Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (79) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (181) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (166) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Torino, de nem az olasz

RÁJEN 2010.04.15. 04:15

A Ford Torino Talladega furcsa jószág. Mindösszesen egy évig gyártották, 1969-ben, versenycélra. A homologizációs követelmények miatt összesen 754 darab készült belőle, a prototípusokkal együtt. Bár nem vagyok egy nagy Nascar-tudor, de arra magamtól is rájöttem, hogy az alabamai Talladega versenypályáról kapta a nevét.

Az autó a Fairlane alapjaira épült, de az elejét egy kicsit átszabták, hogy jobb legyen a légellenállása az utcai Fairlane-nél (vagy a Torinonál). Érdekesség, hogy az első lökhárítója valójában egy szintén átszabott hátsó lökhárító. Majd a porig ültették.

Beledobták a Ford Boss 429-es motort, de ezt a megszokott gyakorlattól eltérően külön homologizálták, az utcaikba a 428-as Cobra Jet motor került, amely bár erős volt, nem versenyzésre termett. Az említett versenymotort viszont a Boss Mustangba szerelték, a 429-es típusjelzésűbe. Értem?

Az utcai autóknál csak a színt választhatta ki a szerencsés vásárló, vehetett fehér, bordó és kék Talladegát, semmiféle egyéb extra nem volt rendelhető az autóhoz.

A Ford elérte azt, amit szeretett volna: az 1969-es bajnokságot megnyerte az autó. A Dodge Charger 500 nem volt ellenfél, később a Dodge Charger Daytona, majd a Plymouth Superbird már fel tudták venni a Talladegával a versenyt. Aztán 1970-ben a Nascar betiltotta ezeket a szuperautókat, a Talladega ekkor fejezte be sikeres pályafutását. Ma már a gyűjtők játékszere az összes fennmaradt példány, de valami miatt kevésbé népszerű, mint az imént említett két pályatársa.

Kicsiben több gyártó is elkészítette a sajátját, én a Hot Wheels változatával rendelkezem, mindjárt két színben is.

A piros (és mint ilyen, a valóságban nem létező színű) a korábbi, ezt valamikor tavaly vettem, ha jól emlékszem (láttam kékben is), ez a zöld pedig idei Treasure Hunt. A sima, ugyanis lesz majd belőle T-Hunt$ is. De ez is állat! Bár a kis történeti áttekintés fényében furcsa a motorháztetőn a 428-as felirat... Bukócső tekintetében ezúton szeretném megfogalmazni hiányérzetem, remélem, eljut az illetékesekhez :)

Ilyenkor elgondolkodik az ember, hogy vajon miért nem csinálnak minden kisautóból is ilyen vagány festésú változatot? Vagy rendőrt? A HW is (és a MB is) egymás után hoz ki rondábbnál rondább színekben mindenféle akármilyen autókat, holott szerintem jóval leegyszerűsíthetnék (hovatovább racionalizálhatnák) a teljes kínálatukat ilyen módon: egy alap utcai, maximum három színben, egy vad sportkocsi, és egy rendőr. Jó, esetleg valami limitált speckó a gyűjtőknek. Ennyi. Hát nincs igazam?

Címkék: muscle hot wheels

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr711917394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.04.15. 11:27:07

Vagy nekem változik az ízlésem, vagy a HW kezd feljönni mint a talajvíz! Ezek faszák!

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.04.15. 18:50:24

Naggyon szeretnék egy ilyen th-t :D

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.04.15. 18:54:45

@Andrew0807: Most vettem ebből 3 db super-t, az egyik a tied lehet majd, ha érdekel. 10 dolcsi körül lesz...

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.04.15. 20:46:28

Ez nekem is nagyon bejön. Tovább megyek, az idei HW poszteren viszonylag sok olyan modell van, amire szemet vetettem. Elég pozitív irányba változik a HW mostanában.
A harmadikra is van már jelentkező?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.04.15. 21:01:37

@pman: Nincs még, lehet majd a tied, ha egyszer ideérnek :)

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.04.16. 18:31:48

Pillanatnyilag elég gázúl állok de tedd el nekem.KELL!
süti beállítások módosítása