Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Idős nő, aki a fiatal férfiakat kedveli

RÁJEN 2012.08.10. 08:00

Az ilyet hívják angol nyelvterületen gyakorta cougar-nak, a cougar amúgy puma. Ez a mai poszt egyébként nem az angol nyelvvel foglalkozik, hanem a nálunk leginkább a Die Hard 5 kapcsán elhíresült katonai járműről, erről:

cougar_s.jpgGondolom, több helyen leírták már, vagy akit érdekelt, utánanézett, mi az isten ez a nagy dög, de egy pár szóban azért összefoglalom, mire gondolhatott a költő:

Az aknák (innen a név: Cougar MRAP - mine resistant ambush protected vehicle) és sok egyéb külső támadás (pl. RPG) ellen is védetté tett katonai járművet a Force Protection nevű cég gyártja, több verzióban, 2002 óta. Az amerikaiak ebből több ezret használnak, a filmesek viszont tudomásom szerint csak ezt az egyet. Viszont a jármű megtalálható ezek mellett a kanadai, az angol, az olasz és még a lengyel fegyveres erők kötelékében is. A 330 lóerős Caterpillar C7-es dízelmotor otthonául szolgáló motorház felfelé szűkülő V-betűt formáz, eltérítendő az oda érkező lövedékeket. 2004-ben az amerikai tengerészgyalogság arról számolt be, hogy több mint 300 éles bevetés során egy ember sem halt meg Cougar-ban. A tetőre 7.62 mm-es géppuskát szoktak szerelni, de a nálunk fel-felbukkanó darabról ez hiányzik, csak a fészke van meg.

Jó ideje vártam, hogy élőben is láthassam, és ez végre kedden bekövetkezett. Egy reklámfilm nyersvágatának megtekintése végett el kellett látogatnom a XV. kerületi, de inkább már fóti Raleigh Stúdióba, ahol az egyik producer körbe is vitt gyorsan, és megmutatta, hogy itt meg itt ezt meg ezt forgatják Brúszvilinek, ahogy apám hívja őt. És akkor egyszer csak megjelent egy böhöm versenykamion, ami egy pótkocsin hozta a - gondolom, a film kedvéért - némileg átalakított (replika) Cougart:

DH5_02.jpgIMG_0858s.jpgHú, fotóztam, fotóztunk innen-onnan, majd egy lelkes kollégám kérésére még azt is megengedte a puma "gondozója", hogy belülről is kattintsak egyet:

IMG_0861s.jpgTovábbá:

IMG_0863s.jpgIMG_0860s.jpgIMG_0866s.jpgfoto.jpgMég pár kép, csak a jegyzőkönyv kedvéért, némelyik sajnos elég gyengén sikerült, főleg az utolsó kettő, ugyanis azokat a saját privát telómmal lőttem, a klassz HTC-t ugyanis már vissza kellett adnom az előző munkáltatómnak. De elvileg majd itt is kapok valami jót egyszer...

DH5_03.jpgDH5_04.jpgnagyvas1s.jpgnagyvas2s.jpgEz meg itt megint én vagyok, a háttérben a stáb egyik kamionjával:

DH5_01.jpgJó, mi? ;) Gondolom, a Top Gear nem véletlenül szerepel ott, valszeg csinálnak majd valamit ezzel a monstrummal a reklámkampány részeként, mint annak idején a Marauderrel... A végére két videó is jár, mindkettő saját:

A legjobbakat, kellemetes pénteket!

UPDATE: a Totalcar címlapon hozta az egyik képemet, amit feltöltöttem penge verdák címkével, tehát újra híres lettem :)

IMG_0863s_1.jpgKöszi, Joe, a tájékoztatást!

Címkék: film military carspotting

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr84701621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.10. 19:38:36

Öööö... Ez a Top Gear dolog, ez sokat ígér!!! Lesz belőle karácsonyi spec rész, és 2013 januárjában indul a szezon, szóval addig legalább várni kell, hogy többet tudjunk meg.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2012.08.11. 08:13:45

Vagány az a masina, elfogadnék egyet....hétköznapi használatra:-P

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.08.13. 12:52:41

@Sam. Joe: Én ráérek. A film maga egy kicsit jobban érdekel.
@pittlaren: A felmászás elég nehézkes, de ez legyen a legnagyobb baj, nekem is jöhetne. A barátnőm azt írta, otthonra nem kéne, de én nem így gondolom.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.08.13. 12:59:52

@RÁJEN: Hát a parkolásra nem lenne gondod, szerintem még az öreg A8-as Audik is udvariasak lennének, csak győzd tankolni! 8-) Amikor a pesti rakparton forgattak, akkor láttam, hogy legalább kettő volt belőle a forgatáshoz.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2012.08.13. 13:03:26

@Sam. Joe: Most egy világ dőlt össze bennem... Itt csak ez az egy volt.
süti beállítások módosítása