Ha eltévedtél volna

Hirdetés - mert kell

Címkék

ambulance (32) bogár (92) bond (21) burago (15) carspotting (455) cikk (5) coca cola (3) corgi (50) darda (2) dickie (2) dinky (4) ebay (8) eladó (15) ertl (2) film (137) filmhíradó (10) greenlight (5) grell (8) guisval (3) helikopter (16) hellókarácsony (12) hot wheels (242) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (42) johnny lightning (30) kártya (4) könyv (9) lego (101) maisto (33) majorette (106) matchbox (324) military (55) moszkvics (2) muscle (165) mustang (58) noname (57) norev (20) picasso (26) playart (5) police (159) polistil (11) realtoy (20) reklám (131) retro (382) schuco (5) siku (60) solido (3) stahlberg (2) star wars (113) superkings (15) taxi (16) tomica (66) vatera (8) volkswagen (258) volvo (59) vw (252) welly (12) wish (10) zene (57)

Olvasóim

TClogo_1.jpg

Keresd a szirszarjaim a Külsőségben is!

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @románc cuvée: Állítólag megnézték és az jó. A lámpák még ráérnek, van elég más teendő, ami sürgősebb, de ha fent lesznek, ígérem, megmutatom őket! (2014.07.29. 12:36) Kisegítés
  • románc cuvée: Hasonló problémát tud produkálni a főfékhenger is. Mindenesetre jó,h szimpla pucolással megoldódott. Varnyú lámpák mikor kerülnek fel? (2014.07.29. 12:31) Kisegítés
  • RÁJEN: @Tomato77: Persze, tudom, de volt ám Kispolákom is ;) Ezt a szorulást én a piros lámpánál megálláskor szoktam tesztelni, hogy hagyom a végén nagyon lassan kigurulni, és a javítás előtt a végén mindi... (2014.07.29. 12:02) Kisegítés
  • Tomato77: A fék engem is szivatott már meg útközben. Gyula és Békéscsaba között egyszer úgy átforrósodott az egyik hátsó fék, hogy sugározta a hőt. Amikor vízzel hűtöttük, a víz gőzzé vált. Ha indulnék vele a... (2014.07.29. 11:32) Kisegítés
  • Tomato77: Azt ugye tudod, hogy a kompenzálás elve alapján az autó hossza és ama bizonyos méret fordítottan arányos... :-) (2014.07.29. 11:17) Kisegítés
  • Utolsó 20

Kisegítés

RÁJEN 2014.07.29. 08:00

Többen, többször kérdeztétek, na, mi van a Volvóval? Jelentem, működik, él és virul*. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy csütörtökön nekem kellett egy kedves kollégámat kisegítenem, mert rajta hagyta a Mercin a világítást. Simán megoldottuk!

tibivel1s.jpgA végén még összemértük a férfiasságainkat, és kiderült, hogy az enyém szemmel látható mértékben (10-15 centivel) hosszabb! De csak szemből készült kép ;)

tibivel2s.jpgKiscsillagos megjegyzés: az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem ment minden teljesen simán amúgy. Írtam korábban, hogy rendbe rakattam a féket, mert nem volt jó, de az új vákuumszivattyú megoldotta, illetve kapott új fékbetéteket is körben. Hát a szivattyú az egyik problémát valóban megoldotta, de nem mindent. A bal első egy kicsit néha még mindig befogott. Ez akkor eszkalálódott igazán, amikor úton voltunk Dunabogdányba a múlt (nem a most múlt, hanem a kettővel ezelőtti) hétvégén, és odafelé éreztem egyszer, hogy basszameg, megint befog, autó nem megy, büdös lesz, szar. De most már csak odaérünk! Odaértünk, szó se róla, de az utolsó két kilométeren nem volt fék, teljesen elment, úgy felmelegedett minden... Aztán ott strandolgattunk, nap végére szépen visszahűlt, de hazafelé ugyanezt eljátszotta, az Árpád-híd előtt ki is kellett állnom, úgy elkezdett füstölni. Végül persze hazajutottunk, a kézifék remek találmány, de ez nem maradhatott így. Visszavittem a szervizbe, megoldották: szétszedték, szétdrótkefézték az egész hóbelevanciát, összerakták, azóta úgy működik, akár az álom. Jó, hosszabb úton azóta nem voltam, de szerintem rendben lesz. Na minden jót!

Címkék: retro volvo

5 komment

Álommeló

RÁJEN 2014.07.28. 08:00

Commando.jpgKomolyan, tegye fel a kezét az a férfiember, aki kisgyerekkorában nem akart legalább egyszer kukás lenni! Persze, ez közhely, de azt személyesen tapasztalom, hogy mennyire igaz, minden hétfő és csütörtök reggel Milánnal nekünk jelenésünk van az ablaknál, amikor meghalljuk a szemétszállítók autójának jellegzetes hangját - ilyenkor felveszem a fiatalurat, hogy jól kilásson, és mintegy mozifilmet, végignézzük a melósok ügyködését a házunk előtt, együtt izgulunk, hogy ne ejtsék bele a kukát a nagy tárolóba, ahogy néha szokták, és amikor visszalökik a járda mellé, ne boruljon rá egyik autónkra se - ahogy sajnos szintén előfordult már. Van egy MB-kukásunk is...,

kuka.JPG...de úgy voltam vele, nem tudom kimagyarázni később, ha nem veszek a gyereknek egy normális méretű  (értsd: elba nagy!) kukásautót, így ebből is beszereztem egy Bruder gyártmányút, mutatom:

IMG_4091.JPGIMG_4092.JPGIMG_4094.JPGIMG_4095.JPGIMG_4096.JPGPersze ezt sem újonnan vettem, hanem már játszott állapotban, cserébe viszont, ahogy a legutóbb mutatott Jeep esetében, az ára is bőven elviselhető szinten maradt. A (szerintem) Volvo FL10-et (mások szerint 26-ost, de én ehhez végképp nem értek, majd megmondjátok Ti) mintázó teherautó hátsó része az igazán érdekes, ugyanis kis karok segítségével felemelhető a kuka (nekünk csak egy nagy gyűjtőkuka jutott, de létezik hozzá külön normál méretű kukakészlet is), majd beborítható, bent van egy rendezőlap, ami szintén karral emelhető, simán kézzel pedig az egész felépítmény is felhajtható, ez ürítésnél jöhet jól. A szemét szerepét összetépett papírdarabok kapják, illetve az utóbbi időben minden más is Lego-kockáktól kezdve Batmanig... Jó mulatság, tényleg! ;)

Címkék: játék volvo

5 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2014.07.27. 08:00

Tamás küldte a Hatvanban fotózott Austin-Healey-t:

healey1.jpghealey2.jpghealey3.jpgKöszönet a remek találatért!

Címkék: retro carspotting

Szólj hozzá!

Húsz Matchbox, ami valószínűleg sokunknak ismerős

RÁJEN 2014.07.26. 08:00

Nyár is van, meleg is, uborkaszezon is, régen is írtam sok autóról egyszerre, jöhet végre egy remekül bevált listás poszt! Igyekeztem a saját gyerekkoromból összeszedni egy posztba azokat a kisautókat, amelyek legnagyobbrészt határozták meg a MB-tologató korszakomat. Sorrend nincs, de lehetne. Bemelegítésnek jöjjön egy Ford Sierra. A szürke megvolt gyerekkoromban is, a fekete Texacós pedig egy pakkban érkezett vele, de az azóta már nincs meg. Jól rugóznak, jól gurulnak. Az első lámpák az ablakok színtelen műanyagából lettek kialakítva, illetve érdekességként a hátsó rendszám helyén egy nagy Sierra felirat található, autentikus tipográfiával. Mármint a szürke, Made in Macau változaton, a fekete már Made in Thailand, és az öntőforma az esetében némileg egyszerűsödött, hátul a típusfeliratozás is szegényesebb - bár ez annyira nem látszik a képeken:

sierra1.jpgsierra2.jpgHa már Ford, jöjjön az egyik kedvencem, a régi Transit. Ez igazi angol gyártású Matchbox, igazi klasszikus, és külön öröm, hogy megvan hozzá az engem egyértelműen a Toblerone csoki textúrájára emlékeztető koszokkal élethűvé tett rakománya is. Nem nyílik és nem rugózik, és anno a posztban sem írtam róla túl sokat, mert megtették már helyettem máshol:

transit1.jpgtransit2.jpgTöbb szempontból is teljesen más tészta az 57-es ChevyAbból, hogy mikori ez a kisautó, és hogy milyen sokat látok belőle időnként feltűnni a vaterán, azt gondolom, ez a MB is sokunknak megvolt gyerekként - ezáltal abszolút bérelt helye van a mai 20-as listán. A harsány lángolás és a szép krómozott blokkot felfedő motorháztető gondoskodott a lenyűgöző játékélményről, ezek egy gyereknek egészen biztosan bejöttek. A nyitható cuccok nekem a mai napig is, a vad festés már kevésbé, de e darab esetében nem volt kérdés, hogy nekem pont ez a színvariáció kellett, nem másik. Ugyanez volt meg ugyanis:

chevy1.JPGchevy2.JPGLegalább ennyire klasszikusnak tartom a Matchbox első Corvette-feldolgozását, amely több színvariációban is létezett, sőt T-top is volt belőle, jött aztán később ilyen meg olyan kerekekkel, fém- és műanyag-alvázzal, a verziók száma közel végtelen. De az igazi számomra csakis a fehér csíkokkal dekorált bordó lehet, a fentebb írtakhoz hasonló okokból, még az sem fáj, hogy cseppet sem kopásmentes:

corvette.jpgZsenge ifjúkorom emléke lassan a múltba vész, arra azonban határozottan emlékszem, hogy az egyik kedvencem a Chevy Pro Stocker volt. A jól ismert MB-34-es (itt az igazi) valójában egy elnászkárosított Chevelle, ha megnézzük az elejét, valóban könnyen beleképzelhető második generáció. És ez a piros alvázas egy ritkább, ezáltal értékesebb változat:

pro2.jpgpro1.jpgNehéz elszakadni Amerikától, így egy Dodge következik most, mégpedig egy Challenger. Illetve kettő. És hát ember legyen a talpán, aki felismeri bennük a valódi Challengert, a Hot Wheels e téren messze jobb munkát végzett, de mégis az alábbi narancs Revin Rebel égett be sokunk retinájába, nem? A piros egy fokkal talán jobban hozza az igazit, de tényleg csak egy fokkal:

challenger2.JPGchallenger1.JPGHasonlóképp elrugaszkodott kissé a valóságtól a metálkék Pontiac is, ami most jön. Igazából sehol és sehogy sem stimmel az igazihoz, de ez engem egy cseppet sem zavar. mert számomra EZ a Pontiac, és nem más. Gyerekkoromban ugyanis sehol nem láttam ilyet sem filmben, sem képen, vagy ha láttam, érthető okokból nem ismertem fel, hogy ennek is olyannak kéne lenni:

pontiac1.jpgpontiac2.jpgNa még egy kicsit vissza a Fordhoz! Óppardon, a hivatalos neve Wild Life Truck, valami miatt valószínűleg nem vették meg hozzá a liszencet. Cserébe tettek rá egy alulméretes oroszlánt, köré pedig egy átlátszó búrát. A kisautó tudása az, hogy a hátsó kerekek kis pöckökkel meghajtanak egy egyszerű szerkezetet, így az ilyen forgásból olyan forgás lesz, végeredményben menet közben az oroszlán körbe tud nézni - ezt hívják a szakavatottak Rolamatic mecsboxnak:

wild1.jpgwild2.jpgSzintén zenész: a Flareside pickup sem kapott Ford felírást sehova, maximum az oldalán olvasható egy szolid Custom F-150, amiből minden egyértelmű. Minden idők legjobban rugózó Matchbox kisautója ez, ezt bátran ki merem jelenteni. Van nekem ilyenből egyébként egy Hot Wheels-verzióm is, sőt még egy rakat egyéb pickup, de érzelmi szinten szinte egy sem ér fel ezzel - és a vele járó nagyon kellemes emlékekkel:

baja1.jpgbaja2.jpgNa, most értünk oda, hogy 9 amerikai modell után áthajózunk Európába, innen 10 darab jön most. Már csak a megnyert VB miatt is kezdem a németekkel, azok közül is egy speciális darabbal, amely csak nekem az persze: a zöld Porsche ugyanis nem csak olyan, mint ami nekem volt, hanem konkrétan az a példány, amit gyerekkoromban tologattam! Még mindig szépen gurul, csodásan nyílnak-csukódnak az ajtók, és bár kopásoktól nem teljesen mentes, nagyon jó állapotban konzerválódott a garázsban töltött mintegy 25, majd a polcon töltött további 5 év dacára:

porsche1.jpgporsche2.jpgZöld a VW Golf is, amelyet legtöbben úgy ismertünk meg, hogy két fekete szörfdeszkát cipel a tetején - tipikusan az a fajta kiegészítő ez, amit az ember először hagy el... Szerencsémre ez annyira szép darab, egy leverődés nem sok, annyi sincs rajta. Az MB-7 kódnév alatt szereplő angol gyártású modell igen jól sikerült, bár az élethűség nem a legnagyobb erénye:

golf.jpgHa már az élethűségről esett szó, nem maradhat ki az eltolt formájú BMW 3.0 CSL, amelynek a Made in England felirat mellett tényleg csak az érzelmi faktor az egyetlen pozitív tulajdonsága, ha megnézitek a linkelt posztban szintén szereplő Majorette-feldolgozást, pontosan láthatjátok, miért írom ezt. Nem rugózik, viszont nyílik az ajtaja:

bmw1.jpgbmw2.jpgKissé sötétebb árnyalatot kapott a Renault 17-es, sőt az már majdnem piros. Vagyis inkább piros. Viszont nem sokkal több köze van az igazi autó formájához, mint a fenti Bimmernek... Annál azonban annyival tud többet, hogy remekül rugózik - a nyitható ajtók ebben az időben nem számítottak extra fícsörnek:

renault1.jpgrenault2.jpgÉszrevétlenül áteveztünk francia vizekre, következzen hát egy remek kis Peugeot! A 205-ös versenyváltozatáról van szó, amit nagyon ügyesen 700 forintért vettem, azóta is megvan. Létezett belőle szintén felnyitható hátuljú Hot Wheels is, de ezt jobban szeretem, a kerekei miatt talán:

pug1_1.jpgpug2_1.jpgA Matchbox nagyon szépen kicsinyítette le a valóságban hajónyi méretű Citroen CX-et, rögtön persze kombi kivitelben. Teljesen ép mindene, fém az alja, rugózik, és hátul nyílik is. Szerettem gyerekként is, mert emlékeim szerint olyan lágy volt a rugózása, hogy csak na, de lehet, hogy rosszul emlékszem, nem tudom, mert ennek meg "normális" a rugózása, semmi extra. És persze vonóhorgos, ahogy ugyanennek a rendőr- és mentő-verziója is:

citroen1.JPGcitroen2.JPGSzintén nyitható a hátulja a Matra Ranchónak, amelyet meggyőződésem szerint a népek döntő többsége azóta is csak a Matchbox jóvoltából ismer, kivéve ha TC-olvasó. Már anno is megtetszett a bumfordisága (nekem a sárga volt meg, aminek vastagabbak a kerekei), az említett csomagtartónyitás pedig aztán végképp nagyon bejött, ugyanis lefelé nyílt a fedél, ahogy kell. Nem olyan régen mutattam egy ilyet Corgiban is, annak még felfelé is nyílik egy rész, de továbbra is ez a kedvenc:

rancho2.jpgrancho1.jpgMind európai autók, mind Matchbox-kisautók tekintetében megkerülhetetlen a Fiat Abarth, ami a ma napig szerintem az egyik legvagányabb MB az összes közül. Nagy, masszív, széles, autószerű, minden, ami egy gyereknek kell! Kár, hogy az Alitalia-festés gyárilag szinte mindegyikről pereg:

fiat1.jpgfiat2.jpgfiat3.jpgItt az ideje az angol autógyártásról is megemlékezni: kissrácként két Rolls-Royce-om volt, egy ezüst, ami az első képen van, és egy krémszínű, ez utóbbit ráadásul saját magam vásároltam zsebpénzből, nagyon szerettem. Ennek az ezüst párját és az utolsó képen lévő bordót már azért szereztem be, mert felnőttként is bírom őket:

rolls1_2.jpgrolls3.jpgrolls2_2.jpgMatchbox egészen 1982-ig várt az első Rover személyautó megmintázásával, a szüleim viszont nyilván nem vártak sokat a mecsi beszerzésével, mert szerintem 82 után már nem sokat kaptam tőlük, emlékeim szerint egy-két évre rá már nem volt annyira menő a kisautózás... A 3500-as típus karosszériájának arányait nagyjából jól eltalálták a mérnökök, bár a valóságban az autó nyúlánkabb szerintem, de ez a kis különbség sosem zavart. Az alváz műanyag, de az extraként kapott eltolható napfénytető minden gyengeségét feledtette az egyébként Corgi által is elkészített, majd itthon lemásolt autónak:

rover1.JPGrover2.JPGVégül pedig egy japán jön, vacilláltam, melyik legyen, de az IMSA Mazda (RX-7-es) nyert, megint csak nagyon jellemző képviselője a tárgyalt érának (késő hetvenes, kora nyolcvanas évek). Nem nyílik semmije, nem is nagyon rugózik, viszont brutális szélesítéseket kapott, ahogy az egy igazi versenyautóhoz illik. Mit tudtunk mi még akkor a Wankel-motorról...? Az én példányom egy hibátlan darab, sárga dobozában érkezett, de pőrén pihen a polcon, örök kedvenc:

imsa1.JPGimsa2.JPGEnnyi fért ma az adásba, ha van kedvetek, kommentáljátok, mit hagytam ki, vagy hogy Nektek melyek voltak a kedvenceitek - egyébként pedig gyertek máskor is!

Címkék: retro volkswagen matchbox vw muscle

14 komment

Bruderdzsip

RÁJEN 2014.07.25. 08:00

wrangler.jpgA kisfiamra próbálom ráerőltetni azt a szemléletem, hogy gyerekjátékból is inkább a jobb minőségű, igényesebb darabokra kattanjon rá, de ez még nem igazán alakult ki nála. Mindegy, én azért igyekszem így vásárolgatni neki, pl. a legutóbbi börzéről ennek a jegyében hoztam el egy újabb Bruder játékautót, ezúttal egy Jeep-et:

IMG_4085.JPGIMG_4086.JPGIMG_4087.JPGIMG_4088.JPGIMG_4090.JPGA sok Unimog mellé már illett egy kevésbé haszonállat-érzésű darab is, még ha valójában a teljes Bruder-kínálat gerincét jórészt adó farmvilágból származtatható ez is. Egyetlen hiányossága a pótkerék, cserébe nem is került nyolcezerbe, szerintem Milán nem fog reklamálni. A többivel szemben viszont ez két extrát is tud, egyrészt rugózik, másrészt fordulnak az első kerekei.

IMG_4089.JPGA beltér nagyjából okés (na jó, ne szerénykedjünk, ezen a szinten ez tökéletes!), a kemény műanyag "puhatető" levehető, az ajtók oldalt és hátul kinyithatók, de nem tűnnek túl masszívnak a zsanérok. Olyan 1:18-as méretarányú lehet, vagy talán egy picit nagyobb. És majd megmondom a gyereknek, hogy vigyázzon rá, mert apának bejön :)

Címkék: játék

3 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2014.07.23. 08:00

Camell jóvoltából megint összejött két posztnyi kép, ez az első, Volvós adag:

WP_001.jpgWP_000.jpgWP_002.jpgWP_003.jpgA rendszámkereten látható közösségnek én is nemrég tagja vagyok, szeretnék is ilyet a kocsira... De ilyen nagy (amerikai?) lökhárítókat is, illetve a felnik is nagyon tetszenek!

Címkék: retro volvo carspotting

3 komment

Volvo 760 (Stahlberg)

RÁJEN 2014.07.21. 08:00

Volvo_760_Estate_Wagon.jpgKorábban Matchbox- és Siku-témában már tiszteletét tette a típus a blogon, de most egy kicsit nagyobb darab érkezik, a szokás szerint 1:25 körüli Stahlberg, persze teljesen műanyagból és kombiban. Érdekes módon ezt a darabot itthon vettem, de igazság szerint meg is bántam a megvásárlását: először is iszonyú retkesen érkezett meg az eladótól, mindenhol valami ragacsos kosz borította (és büdös is volt), másodsorban pedig a szétszedés, alapos mosás, szárítás és összerakás után valahogy már akartak úgy állni rajta az illesztések, mint előtte, de ezt valamennyire láthatjátok is a következő képeken, főleg a küszöböknél és az első lökös felett az autó bal oldalán:

IMG_4084.JPGIMG_4079.JPGIMG_4081.JPGIMG_4082.JPGIMG_4083.JPGA pakkban volt egy jóval megkíméltebb drótos-távirányítós VW Golf 2 is, azt azóta eladtam az ebayen, így végül sikerült a vételárat gyakorlatilag nullára kihozni, így nem panaszkodom, de azért nem esett jól a gányolás... A szétszedéskor vettem észre, hogy az egyik A-oszlopnál el van pattanva az "üveg", de szerencsére ez nem is nagyon látszik, illetve nem is zavar egyáltalán, más hibája a fent említetteken kívül nincs is, leszámítva a sárfogók hiányát, cserébe a beltér szép részletes, a kerekek pedig jól hozzák az igazi stílusát - hiába, a Stahlberg modellek anno a Volvo- és Saab-szalonokban hivatalosan megvásárolhatók voltak, így az élethűség alapkövetelmény lehetett. A festés kicsit kopott, szerintem az lesz, hogy majd kap egy szép új fényt és jól összeragasztom az egészet. De addig is, amíg eldöntöm, ezt is feltettem az ebayre :P

Címkék: volvo stahlberg

6 komment

Nagyobb gyerekek is elkezdhetik

RÁJEN 2014.07.20. 08:00

Milán után a nagylányom is kedvet kapott:

IMAG2176s.jpgAki még jönne, lehet jelentkezni! ;)

Címkék: volvo

Szólj hozzá!

Zseniálisan rémes és rémisztően zseniális

RÁJEN 2014.07.19. 08:00

A leges-legkedvencebb énekesem Mike Patton, nagyon régóta és még nagyon sokáig. Már ide a blogra is tettem ki legalább egy dalát, de szerintem ez is elég érdekes:

Több együttesben is alkot párhuzamosan, a Faith No More mellett a Peeping Tomot szeretem még nagyon, a Mr. Bungle persze ennél egy elborultabb projektje, de talán még mindig nem annyira durva, mint mondjuk a Tomahawk vagy a Fantomas (ez utóbbit, lefogadom, nem lesz ember, aki végigbírja innen, mutatok valami sokkal könnyedebbet inkább: Mondo Crane). Most egyébként a fenti klipben szereplő Volvo miatt jutott eszembe ;)

Címkék: zene volvo

Szólj hozzá!

A hét mesterlövésze

RÁJEN 2014.07.18. 14:00

robivals.jpgTegnap impulzuslátogatóként elmentünk megnézni Puzsért, mert egy Hajdú Péter-alázó estet hirdetett. Jó volt, de a végére nagyon bebaszott :)

4 komment

Carspotting Extra - a Vento Győrben

RÁJEN 2014.07.18. 08:00

Két hete Győrben jártunk az Audi gyárban:

audigyar.jpgBasszus, mennyire kiábrándítóan aprócska a 15-ös kerék a 19-es mellett...

Címkék: volkswagen vw carspotting

Szólj hozzá!

Marge Simpson

RÁJEN 2014.07.17. 08:00

Ő is befutott, Milán kapta zacskóban:

simp 3 s.jpgAlakul tehát a család...

Címkék: lego

2 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2014.07.16. 08:00

Egy szintén autóbuzi kedves volt kollégám, Ádám küldte ezt a megdöbbentően csodálatos régi Citromot (Citroen DS Break) a Városmajorból:

102.jpg103.jpg101.jpg104.jpg105.jpgHogyaszongya: "Az az oldalsziluett!! :) Meg a hátsó rendszámtábla... Úgy tűnt, lábon érkezett, hátul hálózsákok meg minden, ilyen fesztiválra idejövős hollandokra tippelnék, de simán lehet h nem." Egyébként volt itt már ilyen.

Címkék: retro carspotting

7 komment

Funny Car

RÁJEN 2014.07.15. 08:00

funny.jpgEzt a kocsit két okból vettem meg. Nem, három: 1) Mustang, 2) fém az alja, 3) nem volt még meg. De ennyi, olyan nagyon nem is tetszik, maga a funny car-téma sem jön be igazán, bár ugye MB-ból is van ilyen felnyitható izomautóm, viszont sikerült kifognom egy kis akciót a márnemtomhol, így 500 Ft alatt lett az enyém. Ilyen:

IMG_4038.JPGIMG_4034.JPGIMG_4035.JPGIMG_4040.JPGIMG_4036.JPGIMG_4037.JPGElég súlyos, hiszen nem csak a kaszni és az alja fém, hanem ugye minden, ami az alvázból nő ki, így a motor és a vezetőülés is, hiába, 10 éve ez még belefért. A festés szerintem illik a stílushoz, a részletezést itt nem nagyon hiányolom, az ilyen autók a valóságban is remekül megvoltak lámpák nélkül mindig is, no problem. A Mustang-sziluett végül is belelátható a formába, lényegében tehát rendben lévőnek találom ezt a megvalósítást, jó kis játék mindent egybevetve. Talán majd a gyerekem jobban értékeli, ha egyszer hozzá kerül ;)

Címkék: mustang muscle hot wheels

6 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2014.07.13. 08:00

Debrecenből küldött három darab kétajtóst Dávid:

jetta01.jpgjetta02.jpgnissan01.jpgnissan02.jpgtrans01.jpgtrans02.jpgKöszönet értük! Az OT-s Firebird különösen szép találat! De a régi Jetta tulajdonosa is büszke lehet...

Címkék: retro volkswagen vw muscle carspotting

7 komment

Ráérsz úgy tíz órát?

RÁJEN 2014.07.12. 08:00

Ha a válasz igen, hiszen szombat van, ezt nézd végig:

Nem lenne rossz egy ilyenre egyszer eljutni...

Címkék: retro

Szólj hozzá!

Cougar frissítve

RÁJEN 2014.07.11. 08:00

1968-mercury-cougar_1.jpgKicsit több, mint egy éve mutattam egy MB és egy HW Mercury Cougart Nektek, és most eljött az idő, hogy mutassak egy újabbat. Merthogy a Hot Wheels fogta magát, és egy kicsit feltuningolva újra kihozta a típust, még az 1968-as évjárat is stimmel - csak a kinézeten dolgoztak egy keveset. A Lamley szerint nem a valóság ihlette az új kisautót, mint ahogy a cikkükben hivatkozott Chevelle esetében sem, hanem a HW tervezői csak mertek nagyot álmodni. Mutatom, mit álmodtak:

cougar6.jpgcougar1.jpgcougar2.jpgcougar5.jpgcougar7.jpgcougar3.jpgcougar4.jpgMint látjátok, továbbra is nagyon szeretem ezeket a roncsolt képeket, amik a kisautók finomságainak bemutatására kevéssé alkalmasak, viszont a végeredmény szerintem kellően vagány és retro. Ha a fent linkelt cikket olvastátok, akkor tudjátok, hogy ez elvileg a régivel megegyező casting, csak egy kicsit leültették, kiszélesítették, és átdolgozták az orrát és a belsejét, kapott egy légterelőt hátra, és kész is. Nem akarok verdiktet mondani, melyik lett a jobb, ez ízlés kérdése, nekem ez egy picit jobban tetszik, mint az utcai verzió, de azzal sincs bajom, bár a MB verziója a befutó nálam továbbra is. Nektek hogy tetszik?

Címkék: retro muscle hot wheels

Szólj hozzá!

Figyelem, foci a szirszarjaimon!

RÁJEN 2014.07.10. 08:00

Ezt a kisfilmet mi csináltuk, csak ezért bátorkodtam ;)

Címkék: reklám film

3 komment

Carspotting Extra - Bejövő levelek

RÁJEN 2014.07.09. 08:00

Camell küldött egy komoly darabot mára - köszönet érte:

merci1s.jpgmerci2s.jpgmerci3s.jpgHa összeszámolom a családban lévő autók (5 db) köbcentijeit, 2100-al verjük! :P 

Címkék: carspotting

Szólj hozzá!

Volvo státusz

RÁJEN 2014.07.08. 08:00

0706s.jpgÍgértem, hogy időnként elmondom, mi van, hogy haladunk. Az első és legfontosabb, hogy van fék, meg lehet állni! A tárcsák szerencsére mind teljesen jó állapotúak voltak, de a fékbetéteket mind a négy sarokban cserélni kellett. De ez sajnos nem volt elég a boldogsághoz, a rásegítés továbbra sem akart működni, a vákuumszivattyú bemondta az unalmast. Zsír új gyári kapható, kicsit többért, mint amennyi a kocsi teljes vételára volt, utángyártott van 30 körül, bontottat találni nehéz. De sikerült, a változatosság kedvéért a Bentonit utcai bontóban, 16-ért - de garanciával. És tényleg megoldotta a problémát! Ilyen beszerelve:

IMAG2169.jpgAmíg szivattyú után rohangáltam, a derék szerelőm egy kicsit gatyába rázta még az első futóművet, meg még orvosolt egy pár apró hibát. Már egész hétvégén ezzel mászkáltunk, nagyon élveztem - még az Ikeába is elvittem, hadd legyen meg a feeling!

IMAG2172.jpgElkezdtem felhajtani hozzá gyári emelőt, de végül egy másik megoldás mellett döntöttem - még megboldogult VW Bogaras koromból ugyanis nagyon jó tapasztalatokat szereztem a krokodilemelővel, és mivel a vaterán találtam egyet kb. ugyanannyiért, mint egy sima emelő, inkább ilyet vettem. Kérdezte is valamelyik szaktárs, hova fogom rakni, hát mutatom:

IMAG2170.jpgPont befér, a tartalék légszűrő meg támasztja... Az izzókat is megoldottam időközben. És ha már a lámpáknál tartunk, tervben volt, hogy majd egyszer szerválok a kocsihoz valami klassz retro ködlámpákat is, mert csak. Ez a majd egyszer a legutóbbi bontólátogatásommal esett egy időbe, rákérdeztem ugyanis az öregnél, és elém tett két szép kelet-német gyártású darabot, tulajdonképpen tök jó állapotban. Ezeket:

IMAG2171.jpgNem gondolkodtam sokat, nem alkudtam sokat, így lett az enyém a pár 2000-ért. (Mielőtt valaki szentségtörést kiáltana, hogy fel ne tegyek Wartburg-lámpákat a svéd szentélyre, szólok, hogy nincs tervben az OT-sítés, az autó olyan lesz, amilyennek én szeretném, pont. Nem cél sem a gyáriasság, sem a szépség, sem a funkció. Az én boldogságom a cél.) A következő lépés szerintem az lesz, hogy rendbe kéne tenni a szellőzést, mert nagyon gyatrán fúj csak be levegőt, illetve az olajlámpa fel-felvillan, pedig van benne lé, ennek ki kéne deríteni az okát és megoldani. De addig is igyekszem élvezni, mert komolyan mondom, jó érzés minden nap úgy felkelni, hogy de jó, van egy veterán Volvóm!

Pont emiatt nagyon rosszul esett (szó szerint) az egyik éjjel, amikor egy nagy puffanást, majd csattanást hallottam az utcáról. Kinéztem, és látom, hogy egy nem szomjas biciklis próbál visszamászni a bringájára, majd némi nehézség után el is indult. Meresztettem a szemem, hogy nekiment-e valamelyik autónknak, mert pont a Nissan és a túlsó oldalon parkoló Volvo között terült ki, de nem láttam semmit a sötétben. Reggel persze már igen: a pedáljával végighúzta a bal első ajtót alul, de szerencsére műanyag borítás lehetett rajta, mert nem sérült a fényezés, a kormányával pedig középtájt, ahol az oldalablak kezdődik, a vízlehúzó alatti matt fekete fémcsíkot csúnyán megkarcolta. Remélem, neki is nagyon fájt :(

Nem hiszem, hogy előző életében ennyi megbecsülést vagy szeretetet kapott volna, nyilván tette a dolgát, hordta a trágyát vagy a féldisznót, jóval előtte pedig a száztagú olasz családot, de most már nyugdíjas, eljött a rehabilitáció ideje, nincs rohanás, nincs erőlködés, csak a színtiszta fun.

2014-07-05-14-25-40.jpgÚgyhogy gyertek máskor is!

Címkék: retro volvo

18 komment

Bi-drive Recreational All-terrain Transporter

RÁJEN 2014.07.07. 08:00

subaru-brat-02s.jpgRövidebben: BRAT. Mint Subaru BRAT. Amit a négykerekes Leone Station Wagon (ó, már megint...) alapjaira építettek 1977-ben - a wikipedia szerint is az El Camino és a Ranchero szellemi örökébe. Leghíresebb tulajdonosa Ronald Reagan volt, 20 évig tartott és használt egy ilyet kaliforniai birtokán, Santa Barbara közelében. Úgy tudni, az autót azóta restaurálták, és a Young America's Alapítvány tulajdonába került...

brat1.jpgbrat2.jpgbrat3.jpgbrat4.jpgbrat5.jpgbrat6.jpgMint látható, Boulevard-szériás, ami speckó kartont, fényezést és kerekeket jelent, de vélhetően jön nemsokára mainline-ban is. Egészen jó a HW ezen sorozata, így külön öröm, hogy pár helyre (Játéksziget üzletek) eljutott Magyarországon is, így emberi áron hozzájuthattam én is, köszi, srácok, a tippet! Ez a Brat bizony kéne igaziban is, nem kell patika, egy ilyen leharcolt példány is megtenné:

subaru-brat-03s_1.jpgDe akár egy Leone-nak is örülnék, szeretem a Subarukat. A legjobbakat, kellemes hetet!

Címkék: hot wheels

4 komment

10 év

RÁJEN 2014.07.06. 08:00

Ennyi idős ma a lányom - és ezt elég nehéz ám felfogni:

photo5s.jpgBoldog szülinapot, nagylány! (És asszem, innentől jön a neheze...)

3 komment

Simpsonék

RÁJEN 2014.07.05. 08:00

Tök jó, hogy ezeket is kihozták, nagyon jópofák! A most következő minifigek nem készletből származnak, hanem kis zacskókból, ez a gyűjthető minifigek sorozatának legújabb eresztése:

simp 1.JPGsimp 2.JPGÉn már kibontva vettem őket a bolhapiacon, ha ilyesmiről van szó, nem bízom a véletlenre. Bart festett rövidgatyót és pólót kapott, ez a megoldás nem nagyon terjedt el eddig - igaz, a festett lábak intézménye amúgy is meglehetősen újnak mondható a Lego életében. Homer két jellemző kiegészítőt kapott, a jobb kezében távirányítót, a balban egy fánkot szorongat - ez utóbbi kincs, mert csak hozzá jár.

A Simpson család többi tagjának a beszerzésén még gondolkodom, egyelőre nem éreztem szükségét, hogy a teljes família összeálljon, ugyanakkor 10 év múlva lehet, hogy áldani fogom az eszem, ha most megveszem mind...

Címkék: lego

2 komment

Liebster Award 4 szirszarjaim!!!

RÁJEN 2014.07.04. 08:00

liebster award szirszarjaim.jpgAz a nagy örömhír, hogy a címbeli díjat kapta a blog, és ennek azért örülök nagyon, mert ez nem egy hivatalos díj, hanem inkább támogató-baráti. Mondom. Mivel egy kicsit sűrűek a hétköznapjaim, lustán kopizok Fruzsitól, aki a díjat többek között nekem ítélte: "Hogy mi a szösz ez? Egy olyan vándordíj, amit bloggerek adnak egymásnak, a másik munkájának elismeréséül. Jómagam Aranyiné Csernyák Esztertől, a Mit játsszunk ma? blog szerzőjétől kaptam, akit személyesen nem ismerek, így még nagyobb büszkeséget jelent, hogy a HepiAnyu blogra esett a választása. Eszter! Itt is nagyon szépen köszönöm!" Megjegyzem, még megtisztelőbb a díj, hogy látom, kikkel egyetemben kaptam ebben a körben: Tékasztorik, Lila Füge, Világevő... Úgyhogy nagyon köszönöm, jól esik és ösztönzőleg hat.

Fruzsi kétszeresen is kollégám, már a Madách téren is együtt dolgoztunk, illetve a Caféban is, bár itt inkább csak papíron, hiszen ő most anyuka. A díj valójában a bloggertársadalom egymás iránti meg- és nagyrabecsülését fejezi ki, kellemesen emberi szabályokkal:
1. szabály: Tedd ki, hogy kitől van a díj! Kitettem.
2. szabály: Írj magadról 11 dolgot! Ezt nem teljesen értem, hiszen a szirszarjaim részben énblog, mindent leírtam már, ami érdekes, sőt valszeg egy csomó minden mást is, ami nem az, de betartom, nehogy bekerüljek valamilyen videokazettát-megnézők-és-3-napon-belül-kipusztulók körébe: szeretem a kisautókat, szeretem a nagyautókat, szeretem az összes gyerekem, szeretem a párom, szeretem a munkámat, szeretem az életem, nem szeretem a focit, nem szeretem a balhét, igyekszem nyugodt és kiegyensúlyozott lenni, igyekszem kerülni a konfliktusokat, igyekszem sokáig élni, bár dohányzom.
3. szabály: Válaszolj 11 kérdésre! Oké, lejjebb megteszem.
4. szabály: Küldd tovább a díjat 11 bloggernek! Ez is oké, legalul sorolom majd.
5. szabály: A feladónak nem küldheted vissza. Ezt egyszerű lesz betartani.
6. szabály: Tégy fel 11 kérdést az általad díjazottaknak!

Válaszaim a 11 kérdésre:

1. Örülsz? Naná, mint a állat ;)
2. Miért blogolsz? Pihentet, és kielégíti mind a grafomániámat, mind a természetes exhibicionizmusomat.
3. Jó-e? Nekem jó, Nektek is jó?
4. Gyerekek? Egyelőre 2, egy fiú, egy lány, egy kicsi, egy nagy.
5. Kedvenc színed? Földszínek, de ha bátrabb lennék, azt mondanám, military.
6. Kedvenc kajád? Huh: rakott krumpli, hamburger, olasz minden, párizsis szenya, vaníliás karika.
7. Hobbid? Itt van minden + olvasás.
8. Legkedvesebb blogbejegyzésed? Mindig más, mostanában a Volvós.
9. Legolvasottabb blogbejegyzésed? Ez a Vissza a jövőbe-témájú, mert véletlenül kikerült indexcímlapra.
10. Unod már a kérdéseket? Nem vészes...
11. És most? Kinyílott a pitypang, megírom!

Na, most jön az, ami még nem volt, passzolom a labdát tovább. Ahogy Fruzsinál sem, nálam sem a sorrend érdekes, hanem maga a lista, kb. eszembejutás-sorrendben - és hát bocs, elég egysíkú a felsorolás:

Matchbox Memories: Sam. Joe barátom portékája, naná, hogy kisautós. Joe kábé az összes hazai kisautós blogger tiszteletbeli mentora is, amúgy újságíró, aki jelen szabad kapacitásait szívesen bérbe adja.

Matchboxaddikt: pittlaren hasonló témájú unaloműzője, szintén egy igényes blog. Joe-hoz hasonlóan pittet is személyesen ismerem, bár ebben a közegben ez már szinte természetes.

Napirajz: Merényi Dani volt kollégám, egykori art director, de nem dolgoztunk együtt sokat, vagy inkább úgy mondom, sajnálom, hogy nem dolgoztunk együtt többet. Azóta bringákat épít, nem rosszul, gondolom, hallottatok róla bőven.

Napi vagányság: remélem, ismeritek ezt is, szerintem nagyon jó móka, természetesen ezt is egy volt kollégám írja, Kálmán. Vagány, vicces, trágáran edukatív, hiánypótló blog. Sose leszek ilyen vicces.

Tízdolog: ezt a blogot is egy kollégám írja (nem egyedül, hanem többek között, de ez mindegy), Oláh Szofi - szinte minden bejegyzésüket elolvasom. Szofinak mondjuk könnyű, mert amellett, hogy remek humora van, szövegíró is. Again: sose leszek ilyen vicces.

Nemcsak Anya: ez a főnököm blogja, gyűjtöm a jópontokat ;) Nem, tényleg tetszik... Wannabe, kezdő és haladó szülőknek ajánlott, de van rajta szó reklámokról is - hiába, kábé ez az életünk.

Erre varrjon gombot...: megint csak egy volt kollégám, Kovács Levi kreatív igazgató a White Rabbitnél, reklámról ír, könyvet is.

Stuff I Like: Andrew0807 barátom támblere, kvázi blog, autós-érdemes.

Car, pencil, et cetera: akár együtt a vegetáló Autóskártya bloggal, illetve a Hammer Virtuális Tuningműhelyével, akár önállóan ezt is szeretem, a személyes, gyerekkori emlékek miatt. Az utóbbi kettőn pedig jó látni, hogy milyen tehetséges emberek vannak körülöttünk.

Autóépítés: ha már a tehetségről beszéltünk...

Ritkán látható történelem: már ez előtt is szívesen nézegettem ilyen régi gyűjtéseket, itt meg főleg. Autós témában a blog néha az Autótörténelemről kölcsönöz írásokat, amit szintén olvasok.

Következnek a stafétául szolgáló kérdéseim:

  1. Hallottál-e már erről a vándordíjról? (én csak most)
  2. Továbbadod, ugye?
  3. Miért írod a blogod?
  4. Kinek írod?
  5. Hova tartasz a bloggal, vannak-e terveid vele?
  6. Meddig csinálod?
  7. Mi vehetne rá, hogy ne írd?
  8. Legkedvesebb élményed, ami a blognak köszönhető, mi volt?
  9. Ugye megígéred, hogy mától a szirszarjaim is a Kedvencek közé kerül? ;)
  10. Szereted amúgy a kisautókat? És a nagyokat?
  11. Tudod, ki vagyok?

Hát, így. Osztozzatok az örömömben, és olvassátok bátran az általam díjazott blogokat is, higgyétek el, nem bánjátok meg! Amúgy meg kommentben bátran írjátok meg, Ti miket olvastok még, de most csak magyarokat várok, illetve lehetőleg nem a Totalcar holdudvarából, azokat úgyis ismerjük és olvassuk mind! Igen, akár ilyeneket is ;) Köszi, hogy jöttetek ma is. Jó hétvégét!

4 komment

Japán angyal

RÁJEN 2014.07.03. 08:00

Nissan_Gloria_Van_s.jpgA JAF olyan, mint nálunk a Magyar Autóklub - annyival vagányabb, hogy egyrészt 17 millió taggal büszkélkedhetnek, másrészt pedig a színválasztásuknak köszönhetően inkább rendőrnek néznek ki az autóik. Mint például a most következő Nissan Gloria Van:

IMG_4055.JPGIMG_4050.JPGIMG_4049.JPGIMG_4057.JPGIMG_4051.JPGIMG_4052.JPGIMG_4053.JPGIMG_4054.JPGA Tomica ezt a kisautót limitált szériában hozta ki, ennek megfelelően részletes és hibátlan festéssel rendelkezik, illetve autentikus gumis kerekekkel. Az alja fém, így van egy kis súlya is, ezért nagyon kellemes érzés kézbe fogni. Nem hinném, hogy a valóságban túl sok lenne belőle, bevezetőképnek alig találtam valami megfelelőt a neten. Mivel vonzódom a kombikhoz, ezért nagyon megörültem neki egy free shippinget kínáló eladó cuccai között, pár mai új Matchbox árát így rászántam - és nem bántam meg. Nektek hogy tetszik?

Címkék: retro tomica

7 komment