Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Az Út

RÁJEN 2009.06.11. 10:37

Már terveztem egy ideje, hogy írok egy El Caminós posztot. Tehát. Elkezdtem nézni a wikipediát, és már majdnem nekiugrottam az átemelendő részek fordításának, amikor rájöttem, hogy van ennél jobb megoldás: 

Mint látható, 1959-től gyártották (ők, a Chevrolet) ezt a half car, half truck, half cool járgányt, kezdetben az amerikai vidék, később a latino gengszter stílusban nyomulók nagy örömére (ez a tesója). No de miért El Camino? Azt jelenti, út, oké, de ez ne legyen már elég. Ezennel beleideologizálom az igazi El Caminót.

Szent Jakab-út, spanyol neve (Camino de Santiago) után El Camino-nak is nevezik, középkori zarándokút, mely Spanyolország Galícia tartományának fővárosába, Santiago de Compostelába vezet. A hagyomány szerint az itteni székesegyházban vannak idősebb Szent Jakab apostol földi maradványai. Compostellába nemcsak egy kiindulópontból lehet eljutni, viszont az út fő része azonos. A zarándokút jelvénye a fésűskagyló, melyet az út mentén mindenütt felfestve megtalálhatunk. Az út mentén a bencések kórházakat és rendházakat építettek. Jeruzsálem és Róma után Santiago de Compostela a keresztény zarándoklatok egyik legfontosabb célpontja. A középkortól kezdve, mikor a Szentföldre menő zarándoklatok ellehetetlenültek, a Camino szerepe felértékelődött. A legenda szerint Szent Jakab holttestét hajón hozták Jeruzsálemből Észak-Spanyolországba. Itt eltemették azon a helyen, ahol most Santiago de Compostela található. Ma már nemcsak a magukat kifejezetten vallásosnak tartó emberek indulnak el az Úton, hanem egyre többen azok is, akik keresnek valamit, keresik önmagukat, keresik különféle kérdéseikre a választ. Az 1980-as évek második felétől kezdve a Szent Jakab-út reneszánszát éli. Az egész világból érkeznek ide zarándokok, hogy a Camino-t, vagy annak egy részét végigjárják. 1993-ban július 25-e, Szent Jakab ünnepe vasárnapra esett, ezért ún. Szent év volt. Ebben az esztendőben Galícia tartomány különös figyelmet fordított az útra, elindította a Xacobeo 93 nevű kampányt, melynek keretében számos zarándokszállást, útjelzőt felújítottak. A zarándokok száma az ezredforduló után 50 000 felett van. A 2004-es Szent évben pedig minden addigi rekordot megdöntött, a zarándokok száma megközelítette a 180 000-t. A forrás ezúttal is a wikipedia volt.

A Matchbox 1997-ben vezette be a modellt a palettájára, elég sok színben. Eléggé leegyszerűsítették az 1970-es, harmadik generációs autó vonalait, de az összhatás nekem nagyon tetszik. Amennyire én tudom, Magyarországon nem forgalmazzák ezt a típust, amiért kár, én is kénytelen voltam kintről megrendelni. Az enyéimen szép és részletes a festés, vannak feliratok, kilincsek, de a sárgának a kerekeit már én alakítottam át egy kicsit, befeketítve a közepüket:

A MB mellett (természetesen) a HW is feldolgozta az El Caminót, ránézésre ugyanazt a generációt választotta, de teljesen más megközelítéssel: a realisztikusabb hűtőmaszk-lámpa kombó mindenképpen jó pont, de ők egy brutális izomautót készítettek irreálisan nagy hátsó kerekekkel és egy a platóra helyezett drag-motorral, illetve szárnnyal. Nem mondom, hogy gáz, mert úgy összességében tetszik, de a 2009-es sorban végre kihozták a "lebutított" verziót fedett platóval - és sajnos lángokkal az oldalán. De valahogy ez is bejön, a piros szélű felnik bőven kárpótolnak. Az alsó képen jól látható, hogy nem csak a felépítmény hiánya a különbség, új az alváz és a felfüggesztés is, illetve a lökhárító:

Tegnap Esztergomban jártam, és üres óráimban bejártam a belvárost. Mit ad isten, beleszaladtam egy játékboltba. Nagyon gyatra volt a kisautós kínálat, de egyet azért sikerült vennem, pont egy El Caminót, a Majorette jóvoltából. Ezzel már korábban is szemeztem az ebayen és a vaterán, de nem vitt rá a lélek, hogy megvegyem, olyan kis bumfordi. Camo-festéssel azonban most láttam először, és úgy gondoltam, ez egy jel, meg kellett vegyem. Adtak hozzá a bliszterben egy kézigránátos, homlokpántos katonát is, aki viszont túl nagy az autóhoz, 1:48 körüli méretarányú, úgyhogy az megy is a levesbe. A Majorette egy későbbi évjáratot választott, az 1978-tól aktuális ötödik generációra tippelek. Az ajtók nyithatók, az autó rugózik, a felnik szürkék, a festés sivatagi terep, a gép oldalsó fellépőkkel és vonóhoroggal rendelkezik:

Elfogadnék egy harmadik generációst igaziban. Emitt sok igazi El Camino

Könyvajánló és filmajánló a végére. Szép napot! (Még lehet, hogy lesz egy poszt ma, mozgalmas volt a hétvége és a tegnapi nap...)

 

Sőt, egy augusztus 6-i update is, jó ez.

Címkék: matchbox muscle majorette hot wheels

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr501178342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.06.11. 16:26:29

Jó kis poszt lett.
Nekem speciel kivételesen a HW jobban bejön, mint az MB, leszámítva a felnit (illetve az MB fullra nem tetszik).
A Siku nagyon rendben van, de itt kevésnek találom alatta a felnit.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.11. 16:34:54

@pman: Köszi. De a Siku az Majorette :) Nekem bejön a MB is, főleg hogy egyik első ebay-es beszerzéseim között jutottam hozzájuk, így már némi nosztalgia is fűződik hozzájuk...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.11. 17:27:06

@pman: Ja hogy te véginézted? Akkor én kérek elnézést :D

Tommi 2009.06.12. 12:06:03

Nekem a Matchboxból kellene egy. Gyakorlatilag bármelyik kiadású... Csak legyen. :D

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.06.12. 12:09:10

@Tommi: Van egy a vaterán, talán pont a legszebb!

Tommi 2009.06.12. 12:24:59

@RÁJEN: Pont az a verzió nem tetszik :S
süti beállítások módosítása