.JPG

img_3383.JPG

img_3384.JPG

img_3385.JPG

img_3387.JPG

img_3388.JPG

img_3390.JPG

img_3391.JPG

img_3392.JPG

Mert hogy tényleg nem nagy. Persze a nem túl rég debütált Tomica Premium sorozatban nem ez a legkisebb, mert valami sivatagi versenykamiont is kihoztak egységnyi dobozban, de ettől függetlenül is olyan kis filigrán. Ez szerintem keskeny nyomtáv miatt lehet így, egyébként jól illeszkedik a többi közé. Van pár klasszikusnak mondható színösszeállítás, ami nagyon jól áll az ilyen buszoknak, ez is egy közülük, nekem nagyon bejön. Ugyanígy nagyon tetszetősek a kerekei, ezt a fajtát mintha ha csak ehhez találták volna ki, sokkal jobban mutat, mint a mezei verzió. A kis részletek tovább fokozzák az élményt, ilyen a lökhárítók kialakítása, a faltdach, a díszlécek, kilincsek és lámpák kifestése, szép és jól átgondolt kisautó lett, na, nem ragozom, minden látható a képeken...

Címkék: retro volkswagen vw tomica

4 komment

Motorspotting 12

RÁJEN 2015.08.24. 08:00

Augusztus elsején fotóztam ezt a Hayabusát a Rómain:

hayas.jpgKívánatos darab... Emezt pedig május végén a Városligetben:

haya2.jpgValami miatt egyre jobban gondolkodom, h meg kéne csinálni a B125-öt... :)

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

Az én saját Marathonom

RÁJEN 2015.08.22. 08:00

Amikor a BMX-es posztban írtam, hogy vágyom valami ilyesmire, kicsit már reméltem, hogy összejön a bolt egy Jófogáson talált bringa ügyében, és így is lett. Ezek még csak előzetes, telós képek, de nagyjából látszik: vettem egy (már nagyjából mérethelyes) bringát, ami nem bordó! ;)

marathon_1.jpgmarathon_2.jpgmarathon_3.jpgMeséltem már, volt régen egy hasonlóm, csak az egy zöld Csepel Apolló volt, ami, ha jól tudom, annyiban más, hogy az 10 sebességes, emez meg csak 6. Bár Marathonból is láttam már 10-est, mindegy. Más különbséget nemigen véltem felfedezni.

Itt engedtessék meg egy kis kitérő: szerencsére a családom viszonylag jól viseli a hóbortjaimat, illetve az ilyen "bekattanásaimat", hogy most akkor de hirtelen be kell szereznem Campinget, BMX-et, Tacskót, Marathont, de előtte kisautókat, Volvót, retro mentőládát, és ezért hálás vagyok nekik. De hogy mi értelme mindennek? Nem tudom, valószínűleg semmi. Egyszerűen csak szeretem ezeket a tárgyakat, és minden bizonnyal nosztalgiából. Jó, de mi értelme nosztalgiázni? Olyan idők relikviáit gyűjtögetni, amik nem is voltak olyan jó idők, gondolok itt arra, hogy azért ha puha is, de diktatúra volt itt nem is olyan régen. Valami rádióműsorban (talán az Önkényes Mérvadóban a Jazzy-n, Puzséréktól) hallottam egy lehetséges megfejtést: azért nosztalgiázunk a fiatal-, netán gyerekkorunk után, mert visszasírjuk a gondtalanságot. Mármint a relatív gondtalanságot. A szüleink valszeg akkoriban is hasonló gondokkal küzdöttek meg naponta, mint mi manapság, meló, gyerek, kaja, rezsi, jutás egyről a kettőre stb., de gyerekként ebből jó esetben nem sokat érzékeltünk, csak arra kellett figyelni, hogy a suliban ne legyen gáz, és jöjjön már a nyári szünet. Ami pedig leginkább ugye a szórakozásról szólt, beleértve kisautókat, biciklizést, a "nyugati" autócsodák nézegetését a Balcsinál, a régi mesefilmeket, kempingezést, mindent. Az összes retro hülyeség, amiket veszegetek, ezeket az időket idézi, szinte mindhez köt valami kis emlék, kellemes élmény, ritkábban kellemetlen. Pont ezért igyekszem a gyerekeimet is ellátni mindenféle élményekkel, de nem tudom, sikerül-e olyan maradandókat szereznem nekik, mint amilyeneket én kaptam anno. Meglátjuk...

Eleinte sok pénzért hirdették, aztán lementek 20 ezerre, na ekkor telefonáltam. Meg is beszéltünk egy találkát vasárnap este hétre a Bosnyák térre, és rögtön, miután megláttuk egymást a fiatal párocskával, akik a bringát hozták, két dolog világossá vált: az egyik, hogy nem kenyérre kell, a másik, hogy nem nagyon láttak még ilyen régi biciklit - szerintem a szülők előhúzták valami garázsból, és odaadták a fiataloknak, hogy ha akarnak, kezdjenek vele valamit, bármit. Körbejártam, hümmögtem, megnézegettem, hogyan forognak a kerekek (enyhe nyolcassal mindkettő), hogyan fognak a fékek (a hátsó nem nagyon), hogyan vált, stb., majd mondtam, hogy húszért biztosan nem fogom megvenni. Nem baj, mondták, nagyon rugalmas az ár... Hát jó, bemondtam tizenkettőt, azt mondták, oké, megegyeztünk, elbúcsúztunk, hazatoltam, lefényképeztem, elraktam. Az SZ kezdetű vázszámból kiderül, hogy forrasztott vázú, 1986-os darab, tehát jövőre veterán ;) Itt tartunk most, valszeg kell még két új belső, kis beállítás, illetve a kormánynál még van egy kis kotyogás, amit orvosolni kell, aztán már jöhet is a tekerés! Persze csak normálisan:

Remélem, beválik, az Apollóval anno nagyon szerettem közlekedni, több hónapig például azzal jártam nyáron dolgozni Siófokra, soha nem volt vele semmi bajom. Igaz, ez 25 éve volt, az akkori bringám új volt, emez meg nem igazán az már ;) Ahogy már én sem... Meglátjuk.

Címkék: retro

2 komment

Piros, fehér, zöld

RÁJEN 2015.08.20. 08:00

pfzs.jpgEz a magyar föld! Boldog születésnapot, Magyarország! (Mivel okosan minden évben más címet sikerült eddig adnom az augusztus 20-ai posztjaimnak, hirtelen nem is találtam meg mind az eddigieket, de majdnem, akit érdekel, annak meg tudom mutatni a tavalyit, a 2013-ast és a 2012-est., illetve a 2009-est is.)

Címkék: retro volkswagen matchbox vw siku

Szólj hozzá!

Carspotting 262

RÁJEN 2015.08.19. 08:00

img_20150807_092628.jpgIgaza van, rendszám nélkül jobban néz ki a szingülfrém...

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

BMX bandita

RÁJEN 2015.08.16. 08:00

bmx2.jpg2013-ban elkezdődött egy rövid kis beszélgetés a Csepel Campingről írt posztom kommentjei között, amit most tudok folytatni: szereztem egy Csepel BMX-et! A linken olvasható, hogy volt ilyenem gyerekkoromban (lásd még a témában: "Kamaszkorunk legszebb vasa"), de fehér, ez meg - ó, már megint! - bordó. És nincsenek meg a kis szivacs feltétek, továbbá első fék sem járt hozzá. Mindegy, legalább lehet pörgetni a kormányt! :D Az ára nagyon kedvező volt, de persze minden relatív, a bicóért kifizetett 6500 forint úgy nem kevés, hogy valójában semmi szükségem nem volt (még ha ez a fiatalok vágya is) egy újabb ilyen régiségre, mert hát megvan vagy 30 éves ez is... De szerettem volna régen egy ilyet, szóval a kínálkozó alkalmat nem hagytam ki, így már sajátomként tudom megmutatni:

csepel_bmx_1.JPGcsepel_bmx_2.JPGA legnagyobb hibája, hogy az első külső gumin van egy nagyon komoly szakadás, a hátsó pedig le van gyalulva, szóval két ilyen gumi kéne rá, de szerintem esélytelen szerezni már. Rozsda szerencsére csak felületi van rajta, aminek a 95%-át le is tudtam dörzsölni egy kis Cif segítségével. És ha már úgyis kivittem az utcára, hogy megtisztítsam, kivittem a garázsból a két másik Csepelt is levegőzni:

img_20150808_133425.jpgNa jó, ennél azért többet terveztem velük. A csúnya feketét ugyanis el akarom adni. Igen ám, de két zsír új gumi van rajta, aminek jobb helye lenne nálam, szóval a szintén nemrég vett újabb Tacskóra (ez elvileg Miláné lesz később, hogy ne csak a lányomnak legyen jó) átszerkesztettem a klassz kerekeket, a Camping pedig megkapta a régi Taurus gumisakat. Jó móka volt 35 fokban, de élveztem a mekkmesterkedést, itt az eredmény:

img_20150808_140430.jpgEzen a Tacskón (ami szintén bordó, csak az erős napsütés csinált belőle narancsot) nem volt hátsó sárvédő, azt már én tettem rá utólag, de nem 100%, mert Campingé, nem pont rá való. De nekem megfelel. Ülést és pedálokat is kellett rá vennem, mert nagyon gyengélkedtek. Ezeket leszámítva nagyon pöpec kis szerkezet... A fekete bringának pedig mennie kell, mert - bár itthon még nem tudják - vettem helyette egy - figyelem: bordó! - szebbet, ami egyelőre a munkahelyemen pihen, ráadásul a szobámban, szóval mindenkinek mosolyt csal az arcára, aki betéved, az elvetemültebbek pedig még rá is ülnek ;) Majd persze mutatom azt is... FOR SALE:

img_20150808_140537.jpgEzzel, a képpel hirdettem meg, és ha minden jól megy, maholnap el is viszik. És csak hogy meglegyen a keret, íme Nicole Kidman első komoly filmjének, a címben idézett BMX banditáknak a korabeli plakátja, amely film bár nem volt egy nagy eresztés, akkoriban maga volt a bringás vagányság netovábbja:

bmx1.jpgKéne belőle egy remake... Bringaügyben nálam most még egy dolog pörög, mert a Meridát bizony tegnap eladtam, szeretnék helyette valami ilyesmit bezsákolni. Ez persze csak az egyik ok, de van még kettő: a 18-as méret nekem nem az igazi, minimum eggyel, de inkább kettővel nagyobb lett volna optimális. Elvoltam így is, de néha bizony éreztem, hogy lehetne nagyobb. A másik, hogy ezek a gumik nem útra valók, mert bár nyilván bírták a strapát, de MTB-t hajtani városban nem a leghatékonyabb. Ide vékonyabb kerék kell, volt is egy ilyen próbálkozásom, de az akkor nem jött be, most nekifutok egy kicsit másképp. A bicót szinte ugyanannyiért sikerült eladnom, mint amennyiért öt éve vettem, így mindenképp elmondható, hogy nem volt rossz üzlet. Ezt szerintem a veszprémi vevő is megerősítheti a maga részéről, a bringa ugyanis nagyon megkímélt, egyszer esett csak ugyanis (igaz, akkor a tetőről), és alig volt benne kilométer. Tegnap délelőtt lemostam, visszatettem a segg-gyilkos gyári nyerget rá, és eltekertem vele a Délihez, mert a srác, aki meg akarta venni, vonattal érkezett. Megnézte, kipróbálta úton és útfélen is, megegyeztünk, majd hazametróztam. Az utódját, ha minden úgy sikerül, ahogy tervezem, ma este nézem/veszem meg. Aztán persze majd megmutatom. Addig is mindenkinek jó tekerést!

Címkék: retro

4 komment

Fiat 1500

RÁJEN 2015.08.14. 08:00

fiat-1500_1961_s.jpgAmit a legutóbbi Alfáknál írtam, hogy a Matchbox és a Hot Wheels nem áraszt el minket a különböző variációkkal, hatványozottan igaz a másik olasz márkára, a Fiatra. Nem tudom, vajon ez-e az oka annak, hogy a most következő Fiat 1500-as gombkerekű MB-verziója meglehetősen ritka - és így drága - darab. Már ha jó állapotban van, ami nem teljesen igaz az én nemrég szerzett példányomra. (Megjegyzem, ezután sem tervezem bővíteni a gyűjteményem tovább regular wheel kisautókkal, de mivel ezt a későbbi kerékkel már nem szerelték, viszont a kocsi tetszik, nem volt más választás, így kellett beszereznem. Persze, van még pár olyan típus, ami csak RW-ben létezik, de azokra egyelőre, illetve ennyire nem kívántam rá.) Szerkezetileg rendben van, ez tény, illetve a másik fontos erénye, hogy megvan a vonóhorog a fenekén és a csomag is a tetején, sőt a tengelyek sem görbék, de nem egy kiállítási darab:

img_3318.JPG

img_3319.JPG

img_3320.JPG

img_3323.JPG

Meglehetősen baráti áron jutottam hozzá, ha jól emlékszem, három- vagy éppen csak négyjegyű összeget fizettem érte, de börzén simán elmenne kétszeres vagy még durvább áron. Felújításra vettem, de egy kicsit elbizonytalanodtam, tetszik a patinája...

Na majd meglátjuk... Egyébként hogy tetszik? (Itt egy tavaly márciusi találatom egy csodás igaziról.)

Címkék: retro matchbox

4 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2015.08.12. 08:00

Parkolóház Parádé:

11774597_911330862246687_304243012_n.jpg11787431_911330758913364_1427859435_n.jpg11778099_911330748913365_2049264503_n.jpgKöszönet ezúttal is Andrisnak!

Címkék: retro mustang muscle carspotting

Szólj hozzá!

8C

RÁJEN 2015.08.09. 08:00

alfa_romeo-8c_competizione_s.jpgEgy 2006-os TC-cikkel kezdem: "Az Alfa nyolchengeres sportkocsijáért versenyezni fognak a gyűjtők, hiszen ismereteink szerint mindössze 500 példány készül belőle". Kicsiben valószínűleg ez a szám magasabb lett végül, mert én is tudtam venni egyet az Intersparban :) A Hot Wheels nem arról híres, hogy sorra tolja ki magából a különböző Alfa-változatokat, a 8C Competizione modellen kívül eddig mindössze egyszer tettek hasonlót ezzel a kisautóval, de ez félig csalás ugye. Szóval mondhatjuk, hogy ez az első Hot Wheels Alfa Romeo, ami nagy dolog (no nem mintha a Matchbox olyan nagyon sokkal jobban állna e tekintetben, de erről írtam legutóbb), meg is mutatom gyorsan:

img_3344.JPG

img_3345.JPG

img_3347.JPG

img_3349.JPG

img_3351.JPG

img_3352.JPG

Kicsiben az első és talán legfontosabb dolog, ami feltűnik, hogy az autó nem piros. Emellett talán egy kicsit magas is. A magasságával ellentétben viszont a fekete szín egyáltalán nem áll rosszul neki, főleg a piros (bőr)belsővel párosítva:

img_3354.JPGBelül az üléseket nagyon szépen kidolgozták, csak nem egyszerű ezt megmutatni. Ezt kéne látnunk:

alfaromeo8ccompetizione.jpgMég pár dolog az igaziról, amit a wikiről rövidítettem: a tervezők az Alfa Romeo dicsőséges múltjából merítettek, a történelmi utalások már a sokatmondó névvel kezdődnek, hiszen a 8C kóddal a harmincas-negyvenes években jelölték azokat a verseny- és közúti autókat, amelyek megkapták az akkor forradalminak számító, Vittorio Jano által tervezett nyolchengeres erőforrást. A „Competizione” elnevezés egyfajta tiszteletadás a legendás 6C 2500 Competizione és a 8C 2900 Competizione sportkupé előtt, amivel 1950-ben a Fangio-Zanardi páros részt vett a híres Mille Miglia versenyen. Ehhez képest mindenképpen valami emlékezetest kellett alkotniuk a derék olasz mérnököknek és szerintem ezzel a kocsival ez most sikerült. Ahogy a 4C-vel is, és most legutóbb az új Giuliával...

Címkék: hot wheels

Szólj hozzá!

Pipe Dream

RÁJEN 2015.08.08. 08:00

Állat a csávó, nézzétek, ámuljatok!

Ebből mikor lesz olimpiai szám???

Címkék: film

Szólj hozzá!

4C

RÁJEN 2015.08.07. 08:00

2015-alfa-romeo-4c.jpgRitka vendég a blogon az Alfa Romeo, de ez nem az én hibám, hanem a Matchboxé és a Hot Wheelsé, nem készítettek ugyanis túl sok fajtát a márkából. Előbbiből volt ugye itt a blogon is a röviden tárgyalt Giulia, a Sprint Zagato és a Carabo, aztán annyi. Pedig hát... A 4C szerintem egy csodás versenygép lett, amikor olvastam a Totalcaron róla, elhatároztam, hogy egyszer valahogy meg kéne oldanom, hogy kipróbálhassam, pedig nem vagyok se nem egy nagy Alfa-rajongó, sem úgy általában nem vagyok halálig oda az olasz kocsikért - de ez nagyon bejön. (A pol-korrektség jegyében megjegyzem, a Vezess is írt róla, tessék.) Valószínűleg a Mattelnél is így lehet ezzel valaki, mert a Matchbox elkészítette kicsiben, és ahogy az illik, pirosban, amire már a Lamley-beharangozó eredményeképp rákívántam, így egy pár hete sikerült is beszereznem már itthonról, mutatom:

img_3326.JPG

img_3327.JPG

img_3328.JPG

img_3329.JPG

Hát nem annyira kívánatosan lapos, mint az igazi ;) Ellentétben viszont a Hot Wheels 8C-vel (a fekete a képen, részletesebben a következő kisautós posztban mutatom be) négy egyforma, nagyon jól kinéző kereket kapott, így az összkép is egyértelműen kellemesebb a szemnek. Persze, nem nyílik, nem rugózik, nem csinál ez semmit se, viszont a részletek kifestéséért megint csak dicsérni tudom, annak ellenére is kapott pl. egy-egy piros pöttyöt a hátsó lámpákra, hogy maga az autó is ilyen színű. A front is ütős, de több darabot néztem át, mielőtt ezt a kosárba dobtam volna, mert sok példányon el volt csúszva a festés. Összességében örülök, hogy megint tudtam szerezni egy pofás, szinte minden tekintetben rendben lévő MB kisautót, ritkaság ez már manapság. Nemsokára megint jön pár újdonság a gyártótól, amelyek közül igyekszem majd én is szemezgetni, de addig valószínűleg továbbra is a HW kisautói lesznek többségben a blogon...

Címkék: matchbox

Szólj hozzá!

Még négy kerék

RÁJEN 2015.08.05. 08:00

Nagyjából másfél hónapja mutattam négy kopottas felnit, amiket a Volvóhoz lőttem jutányosan. Azóta beszereztem rájuk való négy (ezúttal tényleg) remek állapotú Kumho 195/50-es gumit, és a hétvégén lefestettem a felniket - a változatosság kedvéért - matt feketére. Elég macerás volt a tisztításuk, zsírtalanításuk, de a végeredmény szerintem szép lett:

img_20150801_095101.jpg

img_20150801_141126.jpg

img_20150801_141133.jpg

img_20150801_141142.jpg

img_20150801_141200.jpg

Ahogy anno az ATS-ek esetében, ezeknél is igaz, hogy inkább úgy mutatnak jól, ha két lépésnél távolabbról nézzük őket, főleg hogy most a rozsda-karfiolok csiszolós eltávolítását megspóroltam, de ezúttal is nagyon elégedett vagyok magammal. Közben készül a Volvo is egyébként, hamarosan arról is lesz poszt, kitartás!

Címkék: volvo picasso

Szólj hozzá!

Dubai Police

RÁJEN 2015.08.03. 08:00

lamborghini-aventador-dubai-police-1s.jpgNyilván nincs olyan ember, aki ne tudná, hogy Dubaiban elég komoly kirakati flottát állított hadrendbe a rendőrség, de ha akad is ilyen, akkor az most gyorsan elolvashatja itt a TC-n Sturcz Antal beszámolóját, vagy megnézheti az alábbi videón:

E felvezető után nem lesz meglepetés, de szereztem egy hasonlót kicsiben, amit a Tomica követett el: Lamborghini Aventador dubai rendőrjelmezben!

img_3330.JPG

img_3335.JPG

img_3337.JPG

img_3339.JPG

img_3340.JPG

img_3341.JPG

img_3342.JPG

A festésén kívül tényleg semmi extra, csakis ezért vettem, viszont a dekoráció tényleg szép rajta és részletes, sőt még fényhíd is jutott a tetejére. Jól állnak alatta a széles kerekek, bár egy picit lehetnének nagyobbak. Nem nyílik semmije a kisautónak, de mint mondtam, itt most nem is ez a lényeg. Érdekes egyébként, hogy hasonló köntösben Tomica SLS Mercit is lehet venni (ami ugye civilként pipa), sőt Nissan GTR-t is, csak valami miatt (gondolom, limitált darabok, emez meg nem) csillagászati áron vannak az ebayen, le sem merem írni, mennyiért...

lamborghini-aventador-dubai-police-2s.jpgÉrdekes módon nem vágyom Dubaiba. Márpedig ha valakinek könnyű lenne oda eljutni, akkor az valószínűleg én vagyok, a bátyám és a családja ugyanis ezer éve ott laknak, unokaöcsémék és az őseim voltak is náluk többször látogatóban, van már közvetlen fapados járat is, tényleg minden adott, de egyelőre nem kapott el a kedv. Majd egyszer azért megnézem valószínűleg, de ez nem mostanában lesz. Viszont ha megyek, szólok ;)

Címkék: police tomica

Szólj hozzá!

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2015.07.31. 08:00

Kollégám párja járt csapatépítőn Cesky Krumlovban, ahonnan ezt a csodás Skoda buszt küldte a blognak:

wp_20150626_16_09_26_pro.jpgwp_20150626_16_09_36_pro.jpgwp_20150626_16_09_51_pro.jpgwp_20150626_16_10_40_pro.jpgKöszönet érte Attilának, Gábornak és Enikőnek!

Címkék: retro carspotting

Szólj hozzá!

Fast & Furious Escort

RÁJEN 2015.07.29. 08:00

ford_1970-escortrs2.jpgA múltkori posztban említettem a hype-ot, most megnézhetitek nálam is, szerintetek is jogos-e? Szerintem abszolút! 1:43-ban mutattam már egy utcai változatot (rendőrként) anno, majd hasonlóan a most következő Hot Wheels-hez, tehát Matchbox-méretben egy Corgi rallye-verziót, most pedig akkor jöjjön a szintén versenyautót mintázó legújabb darabom:

img_2357.JPG

img_2358.JPG

img_2359.JPG

img_2360.JPG

img_2361.JPG

img_2362.JPG

img_2363.JPG

img_2364.JPG

img_2365.jpg

img_2367.JPG

Igen, ez volt az a kocsi, ami a filmben akkorát repült - és amire akkorát repült az egyik főszereplő (helyett a kaszkadőr, nyilván stúdióban, zöld háttér előtt, és jól bebiztosítva):

ford_1970-escortrs3.jpg

Csak itt más egy kicsit a festése :P És kevesebb a ködlámpája... Na jó, maradjunk annyiban, hogy az átlagember észre nem veszi ezeket a nüanszokat, amiket a börzén is kiveséztünk, amikor a jövevényt beszámoltam egy másik Escort eladási árába - a Hot Wheels ezzel a kisautóval engem megvett, ez kell a népnek, és kész, cirkusz és kenyér. Kicsit még ülhetne lejjebb, és lehetne a belseje bármilyen más színű (mondjuk világosbarna?), csak nem króm, de ezt a recolorok majd nyilván kezelik, szóval örüljünk, hogy ez a kisautó is elkészült, megérkezett és tetszés szerint kézbe fogható, gurítható, polcra helyezhető.

ford_1970-escortrs1.jpgPaul Walker pedig RIP, ha még nem mondtam volna...

Címkék: retro film hot wheels

2 komment

Carspotting 261

RÁJEN 2015.07.28. 09:28

Szerencsésebb lett volna szeptember 28-án posztolni, de így sem rossz:

928.jpgSzegeden lőttem még vasárnap.

Címkék: retro carspotting

2 komment

Újabb NSX

RÁJEN 2015.07.27. 08:00

1999-acura-nsx-s.jpgIdén a Escortot övező hype szinte minden egyéb újonnan megjelenő Hot Wheels kisautót elhalványít, de azért talán mégis érdemes arra a minden egyébre is odafigyelni, például a most következő Acura NSX-re.

Nem csak azóta szeretem a Hondákat, amióta én is azt hajtok, főiskolás koromban pl. vágytam nagyon egy gömbölyű Civicre, később pedig nagyon megtetszett a sedan békalámpás Civic, de Corollám lett. A CRX és az Integra nyilván szóba sem jöhetett, aztán később mégis lett olyan Honda, aminek a vásárlásán komolyan elgondolkodtam: ez a CR-V. Sőt, valójában a mai napig nagyon kívánatosnak tartom a második generációját, simán elfogadnék egyet családi autónak. Nem tartom azonban valószínűnek, h lesz ilyenem bármikor is, volt szerencsém ülni ilyenben, és nem éreztem elég nagynak. A jelenlegi és a belátható időben kalkulálható családom elfér az Ezüst Utazóban, ha pedig majd még bővülünk, a CR-V-vel nem lennénk sokkal előrébb...

Mint azt nyilván tudjátok, ha máshonnan nem, innen a blogról, hogy nem ez az első NSX a HW kínálatában, ellenben ez végre egy utcai változat, szemben a korábbi versennyel. Még különbség, hogy ez az újabbik darab egy régebbi, 1990-es évjáratút mintáz (Lamliék szerint egy Type R-t, ami 90-ben nem is létezett, mindegy), míg a másik alapjául egy 2001-es darab szolgál. Mutatom:

img_2333.JPG

img_2334.JPG

img_2335.JPG

img_2336.JPG

img_2337.JPG

Tök igazuk van a srácoknak a zárójelben, miért kellett erre hátulra nagyobb kerék? Az, hogy a Type R spoiler van rajta, pedig az elvileg későbbi, nálam nem téma, mivel sose jöttem volna rá magamtól, így nem is zavar. Az egyszerű utaskabin sem, egyedül a kerék. Jó, az sem annyira, hogy ne tetsszen az egész, és különben is, ha ez a trend, ezt kell elfogadni. Vagy átszabni :) Akinek nem volt elég, kattintson ide egy 2009-es NSX-posztomért, vagy ide egy 2012-esért! Ilyen NSX-et pedig, ha láttok az üzletekben, és belefér, szerintem vegyétek meg, nem lehet teljes nélküle a szépen gyarapodó japánautós sor... És persze gyertek máskor is!

Címkék: hot wheels

Szólj hozzá!

Kék Saab

RÁJEN 2015.07.24. 08:00

saab-9000.jpgRégen ilyenem is volt már, igaz, az bliszteres, most lett egy mezítlábas helyette. Létezik még több színváltozat is a Matchbox Saab 9000-esből, pl. versenyfestéssel és "laser" kerekekkel is elérhető, de tudomásom szerint ez a kék talán a legritkább variáció - és talán a legjobban kinéző is mind közül:

img_1355.JPGimg_1356.JPGimg_1357.JPGimg_1358.JPGimg_1359.JPGOtthon nyilván nem mondtam el, de 2000 forintot adtam érte, és nem bántam meg. Akkor szoktam eladogatni a ritkább ésvagy értékesebb kisautóimat, amikor épp kell valamire a pénz, így elég sok kincset sikerült már elkótyavetyélnem, a fent említett bontatlan darabnak is ez lett a sorsa, de szerencsés voltam, tudtam pótolni...

Címkék: matchbox

4 komment

Száznegyvennégy

RÁJEN 2015.07.22. 08:00

volvo1441.jpgMagyarországon a 146. számmal véget ért a Retroautók a keleti blokkból sorozat. Az első 60 számig követtem nagyjából figyelemmel, mi jön ki és mikor, utána már csak időnként pillantottam a weboldalukra, illetve a börzéken sem nagyon kerestem az ilyen autókat. A 143. számot a június 14-i börzén mégis megvettem, ugyanis egy Volvo jelent meg, a 144-es típus. (Az én 244-esem elődje.) Ennyi erővel lehetett volna már a 144. szám. A sorozatból nagyjából még 10 darabbal vagyok úgy, hogy egyszer jó lenne még beszerezni, de nem sürgős, és ahogy látom, inkább lefelé megy az áruk, mint felfelé, szóval nem aggódom. Megjegyzem, volt már korábban is egy Volvo a sorban, a 343-ast hozták ki jó pár hete, de arra nem mozdultam rá, mert nem szeretem a 3-as és 4-es Volvókat annyira. A 144-est viszont annál inkább - kicsiben és nagyban is. És ezzel valószínűleg nem csak én vagyok így, olvassátok el pl. a TC témába vágó cikkét, meglátjátok! Na de:

img_2302.JPGimg_2307.JPGimg_2304.JPGTermészetesen meg vagyok sértődve, hogy a sorozatban ez és nem a 244-es jelent meg, de most már mindegy. A szokás szerint 1:43-as kisautó minőségét tekintve ugyanazt tudja, mint a kis társai a polcon, nem nyílik semmije, nem rugózik semennyire, és ha nagyon kell, gurul egy kicsit, de tényleg csak akkor, ha muszáj - magyarán egyértelműen polcdísz, nem játék. Van rajta sok kis letörhető műanyag, szóval felnőtteknek való játék. Annak viszont 1600 Ft-os árával teljesen jó, szép a színe, jók az arányai, és jól mutat a többiek között. Alant pedig Andris fotója a június 20-án megrendezett speckó Parkoló Parádéról, amiről már írtam (jé, napra pontosan egy hónapja, tök véletlenül), csak ezt a képet ide tartogattam:

_dsc4067.jpgEzzel sajnos nem volt alkalmam utazni, de majd talán legközelebb. Bár addigra akár az enyém is összeállhat...

1 komment

Vento Cruising: VW Jetta Random Trip

RÁJEN 2015.07.20. 18:00

Nem mondom, hogy nem szerettem anno a Ventót, mert de, nagyon is, ellenben az új tulaja rajongásához képest sehol sem vagyok. Még videó is készült a kis párosukról, érdemes megnézni, mert sokkal jobb, mint amit én tudtam volna csinálni:

Nem közvetlenül tőlem vette Tamás, hanem az érdi kereskedőtől, ahol én az Altót, de aztán úgy hozta az élet, hogy kellett még beszélnünk, aztán ismerősök lettünk a Facebookon, így maradt némi rálátásom a volt kocsim további sorsára. A fenti videót látva egyértelműen kijelenthetem, hogy nála jobb helyre nem is kerülhetett volna a Vento, sok örömteli kilométert kívánok mindkettőjüknek!

Címkék: zene volkswagen vw

Szólj hozzá!

A hét témája: régi Sikuk feltámasztása - Toronado

RÁJEN 2015.07.19. 08:00

1966_oldsmobile_toronado_s.jpgA végéhez ért a minisorozat, de lesz még hasonló poszt, ígérem. Addig is következik a tematikus hét befejező posztja, és benne egy Oldsmobile Toronado. Elmesélem, én hol és miként találkoztam először a típussal: Jay Leno óriási arc (nem csak a szó szoros értelmében), és - már volt róla szó, de hátha nem tudtátok - megszállott autóbuzi és -gyűjtő. A gyűjteménye szinte legendás, tele van vele a youtube, és hát természetesen Toronadója is van. Ami 1076 lóerős :D Egyszer régen valamelyik adón, talán a Spektrumon, vagy ilyesmin, amikor még nem volt ennyi autófelújítós vagy -átépítős műsor, bemutattak egy átépítést, ami történetesen az övé volt. Ez sok éve volt, és nem is találtam meg, de az rémlik, hogy ő is részt vett a munkában és nem csak belebeszéléssel, hanem tevőlegesen is. Persze a munka legnagyobb részét, miszerint a meghajtást átrakták elölről hátulra, nem ő végezte, de azért nem semmi, hogy ilyesmiket kitalálnak... Mert ha nem tudtátok volna, a Toronado eredetileg elsőkerekes volt, korában és méretében egyedülállóan. (Érdemes átkattintatni a wikire, hogy lássátok, hová silányult a negyedik generáció.) Na, ennyit a nagyról, mutatom a kicsit, ami ugye régi Siku lévén nem is olyan apró, köszönhetően a kb. 1:50-es méretaránynak:

img_2308.JPGimg_2310.JPGimg_2312.JPGimg_2313.JPGA V-267-es számú kisautónak szerintem jól áll ez a szín, de a forma talán jobban kiadná magát valamilyen világosabb árnyalatban. Stimmel azonban hozzá az eredeti piros belső, egyedül a kerekek tűnnek a tepsi alatt viccesen kicsinek, de ez már nem az ismeretlen holland felújító hibája. (Megjegyzem, a kisautó létezik újabb kerékkel is, íme.) A kisautó formáját az eredetihez képest viszonylag jól sikerült eltalálni, erre utaltam a Mustangos posztban, ilyen is van, biztos más dolgozott a projekten. Elfelejtettem megmutatni, de hasonlóan több kis kortársához ebben is dönthetők az ülések, ami remek móka, gyerekként megőrültem volna érte, felnőttként pedig hálát adok a sorsnak, hogy megvan mindkét támla... Búcsúzóul egy kép Leno mesterről, aki épp a kis szíve csücskét prezentálja értő szemeknek, akik bár biztosan sok mindent láttak már életükben, hátsókerekes Toronadót C5-ös Corvette-alapon, turbókkal megsegítve biztosan nem:

lenos.jpgKöszönöm az egész heti figyelmet, gyertek a jövő héten is, felújított Siku kisautókat most egy darabig nem, de sok mást minden bizonnyal mutatok majd.

Címkék: retro muscle picasso siku

3 komment

Kombikvíz 2

RÁJEN 2015.07.18. 09:00

komb_s.jpgKönnyebb, vagy nehezebb, mint a múltkori?

2 komment

A hét témája: régi Sikuk feltámasztása - Mustang!

RÁJEN 2015.07.17. 08:00

mach1s.jpgA Siku nagyon a sor végén kullog, ha azt nézzük, hány fajta Mustangot dolgoztak fel - ellentétben például... ö... szinte bármelyik másik gyártóval. Ezt az egyet - a rend kedvéért legyen leírva, egy Mach 1 T5-ről van szó (lásd még itt) - amit most szépen meg is mutatok:

img_2320.JPGimg_2321.JPGimg_2322.JPGimg_2323.JPGimg_2324.JPGTalán jó is, hogy leírtam, mit kéne látni a képeken, a kisautó ugyanis eléggé elszabott. Nekem valahogy úgy tűnik, mintha a tervezői csak valami régi rajzfilmben látták volna, milyennek is kellene lennie valójában, és az alapján rajzolták meg a Siku formáját. Nyomokban Mustangot tartalmaz, mondhatnám, de talán még ez is túlzás. Ha nem keressük benne az eredeti formáját, akkor egész pofás járgány lesz belőle, tele azokkal a régi erényekkel, amelyeket a mai darabok már semennyire sem hoznak, ilyen a fém alváz, a rugózás, a nyitható ajtók, az ötletes részletezés az autó orrán, illetve a kidolgozott belső. Ha pár évvel később jött volna ki, és megkapta volna a "klasszikus" fehér küllős, vastag Siku-kerekeket, minden bizonnyal akkora sztár lett volna belőle, mint a 633 CSi-ből, így azonban sokan még csak nem is hallottak erről. Az Opellel együtt érkezett egy holland szeretetcsomagban, szóval a felújításról vajmi keveset tudok, csak az van, amit láttok: igényesen festették, és az összkép elég ütős lett. Aki pedig ennél szebb formákat akarna nézegetni, kattintson erre a régebbi posztomra, vagy várja meg a következő felújítóst, már csak kettőt kell addig aludni! (Az említett Opeles posztot utólag, ezt pedig már most elláttam a picasso címkével, amire kattintva a blogon eddig megjelent átfestős, átalakítós írások jelennek meg, ha valakit érdekelnének a korai zsengéim...)

Címkék: retro mustang muscle picasso siku

4 komment

Bolhapalota

RÁJEN 2015.07.16. 08:00

Már nem is tudom, pontosan hol, de belefutottam egy hirdetésbe (szerintem facebook volt, már rémlik), hogy a Ferenciek terén nyílt egy olyan üzlet, ami kvázi bolhapiacként működik, de nincsenek ott az eladók, hanem csak polcot, polcokat, vitrineket, fogasokat bérelnek, és árulják helyettük a cuccaikat a boltot üzemeltetők. A honlapjukon fent van minden, amit tudni lehet és érdemes a kondíciókról, én inkább csak azt mesélném el röviden, milyen a bolt - mert természetesen érdekelt a dolog, így elbuszoztam a szabim már itthoni része alatt egy napos kora délután.

img_20150706_135751.jpgRöviden: klassz. Szinte minden van, engem leginkább az elektronikai kütyük és a régi táskák, kofferek fogtak meg, a fenti két fotót is ezekben a témákban követtem el, de a telóm sajnos nem egy nagy májer, ha sötét helyen kell fotózni, ezért elnézést kérek. Mindenre ki van írva, mennyi az ár, így szerintem alkudni nem nagyon lehet, viszont meglepő módon nem volt minden túlárazva, ahogy én azt egy belvárosi üzlettől elvártam volna. A fenti képen látható MALÉV-oldaltáska emlékeim szerint 3000-valamennyi forint volt, a kiszuperált autómagnók itt lent pedig az 500-1000-1500-2000 forintos tengelyen szórtak, ez tökoké. Nagyon sok volt a régi edény, dísztárgy, komcsi-szoci mementó, kártyák, naptárak, érmék, apró szirszarok, kávéfőzők, telefonok (régi piros, fehér és fekete tárcsásoktól kezdve a kiszuperált Nokiákig, Motorolákig), illetve amik engem a legkevésbé érdekeltek, ruhák, ruhák és ruhák...

img_20150706_140356.jpgTitkon reméltem, hogy sikerül belefutni pár régi kisautóba, de ottjártamkor az ilyen típusú kínálat nagyon gyatra volt, szóra sem érdemes. El tudom képzelni, hogy érdemes időnként vissza-visszalátogatni, mert a polcárak miatt szerintem van fluktuáció... Ha belefér, és tehetitek, egy megnézésre mindenképp javaslom, és ez itt most nem a reklám helye, simán csak programajánló :) Arra figyeljetek, hogy bár a cím Ferenciek tere 5., valójában az Irányi utcából a legkönnyebb megtalálni, ott van a Centrál Kávéházzal szemben. (Több kép még errefelé.)

Címkék: retro

4 komment