Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (34) bogár (105) bond (24) burago (16) carspotting (555) cikk (5) coca cola (3) corgi (54) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (7) eladó (15) ertl (3) film (157) filmhíradó (11) greenlight (5) grell (8) guisval (3) helikopter (18) hellókarácsony (14) honda (13) hot wheels (293) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (48) johnny lightning (30) kártya (5) könyv (9) lego (123) maisto (33) majorette (114) matchbox (360) military (61) moszkvics (2) muscle (196) mustang (67) noname (57) norev (20) picasso (35) playart (5) police (170) polistil (11) realtoy (22) reklám (136) retro (552) revell (1) schuco (5) siku (69) solido (3) stahlberg (3) star wars (128) superkings (18) suzuki (7) taxi (19) tomica (74) vatera (8) volkswagen (295) volvo (83) vw (287) welly (12) wish (10) zene (70)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • misran: @misran: ezt szerettem volna linkelni: imgfrm.index.hu/imgfrm/6/4/9/6/BIG_0010176496.jpg (2016.04.25. 12:01) Még egy kis Európa
  • misran: Kicsit furcsának hat a forma, de az biztos, hogy a klasszikus éra egy jeles képviselője. Ráadásul variáció-platform :). Van aki a hátsó kerékív verziókat is gyűjti, illetve ez a darab is létezett fe... (2016.04.25. 12:00) Még egy kis Európa
  • RÁJEN: @misran: Köszi szépen, nekem valami miatt nem a szívem csücske ez a kocsi, de nem akartam kihagyni, jól mutat a többi kortárs MB között. (2016.04.25. 11:49) Még egy kis Európa
  • misran: Nagyon szép! Egy Lotus Europa csoportbeszámolót már rég óta tervezek. Nekem a modern kori lila-sárga MB verzió is tetszik, de azért ezek a régi darabok az igaziak! Grat.! (2016.04.25. 10:39) Még egy kis Európa
  • mbx porsche: Der Hipster XD Amúgy nagyon ütősen néz ki. (2016.04.20. 09:27) Carspotting 272
  • Utolsó 20

Piros Mini

RÁJEN 2016.04.29. 08:00

000_mini.jpgTurkáltam március közepén egy remek Corgi Minit, amely egyébként egy régebbi négyes pakk részeként jelent meg anno - most beállhat a két kis társa mellé. Illetve nem is, elmondom, miért. A hasonló kivitelű Bogár és Kacsa kisebb. Centire nem, sőt, épp ez a baj ;) Míg azok kb. Matchbox-méretűek, emez a kb. ugyanakkora hosszával inkább az 1:43-asok közé sorolódik, ezért is tettem mellé a Norev Volvót, hogy lássátok, mennyire. Tehát előbb a 2009-es posztomból származó emlékeztető kép következik, majd a frissen beszerzett Mini:

corg.jpg

img_4938.JPG

img_4939.JPG

img_4940.JPG

img_4941.JPG

img_4942.JPG

img_4944.JPG

Meglepően jó formában sikerült kiemelnem Tsza ládájából, már hogy az autó volt meglepően jó formában, nem én, bár amióta eljárok úszni, egyre nagyobb a szakállam. Lényegében egyedül a két első lámpán látszik csak, hogy használt darabról van szó, mindenhol máshol tökéletesen rendben van. A formája is megfelel az én ízlésemnek, nincs rajta semmi kirívó - ahogy igazándiból a többinél sincs, sőt inkább azt mondanám, a nagyobb méret, de nem nagyobb kerék kombináció nagyon jót tett az élethűségnek. Ez a kisautó már csak akkor lehetne jobb, ha világos almazöld lenne, fekete motorháztetővel...

Címkék: retro corgi

Szólj hozzá!

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2016.04.27. 08:00

Andristól egy Ferkó:

ferrr_s.jpgKöszi!

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

Még egy kis Európa

RÁJEN 2016.04.25. 08:00

000_lotus.jpgLotus Europa ismét, ezúttal egy vastag kerekű Superfast, mert turkálós áron nem lehetett otthagyni... Úgy vagyok ezekkel a régi (ez speciel 1969/1971-es) Matchboxokkal, hogy célirányosan nem keresem őket, de ha valami érdekes elém ugrik, nem állok ellen. Ezt két okból húztam be, az egyiket már írtam az imént, annyiba került, mint egy kurrens MB bármelyik teszkó polcáról, ha akciós, a másik pedig, hogy még nem volt meg. Márpedig az ebből az érából származó darabokat igyekszem azért beszerezni, mert általánosságban nagyon tetszenek, még ha ez a példány nem is annyira a szívem csücske. Az árához képest belőtt nagyon baráti vételára és az alján a Made in England felirat azonban megengedővé tesz... ;) Részletesebb tudnivalók akár a nagy, akár a kisautóról emitt olvashatók Joe mester tollából, én csak mutogatok:

img_4927.JPG

img_4928.JPG

img_4929.JPG

img_4930.JPG

img_4930b.JPG

img_4930c.JPG

img_4931.JPG

Jó, hát itt-ott akad rajta pár kisebb makula, főleg a sarkokon, de egyáltalán nem mondhatom, hogy ezt szétjátszották, adtam már több pénzt ennél sokkal szarabb állapotú kisautóért. A vonóhorog hiánya miatt sem dőlök a kardomba, az elegáns metszésből gondolom, hogy valamely előző tulaj követte el az amputációt - és igaza is volt, erre nem hiányzik egyáltalán. Persze így már nem gyári, de üsse kő, majd nem is kérek érte 3000 forintot, ha egyszer eladnám. Rugózás van, az ajtók nyithatók, fém az alja, ez a hármas így leírva is messze a mai kisautók (többsége) fölé emeli a Lotust, úgyhogy teljesen elégedett vagyok magammal, hogy rátaláltam!

Címkék: retro matchbox

4 komment

A legújabb régi Nissanom

RÁJEN 2016.04.22. 08:00

nissan300zx.jpgLegutóbb hét éve, errefelé volt szó a "gömbölyű" 300ZX-ről, amely típus nekem valami miatt nagyon nagy kedvencem, olyannyira, hogy a bakancslistámon is helye van, mármint 1:1 méretarányban. Addig meg vannak a kicsik. A februári börzén lőttem egy ilyet, szerintem nagyon pofás, szép régi blackwall kerekekkel és fém alvázzal:

img_4867.JPG

img_4868.JPG

img_4869.JPG

img_4870.JPG

img_4871.JPG

img_4873.JPG

img_4874.JPG

Ez a verzió hét évvel korábban jött ki, mint a fent linkelt posztban mutatott világoskék darab, 1990-ben, tehát az igazi autó megjelenését mindössze egy évvel követve. Az arányait tekintve messze nem olyan hiteles másolata az eredetinek, mint a Tomica megoldása, de a lényeg felismerhető, és a fém aljon túl a nyitható ajtók is kárpótolnak egy kicsit, a HW (vagy akár a MB) háza táján ilyesmi extrát manapság már hiába is keresnénk.

Címkék: hot wheels

Szólj hozzá!

Carspotting 272

RÁJEN 2016.04.20. 08:00

Ez de menő!

jimny_s.jpgKéne, abszolút.

Címkék: carspotting

1 komment

Subaru Impreza WRX STI Type S

RÁJEN 2016.04.18. 08:00

subaru-impreza-wrx-sti-4-door-sedan-gt5-s.jpgHagyományosan igyekszem beszerezni a Tomica újabb és újabb Subaru Impreza-modelljeit, ma is egy ilyen következik, egy STI Type S, ami a "mezeihez" képest erősebb és turbósabb, és kicsiben (is) a változatosság kedvéért kék színben érkezett meg:

img_4875.JPG

img_4876.JPG

img_4877.JPG

img_4878.JPG

img_4880.JPG

Nem meglepő módon ezen is nyitható valami, de ezúttal nem az ajtók, hanem a motorháztető - igaz, ilyen képet nem csináltam, mert ki kellett volna támasztani valamivel. Ilyen valamit meg pont nem találtam. A minőségi szint nagyjából az, amit megszokhattunk az újkori Tomica modellektől, minden oké, rugózik, van súlya is, a lámpák pedig kaptak némi egyszerű festést elöl és hátul is. Normális a beltér is, de nem látszik belőle túl sok. Tomica-viszonylatban filléres portéka, általánosságban meg hiánypótló, szóval akinek tetszik, szerezze be, nem fogja megbánni! Mondtam már amúgy, hogy szeretnék egyszer egy igazi Subarut...?

Címkék: tomica

Szólj hozzá!

Supervan

RÁJEN 2016.04.15. 08:00

Nyilván mindenki tudja, mi az a Ford Supervan, de aki eddig nem tudta, a fenti kisfilmből megtudhatta. De összefoglalom a lényeget: feltettek egy Transit bódét egy GT40-es versenyautó alvázára, de a 400 lóerős V8-asát megőrizve. Hogy miért? Mert miért ne. Természetesen promóciós célokkal, de azért volt benne egy jó adag autóbuziság is, illetve az értő közönség ez irányú igényeinek kielégítésére törekvés. A Hot Wheels pedig ezt folytatta, kicsiben:

img_4830.JPG

img_4831.JPG

img_4832.JPG

img_4833.JPG

Nem, nem bontottam ki, majd ha lesz mainline, akkor azt. Viszont kívülről is tudom, hogy fém az alja és gumi a kereke, a festés szép és részletes, nem mellesleg jó minőségű, szóval ez most marad a csomagban, mert drága volt. Külön örülök neki, hogy a platós Matchbox mellé egy dobozos Hot Wheels kerülhet, ennyi variáció pont elég is belőle. (És igen, létezik Matchbox Supervan is, a kettes, tudom, de még keresem a nekem megfelelő példány. Ha lesz, megmutatom én is.) Végezetül mutatom képként is, csak a rend kedvéért:

ford-supervan-1-s.jpgHogy tetszik?

Címkék: retro hot wheels

6 komment

Cadillac Coupé de Ville

RÁJEN 2016.04.12. 08:00

cadillac-seville-1981.jpgHoppá, Revell-premier a blogon! A Valentin-napi börzés szerzeményeknek a feldolgozása következik a következő pár posztban, mint látható, kevés sikerrel próbálom utolérni magam, mivel benne vagyunk egy komolyabb fürdőszoba-felújítási projektben, ami viszi a pénzt, időt, energiát - és ideget. Szóval az úgy volt, hogy a börzén szerváltam egy Revell lowrider Caddy-t bontottan, hatszázért. Hivatalosabban ez egy 81-es Cadillac Coupé de Ville a Revell 1:64-es Lowrider Magazine sorozatából, itt látható, mik jelentek meg még:

cadillac-lowrider-magazine.jpgA gettósított Cadillac alapját egyébként egy elegáns coupé adta, amelynek meg tudom mutatni a katalógusfotóját is, de talán még jobb, ha ellátogattok a wikipediára, ahol a teljes de Ville-sorozattal megismerkedhettek:

1983-cadillac.jpgEmitt pedig akkor az emelhető-ültethető darab a maga max. 13-as méretű felniket mintázó kis kerekeivel, nagyjából és sacc/kb. Matchbox méretarányban:

img_4809.JPG

img_4812.JPG

img_4813.JPG

img_4814.JPG

img_4816.JPG

Két gyűjtő kolléga még a börzén megerősített, hogy igen jó vételt csináltam, mert milyen jó, hogy a kerekek állíthatóságát biztosító kis pöckök is rendben vannak - hát otthon rá kellett jöjjek, hogy frászt vannak rendben, az első tengelyt tartó kis szerkezet bizony törött, de úgyis nagyon ronda kiemelve, szóval csak így tudom megmutatni, ahogy a fotón láthatjátok a kisautót. A felnyitható csomagtartófedél alatt a teljes csomagteret kitöltő kompresszorrendszer helyezkedik el, így ez a verda már messze nem alkalmas különböző holttestek Las Vegasba szállítására, de talán a festése miatt túl feltűnő is lenne ilyesmi feladatra. (Itt megjegyzem, hogy az élességet is az említett részletre szerettem volna ráállítani, de nem sikerült, cserébe sokkal szebben látható a részletes műszerfal az ominózus képen.) Ez kérem, egy valódi stricimobil, annak minden erényével - bár a dübörgő Cypress Hill-basszusokat hozzá kell képzelnünk, azt a kisautó magától nem tudja. Ha már beszélünk, emlékezzünk meg azokról a Matchbox Caddy-kről is, amelyekről a múltkori posztban simán elfeledkeztem, van ugyanis nekem egy 69-es de Ville is, amely a MB kínálatában 2008-ban debütált, nekem meg a 2010-es verzió van meg, de a 63-as mentő is ide kívánkozik, amelyből sajnos nem a legjobb festésű darab van (már) meg, hanem egy narancsosabb verzió:

img_4818.JPG

img_4819.JPG

img_4820.JPG

img_4821.JPG

img_4822.JPG

img_4823.JPG

Ami egyébként még mindig elég jól néz ki. Mindkettő amúgy elég kicsi, mármint a szokásos Matchbox-dolog van, ha nagy az igazi, kicsi lesz a MB-változat, egységnyi helyre kell ugyanis beférniük. Ennek megfelelően a méretarányukat olyan 1:70-1:76 közé lőném be valahova. A Revell cucca nagyobb, így érdekes módon az van közelebb az általános értelemben vett MB-mérethez.

Címkék: matchbox ambulance revell

6 komment

Motor Trend Jaguar

RÁJEN 2016.04.10. 08:00

000_jag.jpgA március 13-i börzén a szokottnál többet költöttem, de csak mert a szokottnál többet is el tudtam adni. Ahogy a menők, úgy a jövők is jórészt előre leegyeztetett üzletek voltak, és az alant látható zsákmányból minimum öt blogposzt is lesz a jövőben, de a mostanival inkább hat. 

img_4893s.jpg

Amerika sok szempontból szerencsésebb ország, mint mi vagyunk, és a sok közül nyilván csak az egyik a kisautós, azon belül is a Hot Wheels szcéna. Odaát még olyan is előfordul, hogy nevesebb autós magazinok hozzácsomagolnak időnként, vagy akár sorozatszerűen kisautókat a lapszámaikhoz, de jellemzően nem a Kindertojás-minőségűeket, hanem komolyabbakat. A most következő HW kisautó is egy ilyen sorozatból származik, volt emellett Porsche, meg Humvee, de nekem valahogy ez tűnt a legérdekesebbnek - nem mellesleg épp csak ebbe futottam bele az egyik HW-os FB-csoportban. Erősen gyanítom, hogy ez valójában eredetileg sosem volt Hot Wheels, hanem csak "kölcsönözték" valahonnan, de a neten nem találtam ennek nyomát, szóval simán lehet, hogy csak én vagyok ilyen rosszmájú... Mutatom közelebbről is:

img_4894s.jpg

img_4895s.jpg

Nem nyitottam ki, nem is fogom, így csak sejtem, hogy az alja fém, az viszont látszik is, hogy az eleje felnyitható, és gumis a kereke. 2003-as a kicsike, és hát hogy is tévedhetnék, ha ezt az autót sehol másutt nem láthattuk soha a gyártó kínálatában? (Ahogy egyébként a sorozat többi tagja is igen egyedinek tűnik...) Persze nem vagyok tévedhetetlen, sőt aki tud a háttérről nálam egy kicsit többet, bátorítanám, hogy kommentben írja meg a megfejtést, tényleg érdekelne. Én meg addig csak örülök, hogy három bolti HW áráért egy ilyet érdekességgel bővülhetett a Jaguar-flottám ;)

Címkék: hot wheels

5 komment

Pontiac GTO megint

RÁJEN 2016.04.08. 08:00

gto.jpgGyakorlatilag a nemrég megjelent GTX-poszt folytatása következik, sőt a felvezetés lehetne akár ugyanaz is, megint egy visszapótolt darabról lesz ugyanis szó, amelynek a tárgya emlékeim (és egy régebbi fotó tanulsága) szerint 3 példányban is megvolt. No de nem rendőrségi festéssel:

img_4647.JPG

img_4648.JPG

img_4649.JPG

img_4650.JPG

img_4651.JPG

Ez a szép fehér, 69-es Pontiac GTO 2012-ben jelent meg a HW Main Street '12 sorozatában, és hát fogalmam sincs, mennyire lehet autentikus a festése, a valóságban egy ilyen feladatkörre talán nem ez a legalkalmasabb járgány. Maximum valami elfogó szerepkörben. Ez persze messze nem indokolja a villogó hiányát, Sam. Joe-nál például ez ugye válóok, nekem viszont így is bejön. Jut eszembe, 4 példányom is volt belőle, mert Military Rodként is megvolt egy ideig, aminek szintén sajnálom már így utólag az eladását, de biztos megvolt rá az okom anno... Ennek egyébként szerintem tök jól állnak a fehér felnik, a nagyobb hátsó kerék pedig olyan, hogy nyelek egyet, és jó, elmegy, de szinte biztosan jobban mutatna normális méretűvel, ahogy ugye volt már ilyesmire is példa. Ha viszont az van, hogy ez az ára annak, hogy a Hot Wheels a sok idétlen fantáziamodellről visszaálljon a régi kerékvágásba, tőlem legyen innentől mind ilyen ;)

Címkék: retro muscle hot wheels

3 komment

Ikarus 556

RÁJEN 2016.04.06. 08:00

5561.jpgLassan, de biztosan gyűlnek... Ezúttal az Ikarus 556-ost sikerült bezsebelni, amihez hasonlóan a legutóbb mutatotthoz, semmilyen személyes emlék nem köt, de tetszik. Utánanéztem, a szokásos wikipedia-leírást az Old-Ikarus weboldalnak köszönhetően egy kicsit kiegészítettem, itt van összetömörítve, amit érdemes tudni róla:

Az Ikarus 556 az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár első önhordó karosszériájú, 1965 és 1973 között gyártott városi busza. Elővárosi változata az Ikarus 557-es, a csuklós változata a 180-as volt. Ennél a három típusnál hangsúlyt helyeztek az egységes arculatra, amely a későbbiekben a 200-as család egyik alapelve lett. A viszonylag rövid ideig használt Ikarus 556 hossza 10885 mm volt, ami már megfelelt az Union Internationale Transports Publics (UITP) által ajánlott méreteknek. A korábbi nagy alapterületet elfoglaló megoldásoktól eltérően padló alatti motorral épült és az eddigi járműtípusokat meghaladó teljesítménnyel. Ennél a típusnál alkalmazták először a Rába (MAN-licenc) 2156 HM 6U típusú hathengeres, 141 kW teljesítményű, soros elrendezésű dízelmotort, amelynek hengerűrtartalma 9572 cm3 volt. Befogadóképessége (27 ülő és 75 álló) túlszárnyalta az előző típusokét, magasabb ablakaival barátságosabb lett. Vezetőfülkéje már csupán a vezetőülést foglalta magába, tiszta levegőjű, nem zajos munkahely volt. Kifogásolni lehetett viszont az ajtóelrendezést (1-2-2), mert bár már középső ajtót is alkalmaztak, az ajtóméretek nem feleltek meg, az első ajtó mindössze 800 mm, a középső 1100 mm, míg a hátsó 1600 mm széles volt, azaz az első ajtó egy utasnak széles, a középső kettőnek szűk, míg a hátsó kettőnek széles, de háromnak keskeny volt. (A 180-as, csuklósról itt olvashattok, ha szeretnétek.)

Ennyi bevezető elég lesz, következik a kis nagy busz, ahogy eddig is, most is 1:72-es méretarányban:

img_4945.JPG

img_4946.JPG

img_4947.JPG

img_4948.JPG

img_4949.JPG

img_4950.JPG

img_4951.JPG

img_4952.JPG

Mind a csomagolás, mind a talpazat, de még a háttérkép is a dobozban ugyanazt hozza, amit elvárunk az eddigi Editions Atlas-kiadványoktól, és szerencsére a modell is - ahogy megszoktuk - teljesen rendben van. Igényes és részletes a kidolgozása, megvan minden ablaka és kereke, illetve a beltéren sem spóroltak. Festése egységes és hibátlan, nincs ok panaszra. Hacsak nem nézzük az árát, kicsit több mint 5000 forintot fizettem érte, ami már azért fáj, főleg a legutóbbi darab ennél jóval barátibb árához képest. Nem baj, esélytelen, hogy a feleségem elolvassa ezt a posztot, így nem lesz belőle baj ;) Végezetül nézzétek meg ezt a videót, ami nemrég körbement a Facebookon, szerintem remek darab, 1973-as, és látni benne egy pár ilyen buszt - de ennél azért sokkal érdekesebb dolgokat is:

Minden jót, kellemes utazást!

Címkék: retro

1 komment

Super Bee

RÁJEN 2016.04.04. 08:00

dodge-coronet-super-bee.jpgFolytatom, most ezek vannak műsoron, visszapótlás újfent. Egy fehér és egy piros darabom volt belőle régen, most pedig lett egy kék meg egy zöld, viszont ezek már lángnyelveket is fel tudnak mutatni magukon. Az egyiket börzén lőttem, a másikat pedig egy postai rendelés mellé kaptam bónuszként, ami nagyon jól esett. A klasszikus amerikai izomautók közül is kiemelkedik szerintem a Dodge Coronet Super Bee, legalábbis formára, mert egyszerűen olyan klasszul eltalálták az íveket, az arányokat, hogy a végeredmény egy egész korszakot remekül leír: erő, kecsesség, kellem, mindez feltűnő színben és sokat sejtető kiegészítőkkel. Kicsiben a kevesebb talán több lett volna, de a lényeget adja: 

img_4933.JPG

img_4934.JPG

img_4935.JPG

img_4936.JPG

img_4937.JPG

Valószínű egyébként, ha szabadon választhatnék ezen időszak muscle car-jai közül, a Super Bee határozottan rajta lenne a rövidített kívánságlistámon, és sokáig gondolkoznék, mielőtt ráböknék végül a Chargerre ;)

dodge-coronet-super-bee-ad.jpgNa minden jót, további kellemes álmodozást mindannyiunknak!

Címkék: retro muscle hot wheels

Szólj hozzá!

Bonneville

RÁJEN 2016.03.31. 08:00

bonneville1965.jpgA nemrég bemutatott Impalához hasonlóan ma is egy batár tepsit mutatok, egy 1965-ös Pontiac Bonneville-t. Persze kicsiben, ugyanis beszereztem egy 2003-as mainline-t a Hot Wheelstől. Érdekességképp elmesélhetem, hogy ugyanaz a tervező, aki ezt a kisautót is elkövette, többek között olyan HW-modellekért felel, mint a Lancia Stratos, a Bugatti Veyron, vagy a 2003-as Honda Civic. A kisautó sok társához hasonlóan Bencétől  került a gyűjteményembe a januári börzén, és bár a színe nem a legvisszafogottabb (na jó, a színe bejön, a mintázat az, ami már egy kicsit sok), mégis úgy gondoltam, jó lesz ez nekem, mert korábban valahogy sosem került a kezembe ilyesmi, így valójában azt sem tudtam, hogy létezik. Hát most már tudom:

img_4628.JPG

img_4629.JPG

img_4631.JPG

img_4632.JPG

img_4634.JPG

img_4635.JPG

img_4636.JPG

A festése, hát igen, az én ízlésvilágomnak egy kicsit sok, de ha azt nézzük, hogy ez is egy ültetett latino gengszter-verda, máris a helyén van. Bírom ezekben a hatalmas coupékban, hogy szemérmetlenül képesek elhagyni a B-oszlopokat, illetve egy másik érdekesség, amire jó múltkor az Amcsi benzinfalók egyik adásában figyeltem fel, hogy ilyenkor a túl magas első üléseket is "visszavágják", hogy ne lógjanak bele az összképbe, és ne tűnjön úgy, mintha lenne B-oszlop. Ez valami helyi fétis, amit én innen, Budapestről kevéssé tudok átélni, de biztos igazuk van, ők értenek hozzá - és lám, ez a törekvés a Hot Wheelsnél is megvan, ami nyilván jó dolog. Ahogy az is jó, hogy nem tettek hátra nagy kerekeket, ez meg ugye az én nünükém, illetve hát sokunké, én örülnék a legjobban, ha ezt soha többé nem kéne felemlegetni... Amúgy meg minden a szokásos: nem rugózik,. nem nyílik, nem fém az alja, nem jutott mindenhova részlet-festés, ennek ellenére az összkép kábé rendben lévőnek tűnik. Szerintetek?

Címkék: retro muscle hot wheels

2 komment

Plymouth GTX megint

RÁJEN 2016.03.28. 08:00

gtx.jpgElég sok olyan, főleg HW kisautóm van, ami ilyen-olyan formában már feltűnt a blogon, vagy legalábbis említettem őket, de nem mutattam még. Ezen kisautók "feldolgozását" mindig tervezem, aztán vagy összejön, vagy nem, de többször inkább nem. Aminek viszont néha az az oka, hogy némelyikük áldozatul esik a tisztogatásnak, de persze nem a tollecsetes portalanításnak, hanem amikor kiszórok kisautókat, eladok, cserélek, ilyesmi. Nem egyszer írtam már, hogy az ilyen kiszórások után pár héttel, hónappal, esetleg évvel megbánom tettemet, és visszakívánom ezeket a verdákat, rosszabb esetben pótolom is őket, azaz újra megveszem. A január eleji börzén Bence egy olyan hatalmas kosár bontott Hot Wheels-szel jelent meg, amelynek tartalma fellobbantotta bennem a visszapótlási tüzet, és így sikerült a börzéről 12 mainline kisautóval hazatérnem... Volt köztük GTOAMX, Ford Fairlane, Chevelle, Cougar Eliminator, Dodge Demon és Buick is, de legfőképp, és akkor végre elértünk a mai poszt témájához, egy remek Plymouth GTX is. Ez pontosabban:

img_4640.JPG

img_4641.JPG

img_4644.JPG

img_4645.JPG

img_4646.JPG

Egy Mopar Mania nevű ötöscsomagból származik, amiről már volt szó 2010-ben, ugyanis ugyanabból való egy korábbi GTX is, amit már mutattam. Ez a pakk egyébként megvan (már) bontatlanul is, de ezt a kocsit külön is szerettem volna a polcomon látni - hát most már ezt megtehetem. Kisautóként nagyon jó kiállású lett annak ellenére, hogy nagy kerekeket pakoltak hátra - ennél valahogy ez nem fáj annyira. Részletek és beltér tekintetében semmi extra, esetleg a kifestett kilincsek plusz pontot érnek. A front maszkja nagyon tetszik, ahogy erről már írtam egy fél mondatot korábban is. Terveim szerint ez meg is marad már, annyira nincs áruk (Bence 4-5-600 forintokért adta darabjukat, pontosabbra nem emlékszem) az ilyen bontott daraboknak itthon, hogy valószínűleg később sem lesz érdemes elpasszolni őket. Nagyjából úgy január közepére, végére értem oda, hogy majdnem mindent sikerült "visszaszereznem", amit akartam, legalábbis a Hot Wheels izomautók terén, így közöttük már csak ezért sem tervezek további szűkítést, más fronton viszont még továbbra is vannak fájó hiányosságok, de szép lassan majd csak meglesznek mind - újra.

Címkék: retro muscle hot wheels

2 komment

Modern autók

RÁJEN 2016.03.27. 08:00

Ezt hozta nekem a nyúl, hurrá!

lola_s.jpgBezony, ez a legendás piroshátú, benne mindenki kedvencével, a Lola T-vel! A kékhátú pakli lefotózását anno (ó, Jézus, 2009-ben...) elsunnyogtam, úgyhogy most dupla költség, fele élvezet alapon ezt is bepótoltam:

img_4988.JPG

img_4989.JPG

img_4990.JPG

img_4991.JPG

img_4992.JPG

img_4993.JPG

img_4998.JPG

Sajnos a doboz kissé megviselt, cserébe megvan minden lap és egy üres fehér is. A kedvencem egyébként egyáltalán nem a mindent verő versenyautó, hanem sokkal inkább az utcán is látható autókat szeretem, így mondjuk talán a FIAT 850 Sport Coupét mondanám, mert az utcánkban is gyakran láttam egy szép piros színű darabot gyerekkoromban... A készletben szereplő autók közül még most is van pár, amit élőben még sosem láttam, gyerekként pedig szinte az egész felhozatal ilyen volt, de a japánok mindenképp. A kvartett ára egyébként eredetileg 30 forint volt, 1979-ben :) Én nemrég egy kicsit azért többet fizettem érte, de szerintem még bőven az átlagos piaci ára alatt. A megnyugvás kedvéért befotóztam a másik paklit is:

img_4994.JPG

img_4995.JPG

img_4996.JPG

img_4997.JPG

Most egy darabig megint csend lesz szerintem kártyafronton, hacsak nem ugrik elém a közeljövőben egy sárgahátú készlet. Mert az még ezeknél is sokkal ritkább és így értékesebb is. Kicsit azért reménykedem benne...

Címkék: retro kártya volkswagen vw

Szólj hozzá!

Melós GMC - újra

RÁJEN 2016.03.24. 08:00

Viszonylag ritkán szoktam sima színvariációkat posztolni (oké, a Volkswagenek ez alól kivételt képeznek), de most mégis megteszem, mert az eredetileg mutatott darabhoz képest a frissebb példányom eltérő festése teljesen más karaktert is eredményez, mutatom:

img_4605.jpg

img_4607.jpg

img_4608.jpg

img_4609.jpg

A régebbi ehhez az újabbhoz képest egy elegánsabb, színházba járós, villantós verda volt, emez viszont szigorúan egy málhás szamár, egy munkagép, amire a festés is rátesz, nem csak a szín és a kevésbé díszes kerekek. Egy építő cég szolgálati autóját formázták meg, de szemlátomást a cég flottamenedzsere nem ereszti lazára a gyeplőt, az autó karcmentes, büszke kiállású, a gumik és kárpitok sértetlenek, és a platóbélés is hibátlan. 

Címkék: retro matchbox

5 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2016.03.22. 08:00

Gábor kollégámat lassan kinevezhetem rohanó riporternek, ezúttal is egy remek találatot köszönhetünk neki:

img_3910_1.JPG

img_3914.JPG

img_3915.JPG

img_3916_1.JPG

Vácon sikerült, és azt írta, a kávé is nagyon jó volt...

Címkék: retro carspotting

Szólj hozzá!

Pakkolás

RÁJEN 2016.03.20. 08:00

5packz.jpgEz a három VW ötöspakkom van. Azért ennyi, mert a Hot Wheels és a Matchbox ennyit adott ki, utóbbi 2010-ben, a bal szélső 2009-es, a középső viszont idei, amivel boltban nem találkoztam, de online meg tudtam rendelni. Gondolom, most egy darabig megint nem lesz új, ennek kell örülni jó sokáig. A régebbi HW-pakkból egyébként a kettes Golf és a piros Bogár tetszik a legjobban (anno ezért nem is vettem meg a pakkot, csak később pótoltam, nyilván drágábban), az újból egyértelműen a Typ181-es, viszont a legerősebb gyűjtés szerintem a Matchboxé ebben az összehasonlításban, szigorúan szubjektív szempontból persze, abból ugyanis csak a nyitott újbogárért nem vagyok oda. Két darab belőle itt külön is megtekinthető. Visszanéztem az ötöspakkok listáját, és szerintem lesz még egy pár, amiket be kell szereznem, mert nagyon jól mutatnak... Addig is mutatom, mik vannak meg HW-fonton:

pakkok2s.jpg

pakkok3s.jpg

Hát igen, nem kevés, de igazából nem is sok, ahhoz képest, amennyit kiadtak. A Ferrari-pakkokból még négy van, amit jó lenne behúzni. Majd egyszer.

Címkék: volkswagen matchbox bogár vw hot wheels

Szólj hozzá!

Ikarus 620

RÁJEN 2016.03.18. 10:00

ikarus-620.jpgDe rég volt busz...! A "most jöttem a 620-assal" poént már elsütöttem, így maradt az egyszerűbb cím, amit egy kicsit sajnálok, de ez van. 2010-ben még csak kártya formájában tudtam szép régi Ikarusokat mutatni, de azóta volt itt már a Faros és a 311-es egy posztban tavalyelőtt, majd egy évre rá a kék 260-as, szóval lassan, de biztosan azért gyűlnek... A mai delikvensről némi kis történeti áttekintés és egyéb perverz részletek, amikhez innen lestem:

Az Ikarus 60 autóbuszok továbbfejlesztett változataként gyártották 1958 és 1972 között a városi forgalomnak épített Ikarus 620 és a távolsági közlekedés céljára szerkesztett Ikarus 630 típusú, alvázas járműveket. Ez az új típus nem hozott látványos műszaki fejlesztést, inkább a növekvő utasforgalommal járó igényt elégítette ki. A prototípus Finta László tervei alapján készült el, Ikarus 60B típusjelzéssel. Az autóbusz hordművét jellemzi az alvázas kialakítás, ebben a tekintetben megőrizte elődje, az Ikarus 60 típusú autóbusz méreteit. Finta László elmondása szerint ez a típus a korábban jelentkező alvázhiányból és az annak megoldására szolgáló szakmai alapelvből alakult ki. Az akkori szakmai elképzelés a korábban jellemző favázas kocsik építési elgondolását követte, amely szerint a kocsiszekrény cserélhető volt, míg az alvázat megtartották. Az alváz "U" keresztmetszetű hossztartókból és cső-, illetve sajtolt profilú kereszttartókból épült fel hegesztéssel, illetve szegecseléssel kötve a hossztartókhoz. A motor az alváz hossztartóin rugalmasan van ágyazva, a sebességváltó a kerekek közötti kereszttartón fekszik fel. A futóművek a hossztartóra csavarozással kapcsolódnak rugóbakokon keresztül. A hátsó, süllyesztett peron miatt a hossztartó mélyített a városi autóbusznál. Külön említést érdemel az autóbusz szélvédőüvege és homlokfelületének kialakítása. A homlokfalat vizsgálva hasonlóság fedezhető fel az Ikarus 55 autóbusz ("faros") homlokfalával. Ez persze nem véletlen, hiszen Finta László az autóbusz megtervezésénél feladatul kapta, hogy az 55-ös meglévő sajtolt elemeit használja fel. Természetesen ez nem egy az egyben történt, de a forma a jellegzetességét megőrizte. A szélvédő hajlított üveg, azonban nem egyben lévő, hanem középen és a sarkokban osztott, a sarkoknál vékony műanyag elemmel összefogva. A kocsiszekrény hossza 9348 mm, akárcsak az Ikarus 60 típusé, 5000 mm tengelytávval. A motor a kocsi orrában, közvetlenül a vezető mellett nyert elhelyezést. Többek között ez is indokolta a vezetőfülke és az utastér között lévő elválasztó fal alkalmazását az utastér zajterhelésének csökkentésére. Először a Csepel D 613-as, majd a korszerűbb Csepel D 614-es, 106 kW-os motor került a járműbe. Az első Ikarus 620-as menetrend szerinti forgalmát 1959. szeptember 19-én a Nagykörúton közlekedő 45-ös viszonylaton kezdte meg. Nagy Zsolt gyűjtése szerint, először 1959 szeptember 18-án volt a hatósági vizsgájuk az "Fürstbe" érkezett Ikarus 620-asoknak. Az egyik ilyen a GA 09-41. A fővárosi autóbusz-közlekedésnek az Ikarus 620-as autóbuszokból 1959 és 1970 között 935-öt, míg az Ikarus 630 típusból 1960 és 1964 között 16-ot adtak át.

Ne hagyjátok ki a valóban kiváló és szórakoztató, személyes élményektől cseppet sem mentes TC-tesztet, de az Origo is írt róla, érdemes mindkét cikket elolvasni. Az elsőt inkább. Hozzám január 17-én került az Editions Atlas sorozatból ez az 1:72-es darab, egy kedves gyűjtőtárs jóvoltából nagyon baráti áron (de pontosabbat nem tudok mondani, mert az árat tartalmazó adathordozó sajnos valahogy megsérült), aminek erősen megörültem.

img_4653.JPG

img_4654.JPG

img_4656.JPG

img_4659.JPG

img_4660.JPG

img_4664.JPG

A sorozatban a többi megjelent buszhoz hasonlóan sem a részletekre, sem a kidolgozás minőségére egy rossz szavunk sem lehet! A fotóimra annál inkább, ugyanis áttoligáltunk pár bútordarabot a nappaliban, így ahol eddig kiváló kis fotóhelyem volt az egyik polcon, megszűnt, ennek eredményeképp a fenti fotók készítéséhez nem tudtam rendesen sem odahajolni, sem odavilágítani, de a lényeg azért talán látható - ezúttal is egy nagyon jól sikerült Ikarust sikerült összehozni. Otthon így ez már a negyedik, de van még pár a listámon, amit majd egyszer szeretnék a polcomon tudni. A 620-ashoz egyébként nem köt semmilyen személyes emlék, ritka, amikor valamihez nem vagyok elég öreg, de itt most ez a helyzet. Ellenben nagyon-nagyon szépnek tartom a formáját, szóval igazán sajnáltam volna, ha ezt kihagyom. Érdekelne, Nektek hogy tetszik?

Címkék: retro

Szólj hozzá!

Carspotting 271

RÁJEN 2016.03.16. 08:00

food_truck_1.jpg

food_truck_2.jpg

Retro food truck Zuglóból :)

Címkék: retro carspotting

Szólj hozzá!

Elfogyott a regimentje...

RÁJEN 2016.03.15. 08:00

1848.JPGDe már elmúlt. Jó ünneplést mindenkinek!

Szólj hozzá!

Saab 900 Turbo

RÁJEN 2016.03.14. 08:00

saab.jpgNégy éve, a Stahlberg Saabról írt poszt kommentjei között "hangzott el", hogy a háromajtós Turbo a legszebb. Hát tessék :) Igaz, ez már nem Stahlberg, hanem Bburago, de legalább Made in Italy. Külföldi portéka, dobozában érkezett, és valahol még a hátsó rendszámtáblája is megvan, ellenben a matricái elkallódtak, hivatalosan ennek valahogy így kéne kinéznie. Nekem mondjuk így is tetszik, ráadásul így jobban passzol a szintén hófehér Porschémhoz :) Bár méretben nem 100%-os az egyezés, ez kisebb, 1:27-es a feliratok alapján. Viszont milyen gyönyörű lett már a kompozíció a karácsonyfa égőivel... Persze a fa már nem áll, a posztot még január legelején írtam, szóval íme:

img_4587.JPG

img_4588.JPG

img_4589.JPG

img_4590.JPG

img_4591.JPG

img_4593.JPG

img_4594.JPG

img_4595.JPG

img_4596.JPG

img_4597.JPG

Nem egy bonyolult, a végletekig cizellált darab, a legnagyobb erénye az, hogy pontosan úgy néz ki, mint amiről mintázták, és hogy ezt hozom fel, csak elsőre furcsa, edzettebb olvasóim ugyanis találkozhattak akár már itt is egy-két igen komoly baklövéssel. Belül sem egy nagy truváj, de a műszerfal szép lett, az ülések kevésbé, a piros váltóbot pedig kellemes színfolt az egyhangúságban. Az ajtók keret nélkül nyílnak egyébként, de ez bevett szokás, nem akadok fenn rajta, mint ahogy valójában semmin se ezzel a kisautóval kapcsolatban, mert úgy tetszik, ahogy van. Még egy hasonló kivitelű Datsunra vágyom, de ez a méretarány nálam erősen leépült, ahogy írtam régebben, nem tervezem a meglévő gyűjteményem nagyon bővíteni idén sem. Adjö!

Címkék: retro burago

Szólj hozzá!

Aiwa kezdőknek

RÁJEN 2016.03.12. 10:00

aiwa_logo.jpgMigránsügyi válsághelyzet ide vagy oda, az történt, hogy egy kedves, önzetlen kollégámnak köszönhetően befogadtam egy távol-keleti bevándorlót. Egy régi kis Aiwát. Mint írtam korábban (többször is), a magnóimat a munkahelyemen tárolom, gyakorlatilag egy falat építettem belőlük saját magam mögé. Ez persze azért elég feltűnő, így lehetett ezzel Gábor is, mármint hogy feltűnt neki. Ügyesen kikövetkeztette, hogy én bírom ezeket a régi szerkezeteket, és egyik reggel ott találtam az asztalomon ezt a kedves kis kétkazettást tőle. Hogy kezdjek vele valamit, mert ő már nem tud. Először is kiposztolom, ezt biztosan tudom, a többit meg majd meglátjuk.

De előbb egy kis történelem: az Aiwát 1951-ben alapították, de akkor még AIKO Denki Sangyo Co. Ltd. néven, és kezdetben csak mikrofonokat gyártottak. 1959-ben lettek Aiwa. A hetvenes évektől már vezető gyártóként tartották őket számon a fülhallgatók és a hordozható magnók területén is, később nevet szereztek autóhifiben is, aztán haladtak a korral, nyitottak a CD irányába, de gyártottak videómagnókat, tévéket szintén, később számítógépes perifériákat. Sőt párásítókat is. Elsősorban Japánon kívül, alacsonyan tartandó a gyártási költségeket, az üzleteik 43%-át pedig Amerikában csinálták, 25-öt Európában. Viszonylag jó minőségű cuccokat készítettek, de a gyűjtők, hifisek körében inkább a Japánban gyártott cuccaik keresettek. Valamit azonban nem csinálhattak jól, mert elkezdett nekik szarul menni, de szerencsére 1982-ben a Sony megvette a céget, így fennmaradhattak. 2003-ban a Sony átpozicionálta a céget és igyekezett belőle trendi, fiatalos márkát csinálni, de megint csak valami hiba csúszhatott a számításba, 2005-re már alig forgalmazták valahol, egy évre rá le is állítottak minden gyártást. Tavaly azonban a chicagói Hale Devices megvásárolta a márkanevet, és piacra dobták valami bluetooth hangszórót, amiről már nem sokat tudok.

Szóval íme a szerkezet, egyelőre ideiglenesen elhelyezve:

img_1373.JPG

img_1374_1.JPG

img_1375_1.JPG

img_1376_1.JPG

img_1377_1.JPG

img_1378_1.JPG

Könnyű, helyes kis darab, amire való, azt tudja, de mint olvasható, nem javasolt napon parkoló autóban hagyni - ez a veszély mostanában szerencsére nem fenyeget. Egyelőre csak a rádióját próbáltam egyébként, az lelkesen szól, szerintem megörült a gép, hogy valaki még bekapcsolta :) Jó, nem egy erőmű, cserébe nem is foglal túl sok helyet, és a cipeléskor sem kell megszakadni. Az én ízlésemnek persze egy kicsit kicsi, de nagyon tetszik egy részlete, a fogantyúra festett márkajelzés. De mutatok még valamit, mert valójában nem ez az első Aiwa készülékem, van egy sokkal régebbi darabom is, mármint úgy régebbi, hogy régebben van nálam:

aiwa_xa-003.jpgEz egy XA-003-as sztereó erősítő, amit főiskolás koromban vásároltam, már akkor is használtan, a Király utca valamelyik bizományijából. Ez sem a top kategória, de a teljesítménye nekem már akkor is bőven megfelelt, azóta meg főleg. Két viszonylag nagy JBL hangfalat hajt, de évente csak kb. kétszer van módom bekapcsolni, a kis családom nem igényli otthonra a koncerthangulatot, ezt pedig igyekszem tiszteletben tartani, és türelmesen várom a lehetőséget, hogy bedurrantsam a legkedvesebb Beastie Boys dvd-met...

Címkék: retro

6 komment

Chevy II

RÁJEN 2016.03.10. 08:00

chevy_ii_1.jpgA talányos Chevy II néven futó kisautóról szóló poszthoz (ez pont az) úgy fotózgattam, hogy szerepeljen rajta a kombi is, mert lényegében ugyanarról van szó pepitában kétajtósban. Valami olyasmi történt ugyanis, hogy eleinte a Nova a Chevy II típus csúcsmodelljét jelölte 1969-ig, de aztán elhagyták a II-es jelölést, és mindegyik Nova lett. Innen olvastam, márpedig én vakon hiszek a wikipediának. Mindenesetre kijött a Hot Wheels kínálatában ez a kisautó is, nincs is más dolgunk, mint örülni a hírnek:

img_4316.JPG

img_4318.JPG

img_4319.JPG

img_4320.JPG

img_4321.JPG

Sokkal nagyobb lenne persze az öröm, ha hátra is akkora kerekeket tesznek, mint előre, de ezt már annyiszor leírtam, hogy lassan külön kifejezést kéne rá találni, mert lassan elkopik a klaviatúrám. Mondjuk lehetne HIKK, hátra is kis kereket, vagy HIKKME, azaz hátra is kis kereket minden esetben! ;)

Címkék: retro muscle hot wheels

Szólj hozzá!

Carspotting 270

RÁJEN 2016.03.07. 08:00

Nem sűrűn kívánok rá Rönókra, de ez...

pea1.jpg

pea2.jpg

A Valentin-napi börzénél fotóztam.

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!