Több mint 13 millió vásárló nem tévedhet! A Volkswagen 1973-ban mert nagyot álmodni, és a 411-es utódaként bemutatta a Passat névre keresztelt autóját.
Passzát szél a Wikipédiából: az Egyenlítőnél a levegő magasra emelkedik, elindul a sarkok felé, és visszasüllyed a felszínre a térítőknél, és a felszín közelében újból az Egyenlítő felé halad. A térítőktől az Egyenlítő felé haladó felszínközeli légáramot, amelyet a Coriolis-erő eltérít, északkeleti az északi, és délkeleti a déli féltekén, passzát szélnek nevezzük. Ez azt jelenti, hogy mindkét féltekén keletről nyugat felé fúj, az Egyenlítő irányába. Néha a passzát szeleket egyszerűen keleties szeleknek hívják, függetlenül attól, hogy melyik féltekén találhatók. Az angol szóhasználatban ezek a ’kereskedelmi szelek’, mert a kereskedelmi hajók ennek segítségével jutottak el az Újvilágba. Az ábrán felülről lefelé láthatjuk a sarki magasnyomású területet, ahonnan a sarki keleties szelek fújnak, majd az alacsony nyomású poláris front következik. A légkör függőleges metszetében itt található a ciklonális frontális felemelkedés, ennek következtében ez egy csapadékos terület. Ettől délre helyezkedik el a nyugati szelek öve, majd a térítő. A térítőn magas nyomás uralkodik, ezért itt leszálló áramlás található, és a párolgás az uralkodó hidrológiai folyamat, ezért ez a régió száraz. Ezután a felszín közelében az északkeleti passzátok fújnak, az egyenlítői szélcsendes övig. Az ITCZ jelzi a Trópusi Konvergencia Zónát (Intertropical Convergence Zone), ahol az ÉK-i és DK-i passzátok találkoznak. Itt az erős emelő hatás miatt viharok, hurrikánok keletkezhetnek. Itt alacsony légnyomás uralkodik, és jelentős csapadék hull. A déli féltekén hasonló a helyzet, ugyanazok az övek találhatók meg, mint az északin.
Orrmotorral, fronthajtással, vízhűtéssel. Az első teljes évben, azaz 74-ben 133.000 vásárló döntött az újonc mellett, 76 végére pedig elérték az egymilliós eladási számot.
1977-ben, amikor a Bee Gees a Stayin' Alive-ot énekelte, a Passat kis ráncfelvarráson esett át, egy évre rá jött az első dízel Passat, 1980-ban pedig átlépték a kétmilliós számot. Aztán jött a második generáció, amiről most nincs szó. Hanem az elsőről, rendőr-változatban:
Az én példányom egy Siku, még ez a szép küllő-mintás kerékkel szelet változat. Nem ez a legrégebbi Siku-kerék, de számomra mindig is ez lesz a klasszikus. A legutóbbi börzén szerváltam kellemes áron, együtt egy régi Majorette Cherokee mentővel, amiről majd máskor írok pár sort. A Siku érdekessége kétségtelenül az antenna és a nyitható csomagtartó, amilyen apróságokkal ma már sajnos ritkán találkozhatunk ebben a méretben. Maga a kisautó nem teljesen makulátlan, de a képek ezúttal is szigorúbban mutatják a hibákat, mint amennyire azok szabad szemmel érzékelhetők.
Kellemes kis darab ez, az a nagy helyzet, ráadásul kimondottan szeretem az olyanokat a gyűjteményemben, amelyek egyébként teljesen hétköznapi autókat mintáznak meg, ez pedig még rendőr is, szóval egy szavam sem lehet. Témába vágó videó:
És igen, megint péntek, holnap hétVWége!!! ;)
Utolsó kommentek