A Ford Maverick Grabber valami miatt megtetszett. Az eredeti típust nem is ismertem, a Hot Wheels feldolgozása miatt néztem csak utána: 1969-től 1977-ig gyártották, aztán a brazilok még két évig, egyszerű hátsókerekes konstrukcióban. Fontos szempont volt a tervezéskor az alacsony ár és az olcsó fenntarthatóság, így szükségszerűen kicsit jellegtelen lett, amit a neve is megerősít, a Maverick is ugyanis (egyebek mellett) nevesítetlen kóbor állatot jelent, a szarvas fajtából:
Eredetileg a Mustang leváltására született, de házon belül és -kívül is olyan nagy volt az ellenzők tábora, hogy végül a Ford Falcon utódja lett. Az első évben 579.000 darab készült belőle, ami majdnem elérte a Mustang első éves, 619.000 darabos számát. Aztán Mercury Comet-ként is eladtak belőle jó párat. A hetvenes évek közepétől még izomautó-változat is készült belőle, de a Mustang sikereit nem sikerült megismételnie.
Kicsiben jobban néz ki, mint nagyban. Jót tettek neki a Hot Wheels (szinte minden más esetben zavaróan) eltúlzott méretű kerekei, a színválasztás is rendben van, részletes, szépen festett, jól eltalált, de arányait tekintve mondhatni, elég kevéssé élethű modell:
Búcsúzóul egy weboldala és két korabeli sajtóhirdetése az autónak:
Ennyit akartam mondani. Szép napot!
Utolsó kommentek