A Ford Torino Talladega furcsa jószág. Mindösszesen egy évig gyártották, 1969-ben, versenycélra. A homologizációs követelmények miatt összesen 754 darab készült belőle, a prototípusokkal együtt. Bár nem vagyok egy nagy Nascar-tudor, de arra magamtól is rájöttem, hogy az alabamai Talladega versenypályáról kapta a nevét.
Az autó a Fairlane alapjaira épült, de az elejét egy kicsit átszabták, hogy jobb legyen a légellenállása az utcai Fairlane-nél (vagy a Torinonál). Érdekesség, hogy az első lökhárítója valójában egy szintén átszabott hátsó lökhárító. Majd a porig ültették.
Beledobták a Ford Boss 429-es motort, de ezt a megszokott gyakorlattól eltérően külön homologizálták, az utcaikba a 428-as Cobra Jet motor került, amely bár erős volt, nem versenyzésre termett. Az említett versenymotort viszont a Boss Mustangba szerelték, a 429-es típusjelzésűbe. Értem?
Az utcai autóknál csak a színt választhatta ki a szerencsés vásárló, vehetett fehér, bordó és kék Talladegát, semmiféle egyéb extra nem volt rendelhető az autóhoz.
A Ford elérte azt, amit szeretett volna: az 1969-es bajnokságot megnyerte az autó. A Dodge Charger 500 nem volt ellenfél, később a Dodge Charger Daytona, majd a Plymouth Superbird már fel tudták venni a Talladegával a versenyt. Aztán 1970-ben a Nascar betiltotta ezeket a szuperautókat, a Talladega ekkor fejezte be sikeres pályafutását. Ma már a gyűjtők játékszere az összes fennmaradt példány, de valami miatt kevésbé népszerű, mint az imént említett két pályatársa.
Kicsiben több gyártó is elkészítette a sajátját, én a Hot Wheels változatával rendelkezem, mindjárt két színben is.
A piros (és mint ilyen, a valóságban nem létező színű) a korábbi, ezt valamikor tavaly vettem, ha jól emlékszem (láttam kékben is), ez a zöld pedig idei Treasure Hunt. A sima, ugyanis lesz majd belőle T-Hunt$ is. De ez is állat! Bár a kis történeti áttekintés fényében furcsa a motorháztetőn a 428-as felirat... Bukócső tekintetében ezúton szeretném megfogalmazni hiányérzetem, remélem, eljut az illetékesekhez :)
Ilyenkor elgondolkodik az ember, hogy vajon miért nem csinálnak minden kisautóból is ilyen vagány festésú változatot? Vagy rendőrt? A HW is (és a MB is) egymás után hoz ki rondábbnál rondább színekben mindenféle akármilyen autókat, holott szerintem jóval leegyszerűsíthetnék (hovatovább racionalizálhatnák) a teljes kínálatukat ilyen módon: egy alap utcai, maximum három színben, egy vad sportkocsi, és egy rendőr. Jó, esetleg valami limitált speckó a gyűjtőknek. Ennyi. Hát nincs igazam?
Utolsó kommentek