Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Az öregek autója

RÁJEN 2010.10.29. 10:29

Akár ezt is jelenthetné az Oldsmobile név. A típus nem túl gyakori vendég itt a blogon, de azért hébe-hóba előfordul. Nemrég valamelyik hiperben a játékosztályon nagyban kerestem az új HW Toyota FJ40-est, és a kezembe akadt az Olds 442.

A wikipediáról tudom, mert ügyesen el tudtam olvasni, hogy four-four-two-nak kell ejteni a nevét. Tehát nem négynegyvenkettőnek, ahogy eddig én használtam. Akkor a modellről dióhéjban:

A General Motors izomautója volt 1964-től, de eleinte csak mint egy felszereltségi szint, önálló típusként csak 1968-ban született meg. Majd 1971-től újra „visszaminősült”. A megszületése oda vezethető vissza, hogy a Pontiac Tempest GTO nem várt sikereket ért el a GM berkeiben, így az Olds divízió is nekiállhatott a fejlesztésnek. Az Olds 442 szülőatyja John Beltz volt (szintén neki köszönhetjük a Toronadót), Dale Smith-szel és Bob Dorshimerrel az oldalán. A 442 elnevezés eredete pedig nem más, mint egy sima utalás a 4-torkú karburátorra, a 4-sebességes kéziváltóra és a 2 kipufogóra. Hm. 1965-től ezen csiszoltak egy kicsit, és az első négyest már a 400 köbinch-csel magyarázták (6.6 liter).

Jelen poszt tárgya az 1971-es Olds 442, ellentétben a fentebb linkelt változattal, ami viszont 1968-as. A Hot Wheels kínálatában igen régen jelen van a 442, de az eddigi kivitelek közül nekem ez tetszik a legjobban:

Nem zavar a sárga színe sem, bár elég harsány, mert a fekete beltérrel és a szintén fekete csíkokkal igen jól ellensúlyozták. Még az eltérő méretű felniktől sem akadtam ki, bár az igaz, hogy valami korhűbb megoldással tetszetősebb lett volna az összkép. Azt kell mondjam, hogy ez az Oldsmobile egy abszolút tipikus Hot Wheels, hordozza mind a pozitívumokat, mind a negatívumokat is, a végeredmény nálam egy erős négyes, vagy akár egy ötös alá. Szigorúan relatíve persze. Az orra természetesen nagyon hasonlít a Vista Cruiser elejére, persze nem véletlenül. Hátul viszont teljesen más :)

Nem rugózik, nem nyílik, a beltér igen egyszerű, de az egész kisautó megjelenésének nagyon jót tesz a króm (műanyag) front és a batár légterelő hátul. Persze az igazival összehasonlítva elég szembeötlő, hogy óriási papucsokon gurul, de szvsz játékként abszolút megállja a helyét. Főleg így, pénteken... El is határoztam, hogy a jövő héten mutatok pár hasonló gépet, egy Dodge Demont, egy Buick GSX-et és egy Mercury Cougar Eliminatort, mert külön úgysem akartam róluk írni. Jó hétvégét!

Címkék: muscle hot wheels

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr132383532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.10.29. 12:48:48

Borzalmas, főleg az ajtótól hátrafelé :-(

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.29. 12:59:54

@pman: Akkor szerintem az említett Demon-GSX-Eliminator hármas sem fog tetszeni...

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.10.29. 14:41:10

@RÁJEN: Szerintem ennél csak jobb lehet. A kilógó kerekeket még meg tudnám emészteni, de azt nem, hogy az amúgy is túlzott hátsó kereket miért kellett még egy csíkkal is kiemelni? Főleg az eredeti autóról készült képpel összehasonlítva...
Egy ilyen kialakítású/formájú hátsó szárny pedig abszolút nem illik egy izomautóra, hiánya sokat javítana az összképen.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.29. 14:45:42

@pman: Az nem szárny, hanem egy könyvespolc. Bocs.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.10.29. 19:47:12

Vessetek meg, de nekem - a felni mintázatát, meg tán' a csöppet széles kerekeket leszámítva - tetszik. Még a "könyvespolc" is :-)

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.10.29. 20:42:04

Nekem is csak a kerék nem tecc. Az tartott vissza, hogy nem vegyem meg. De a barna megvan. Az sokkal szebb!
süti beállítások módosítása