De nem úgy dobozos ám :) Hanem funkciójában és formailag. Jó ideje terveztem beszerezni egy T3-ast a német gyártótól, merthogy T2-es van már (kettő is), de normális harmadik generációst nem sikerült eleddig találnom. Hát, most sem, de a keresés közben rám köszönt ez az LT 700 forint alatti árral, így nem haboztam.
Az igaziról itt olvashattok, nem túl izgalmas a sztori, nagyjából annyit érdemes tudni az 1975-ös (hoppá!) bemutatású teherautóról, hogy ez a Volkswagen legnagyobb dobozos áruszállítója, amelyet a kora 70-es években kezdtek el fejben fejleszteni, ugyanis a piacot akkortájt uraló T2-es már nem tudott minden igényt kielégíteni, sem méretben, sem teljesítményben, sem korszerűségben.
Az új koncepció elsősorban a nagyobb kapacitást tartotta szem előtt, így a motor hátsó elhelyezése nem jöhetett szóba. Előre került hát, nagyjából a vezető és az utas közé, és persze vízhűtéses lett, később dízel. Az első motorja az Auditól érkezett, mert a VW saját kínálatában eleinte nem találtak elég nagy és erős motort, ez volt a 100-as legnagyobb, 2.0 literes motorja, amelyet egyébként a 924-es Porschéba is beépítettek.
Az LT amúgy a Lasten-Transporter rövidítése, ami valami olyasmit jelent, hogy teherszállító. Három alapverzió volt elérhető, össztömeg alapján LT 28 (2.8 tonna), LT 31 (3.1 tonna) és LT 35 (3.5 tonna), de kétféle tengelytávval, kétfajta tetőkialakítással, illetve platós (és még ki tudja, milyen) kivitelben is árulták.
Az elérhető nagyobb nyomaték érdekében a tervezők visszavették a teljesítményét szerény 75 lóerőre, de ez a karakterisztika sokkal jobban megfelelt egy teherautó számára. A hathengers dízelmotorja pedig bekerült aztán pl. a 200-as Volvóba, amiből jómagam is egy ilyen motorizáltságú darabot birtokoltam az első, 2.3-as benzines után. Hát, nagyjából ennyit gondoltam típustörténetnek...
Rövid tengelytáv, alacsony tető és nulla rugózás jellemzi, illetve a hátulja nyitható, így látható, hogy bent mekkora a hely. Nagy. Ilyen az igazi, hosszabb tengelytávval:
Utolsó kommentek