Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Lego Technic 8860 Car Chassis – Az Alváz

RÁJEN 2009.12.04. 09:45

Az előzmény

Gyermekkorom egyik erősen vágyott Lego-készlete volt a 8860-as, ami nem más, mint egy nagy autó, no nem egy teljes autó, hanem inkább csak egy váz. Direkt nem írtam alvázat, mert annál azért több, pedig hivatalosan ez a neve.

Óriási. 45 cm hosszú, ami azt jelenti, hogy ha egy Bogárhoz (4080 mm) viszonyítom (nem véletlenül, de erről majd később), akkor ez kábé 1:9-et jelent. Pár hete megvettem. Az Indiana Jones-figura csak azért került fel rá, hogy lássátok, mekkora...

Az autó

Az első kerekek kormányozhatók, a hátsók rugóznak, a (far)motor négyhengeres boxer (!) működő dugattyúkkal (!!!), van benne működő váltó (3 sebességgel) és diffi, továbbá az ülések előre-hátra tolhatók és dönthetők. Ezt tudja. Úgy, hogy 1980-ban kezdték gyártani. Őrület.

Mintegy 3-3.5 óra alatt raktam össze, közben néztük a Vörös Sárkányt, de az előző nap csináltam egy teljes alkatrész-leltárt, hogy biztosan érdemes-e nekikezdenem. Szerencsére minden kocka (és egyéb) megvolt. Nem mai darab, le kellett volna pucolnom előtte legalább a nagyobb elemeket, de nem volt türelmem, építeni akartam. Így a tényleg nagyon retkes darabokat utólag keféltem le.

A háttér

Egy kis Lego „nagyautólógia” olvasható a remek kockák.hu-n, itt, ha valakit érdekel a téma, erősen ajánlom. A működését pedig az alábbi videó mutatja meg csodásan, valaki vette a fáradtságot, és az egészet felépítette, összerakta, majd aztán jól megmozgatta 3D-ben, le a kalappal:

 

A terv

A terv az, hogy egyrészt készül róla egy olyan kis szösszenet, mint legutóbb a 8845-ösről, csak szebb, jobb, nagyobb, ötletesebb, másrészt a fejembe vettem, hogy kap majd karosszériát. Egy Bogár lesz belőle. Az ihletet ugye egyrészt a nemrég mutatott kék Lego-alkotás adta, másrészt pedig a farmotor-boxer kombó egyszerűen tényleg a Bogárért kiált. Ahhoz sajnos nincs elég elemem, hogy csak úgy elkezdjek építeni, próbálgatni, ezért a Lego Digital Designerhez fordultam segítségért. Ez az okosság nagyon hasznos, az összes forgalomban lévő elemet tartalmazza és egy helyes kis virtuális térben lehet legózni vele. Olyat is tud, hogy ha összeáll egy alkotás, beárazza, generál hozzá egy összerakási útmutatót és akár rajta keresztül meg is lehet rendelni a testre szabott készletet. No én nem így tervezem, hanem hogy megtervezem a karosszériát, és a szükséges elemeket beszerzem innen-onnan, mert a fent vázolt megoldás egy kicsit drága.

Az első lépés az volt, hogy le kellett mérni az alvázat. Nem centiben, hanem bütyökben, a Lego is így számol. Nyilván nem tudok majd olyan pontosan tervezni virtuálisan, hogy majdan az összerakásnál minden stimmeljen, de szerintem így is nagyon sok időt és energiát spórolok. Nem mintha nem élvezném a próbálgatást offline, de itt tényleg arról van szó, hogy a rendelkezésemre álló készletet tekintve teljesen felesleges nekiállnom. Így viszont számos verziót kipróbálhatok, mielőtt „élesíteném” a tervet. Aztán jött a megfelelő ívek kialakítása, más előre és más hátra, nem egyszerű. Múlt héten elkezdtem az elejét, most lassan haladok felfelé, hamarosan jön a hátsó traktus. Na, itt tartok most, az Alváz kész, a kaszni is tervezés alatt, szólok, ha lesz fejlemény, de az elmúlt napok eseményeit számba véve ez nem lesz egyhamar...

(Ha valakit érdekel egy ilyen készlet, a vaterán most is van egy 20 rongy körül, az enyém sem volt olcsóbb.)

ÉS VÉGRE PÉNTEK!!!

Címkék: lego

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr371573097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.12.04. 11:54:25

Áhh, nem láttam, ilyen nincs, nem létezik, nem kell újabb becsípődés...pá-pá-pá-pá...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 11:56:23

@Sam. Joe: Anyagilag nagyon szar, ha az embernek egynél több hobbija van, mint nekem pl. a kisautók, a Lego, a Star Wars, stb. És hely és idő szemponjából is. Minden más tekintetben pedig tök jó! :)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.12.04. 12:04:57

Ne tudd mennyit alkottam az LDD-ben, még most is fent van a gépemen, jó, hogy folyamatosan frissítik az elemeket, csak színben elég korlátozott sok speckó elem. Pár napomba telt, mire a 7998-at megcsináltam nyíló fülkésre. Terveztem én is így magamnak egy kis szervizt, aztán beszereztem hozzá az alkatrészeket és összeraktam. Ha érdekel szívesen küldök róla képeket, illetve az LDD fájlokat is.
Egy kalappal a sikerhez, bár én 356-ost alkotnék belőle, mivel azok is 4 hengerrel üzemeltek.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 12:15:59

@pman: Jópofa ez a 7998-as, de engem nemigen fog meg, inkább valami batár Technic teherautó kéne, ha már. Ezt egyébként egyszer még szeretném megszerezni: www.peeron.com/inv/sets/8846-1

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.12.04. 13:48:49

ez a járóképes alváz nekem is nagy álmom volt...
de mennyire kéne még most is.
na, mindjárt végigolvasom a postot is :)

LlamaDalai 2009.12.04. 13:57:57

Azt ugye tudjátok, hogy benne vannak olyan elemek is, amik nincsenek a kínálatban? Ezért nem tudnék soha én sem egy egész autót megrendelni.
A legújabb verzióban idegesít, hogy a régebben tervezett alkotásokat a nem helyesen elhelyezett elemeket kiszedi megnyitáskor, és az ember meg találgathatja, hogy meg van-é benne minden...
Amúgy elég nagy meló kiszedni az alkatrészek listáját, meg elég nehéz a szerelési útmutatót értelmezni (régi verzióban, lehet hogy ezt is átalakítottak...). valahogy fel kellene raknom a régi LDD-t.
Amúgy tényleg kellemetlen tud lenni az, ha túl sok mindent gyűjt az ember. Én az utóbbi időkben nagyjából mindent az 1:64-ek mőgé utasítottam, de azért hébe-hóba beficcen egy Boba Fett bobbling head, vagy valami SW, Indiana Jones, Castle LEGO készlet.
Nem lehet ezt bírni :D. Babám mindig azt mondja erre, hogy:"Áááá, lesz egy külön szobánk ezeknek..." remélem :D.
Modellshown fent vannak LDD-s alkotásaim, ha valakit érdekel (raklám sosem árt :D.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 14:09:39

@LlamaDalai: Én csak "stanadard" elemekből "építek", így ez nem lesz gond. A szegényes színválaszték már jobban zavar, a nyolc íves elem pl. nincs feketében, tetőelemek pedig sem barnában, sem olyan kékben, így lehet, hogy majd kicsit csiricsáré lesz a végeredmény. Ebben szerintem elég jó a guide, most megint átkapcsoltam guide view-ra és jól csinálja. Az elemlista kiszedését pedig manuálisan gondoltam :)
A modellshow-n nézegettem az LDD-s cuccokat, csak sajnos ritkán frissül az a topic :P

LlamaDalai 2009.12.04. 14:16:43

@RÁJEN: Jah, mostanában arra sincs időm. Amikor leülök dolgozni gép elé, az mostanában vagy photoshop, vagy word. Vagy neopets :D.
Igen, sajnos színek terén nem vagyunk túlságosan elengedve. Mondjuk ha megvenni meg tudod venni olyan színben, amilyenben kell, akkor nagy baj nincs.
Szerintem te egyszerűbb helyzetben vagy, mert neked csak a kasznit kell megvenned, ill. csak azokat az elemeket kell megszámolni :D. Mire kiválogattam egy LEGOs ismerősnél ahhoz a három kicsi rodhoz az elemeket megbolondultam :D. Ez tart egy kicsit vissza attól, hogy a nagyobbakat megépítsem. De most egy kicsit megjött hozzá a kedvem :D.
Lehet rávetem magam Bricklinkre(elméletileg még van kuponom is :D.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 14:19:13

@LlamaDalai: Szerintem sem fog ebbe beletörni a bicskám. És ha megjött a kedved, akkor már megérte a poszt :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.12.04. 14:21:01

@RÁJEN: köszi, asszem kinyírnának otthon, ha erre eltapsolnék egy huszast. bár kétségtelen, megérné :)

jó tervezést és építést a filmet majd látni akarjuk!

még egy: figyeldoda, milyen elemekből jön a bennya! a Legolandben ilyenek voltak a komplett vízcsapok

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 14:23:00

@Hammer: Köszi, rajta vagyok.
A csapokat már én is körbenevettem, amikor egy szintén fan kollégám felhívta rá a figyelmem.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2009.12.04. 14:25:55

@RÁJEN: Mondjuk nekem a Technic Lego kimaradt az életemből, én mindig is a City sorozatot szerettem (legalább is ami most ilyen név alatt fut). Érdekességképen említem, hogy volt egy autómentőm, amit sosem láttam gyermekként egyben, tavaly jöttem rá az alkatrészeket felismerve, hogy mi is volt az :-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 14:33:24

@pman: Nekem szerencsére nem maradt ki, két készletem volt, a 854-es (vagy 948-as, Amerikában) és a 8844-es helikopter. Mindkettőt szeretném újra birtokolni. Meg még egy párat, itt szoktam csorgatni a nyálam: www.nd.edu/~lego/grp2/www/techlst2.htm

Dornbi · http://www.kockak.hu/ 2009.12.04. 14:37:57

Szia RÁJEN - gratulálok a szerzeményhez, nekem már csak ez az egy hiányzik az első ötből. De ha meglenne, jövőre unatkoznék :)

Más: a kockak.hu-ra mutató link nekem nem működik, szerintem egy "ö" betűvel több van benne a kelleténél.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.04. 14:41:11

@Dornbi: Helló! Köszi szépen, és a linket is javítom.

2009.12.19. 21:43:36

ez mekkora jóság!!! emlékszem gyerekkoromban mennyit nézegettem ezt egy katalógusban...
süti beállítások módosítása