Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

A Weyland-Yutani a Pandorán

RÁJEN 2009.12.24. 12:08

Akarok egy avatárt. Nagyot. Kéket. Ilyet:

Tegnap előrehozott karácsonyi ajándék gyanánt ellátogattunk az Arénába, hogy IMAX 3D-ben megnézzük az év szuperprodukcióját. Hát ez így ebben a formában nem jött létre, ugyanis semennyi hely sem volt az IMAX-terembe, de a „sima” 3D is fullon volt. Nem adtuk fel, ugyanis 15 perccel voltunk a foglalások törlése előtt, úgy döntöttünk, adunk egy esélyt magunknak. A negyed óra leteltével átvettük a két jegyet a két legjobb helyre.

Az eredeti terv az volt, hogy írok egy szép nagy posztot a film méltatásával, de ezt most két okból sem teszem meg: 1) tegnap megírtam, de elszállt; 2) megtették már vagy ezren előttem. Ezért inkább csak kiemelek pár dolgot, ami miatt nekem különösen tetszett a film. A film fő üzenete tömören: ha menő a verdád, tied lehet a főnök lánya! :) Vigyázat, nyomokban spoilert tartalmazhat! (És tessék kattintani a képekre, némelyik óriásira nő!)

Egy: Cameron miatt. Cameron az új Lucas. Megálmodta, megcsinálta. Nem volt érezhető a filmen az a fajta megfelelési kényszer, ami szerintem a SW új trilógiájára rányomta a bélyegét. Olvastam valahol egy véleményt, miszerint képes volt elérni, hogy a film akkorát üssön, mint annak idején az első (óppardon, negyedik) Star Wars-epizód tehette. Hát, ezt el is hiszem. (Az ILM révén azért Lucas keze is benne van a filmben, erre még kitérek.)

Kettő: a Pandora. Oké, persze, tudom, a csaj a kis ládikójával, értem. De akkor is telitalálat. A film maga Cameron szelencéje. A bolygó csodálatos, tökéletes. Minden tekintetben. A magamfajta fantasy-n és scifi-n nevelkedett embereknek azért nem volt olyan meglepő a lebegő hegységek és a mindent behálózó közös tudat behozatala a történetbe, de a megjelenítésük erősen odabaszott. Itt jegyezném meg, hogy természetesen a CGI szuper volt, egy-két kivételtől eltekintve sehol nem zavart a jelenléte, annak ellenére, hogy talán egy olyan filmkocka sem volt, amin ne lett volna valami, legalább egy kijelző ilyen.

Három: a szereplők. Az új terminátorsrác ezúttal is kiváló választás volt szerintem, és amellett, hogy rendkívül szimpi, mintha már némi színészi tehetséget is mutatott volna. Sigourney „Ripley” Weavernek is nagyon örültem, Michelle Rodriguez és Giovanni Ribisi pedig a hab volt a tortán. A főgeci katona szerepében pedig a Jobb ma egy zsaru, mint holnap kettő hidrogénszőke pszichopatája brillírozott, üdítő újdonságként. És persze nem mehetek el szó nélkül Zoe Saldana mellett sem, aki bár csak virtuálisan volt jelen, és természetellenesen laposak voltak a mellei, ugyanúgy, mint az új Star Trekben, itt is nagyon tetszett.

Négy: a gépek. Wow. A film alatt többször is emlékeztetnem kellett magam arra, hogy nem, ez nem nyúlás az Aliensből! Hiszen az is, ez is Cameron műve. Szinte ugyanaz az univerzum, akár ugyanabban az időben. Vagy egy kicsit később, hiszen itt már nem újdonság, hogy van a Földön kívül is élet. Kurvára nem lepett volna meg, ha a hajókon vagy akár csak egy láda oldalán feltűnik a Weyland-Yutani felirat. Komolyan.

Öt: a sok kis apróság. És hogy minden apróság a helyén volt. Mindennek oka volt és értelme. Valaki (Cameron, naná) ezt nagyon kitalálta, és nagyon átgondoltan valósította meg. Volt egy olyan rész, amikor a szereplők valami zuzmós aljnövényzeten lépkedtek, és az pont ugyanúgy kezdett világítani a lépteik alatt, mint a Billie Jean videóklipjében Jacko makkoscipője alatt, hát ezen hangosan felnevettem.

Mondjak valami negatívot is? Megpróbálom, de nem lesz egyszerű. Ugyanis egy cseppet sem zavart a történet ordító kiszámíthatósága (kliséből volt bőven, kapzsiság, szerelem, rivalizálás, önfeláldozás, stb.), a fordulatok teljes hiánya, az állatok ismerős vonásai és hangjai (SW EP1, Made in ILM), vagy a Mátrix második részében még némileg idegenül ható rave-party. Mondom, itt minden a helyén volt. A faölelgető üzenet sem lett annyira a képembe tolva, mert jó volt hozzá a keret. Szóval az egyetlen negatívum, részemről: kevés volt a 166 perc. Esküszöm, még órákig elnézegettem volna a kékek életét. Utoljára a Gyűrűk Uránál éreztem ugyanezt. Abból nem véletlenül szereztem be a bővített kiadásokat. Ebből is elkéne valami ilyesmi, amikor a dvd kiadására kerül a sor…

Szóval mindenkinek erősen ajánlom, kicsiknek és nagyoknak, a scifi-t kedvelőknek és azoknak is, akiktől távol áll ez a zsáner, fiúknak és lányoknak, fehéreknek és zöldeknek. És lehetőleg 3D-ben. Mert így kel igazán életre a varázs.

Címkék: film hellókarácsony

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr621620279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dancergee (törölt) 2009.12.24. 13:03:53

Nekem is tetszett.
Igaz én otthon néztem :)
3D-ben külön élmény lehet...

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.12.25. 11:39:23

Szándékosan kihagytam a postot addig, míg meg nem néztük a filmet. Nagy vonalakban egyetértek, nekem is az ugrott be a végén, hogy az eredeti Star Wars film óta nem volt ilyen moziélményem.

Azt írod:"Nem volt érezhető a filmen az a fajta megfelelési kényszer, ami szerintem a SW új trilógiájára rányomta a bélyegét." Az új SW trilógiában egyetlen megfelelési kényszert véltem felfedezni: hogy Lucas feltölthesse a Lajos Arany készletét. Túlságosan is a mörcsöndájzingra szabott karakterek, élükön a Disney Stúdió selejtraktárából szerződtetett, idegesítő, nyuszifülű debillel. Az új SW-t sohasem tudtam megszeretni, nem is fogom.

A táncjelenetről nekem is egy másik film ugrott be, de nem a Mátrix - nem szeretem -, hanem a Baraka.

A legelején amikor hősünk kijön a hibernálásból, az a hajó meg tiszta a Discovery a 2001-ből.

Amúgy mostanában láttam egy másik remek filmet, aminek a története nyomokban párhuzamokat mutat az Avatarral: Surrogates. Ha nem láttad, akkor ajánlott.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.25. 18:14:54

@Sam. Joe: Surrogates jó, megvolt, tetszett, nagyon. Nem is tudom, miért nem írtam róla... A Baraka is jogos.

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2009.12.25. 22:42:04

Nekem is tetszett igaz én csak hagyományos moziban láttam,mert 1szemmel macerás 3d-t nézni sajnos...azt hiszem sok jó mozis élményről lemaradok e miatt :-(...Nekem is jó lenne egy AVATAR,de nekem nem lábam miatt :-))

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.26. 12:09:23

@Zsolt_T3: Így érthető. Eszembe jutott, amikor először találkoztunk, és a két félvak próbálta megtalálni egymást 50 méterről :)
@PeterBlau: Na, valami elindult, grat! Sok posztot, raktam a kedvencek közé...

Zsolt_T3 · http://modelautoworld.blog.hu/ 2009.12.26. 15:28:29

@RÁJEN: ÓÓó igen az jópofa volt! :-))egy megafon nagy segítség lett volna :-))

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.26. 16:11:02

@Sam. Joe: Még valami beugrott, valahol hasonló alapötlettel, a Total Recall.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2009.12.28. 11:38:30

Rájen, ez az a merci limuzin ami érdekelne?

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.28. 12:59:22

@PeterBlau: Nem, ez nekem is megvan. Ez kéne: media.photobucket.com/image/majorette%20mercedes/1994SS/Majorette%20Customs/DSC06666.jpg
De az írás tetszett, csak így tovább. Én mostanában jobb híján inkább filmekről posztolok :(

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2009.12.28. 14:21:36

@RÁJEN: Ez igen jól néz ki azzal az ablakkerettel a fotón. Elég sok kisautóm van, sokáig lenne miről írkálni, és minden héten van újabb adag kisautó amiről lehetne írni, sohasem lenne vége :-) Idő kérdése...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2009.12.28. 18:53:17

@PeterBlau: Nekem is tetszik.
Majd nézegetem, mik kerülnek még fel...
süti beállítások módosítása