Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Még mit nem

RÁJEN 2010.05.06. 05:06

Azt már tudjuk, hogy mit igen, de a tovább után megmutatom, mely autókat nem vettem meg.

És elmondom, miért nem.

Előzetesen jó tudni, hogy úgy egymilliónál húztam meg a határt, mert a Clióm kábé 1.200.000 forintot ért, semmiképp nem akartam ráfizetni.

Amikor a főnökömnek meséltem, hogy valami cabriót szeretnék, ő elsőre az Audi 80-ast javasolta. Megnéztem, tetszett volna, de annyi rosszat hallottam a problémás Lambda-szondáról, hogy inkább letettem róla. Nem mellesleg a fenti példány ára 90 ezer forinttal túllógott a belőtt egymillió forintos határon.

A Mitsubishi Eclipse nyitott változata az ilyen idős autóknál már néha esedékes karbantartás várható költségei miatt esett ki, illetve hogy a nekem tetsző példány már 3 kilóval ment volna az egy guriga fölé.

Esélyes volt egy darabig egy másik Golf Cabrio is, már a négyes arcával, de baráti 900 ezres árával még büdzsén innen. A külső zöld szín nem zavart, a belső zöld mintás borítás már jobban, de végül is azért hagytam, mert szanaszét állnak az autón a lökhárítók, műanyag elemek, ránézésre egyértelmű, hogy ütötték-vágták, vélhetően hitelből visszaadott autóról van szó.

Az Mazda MX-5 kis kedvenc, de a korábbi posztban írtam, hogy nekem olyan kellett, aminek hátul is van ülése.

Még elgondolkodtam az MX-3-ason is ebből a megfontolásból, azonban volt egy olyan érzésem, hogy ebből a típusból nehéz lesz olyat találni, ami nincs széthajtva. Pedig 8 kiló körül már vannak szemre szépek.

A tető nélküliek között természetesen kerestem svédet is. Magyarország legolcsóbb Saab Cabriojaként hirdetik, nagyon szép a képeken, az ára is elmegy, de turbóként belelóg a vagyonadóba, nem mellesleg az alkatrészek ára fájóan magas. Levesbe.

Néztem ám azért normális tetővel rendelkező autókat is. Például a fenti veterán BMW-t. De mivel volt már nem egy veteránkorú autóm, tudom, hogy egy ilyen gépezet mindennapi használatban egyszerűen szétmegy, volt is erről nemrég egy remek cikk a TC-on, szóval erről is letettem.

A fentihez hasonló okból nem lett ilyen szép nagy Mercim sem. De e típuson belül még szemeztem egy szép E200-assal is, ami talán még jó választás lehetett volna, de rá kellett jönnön, nagyon nem ismerem a Mercedeseket, lutri lett volna erősen:

Német fronton azért még eljátszottam egy Corrado beszerzésének a gondolatával is, de aztán rájöttem, nem az én pályám, ehhez már túl öreg vagyok. Azért nem rossz:

És mi lenne, ha maradnék az egyszer (ja nem, kétszer) már kiválóan bevált Volvónál, ráadásul egy S80-as "személyében"? Most őszintén, ti megvennétek egy feltűnően olcsó, megbízhatónak hirdetett ekkora autót a Nagykőrösi útról, km-adat nélkül? Pff.

Nézzünk akkor még japókat! Nissan 200SX, hm? Lásd Corrado.

Honda Prelude, na, ez fincsinek tűnt. De nemrég olvastam valahol, hogy ez az egyik legrosszabbul sikerült autója a Hondának, megbízhatatlan, rakoncátlan jószág, out.

Toyota Celica, szigorúan a bukólámpás. Ez imidzsbe még talán belefért volna, sőt a költségvetésbe is, de annyi itthon a széthajtott Celica, h nem mertem megkockáztatni.

Jó, akkor Celica Supra. Még nem is az volt a baj, hogy túl régi, mert egyértelműen rendkívül megkímélt darab (a hirdetés szerint a nigériai nagyköveté volt, ami nem tudom, pozitív vagy negatív tényező-e), hanem hogy a 2.8-as motor nekem nagy. Biztosítás és adó szempontjából. De nagyon sajnáltam...

Szóba jött még a Mitsubishi Galant, az utolsó évjáratok formatervezése nekem nagyon bejön, elég morcos az eleje, tele minden földi jóval, nagy, kényelmes, akár családoknak is tökéletes. De 2 liter alatt szinte nincs Galant, másrészt pedig egyszerűen nem volt elég bolond nekem, ilyenje mindenkinek lehet.

Ha már kombi, néztem egy Subaru Impreza kombit is, de több ismerős is mondta, hogy bár megbízható, azért néha előfordul ezekkel némi kis tennivaló, hol ez, hol az, a lényeg, hogy nem teljesen gondozásmentes. Vélt fenntartási költségek miatt tehát kiesett.

Végül pedig egy sokáig titkos befutó, amit még személyesen is megnéztem: Toyota Yaris TS. Hát igen, 1.5-ös pörgős motor, közel 110 lóerő, sportos külső és belső, szinte minden elvárásnak megfelelt. Szinte. Ugyanis közelebbről megnézve kiderült, hogy a hátsó lökhárító igen csálén áll, ami bár következhetett egy szimpla teszkóparkolós félresikerült manőverből is, de akár azt is jelezheti, hogy egyszer már atomjaira törték és csak így sikerült reprodukálni. Elvesztettem benne a bizalmam, de azért megmutatom:

Na, hát nagyjából ebből a listából "dolgoztam", így lett a vége a már mutatott VW Golf III Cabrio. Mit gondoltok?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr461974736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dancergee (törölt) 2010.05.06. 07:29:37

Szia!

Hát szerintem a kék Golf szebb mint a zöld :)
Ahogy a képeket nézem....szép nagyon a Corrado is, de az inkább hétvégi tuningkiállításra járó darab. Bejön még a Nissan is, igaz nem mai gyerek, azt nem tudom hogy mennyi a karbantartási költsége. Nekem Almera-m van, csak jót tudok mondani róla, igaz az "csak" 7 éves.
Van egy ismerősöm, G Astra Cabriója van, előtte F Cabrioval szaladgált. Azt mondta hogy neki nem kell más csak Cabrio.
Biztos hogy ad valami pluszt, ezügyben nem nyilatjkozom, mert nekem sose volt.
Mindenesetre nyáron 40C körül elég laza azért leengedett háűtsóval közlekedni :)
Hát mitmondjak...
Használd egészséggel, és minél kevesebbet járj vele szervízbe :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.06. 09:05:49

@dancergee: Köszi, szerintem is ;) És köszi a jókívánságokat is!

Sam8888 2010.05.16. 09:59:13

A Supra lett volna a legjobb választás, adó és biztosítás szempontjából is!!! Youngtimer biztit simán köthetsz rá, aminek éves költsége kb 10-12 ezer Ft!!!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.16. 19:32:15

@Sam8888: Igen, ez nekem is eszembe jutott, de olvasgattam az ilyen típusú biztosítás feltételeit, és valahogy úgy ítéltem meg, hogy nem jön össze. Már nem emlékszem, miért. Fogyasztás és alkatrészárak tekintetében szerintem azért még vezet a Golf :) Köszi a kommentet!
süti beállítások módosítása