A Hot Wheels néha igen klassz dolgokat alkot. Így volt ez a korábban mutatott Chevy Monte Carlo esetében is, és most az újabb változatával is abszolút elégedett vagyok.
Az autó történetéről röviden, ha már múltkor erre nem tértem ki: A Monte Carlo a Chevrolet egyik leghíresebb modellje, 1969-ben mutatták be, és egészen 2007-ig gyártották, hat generáción át, amerikaiak millióinak örömére. Számunkra most a negyedik generáció érdekes, amely 1981-ben mutatkozott be. Abból is az SS változat, amely 12 év után után 1983-ban jelent meg újra, mint típusjel. Az utolsó klasszikus (karburátoros) izomautóként emlegetett SS áramvonalasabb volt a mezei változatnál, és a forma olyan népszerű lett, hogy a NASCAR sok csapata is átvette, bár ott ennek ugye túl nagy jelentősége sosem volt. Annak azonban inkább, hogy a versenysportos szereplés hatására erősen megugrott a Monte Carlók iránt kereslet, így a gyárnak fokoznia kellett a termelést, 1984-ben például 112.000 darabot értékesítettek, plusz 24.000 SS-t. 1986-ra némileg esett az össz darabszám, de az SS-ek népszerűsége töretlen maradt, pedig a design már nem volt túl friss. Két évvel később a negyedik generáció befejezte a pályafutását, a gyár a Luminával tervezte helyettesíteni a népszerű Chevyt, még a NASCAR-ban is erre váltottak. 1995-ben még visszatért a típus, de a korábbi sikereket csak megközelíteni sikerült, felülmúlni nem…
És akkor nézzük a kis HW-fenevadat:
Nem nyílik, nem rugózik, de valahogy állat! Jól áll neki a fekete szín, nem sírok a nagyobb hátsó kerekek miatt sem, nekem ez így bejön. Egyedül a beltér fényes szürke (már-már ezüst) festésével nem vagyok 100%-ig kibékülve, de ennyi belefér. És ha már itt tartunk, megmutatom a legújabb Mustang-variációt is szintén a HW-tól, ami megint csak elég jól sikerült:
Utolsó kommentek