A múlt hétfői poszt folytatásában megmutatom a Boss párját, ami nem más, mint egy Mercury Cyclone. Abból is egy GT.
A típus eleinte a Comet-en belül volt csak elérhető, majd aztán önálló megnevezéssé vált a Mercury berkeiben, 1964-től 1972-ig forgalmazták. Egy 210 lóerős V8-cal mutatkozott be, de Cobra felszereltséggel 271 lóerőt tudott, illetve járt hozzá a megerősített kuplung, speckó karburátorok, szóval minden földi jó.
A Cyclone GT bemutatásakor már komoly 335 lóerővel büszkélkedhetett, később pedig egészen 427-ig növelték a teljesítményét. És ez lett Darrell Waltrip (egyik, de számunkra most talán a legérdekesebb) versenyautójának az alapja. Emberünk karrierjét nem állok neki itt részletezni, a linken minden megtalálható róla, a lényeg, hogy a jelenlegi három márkakereskedést (Honda, Volvo és Subaru) üzemeltető Waltrip él és virul, mellesleg szakkommentál a Fox-nak és a Speed TV-nek, illetve rendszeresen ír a Foxsports.com-ra. Egyfajta amerikai Wéber Gábor, csak némileg jelentősebb tapasztalattal :)
Kicsiben tehát ez is Hot Wheels, azon belül Vintage Racing, nálam pedig csomagolás nélküli:
Komoly darab, nem gyerek kezébe való. Ez esetben is élethű a dekoráció, klasszak a részletek, fém az alja, különlegesek a kerekek - azt kell mondjam, az ilyen darabokért érdemes élni kisautót gyűjteni! Amióta fent pihen a polcon, nagyjából mindennap megnézegetem...
Utolsó kommentek