Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Páncél

RÁJEN 2009.07.10. 11:15

Szabadságos poszt, minden nehézség ellenére.

Az alábbi autó kábé mindenkinek ismerős lehet, ha más nem, amerikai bankrablós filmekből. A poszt megírásához az új Antal Nimród-film, az Armored adta az ihletet, amelynek az előzetesét betettem alulra. Az autó számomra legemlékezetesebb filmes szereplése a Halálos fegyver harmadik részének elején volt – na az nekem nagyon tetszett! Az igazi autóról eléggé eldugták az információkat a neten, de azért találtam egy keveset: a cég neve, amely ezeket a nagyszerű teherautókat gyártotta, jelenleg Navistar International, de 1902-ben International Harvester Company-ként kezdték, azaz Nemzetközi Arató (vagy Kombájn) Vállalatként, Chicagóban. Mezőgazdasági és építőipari gépektől kezdve a gázturbinákon át a buszokig szinte mindent gyártottak, beleértve a hadseregnek készített és szállított szállítójárműveket is. 

1985-ra igencsak letisztult a portfóliójuk, nagyjából a teherautó-gyártásra korlátozva, a jelenlegi nevük is innen datálódik. Emellett nagyobbacska motorokat szállítottak a Fordnak, akikkel később össze is szövetkeztek (2001-ben pontosabban). Jelenleg arról ismertek a fentieken kívül, hogy International név alatt fut a legnagyobb, magánszemélyek által is megvásárolható kisteherautó, az International CXT, amelyből jelenleg is áll egy valóban drabális méretű darab az M7-es kivezetőjénél a Harley-Davidson kereskedés melletti telepen.

A Matchbox kínálatában 1998-ban jelent meg az International márka első képviselője egy nagyobb tűzoltó formájában, majd rá egy évre jött a páncélozott autó is. Az elsővel nem rendelkezem, de a fotók alapján az is egy szépen kidolgozott modellnek tűnik – csak hát a méretaránya ugye nekem nem jön be, túl kicsi, ilyeneket nem veszek. Ellenben megvan a páncélautó, aminek nagyon örülök, főleg ennek a változatnak. Ugyanis korábban megvolt egy rendőrségi ötös pakkból való szürke is, amin ráadásul azok a kerekek voltak, amiket itt a nálam szakavatottabbak Convoy-kerekeknek hívnak, és nekem nagyon bejönnek, de összességében nem kellett kettő ebből az autóból, így azt elbizniszeltem Sam. Joe-val. Maradt tehát a tűzszerészek járgánya, ami menő mattfekete színben pompázik, a nekem szintén nagyon bejövős újabb fajta off-road kerekekre, továbbá az ajtók alatt és a hátsó fellépőn látható kazánlemzes borításra kiterjedően is.

Az oldalára pingált 446-os számot nemigen tudom mire vélni, de a tető alatti kék és piros foltok feltételezésem szerint rendőrségi villogókat imitálnak, amihez valljuk be, kell némi képzelőerő.

Az autó nem rugózik, ami nyilván nem tesz jót a kényes szállítmánynak, de ezzel a gyengeséggel együtt tudok élni, a járgány szerintem nagyon eltalált, így mindenképp szép darabja a gyűjteményemnek. Már vagy egy éve megvan. Kicsit visszakanyarodva az International történelmére alább egy PR-jellegű videó, még lejjebb pedig a már említett filmelőzetes. Állítólag ha ez a film bejön, Antal Nimród rendezheti Robert Rodriguez felügyelete alatt az új Predator-filmet!!! 

 

Címkék: matchbox

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr481238049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

david1566 2009.07.11. 18:00:16

Szia!Dávid vagyok bocs a zavarásért.Zsizso mondta hogy téged esetleg érdekel lego vagy playmobil és hogy irhatunk neked egy üzit.Amennyiben érdekel légyszi irj.Köszönettel Dávid

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.07.11. 18:31:03

@david1566: Hi! Lego igen, Playmobil biztos nem. Legóból is főleg (vagy inkább kizárólag) Star Wars-os.

Ikarus256 2009.07.18. 10:38:46

A 446 az modell sorszáma az összes Matchboxon belül.
www.mbxforum.com/11-Catalogs/00-Software/jnmb75da.php?uNumber=446&uKind=S

Kicsit más:
Rákattintottam a Navistar linkjére, és akkor jutott eszembe, hogy idén lesz International LoneStar a Convoy sorozatban. Ha olyan lesz, mint az eddig megjelentek, akkor kihagyom... :-S

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.07.18. 14:00:32

@Ikarus256: Ó, köszi, sejtettem, h talán valami ilyesmi, de megvallom, lusta voltam utánakattintani :)
A Convoy sorozat továbbra is hidegen hagy, de most nemrég láttam a Müllerben szép új MB kamionokat, és ami kellemes meglepetés volt, hogy nagyok. Olyanok, hogy már-már passzolnak a "normális" Matchboxokhoz. Csak a 2990-es ár riasztott el.

Ikarus256 2009.07.19. 00:06:02

@RÁJEN: Én is láttam azokat a kamionokat, de nekem egyáltalán nem tetszenek. A csőrös még úgy ahogy jól mutat, de igazából az sem jön be, a másik meg egy kitalált gép. Sajnálom a Convoy sorozatot, mert eddig tetszett, bár utóbbi években már messze nem volt tökéletes.
süti beállítások módosítása