Jelentem, hatalmas lépéseket tettem a Ventó újjáélesztése érdekében! (Nem is.) Ahogy írtam, a Golfot eladtam, és a korábbi tervek szerint az új jövevény kerekeivel ment el (szemtelenül lenyomott áron, de már mindegy), a jó kis BBS-eket emerre tartogattam. Az átszereléskor azonban sajnos ért pár kellemetlen meglepetés. Jó, nem pár, hanem egy, de az felért egy csomóval: a Vento bizony rohad alul. Még Bogaras koromban megtanultam, hogy ha autót veszünk, arra figyeljünk elsősorban, hogy a karosszéria legyen rendben, mert annak a javításához képest minden elenyésző tétel. Jelzem, ez főként Bogaras körökben volt jellemző, egy lényegesen modernebb konstrukció esetében már kevésbé, de bennem ez rögzült, ehhez tartottam tehát magam. Legalábbis ezt hittem. Egészen addig a pontig, amikor elkezdtem az autót emelni az utólagosan beszerzett gyári emelőjével. Mert hogy annak már a biztonságos rögzítése a küszöb alá is nehézségekbe ütközött, pontosabban rozsdába, de amikor elkezdtem tekerni, elkezdett hullani az áldás. Mutatom:
Persze mindenféle vastag fa tappancsokkal végül csak megoldottam a kerékcserét, de egyértelművé vált, hogy ez így bizony nem jó. Mivel a nepper erről egy szót sem szólt, simán visszavihetném, vagy reklamálhatnék, vagy kifizettethetném velük a javítást, de attól tartok, ők sokkal rutinosabbak az ilyen eljárásokban, és valószínűleg erősen elhúzódna a dolog, a lúzer megoldást választom, kussolok, és magamban morgok. Vettem két utángyártott küszöböt, és nekiálltam szerelőt keresni. Van ismerős szerelő ilyen is, olyan is, de inkább azt találtam ki, hogy egy olyat keresek, aki Volkswagenek talpra állításában nem csak hogy tapasztalt, hanem mondhatni, ez a fő profilja. Konkrétabban a VW Classicot választottam. Nagyon korrekt árajánlatot adtak egy rövid levelezést követően, de a munkákat végül két részletben fogom tőlük megrendelni: az első részletben jön az új kuplung, az új vezérlés, a biztonsági öv javítása, a kormány-, a duda- és a rádió-szerelés (volt benne valami ősrégi Sony CD, ezt kidobom ez megy a vaterára, vettem egy újabbat, amin már van előlapi USB-csati), illetve a klíma ellenőrzése, no és persze az említett olajfolyás felderítése és megszüntetése. Ez utóbbira természetesen nem tudtak látatlanban mit mondani, ez oké, de pont ezért halasztom el a második kört őszre, mert a leírtak (motorszerelés nélkül) kb. 110 ezerbe fájnak majd, a karosszériamunkák (incl. taposólemezek ill. belső küszöb merevítők javítása, ha szükséges, bár nincsenek illúzióim, no és fényezés), plusz a tetőablak motorjának javítása újabb 150-be, ami már tetemes. Mondjuk valahogy így kalkuláltam előre is, de mondom, a motorszerelés egyelőre még csak egy kurvanagy kérdőjel, simán beleszaladhatok egy nagyobb érvágásba, ha hengerfejet, hengereket kell felújítani, nem részletezem, leírni is rémisztő... És ha most egyben csináltatnék mindent, attól félek, hamarabb elfogyna a pénzem, mint a problémák, ami újabb problémákat eredményezne. Márpedig problémából amúgy is van bőven. A lényeg tehát, hogy kedden megy az autó a szereldébe, és reményeim szerint hamarosan már munkába is állhat. Szurkoljatok! ;)
Utolsó kommentek