Ígérem, ez lesz az utolsó ilyen című poszt :)
Négy régebbi Hot Wheels kisautót mutatok, amik eddig valahogy kimaradtak, és a színükön kívül nem sok közük van egymáshoz. Vagy? A tovább után a folytatás.
A Chevy Novát 1962-től gyártotta a Chevrolet 1979-ig, az itt látható kisautó az 1966-os második generációt mintázza. Ebben a generációban mutatkozott be a Chevy-nél a biztonsági (összecsukló) kormányoszlop, kormányzati nyomásra. Érdekes, hogy még ez a sorozat is kapható volt négy- és hathengeres motorokkal is, nem csak az elvárt vényolccal.
A Hot Wheels lazán, de szépen oldotta meg a feladatot. A fekete autó matt festést kapott, ami nagyon jól áll neki, igaz, a por is jobban meglátszik rajta. A kötelező racing stripes ezen aranybarna, így nem túl hivalkodó, és összhangban van a beltérrel, ami megint csak tetszik. Szokás szerint jól leültették, előre kisebb, hátra pedig nagyobb kerekek kerültek, de ezzel sincs bajom. Mint ahogy azzal sem, hogy nem nyílik semmije, nem rugózik. A fehér viszont kék csíkokat és kék belteret kapott, továbbá ez rendelkezik némi krómozással is. Amennyire a feketénél nem hiányzik a krómozott rács, ennél pont annyira kell. A felniket nem variálták, mindkét autón ugyanolyanok. A kis bütyök alul pedig az oldalra kivezetett kipufogó.
A Ford Thunderbolt (Mennykő) viszont első generációs. (Mármint mint a típus Thunderbolt.) És hogy mi a közös benne és a Novában? Hát mondjuk az, hogy nem kicsit hasonlít a Thunderbolt a Nova első generációjára, tessék csak megnézni! Ugye? A Thunderbolt egyébként nem más, mint a kései Ford Fairlane felpumpált változata, a teljes sztori itt található, nem merülök bele nagyon a részletekbe, elég az hozzá, hogy a Ford látta, hogy igény mutatkozik izomautókra, így gyorsan összehozott egy 7 literes, 500 lóerős versenyváltozatot a drag-rajongók örömére, na ez lett aztán a Mennykő. Később pedig ezekből lett a Torino is.
Itt nagyon hasonló a helyzet, van egy mattfekete és egy fehér változatunk. Itt azonban a fekete is krómozott alvázat, és így orrot kapott, de egy árnyalattal sötétebbet, mint a fehér. Azé viszont selymesebb színű. Ezek a kisautók egyébként jóval keskenyebbek, mint a Novák, ami a nyomtávon érhető leginkább tetten. Ezúttal más-más felnik kerültek a fekete és a fehér verzió alá, egyiket sem mondanám autentikusnak (ahogy a Novánál sem), de azt sem, hogy nagyon rosszul állnának a Fordoknak. A mintázatuk hasonló egymáshoz, persze némileg "testre szabva", és a két autót az üvegezés színe is jól megkülönbözteti. Szeretem a fekete, főleg a mattfekete autókat, de a fehér egy hangyányit talán harmonikusabb, így szebb lett. Néhány bónuszkép az igaziakról - Nova: egy, kettő, három; Thunderbolt: egy, kettő, három. Szép napot, és ne feledjétek, mindjárt péntek!
Utolsó kommentek