A Chevrolet Camaro a GM 1966 óta gyártott pony car modellje, leginkább a Mustangra adott válaszának tekinthetjük (lásd még a Gerely-posztot). A válasz elég jól sikerült. A Camaro név egyébként a francia szlengből származik, jelentése: haver, pajtás.
1965-ben kezdték kidolgozni, Panther kódnéven. Egy évvel később, egészen pontosan 1966. június 21-én, 200 autós újságíró ezt a táviratot kapta: ”Tegye szabaddá magát 28-án délben, mert egy igen fontos találkozót tart a SEPAW. Reméljük, el tud jönni, hogy részt vegyen egy macska megvakargatásában. Részletek később. Aláírás: Joh L. Cutter, Chevrolet PR – SEPAW Titkárság.” WTF??? Másnap jött is a folytatás: „A Society for the Eradication of Panthers from the Automotive World (kb. A Párducok Eltávolításáért az Autós Világból Társaság) első és utolsó ülését június 28-án tartja. (...) Aláírás: ua.” Élő telefonos kapcsolat útján egyszerre 14 városban ('66-ban, hello!) tartották meg a sajtótájékoztatót, aminek a célja persze hogy egy új modell leleplezése volt. De akkor mi volt ez a hülyeség a SEPAW-val? Egyszerűen annyi, hogy a kódnév nem válhatott igazi névvé, ugyanis a Chevrolet akkoriban főleg C-betűs neveket használt (Chevelle, Corvette, Corvair). Egy újságíró megkérdezte: „Na jó, de mi az a Camaro?” A válasz karcolt: „Egy kis gonosz állat, ami Mustangokat reggelizik.” :DDD
(A sztorihoz még: a Főnök (Pete Estes, a GM-en belül a Chevrolet ügyvezetője) állítólag 2000 C-betűs névből választotta ki a Camarót, ráadásul pont egy szerencsétlen helyzet közepette: valahogy véletlenül magára zárta a WC ajtaját, és amikor kiszabadult, ezt a nevet kiáltotta. Állítólag a sajtótájékoztató végén még így szólt az újságírókhoz: „Ja igen, még valami, Uraim. Nagyra értékeljük, amit a Panther név népszerűsítésért tettek ezidáig, és azt szeretnénk kérni, vakargassák meg még egyszer, utoljára ezt a macskát! És ezért volt ez az első, de egyben az UTOLSÓ gyűlése is a SEPAW-nak." Állítólag csini csajok sétáltak fel ekkor a színpadra, Estes úr szépen sorba rendezte őket, és így íródott ki a Camaro név.)
1966. szeptember végén végül elindultak az eladások az első generációval, ami már '67-es modellévnek számított és '69-ig tartott – de a tervezett ötödik generáció is erre a modellre épít designban, szóval megegyezhetünk, hogy igen jól sikerült...
1970. februárban elérkezett a második generáció, amit aztán 11 évig gyártottak. Személy szerint ez nekem is jobban tetszik az elsőnél, és nem azért, mert nagyobb és szélesebb lett, hanem mert a formaterv szerintem sokkal ütősebbre sikerült.
A harmadik generáció tehát 1982-ben mutatkozott be és 1992-ig gyártották. A Matchbox ennek a generációnak a '85-ös Iroc-Z (gyári sportfutóművel ellátott) modell megformálásával állított emléket, ami szintén személyes kedvenc.
1993-ban debütált a negyedik generáció, természetesen az eredeti koncepció megőrzésével. 1998-tól a Corvette C5 motorjával szerelték. Ebből a modellből négy rendőrváltozatt gyűjtöttem össze, no persze ez nem az összes. Kettő alább:
Azáltal, hogy a negyedik generáció 2002-ig maradt gyártásban, a Camaro immár 35 éves múltra tekinthetett vissza, de ha minden jól megy, a 2006-ban bemutatott Camaro Concept alapján készülő új Camaro forgalmazása is hamarosan elindul, ugyanis a sorozatgyártásra 2006 augusztusában rábólintottak, reméljük, a válság ezt nem írja felül. Részletek az új autóról itt. Szerencsére a HW jóvoltából megvan két verzióban is:
És egy kisfilm a végére:
Pár jelentősebb filmszerepe itt, fő helyen persze a Transformers ;)
Utolsó kommentek