Ha eltévedtél volna

Címkék

ambulance (33) bogár (98) bond (23) burago (15) carspotting (531) cikk (5) coca cola (3) corgi (53) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (7) eladó (15) ertl (3) film (147) filmhíradó (11) greenlight (5) grell (8) guisval (3) helikopter (17) hellókarácsony (14) honda (8) hot wheels (263) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (47) johnny lightning (30) kártya (4) könyv (9) lego (121) maisto (33) majorette (112) matchbox (346) military (58) moszkvics (2) muscle (180) mustang (64) noname (57) norev (20) picasso (33) playart (5) police (168) polistil (11) realtoy (22) reklám (135) retro (489) schuco (5) siku (65) solido (3) stahlberg (2) star wars (120) superkings (17) suzuki (7) taxi (17) tomica (70) vatera (8) volkswagen (280) volvo (80) vw (272) welly (12) wish (10) zene (67)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @pittlaren: Azt én is néztem, de anyagi okokból inkább uralkodtam magamon. (2015.08.02. 16:14) Fast & Furious Escort
  • pittlaren: Ár/érték arányban tökéletes, amit az is jól példáz, hogy second hand neppereknél milyen áron, mennyire kelendő. Áruházak polcain nem nagyon találsz. A GreenLight 1/43-as FF Escortjai nagyon tetszen... (2015.08.01. 19:35) Fast & Furious Escort
  • RÁJEN: @rbalint88: Én is így gondolom, és a Panamerát abszolút a 928-as szellemi örökösének tartom. Én még egy szép állapotú 924-esnek (na jó, inkább 944-esnek) is tudnék örülni, hobbiszinten. Pont tegnap ... (2015.07.29. 08:44) Carspotting 261
  • rbalint88: Ismerősnek van egy ilyenje, egyszer röfögtettük álló helyben kb 20 percig és szemmel láthatóan csökkent benne az üzemanyagszint :DDD Disznó gépek nagyon, én személy szerint sajnálom, hogy nem tudott... (2015.07.28. 22:26) Carspotting 261
  • pittlaren: Azon ritka mecsik egyike, amikor a kommerszebb színvariáns is van olyan szép, mint a kuriózumszámba menő. Mindkettő szép! Nekem a fehér, verseny dekorációs volt, az egyértelműen csúnyább :( (2015.07.27. 20:51) Kék Saab
  • Utolsó 20

Dubai Police

RÁJEN 2015.08.03. 08:00

lamborghini-aventador-dubai-police-1s.jpgNyilván nincs olyan ember, aki ne tudná, hogy Dubaiban elég komoly kirakati flottát állított hadrendbe a rendőrség, de ha akad is ilyen, akkor az most gyorsan elolvashatja itt a TC-n Sturcz Antal beszámolóját, vagy megnézheti az alábbi videón:

E felvezető után nem lesz meglepetés, de szereztem egy hasonlót kicsiben, amit a Tomica követett el: Lamborghini Aventador dubai rendőrjelmezben!

img_3330.JPG

img_3335.JPG

img_3337.JPG

img_3339.JPG

img_3340.JPG

img_3341.JPG

img_3342.JPG

A festésén kívül tényleg semmi extra, csakis ezért vettem, viszont a dekoráció tényleg szép rajta és részletes, sőt még fényhíd is jutott a tetejére. Jól állnak alatta a széles kerekek, bár egy picit lehetnének nagyobbak. Nem nyílik semmije a kisautónak, de mint mondtam, itt most nem is ez a lényeg. Érdekes egyébként, hogy hasonló köntösben Tomica SLS Mercit is lehet venni (ami ugye civilként pipa), sőt Nissan GTR-t is, csak valami miatt (gondolom, limitált darabok, emez meg nem) csillagászati áron vannak az ebayen, le sem merem írni, mennyiért...

lamborghini-aventador-dubai-police-2s.jpgÉrdekes módon nem vágyom Dubaiba. Márpedig ha valakinek könnyű lenne oda eljutni, akkor az valószínűleg én vagyok, a bátyám és a családja ugyanis ezer éve ott laknak, unokaöcsémék és az őseim voltak is náluk többször látogatóban, van már közvetlen fapados járat is, tényleg minden adott, de egyelőre nem kapott el a kedv. Majd egyszer azért megnézem valószínűleg, de ez nem mostanában lesz. Viszont ha megyek, szólok ;)

Címkék: police tomica

Szólj hozzá!

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2015.07.31. 08:00

Kollégám párja járt csapatépítőn Cesky Krumlovban, ahonnan ezt a csodás Skoda buszt küldte a blognak:

wp_20150626_16_09_26_pro.jpgwp_20150626_16_09_36_pro.jpgwp_20150626_16_09_51_pro.jpgwp_20150626_16_10_40_pro.jpgKöszönet érte Attilának, Gábornak és Enikőnek!

Címkék: retro carspotting

Szólj hozzá!

Fast & Furious Escort

RÁJEN 2015.07.29. 08:00

ford_1970-escortrs2.jpgA múltkori posztban említettem a hype-ot, most megnézhetitek nálam is, szerintetek is jogos-e? Szerintem abszolút! 1:43-ban mutattam már egy utcai változatot (rendőrként) anno, majd hasonlóan a most következő Hot Wheels-hez, tehát Matchbox-méretben egy Corgi rallye-verziót, most pedig akkor jöjjön a szintén versenyautót mintázó legújabb darabom:

img_2357.JPG

img_2358.JPG

img_2359.JPG

img_2360.JPG

img_2361.JPG

img_2362.JPG

img_2363.JPG

img_2364.JPG

img_2365.jpg

img_2367.JPG

Igen, ez volt az a kocsi, ami a filmben akkorát repült - és amire akkorát repült az egyik főszereplő (helyett a kaszkadőr, nyilván stúdióban, zöld háttér előtt, és jól bebiztosítva):

ford_1970-escortrs3.jpg

Csak itt más egy kicsit a festése :P És kevesebb a ködlámpája... Na jó, maradjunk annyiban, hogy az átlagember észre nem veszi ezeket a nüanszokat, amiket a börzén is kiveséztünk, amikor a jövevényt beszámoltam egy másik Escort eladási árába - a Hot Wheels ezzel a kisautóval engem megvett, ez kell a népnek, és kész, cirkusz és kenyér. Kicsit még ülhetne lejjebb, és lehetne a belseje bármilyen más színű (mondjuk világosbarna?), csak nem króm, de ezt a recolorok majd nyilván kezelik, szóval örüljünk, hogy ez a kisautó is elkészült, megérkezett és tetszés szerint kézbe fogható, gurítható, polcra helyezhető.

ford_1970-escortrs1.jpgPaul Walker pedig RIP, ha még nem mondtam volna...

Címkék: retro film hot wheels

2 komment

Carspotting 261

RÁJEN 2015.07.28. 09:28

Szerencsésebb lett volna szeptember 28-án posztolni, de így sem rossz:

928.jpgSzegeden lőttem még vasárnap.

Címkék: retro carspotting

2 komment

Újabb NSX

RÁJEN 2015.07.27. 08:00

1999-acura-nsx-s.jpgIdén a Escortot övező hype szinte minden egyéb újonnan megjelenő Hot Wheels kisautót elhalványít, de azért talán mégis érdemes arra a minden egyébre is odafigyelni, például a most következő Acura NSX-re.

Nem csak azóta szeretem a Hondákat, amióta én is azt hajtok, főiskolás koromban pl. vágytam nagyon egy gömbölyű Civicre, később pedig nagyon megtetszett a sedan békalámpás Civic, de Corollám lett. A CRX és az Integra nyilván szóba sem jöhetett, aztán később mégis lett olyan Honda, aminek a vásárlásán komolyan elgondolkodtam: ez a CR-V. Sőt, valójában a mai napig nagyon kívánatosnak tartom a második generációját, simán elfogadnék egyet családi autónak. Nem tartom azonban valószínűnek, h lesz ilyenem bármikor is, volt szerencsém ülni ilyenben, és nem éreztem elég nagynak. A jelenlegi és a belátható időben kalkulálható családom elfér az Ezüst Utazóban, ha pedig majd még bővülünk, a CR-V-vel nem lennénk sokkal előrébb...

Mint azt nyilván tudjátok, ha máshonnan nem, innen a blogról, hogy nem ez az első NSX a HW kínálatában, ellenben ez végre egy utcai változat, szemben a korábbi versennyel. Még különbség, hogy ez az újabbik darab egy régebbi, 1990-es évjáratút mintáz (Lamliék szerint egy Type R-t, ami 90-ben nem is létezett, mindegy), míg a másik alapjául egy 2001-es darab szolgál. Mutatom:

img_2333.JPG

img_2334.JPG

img_2335.JPG

img_2336.JPG

img_2337.JPG

Tök igazuk van a srácoknak a zárójelben, miért kellett erre hátulra nagyobb kerék? Az, hogy a Type R spoiler van rajta, pedig az elvileg későbbi, nálam nem téma, mivel sose jöttem volna rá magamtól, így nem is zavar. Az egyszerű utaskabin sem, egyedül a kerék. Jó, az sem annyira, hogy ne tetsszen az egész, és különben is, ha ez a trend, ezt kell elfogadni. Vagy átszabni :) Akinek nem volt elég, kattintson ide egy 2009-es NSX-posztomért, vagy ide egy 2012-esért! Ilyen NSX-et pedig, ha láttok az üzletekben, és belefér, szerintem vegyétek meg, nem lehet teljes nélküle a szépen gyarapodó japánautós sor... És persze gyertek máskor is!

Címkék: hot wheels

Szólj hozzá!

Kék Saab

RÁJEN 2015.07.24. 08:00

saab-9000.jpgRégen ilyenem is volt már, igaz, az bliszteres, most lett egy mezítlábas helyette. Létezik még több színváltozat is a Matchbox Saab 9000-esből, pl. versenyfestéssel és "laser" kerekekkel is elérhető, de tudomásom szerint ez a kék talán a legritkább variáció - és talán a legjobban kinéző is mind közül:

img_1355.JPGimg_1356.JPGimg_1357.JPGimg_1358.JPGimg_1359.JPGOtthon nyilván nem mondtam el, de 2000 forintot adtam érte, és nem bántam meg. Akkor szoktam eladogatni a ritkább ésvagy értékesebb kisautóimat, amikor épp kell valamire a pénz, így elég sok kincset sikerült már elkótyavetyélnem, a fent említett bontatlan darabnak is ez lett a sorsa, de szerencsés voltam, tudtam pótolni...

Címkék: matchbox

4 komment

Száznegyvennégy

RÁJEN 2015.07.22. 08:00

volvo1441.jpgMagyarországon a 146. számmal véget ért a Retroautók a keleti blokkból sorozat. Az első 60 számig követtem nagyjából figyelemmel, mi jön ki és mikor, utána már csak időnként pillantottam a weboldalukra, illetve a börzéken sem nagyon kerestem az ilyen autókat. A 143. számot a június 14-i börzén mégis megvettem, ugyanis egy Volvo jelent meg, a 144-es típus. (Az én 244-esem elődje.) Ennyi erővel lehetett volna már a 144. szám. A sorozatból nagyjából még 10 darabbal vagyok úgy, hogy egyszer jó lenne még beszerezni, de nem sürgős, és ahogy látom, inkább lefelé megy az áruk, mint felfelé, szóval nem aggódom. Megjegyzem, volt már korábban is egy Volvo a sorban, a 343-ast hozták ki jó pár hete, de arra nem mozdultam rá, mert nem szeretem a 3-as és 4-es Volvókat annyira. A 144-est viszont annál inkább - kicsiben és nagyban is. És ezzel valószínűleg nem csak én vagyok így, olvassátok el pl. a TC témába vágó cikkét, meglátjátok! Na de:

img_2302.JPGimg_2307.JPGimg_2304.JPGTermészetesen meg vagyok sértődve, hogy a sorozatban ez és nem a 244-es jelent meg, de most már mindegy. A szokás szerint 1:43-as kisautó minőségét tekintve ugyanazt tudja, mint a kis társai a polcon, nem nyílik semmije, nem rugózik semennyire, és ha nagyon kell, gurul egy kicsit, de tényleg csak akkor, ha muszáj - magyarán egyértelműen polcdísz, nem játék. Van rajta sok kis letörhető műanyag, szóval felnőtteknek való játék. Annak viszont 1600 Ft-os árával teljesen jó, szép a színe, jók az arányai, és jól mutat a többiek között. Alant pedig Andris fotója a június 20-án megrendezett speckó Parkoló Parádéról, amiről már írtam (jé, napra pontosan egy hónapja, tök véletlenül), csak ezt a képet ide tartogattam:

_dsc4067.jpgEzzel sajnos nem volt alkalmam utazni, de majd talán legközelebb. Bár addigra akár az enyém is összeállhat...

1 komment

Vento Cruising: VW Jetta Random Trip

RÁJEN 2015.07.20. 18:00

Nem mondom, hogy nem szerettem anno a Ventót, mert de, nagyon is, ellenben az új tulaja rajongásához képest sehol sem vagyok. Még videó is készült a kis párosukról, érdemes megnézni, mert sokkal jobb, mint amit én tudtam volna csinálni:

Nem közvetlenül tőlem vette Tamás, hanem az érdi kereskedőtől, ahol én az Altót, de aztán úgy hozta az élet, hogy kellett még beszélnünk, aztán ismerősök lettünk a Facebookon, így maradt némi rálátásom a volt kocsim további sorsára. A fenti videót látva egyértelműen kijelenthetem, hogy nála jobb helyre nem is kerülhetett volna a Vento, sok örömteli kilométert kívánok mindkettőjüknek!

Címkék: zene volkswagen vw

Szólj hozzá!

A hét témája: régi Sikuk feltámasztása - Toronado

RÁJEN 2015.07.19. 08:00

1966_oldsmobile_toronado_s.jpgA végéhez ért a minisorozat, de lesz még hasonló poszt, ígérem. Addig is következik a tematikus hét befejező posztja, és benne egy Oldsmobile Toronado. Elmesélem, én hol és miként találkoztam először a típussal: Jay Leno óriási arc (nem csak a szó szoros értelmében), és - már volt róla szó, de hátha nem tudtátok - megszállott autóbuzi és -gyűjtő. A gyűjteménye szinte legendás, tele van vele a youtube, és hát természetesen Toronadója is van. Ami 1076 lóerős :D Egyszer régen valamelyik adón, talán a Spektrumon, vagy ilyesmin, amikor még nem volt ennyi autófelújítós vagy -átépítős műsor, bemutattak egy átépítést, ami történetesen az övé volt. Ez sok éve volt, és nem is találtam meg, de az rémlik, hogy ő is részt vett a munkában és nem csak belebeszéléssel, hanem tevőlegesen is. Persze a munka legnagyobb részét, miszerint a meghajtást átrakták elölről hátulra, nem ő végezte, de azért nem semmi, hogy ilyesmiket kitalálnak... Mert ha nem tudtátok volna, a Toronado eredetileg elsőkerekes volt, korában és méretében egyedülállóan. (Érdemes átkattintatni a wikire, hogy lássátok, hová silányult a negyedik generáció.) Na, ennyit a nagyról, mutatom a kicsit, ami ugye régi Siku lévén nem is olyan apró, köszönhetően a kb. 1:50-es méretaránynak:

img_2308.JPGimg_2310.JPGimg_2312.JPGimg_2313.JPGA V-267-es számú kisautónak szerintem jól áll ez a szín, de a forma talán jobban kiadná magát valamilyen világosabb árnyalatban. Stimmel azonban hozzá az eredeti piros belső, egyedül a kerekek tűnnek a tepsi alatt viccesen kicsinek, de ez már nem az ismeretlen holland felújító hibája. (Megjegyzem, a kisautó létezik újabb kerékkel is, íme.) A kisautó formáját az eredetihez képest viszonylag jól sikerült eltalálni, erre utaltam a Mustangos posztban, ilyen is van, biztos más dolgozott a projekten. Elfelejtettem megmutatni, de hasonlóan több kis kortársához ebben is dönthetők az ülések, ami remek móka, gyerekként megőrültem volna érte, felnőttként pedig hálát adok a sorsnak, hogy megvan mindkét támla... Búcsúzóul egy kép Leno mesterről, aki épp a kis szíve csücskét prezentálja értő szemeknek, akik bár biztosan sok mindent láttak már életükben, hátsókerekes Toronadót C5-ös Corvette-alapon, turbókkal megsegítve biztosan nem:

lenos.jpgKöszönöm az egész heti figyelmet, gyertek a jövő héten is, felújított Siku kisautókat most egy darabig nem, de sok mást minden bizonnyal mutatok majd.

Címkék: retro muscle picasso siku

3 komment

Kombikvíz 2

RÁJEN 2015.07.18. 09:00

komb_s.jpgKönnyebb, vagy nehezebb, mint a múltkori?

2 komment

A hét témája: régi Sikuk feltámasztása - Mustang!

RÁJEN 2015.07.17. 08:00

mach1s.jpgA Siku nagyon a sor végén kullog, ha azt nézzük, hány fajta Mustangot dolgoztak fel - ellentétben például... ö... szinte bármelyik másik gyártóval. Ezt az egyet - a rend kedvéért legyen leírva, egy Mach 1 T5-ről van szó (lásd még itt) - amit most szépen meg is mutatok:

img_2320.JPGimg_2321.JPGimg_2322.JPGimg_2323.JPGimg_2324.JPGTalán jó is, hogy leírtam, mit kéne látni a képeken, a kisautó ugyanis eléggé elszabott. Nekem valahogy úgy tűnik, mintha a tervezői csak valami régi rajzfilmben látták volna, milyennek is kellene lennie valójában, és az alapján rajzolták meg a Siku formáját. Nyomokban Mustangot tartalmaz, mondhatnám, de talán még ez is túlzás. Ha nem keressük benne az eredeti formáját, akkor egész pofás járgány lesz belőle, tele azokkal a régi erényekkel, amelyeket a mai darabok már semennyire sem hoznak, ilyen a fém alváz, a rugózás, a nyitható ajtók, az ötletes részletezés az autó orrán, illetve a kidolgozott belső. Ha pár évvel később jött volna ki, és megkapta volna a "klasszikus" fehér küllős, vastag Siku-kerekeket, minden bizonnyal akkora sztár lett volna belőle, mint a 633 CSi-ből, így azonban sokan még csak nem is hallottak erről. Az Opellel együtt érkezett egy holland szeretetcsomagban, szóval a felújításról vajmi keveset tudok, csak az van, amit láttok: igényesen festették, és az összkép elég ütős lett. Aki pedig ennél szebb formákat akarna nézegetni, kattintson erre a régebbi posztomra, vagy várja meg a következő felújítóst, már csak kettőt kell addig aludni! (Az említett Opeles posztot utólag, ezt pedig már most elláttam a picasso címkével, amire kattintva a blogon eddig megjelent átfestős, átalakítós írások jelennek meg, ha valakit érdekelnének a korai zsengéim...)

Címkék: retro mustang muscle picasso siku

4 komment

Bolhapalota

RÁJEN 2015.07.16. 08:00

Már nem is tudom, pontosan hol, de belefutottam egy hirdetésbe (szerintem facebook volt, már rémlik), hogy a Ferenciek terén nyílt egy olyan üzlet, ami kvázi bolhapiacként működik, de nincsenek ott az eladók, hanem csak polcot, polcokat, vitrineket, fogasokat bérelnek, és árulják helyettük a cuccaikat a boltot üzemeltetők. A honlapjukon fent van minden, amit tudni lehet és érdemes a kondíciókról, én inkább csak azt mesélném el röviden, milyen a bolt - mert természetesen érdekelt a dolog, így elbuszoztam a szabim már itthoni része alatt egy napos kora délután.

img_20150706_135751.jpgRöviden: klassz. Szinte minden van, engem leginkább az elektronikai kütyük és a régi táskák, kofferek fogtak meg, a fenti két fotót is ezekben a témákban követtem el, de a telóm sajnos nem egy nagy májer, ha sötét helyen kell fotózni, ezért elnézést kérek. Mindenre ki van írva, mennyi az ár, így szerintem alkudni nem nagyon lehet, viszont meglepő módon nem volt minden túlárazva, ahogy én azt egy belvárosi üzlettől elvártam volna. A fenti képen látható MALÉV-oldaltáska emlékeim szerint 3000-valamennyi forint volt, a kiszuperált autómagnók itt lent pedig az 500-1000-1500-2000 forintos tengelyen szórtak, ez tökoké. Nagyon sok volt a régi edény, dísztárgy, komcsi-szoci mementó, kártyák, naptárak, érmék, apró szirszarok, kávéfőzők, telefonok (régi piros, fehér és fekete tárcsásoktól kezdve a kiszuperált Nokiákig, Motorolákig), illetve amik engem a legkevésbé érdekeltek, ruhák, ruhák és ruhák...

img_20150706_140356.jpgTitkon reméltem, hogy sikerül belefutni pár régi kisautóba, de ottjártamkor az ilyen típusú kínálat nagyon gyatra volt, szóra sem érdemes. El tudom képzelni, hogy érdemes időnként vissza-visszalátogatni, mert a polcárak miatt szerintem van fluktuáció... Ha belefér, és tehetitek, egy megnézésre mindenképp javaslom, és ez itt most nem a reklám helye, simán csak programajánló :) Arra figyeljetek, hogy bár a cím Ferenciek tere 5., valójában az Irányi utcából a legkönnyebb megtalálni, ott van a Centrál Kávéházzal szemben. (Több kép még errefelé.)

Címkék: retro

3 komment

A hét témája: régi Sikuk feltámasztása - Kapitány! Kapitányom!

RÁJEN 2015.07.15. 08:00

kapitan.jpgAz előző Volkswagennel szemben az Opelről elmondható, hogy nem gyakori vendég a blogon. Volt már persze pár, ráadásul Siku is, de a most következő darab szerintem talán a legszebb a német gyártó történetében, már ami a kisautókat illeti. Jó, a GT még rendben van ;)

img_2314.JPGimg_2316.JPGimg_2317.JPGimg_2318.JPGA kisautót nem én festettem, de nem is valaki az ismerősök közül, ez Hollandiából érkezett az ebayen keresztül. A fotók alapján igaziként kevésbé, kicsiben azonban nagyon hozza az amerikai autókra jellemző tepsi-feelinget, ami szerintem a kicsit elrajzolt arányoknak köszönhető - az igazi mokányabbnak tűnik. Nem bánom azonban ezt a különbséget, sőt így jobban is tetszik. Ti hogy vagytok ezzel? Sokszor, sok helyen leírtam már, hogy a bordó nem a kedvenc színem (igen, a Volvóm is az, egyelőre legalábbis), de szerintem itt most jó választás volt, még ha a fotókon egy kicsit inkább barnásnak is tűnik. Az ügyes kezű ember szép munkát végzett, örülnék, ha egyszer eljutnék erre a színre, mert jó felújítási alapokat sokkal könnyebb venni, mint szépen megőrzött darabokat. És akkor egy teljesen új világ tárulna ki előttem ;) Mindegy, az elkövetkező hónapok fókusza várhatóan erősen elvándorol a kisautókról, egyhamar tehát nem kezdek bele a kisautós hobbim ezen új ágába. Egyébként a háttérben a következő posztok szereplői látszódnak, de ügyeltem rá, hogy nagyon ne lőjem le előre ;) Azért felismerhetők?

Címkék: retro picasso siku

4 komment

Carspotting Extra - Amerikából még

RÁJEN 2015.07.14. 08:00

Öcsi újabb adaggal örvendeztetett meg:

ocsi_amerika1.jpgocsi_amerika2.jpgocsi_amerika3.jpg11136781_10153229162513259_4935084815904263487_n.jpg11150188_10153229169593259_6257245066349738733_n.jpgocsi_amerika4.jpgKöszi, csak így tovább!

Címkék: retro muscle carspotting

4 komment

A hét témája: régi Sikuk feltámasztása - Volkswagen 1500 Variant

RÁJEN 2015.07.13. 08:00

67squareback1.jpgHasonló témájú poszt volt már, a legutóbbi nem is olyan régen, de most felgyűlt egy pár, érdemesnek tartottam tehát egy kicsit több betűt szentelni a témának. Ahogy írtam korábban is, sose lesz annyi pénzem, hogy összeszedjem azokat a régi Siku kisautókat szép állapotban, amik tetszenek, ezért vagy azt csinálom, hogy szerzek majdnem szépeket, mint ahogy tettem ezt a Karmann esetében is, vagy pedig megkérek nálam tehetségesebb restaurátorokat, hogy újítsanak fel nekem lepattant darabokat. Sem a Ford, sem a kisbusz esetében nem tudtam Nektek megmutatni a kiindulási állapotot, sőt lesz még ilyen később is, de a mai delikvensnél nem lesz ilyen hiányosság - Játékdoki kattintott párat még a nagy nekiveselkedés előtt is. És hogy miért nem én? Mert a börzén, ahol a kisautót lőttem, nem volt nálam gép, ott volt viszont a mester, így egyből átadtam neki az anyagot. A hivatalos sorszámozás szerint egyébként egy V 247-esről van szó, az avatottabbaknak a V a V-szériát jelöli, amelynek még a régi kerekei voltak, kb. a Matchbox Regular Wheel-hez hasonló kivitelben, csak kulturáltabban. Az autó az alján a VW 1500 Kombi feliratot viseli, de mi mindannyian tudjuk, hogy egy egy Typ3 Variant. Ami Amerikában meg Squareback. Még annyit érdemes tudni róla, hogy nagyon-nagyon ritka darab, az ebayen egy doboz nélküli, de normális állapotú példány simán elmegy 100-150 Eurókért. Én talán 1500 forintért vettem, ráadásul hiányosan... És ez lett belőle:

img_2326.JPGimg_2328.JPGimg_2329.JPGimg_2331.JPGimg_2330.JPGAbban egyeztünk meg, hogy színben az eredetihez hasonlót kellene tartani, illetve hogy nem lesz szempont a pótolt harmadik ajtó nyithatósága. Szerintem ez vállalható kompromisszum volt, a végeredmény láttán egyáltalán nem bántam meg. Külön jól esett, hogy mindenki, akinek megmutattam a kész művet, abszolút egyöntetűen elismerően nyilatkozott. Köszi, Doki!

Címkék: retro picasso siku

9 komment

Hondával Horvátországban

RÁJEN 2015.07.10. 08:00

Szóval az úgy volt, hogy 5 év után újra megadatott, hogy külföldre menjünk nyaralni, a forró Egyiptomot Horvátország követte a meglehetősen ritkás sorban. Nem hinném, hogy emlékeztek, de 2012. szeptemberében Splitben jártunk a Rapid kereskedői rendezvényén, és annyira megtetszett Omis, ahova a tesztvezetés során eljutottam, hogy elhatároztam, ide egyszer még visszajövök(ünk) nyaralni. A feleségem nem volt először oda az ötletért, mert nem ismerte az országot egyáltalán, de aztán meggyőztem, hogy jó lesz és szép. Például ez volt a panorámánk a szállásunk erkélyéről:

omis0.jpgOmisig Budapestról 768 km-t kell autózni, ez az útvonaltervező szerint 7 óra és 4 perc alatt abszolválható - a valóságban azért nem ennyire jó a helyzet, több okból is: 1. néha bizony meg kell állni, és nem csak a határon vagy a kapuknál, de pl. tankolni is; 2. olyan nincs, hogy egyenletesen 130-at megyünk az autópályán, sőt dugók is előfordulhatnak - ahogy ez visszafelé kétszer meg is történt velünk. Szombattól szombatig foglaltam, de azt találtam ki, hogy már csak a kölkök miatt is könnyebb lesz, ha két részletben tesszük meg az utat, így pénteken meló után lehúztunk Nagykanizsára, ahol eltöltöttünk egy éjszakát, reggel 8-kor pedig nekiindultunk a maradék kilométereknek. A négy ember egyheti nyaralásához szükséges csomagokat a kombi jól elnyelte, de a rolót azért már nem lehetett elhúzni. Pályán sík útszakaszon szerette a kis 1.4-es a tartós 130-at, bár érzésre egy 110-120 jobban esett volna neki ennyi cuccal, emelkedőn azonban, amikben Horvátország nem szűkölködik, kellett volna bizony plusz jó néhány lóerő. Ötödikben erősen visszalassult, klímával meg végképp. Így a fogyasztás sem volt túl baráti, 8.1-et számoltam - érdekes, mert az ottani szaladgálós-kirándulós üzemmódot már 7.2-vel megoldottuk, magamtól fordítva számítottam rá. Viszont a kényelemre egy szavam nem lehet, az autóban ülésre rendkívül érzékeny hátam szuperjól bírta az utazást, a párom és a gyerekek is jól utaztak, nagyon örültem ennek. Odafelé amúgy egyszer álltunk csak meg pihenni, visszafelé pedig csak kétszer, ennél jóval többre számítottam az indulás előtt. Omis jobbra lent:

omis2.JPGomis3.JPGOmis központjától nem messze, Nemirában volt az apartmanunk, onnan jártunk be minden nap strandolni, mert a városi strand homokos, és nagyon klassz, az utcavégi viszont köves-kavicsos, és jóval kevésbé gyerekbarát. Kb. a harmadik napra kitapasztaltam, hol vannak a jó ingyenes parkolóhelyek :)

omis5.JPGomis1.JPGA nyaralás koreográfiája egyébként fix volt: délelőtt valami közös program, délután strand, estét meg meglátjuk. Így jutottunk el Splitbe is, ami nekem ugye visszatérés volt, illetve később Trogirba, majd Brac szigetére, végül pedig Makarskába. Splitben és Trogirban is nyilván az óváros érdekes, elég komoly történelmük van, a városnézések minden percét élveztem - kis családom pedig inkább az evős-ivós-vásárlós epizódokat. A mindössze 15.000-es lakosságú Omis egyébként amellett, hogy lenyűgöző a fekvése, és valóban az adriai kalózok bázisául szolgált a 9. és a 13. században, egyértelműen a remek pizzájáról híres, ajánlom mindenkinek!omis4.JPG

Split egy kis halászfalu volt réges-régen, de valószínűleg elég szép lehetett már akkor is, mert Diokleciánusz jó ötletnek tartotta, hogy palotát emeljen itt i.sz. 293-ban, ami így a mai város legnagyobb nevezetessége lett - már ami maradt belőle. Márpedig elég szépen megmaradt. 25 km autózás árán lehet ide eljutni Omisból, de ha nagyon untuk volna már az autózást, hajós kirándulások is vezetnek ide.

split4.JPGsplit1.JPGsplit3.jpgsplit2.JPGAhogy Trogirba is, de itt már kétszeres a táv. Ezt a szintén csodálatos óvárossal rendelkező települést a görögök alapították még jóval az államcsőd előtt, majd később a Római Birodalom, sokkal később a Magyar Királyság, majd a Habsburg Birodalom része lett, az óvárosa pedig az UNESCO kulturális világörökség-jegyzékében szerepel. Már értem, miért ;)

trog1.JPGtrog2.JPGtrog4.JPGtrog3.JPGAztán olyan is volt, hogy áthajókáztunk Postirába, amely pont Omissal szemben található Brac szigetén, de ebben a kirándulásban inkább a "kalózhajós" utazás volt érdekes (a hajó 1905-ös építésű volt), a városnézés itt rövidebb lett. Azért belefért egy oliva-préselőüzem megtekintése, illetve fotóztam egy igen komoly antikvitást is a település 13. századi templomában:

brac4.JPGbrac3.JPGbrac2.JPGbrac1.JPGA hazautazás előtti utolsó napon pedig - ezúttal a változatosság kedvéért délután - elautóztunk Makarskába, ami délebbre van, viszont nagyon szép az odavezető út. Ide egyértelműen csak strandolni mentünk, a kultúrprogramot en block kihagytuk, mert azt olvastam korábban valahol, hogy itt a legtisztább a tenger. Mivel szeles időt fogtunk ki, túl nagy fürdőzést végül nem rendeztünk, de megérte lemenni, mert a gyerekek teljesen készen voltak a (nekik) embermagasságú hullámoktól, hülyére ugrálták magukat közöttük...

makar2.JPGmakar1.JPGSzombaton aztán reggel 8-kor indultunk vissza, és egy levegővel fel is jöttünk Zágrábig, ahol az első komolyabb torlódásba sikerült belefutni a pályán egy fizetőkapunál, de megúsztuk egy fél órával, majd később ugyanennyit kellett araszolnunk a határnál a belépés előtt, de végül simán hazaértünk. Érdekes módon mind kifelé, mind befelé alaposan átnézték az okmányokat, ez legutóbb nem így volt, meg is lepődtem rendesen. Lényeg a lényeg, szuper volt, mindenki jól érezte magát, remélem, hamarosan lesz ismétlés...

img_3163s.jpgHa valaki további tippekre kíváncsi omisi szállás-, parkolás- vagy akármilyen vonatkozó témában, keressen meg bátran, ha tudok, segítek!

2 komment

Carspotting Extra - Horvátországból

RÁJEN 2015.07.08. 08:00

A nyaralás végül összejött, Horvátországban voltunk, kocsival mentünk, majd mutatok még képeket, de először pár carspotting jön:

img_2493.JPGimg_2488.JPGimg_2487.JPGIgazából semmi extra, kikoptak már innen is a régi Zastavák és hasonlók, elvétve látni csak ilyen holmit. De a becsület kedvéért lőttem egy R4-est, amit a TAS-feliratos (Tvornica Automobila Sarajevo) egyes és kettes Golfok mellett szintén Jugóban gyártottak egy ideig:

img_2907s.jpgAz első kép egyébként Omisban készült, a második kettő Splitben, az utolsó Brac szigetén, Postira városában. Doviđenja!

Címkék: retro carspotting

Szólj hozzá!

11 év

RÁJEN 2015.07.06. 11:11

img_2474s.jpgBoldog szülinapot!

1 komment

Motorspotting 11

RÁJEN 2015.07.05. 08:00

Utoljára tavaly szeptemberben posztoltam motoros találatot, itt volt az ideje, hogy frissüljön az album:

img_20150519_112258.jpgimg_20150519_112259.jpgimg_20150519_112325.jpgA MOM Park előtt lőttem, és nagyon el tudnám képzelni, hogy az enyém ;)

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

Teliveri

RÁJEN 2015.07.03. 08:00

dodge-b-300-04.jpgNem volt olyan régen, hogy pittlaren gyűjteményéből importáltam egy számomra fontos szettet, de most újra megtettem! És megint igaz, hogy mert számomra fontos, ez ugyanis a korábban mutatott Volvo-Datsun párossal ellentétben megvolt gyerekkoromban, tehát szinte egyértelmű volt, hogy szeretném újra. Időközben egyébként átmenetileg birtokoltam már egy ugyanilyen (nagy) kisteherautót (amely minden bizonnyal egy B-300-as típus), de nekem konkrétan erre a sárga alapon kék Michelin-dekorációs Dodge Delivery Van-re volt szükségem, és nem másra. Íme tehát:

img_2344.JPG

img_2345.JPG

img_2348.JPG

img_2349.JPG

img_2350.JPG

img_2351.JPG

img_2352.JPG

img_2353.JPG

img_2354.JPG

img_2356.JPG

Meglehetősen súlyos, hátul nyílik, ötküllős, rugózós kerekeken gurul, jár hozzá egy szép frizurájú (nyilván 54-rajongó) melós is egy kis kézikocsival, pitt pedig még mellékelt bónuszként két műanyag táblát is - példás kiszolgálás. A nagyvárosi diorámának is felfogható belsővel rendelkező, nem túl vészes állapotban lévő doboz alján az 1981-es évszám szerepel, akkortájt készülhetett tehát a K-11-es jelölésű szett, ami nagyjából stimmelhet ahhoz, hogy nálam mikor tetőzött a fiatalkori Matchbox-rajongásom. A fiatalság manapság pedig inkább azzal van elfoglalva, hogy megzavarja a koncentrációmat:

foto_333s.jpgEzúton is köszönetet kell mondanom őseimnek, akik az átkosban is képesek voltak ilyen menőségekkel elhalmozni, egyúttal szeretném feléjük is kifejezni mély megbánásomat, ahogy azokkal aztán bántam... Most kompenzálok :) Annyit azért elértem, hogy Milán legalább az én cuccaimra vigyáz...

Címkék: matchbox superkings

2 komment

Carspotting 260

RÁJEN 2015.07.01. 08:00

Na jó, most már a sok bejövő után mutatok saját találatot is:

kombivolvo1s.jpgkombivolvo2s.jpgMondtam a tulajnak, hogy ha eladó lesz, szóljon! ;)

Címkék: retro volvo carspotting

1 komment

Rendőrsztori

RÁJEN 2015.06.29. 08:00

Említettem múltkor, hogy majd írok erről is, hát tessék. A Múzeumok Éjszakájára volt több tervünk is, hogy hova kéne elmenni, mit megnézni, de végül nagyon minimál lett a megvalósulás, a már említett különleges Parkoló Parádén kívül csak a Mosonyi utcába látogattunk el a Rendőr Múzeumba. A helyet már ismertük, mert voltunk már itt, az esemény miatt azonban sokkal gazdagabb program várt minket, mintha csak úgy betévedtünk volna bármikor máskor. Például elhoztak régi rendőrautókat:

img_6385.JPGimg_6388.JPGimg_6389.JPGimg_6386.JPGimg_6390.JPGÉs nem olyan régieket is, amikbe be lehetett ülni, nyomogatni, tekergetni, pl. Milán nagyon élvezte, hogy szirénázhatott, illetve beszélhetett a hangosbeszélőn át. Még rabomobilba is beszállhattunk, helyszínelő kocsiba is, bent pedig volt ujjlenyomat-vétel, kvízek, festés-rajzolás, kis ez, kis az. Kinti képek még:

img_6377.JPGimg_6381.JPGimg_6383s.jpgA Múzeumnak (illetve hát a Múzeumnak helyt adó épületnek, ami, gondolom, régebben valami kaszárnya volt) van egy nagy belső udvara ("alakuló tér"), ahol több program váltogatta egymást, ezek közül minket kettő érdekelt, a rendőrautózás és a kutyás bemutató. Az első keretében be lehetett ülni az új kis Mercikbe, és vittek minket egy szirénázós-üldözős körre, jópofa volt, élveztük a kölökkel. A kutyás bemutató azonban mindent vitt, minden gyerek (és a szülők jó része is) tátott szájjal nézte végig. Voltak "csibészek", üldözés, leteperés, lövöldözés, tehát minden, ami egy négyéves gyereknek kell ;) A végén még volt kötélhúzás is a rendőrkutyákkal, ahol három, a közönségből kiválasztott gyerek versus egy nemét juhász küzdhetett - természetesen Milán fiam volt ez egyik gyerek, és természetesen repültek a gyerekek, amikor a kutya úgy igazán elkezdte tépni a kötelet...

img_6384s.jpgEz az utolsó a bónusz, anyám látható rajta, és igazándiból egy sokkal régebben készült, és ahhoz képest nem annyira régen posztolt másik fotó miatt válik érdekessé - nézzétek meg, és érteni fogjátok, miről beszélek! A múzeumot mindenkinek jó szívvel ajánlom, ráadásul ingyenes is, ha jól emlékszem, fiúgyerekkel szerintem nagyon jó kis program...

Címkék: retro police carspotting

Szólj hozzá!

Crazy Car

RÁJEN 2015.06.28. 08:00

Meglátni is meg nem szeretni egy pillanat műve volt, így valamelyik korábbi (május eleji) börzén bezsákoltam egy újabb régi Majorette kisautót, a 223-as kódszám alatt futó ún. Crazy Cart. Ez lenne az:

img_1598.JPG

img_1599.JPG

img_1600.JPG

img_1601.JPG

img_1603.JPG

Létezik még bütykös big foot-kerekekkel is, de nekem ez jön be jobban. A homokfutó formáját talán egy Renault 5-ös ihlette, nem tudom, sok köze a valósághoz nincs, ahogy teteje és szélvédője sem, ellenben rendelkezik két klassz sportüléssel, krómozott sidepipe-okkal, és a kormány is ilyen szép színű, de a legdurvább, ahogy kigyúrták a fenekét. Nem semmi. És bár ilyen extra méretű hátsó kerekeket már láttunk korábban is, az összhatás akkor is komoly. Ha jól emlékszem, 3-400 forintot adtam érte, ami szerintem az állapotához, és a kor többi kisautójára is jellemző fém alvázhoz, illetve remek rugózáshoz képest (pár pici kopástól eltekintve gyak. hibátlan) teljesen jó.

Címkék: retro majorette

1 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2015.06.26. 08:00

Utolsó adag egy időre Bencétől, az eddigi retrók ellentételezéseként:

wp_20150428_11_09_05_pro.jpgwp_20150428_11_09_48_pro.jpgAz első képen maga a szerző is látható ;)

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

Két cseppet sem híres filmes VW

RÁJEN 2015.06.24. 08:00

gl_vw1.jpgA múltkor felsoroltam néhányat, most kisautóként mutatok két újabbat a Greenlight és az ebay jóvoltából. Előbbiről filmes autók viszonylatában volt már szó, kihoztak ugyanis jó néhány hiánypótló darabot - na ez a kettő nem ilyen, viszont a piros kisbusz mégis érdekes a maga nemében, mivel a gyártó kínálatában eleddig nem volt T2-es Volkswagen. T1-es volt, olyanom van is tőlük, de ez most új és nagyon bejön. A Bogár meg Bogár, mezei kiadásban szintén megvan, így, filmesként viszont eggyel érdekesebb. Mutatom őket:

greens.jpgMaradnak is így bontatlanul, hacsak egy újabb rohamomban el nem adom őket, és akkor az új tulajnál esetleg majd megnézhetitek rendesen is ;) Most nincs ilyen terv. (A háttérül szolgáló konyhai asztalterítőért én kérek elnézést, nálunk minden nap karácsony...)

Címkék: retro film volkswagen bogár vw

4 komment