Nagyon igyekeztem, hogy olyan képet találjak a poszt tetejére, amin együtt látható a két mai főszereplő, de csak a típusok stimmelnek, az évjáratok nem, hiszen a következő két kis Hot Wheels által megformált eredetiek régebbiek, mint amit fent láttok, 88-as a Nissan és 89-es a Mazda. Ahogy a legutóbb bemutatott pár kisautó, ezek is Félix fiam gyűjteményét gyarapítják, bár a gyűjtemény talán túlzás az ő esetében, ő ezekkel rendesen játszik, ahogy kell. És még nem igazán értékeli azt, hogy végül ezek is megjelentek idén a HW kínálatában, sok felnőtt rajongó legnagyobb örömére - most már mondhatjuk, hogy jó pár éve kezdődött, és szerencsére fenn is maradt a Mattel márkájánál ez a japán retroláz, és mivel szinte kimeríthetetlenek a lehetőségek, azaz a feldolgozható márkák és típusok, esetleg kimaradt évjáratok, remélhetően ez így is marad még egy darabig. Kezdjük akkor az S13-mal:
Ezt a típusszámot hallva nálunk Európában ugye nem ez a forma ugrik be, hanem a bukólámpás verzió, a 200SX, de Japánban ez fix lámpás volt, szedánra hasonlító kialakítással. Igazából, elnézegetve a formát szerintem könnyen belelátható a klasszikus előd, a '65-ös CSP311-es formai világa, de nem tolakodóan, nem arról van szó, hogy ez annak egy újabb változata lett volna, egyszerűen csak pár formai megoldás emlékeztet arra. Nagyon jó egyébként ez a forma, dinamikus, sportos, csibész, és ezt kicsibe is elég jól sikerült átültetni. A szín tetszik, a dekor eggyel kevésbé, jöhetett volna valamilyen sokkal markánsabb Advan- vagy Greddy-festéssel, ez a KW így nem üt akkorát, a Greddy felirat alul meg eltűnik rajta. Vagy persze nem bántam volna egyből japán rendőrként megvenni, és akkor biztosan nem kapta volna meg Félix fiam. Az aranyszínű kerekek tökéletesen mutatnak a kisautó alatt, ez telitalálat! Külső tükrök vannak, ez jó, első lámpafestés nincs, ez nem jó, cserébe a hátsó lámpákat nagyon szépen kirészletezték. Nagyjából ennyi, soha ennél rosszabb mainline-t. És akkor következzen az RX7-es. Mivel ebben a szép piros színben debütált, vigyázzatok, hogy ne tévesszétek össze a 944-es Porschével, nekem majdnem sikerült :)
Az igazi autót csak egy év választja el a fent mutatott Nissantól, mégis sokkal modernebb a forma, olyan, mintha legalább öt év lenne közöttük. Ez a kisautó oldalra nem kapott dekort, így viszont jutott festék előre és hátulra is, aminek persze, örülünk, de ennek alapnak kéne lennie szerintem. A forma itt is jól működik kicsiben, értem ezt úgy, hogy az igazi is ilyen (azaz ilyen semmilyen), ugye RX7-témában voltak azért emlékezetesebbek, de inkább annak örüljünk, hogy lassan tényleg minden fontosabb japán típus megjelenik Hot Wheelsként, így aztán mindenki megtalálhatja a magának legjobban tetszőt. Ebből is szeretnék japán rendőrfestésűt! ;)
Utolsó kommentek