Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Voltunk börzén 2. - A beszámoló

RÁJEN 2009.05.11. 18:54

Mint egy zsémúvi címe :D

Hogy a teaser posztban lévő zenére is visszautaljak, hadd kezdjek egy olyan fotóval, amely alátámasztja a dal "let's go surfin' now, everybody's learnin' now" sorát, tessék, itt a bizonyíték:

(Mondjuk Darth Vader, a Sötét Nagyúr már megszerezte nagymotorra is a jogsit, ügyes srác, a filmekben is elég jól vezetett...)

Mint ígértem, ez a poszt nem lesz túl hosszú, mert részben már tárgyalt modellekről lesz szó, részben pedig sajnos nincs túl sok újdonság, mindössze két új Jada, egy MB, egy SIKU és egy Micro Machines. Plusz némi pótlás a végén. Szóval talán nem lesz olyan rövid se... De kezdjük az elején.

A Jada saját elmondása szerint az autentikusan liszencelt és erősen stilizált (tudom, nem ez a jó szó, de illik ide) fém kisautók egyik vezető amerikai gyártója. 1999-ben alapította Mr. Jack és kedves neje, Mrs. May Li. Nem tudom, van-e olyan jó csaj a kedves feleség, mint a névrokona, Gong Li, de Mr. Jack ízlésére biztos nem lehet panasz, ha ilyen klassz kisautókat gyárt...

Idén 10 éves a cég, durván 200 százalékos éves bevétel-növekedéssel tevékenykednek, szóval valszeg jól megy a szekér, terjeszkednek is mindenfelé. 2002-ben a Dub City brand bevezetésével forradalmasították a kisautó-piacot, előttük ugyanis nem nagyon voltak ilyen gyárilag tuningolt kisverdák, azóta persze van már sok, elég, ha csak a Maistót említem. „Extreme level of detail and stiling”, ezt írják ők, durva nagy felnik és széles, peres gumik, ezt látom én. A palettájukról én csak a Volkswageneket gyűjtögetem, de azokat is csak módjával. Van egy remek ötös pakkom Bogarakból (lásd fent), egy különálló Bogár és egy Karmann a versenypályáról (lentebb, plusz ide kívánkozik két link, az első egy teszt, a második egy csőd), és az új jövevények, két új szörfös VW, hogy a lenti ezüst Karmann vezetője ne egyedül szelje a hullámokat:

Tényleg nagyon igényes modellek, egy-két műanyag sorját leszámítva per modell semmi panasz nem lehet rájuk, szó szerint súlyos darabok, menő felnikkel és igazi (ráadául mintás) gumikkal.

Érdekes amúgy, hogy 1:64-esek, de mégis sokkal nagyobbak a Matchboxoknák, Hot Wheels-eknél, de még az etalon Johnny Lightning autóimnál is. Van egy HW California Local TL-em (Fastback, bocs), amire 1:50 van írva, leginkább ahhoz hasonlítanak méretileg. Egymás közt sem stimmelnek teljesen, a busz ugyanis ugyanolyan magas (vagy alacsony, nézőpont kérdése ugye), mint a Bogár vagy a Typ181...

Nem mellesleg van két nagyobbacska (1:38 körüli) darabom is tőlük, az egyik – csodák csodájára – egy Bogár, a másik egy új Mustang, ráadásul rendőrségi festéssel. Mindkettő szép és jó, igényesen részletezett külsővel és belsővel, a Mustang komoly hifivel pimpelve, sőt hátrahúzós is. Sosem gondoltam volna, hogy ezt a szót leírom egyszer ezen a blogon...

 

De nézzük, mit sikerült még a börzén lőni:

1) Réges-régen (egy messzi-messzi galaxisban) volt nekem egy SIKU autószállító utánfutóm, amit nagyon szerettem, mert lehetett billenteni és piros volt. No, most lett egy ugyanolyan, csak sárga. 300 magyar forintba került, amiért külön nagy piros pont jár nekem, hogy ilyen ügyi voltam. És hogy egy utánfutót hadd ne mutassak már meg vontató nélkül, belekomponáltam a börzés látogatás másik kisautós újdonságát is, egy szintén 300 Ft-os (és ennek megfelelően némileg viseletes) Citroen mentőt:


2) És ha már megpendítettem a Star Wars-os tematikát, akkor lássuk az utolsót: Micro Machines Star Wars Boba Fett. Kis felnyitható sisakban, amely egy mini diorámát rejt. A méretaránya valahol az 1:72 és az 1:87 között lehet, talán egy hangyafasznyit közelebb a H0-hoz. Imádom! Annyira, hogy próbálok majd még szerezni ilyeneket, mert nagyon bejönnek. Az eladónál volt is még pár, de egyrészt azok vagy nem tetszettek annyira, vagy épp nem volt nálam elég kápé. Majd az internet a segítségemre lesz, a vaterán találtam és két adagot, ha összejön a biznic, ápdételek.

Bobáról tettem be még egy képet a legutóbbi Volvós update posztba, mert oda ígértem az írásakor saját képet, hát meg is lettek.

Nem tudom, tudtátok-e, de Boba nem halt meg, miután Han belebénázta őt a Tatuinon a Sarlacc szájába. A történet elolvasható a Star Wars Expanded Universe-hez tartozó Mos Eisley mesék című könyvben. Akit pedig további SW-fejvadászos történetek érdekelnek, ezt a könyvet olvassa el. Közben lehetőleg sokat hallgassátok ezt a zenét, ami egyébként a Shop stop (Clerks) című filmben hangzott el, miközben a főszereplők a második Halálcsillagon meghalt ártaltlan építőipari munkásokról társalogtak.

És akkor pár pótlás: sikerült lefotóznom az új Plymouth Fury rendőrautómat. Az érdekessége a kerék, ezelőtt nem is tudtam, hogy ilyennel is kihozták. A börze után pedig a Duna Plazában beszereztem az új Lotus Európát. Végül pedig a Chevy Pro Stockereim is gyarapodtak a 217-es rajtszámú darabbal, így az ehhez tartozó Ruff Trek most már el tudja látni hivatalos feladatát. És még tartoztam egy Majorette-fotóval is, a Toyotás posztban ugyanis a 4Runner egy lopott képen szerepelt:

Köszi a figyelmet!

Címkék: star wars volvo volkswagen matchbox bogár police vw majorette ambulance siku jada toys

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr441115580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.05.12. 13:41:06

Az a SIKU autószállító trailer első osztályú, mennyire nehéz ilyet szerezni?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.12. 13:43:17

@pman: Én kábé fél éve keresek ilyet, aztán egyszer csak szembejött. Passz, az én példámból úgy tűnik, nehéz, de lehet, hogy holnap valaki feltesz egyet a vaterára 50 forintért, nemtom... Az ebayen láttam egyszer valami 8 dollár körül, érdemes nézegetni.

Tommi 2009.05.12. 16:57:24

Nekem is van ilyen utánfutóm. De bordó és már új(demégnemgumi)kerekű. Ráakasztottam egy Majorette Toyota Lite Ace-re és ráparkoltam egy 9000-es Saab-bal. A vitrinemben így állnak. :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.12. 17:03:49

@Tommi: Ezek szerint nálad is SIKU+Majorette+MB a kombó, mint nálam. Én még egy Majorette Land Roverre is rátettem, azzal is jól néz ki...

Tommi 2009.05.13. 09:25:22

@RÁJEN: Nem, nem... Ha megnézed a blogom fejlécét, két 9000-es Saab szerepel rajta. Egy Matchbox és egy Siku. A Siku áll az utánfutón, mivel a Matchboxnak leérne az alja. Amúgy én 100 ft-ért vettem az utánfutót egy lomis piacon. :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.13. 09:30:38

@Tommi: Aha, tényleg, már jó ideje tetszik a Siku Saabod. A 100 Ft-tal te nyertél ;)

Ikarus256 2009.05.13. 11:00:53

Haveromnak is volt ilyen utánfutója, de neki pirosban. Nagyon tetszik, hogy le lehet hajtani a platót, és fel lehet hajtani úgy az autókkal, mint igaziban is. Ááá, nekem is kell egy ilyen! :-D

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.13. 20:48:49

Felütöttem Charlie Mack-et a Fury miatt. Én sem láttam még nyolcpöttyös kerekűt. A következőt írja róla a mester: 11. verzió, white body, pearly silver base, blue windows and dome lights, blue Police tempa, 8 dot wheels, Macau casting, 3-5 dollár. Szerintem stimmel, ez az.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.14. 08:39:46

@Sam. Joe: Bárcsak 3-5 dollár lett volna, hármat vettem volna... Amúgy nem pearly silver, hanem sima randa szürke az alja. De imádom!
@Ikarus256: Ha látok, szólok!

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.17. 13:34:06

Na igen, a Charlie megjelölte árak gyakran köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Viszont lehet, hogy belenyúltál, mert sehol máshol nem említ 8-dot kereket!

Ja, amúgy a Sötét Lovag nem csak széldeszkán tolja:
www.funnychill.com/media/524/Darth_Vader_On_A_Scooter/

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.05.19. 10:22:19

@Sam. Joe: 30 év múlva eladom és veszek egy szigetet az árából.
@Tommi: Aha, naná, köszi! ;)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.05.19. 17:26:43

@RÁJEN: Jaja. Például egy csinos járdaszigetet! 8-)
süti beállítások módosítása