Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (796) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (184) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (82) hot wheels (423) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (78) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (185) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (464) mercedes (84) military (86) moszkvics (4) muscle (263) mustang (95) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (241) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (876) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (170) subaru (11) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (12) vatera (8) volkswagen (372) volvo (124) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • Sam. Joe: NAGYON karaj!!! Mi a stratégia, hagyjátok nyerni a wookiet? (2024.11.24. 19:36) Ezeréves Sólyom
  • RÁJEN: @Sam. Joe: Azóta megoldódott egy bontott lökhárító segítségével. (2024.10.29. 12:11) Lezúz 2
  • Sam. Joe: Ó, részvétem! Mi lett vele? (Végre beengedett ez a nyomorult kommentmotor, végre meg tudom kérdezni!) (2024.10.29. 12:05) Lezúz 2
  • RÁJEN: @Sam. Joe: A Volvót elvitte a covid meg a válság :) Nincs már hobbiautóm, már amennyiben a napi járóst nem tekintem annak is. (2024.10.29. 11:42) Carspotting 432
  • Sam. Joe: Hehe, ezzel én is így vagyok! "Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne". (2024.10.29. 11:40) Carspotting 429
  • Utolsó 20

Das Auto

RÁJEN 2010.05.01. 19:00

Ezúttal egy olyan típusról szeretnék írni, ami nem annyira hétköznapi, mint pár korábban tárgyalt típus, nevezetesen a VW Golf III-as Cabrióról. Előtte azért (tényleg csak) pár szó az egyesről: a Volkswagen 1979-ben mutatta be, és egészen 1993-ig gyártották. Az autó egyszerűen telitalálat volt, nagyon jól néz ki, helyes, jópofa, fiatalos, vagány, jól használható. Egy volt kollégámnak is van, így volt alkalmam személyesen is megvizslatni, tényleg kurvajó. Nem mondom, egy Bogár Cabrio azért „feelingesebb”, de tető nélkül autózni utolérhetetlen érzés. A lenyitható tetejű egyes Golf sikerességét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy egy 1984-es minimális ránc-felvarráson kívül egyszer sem változtattak rajta. 1993-ban azonban megérett az idő egy komolyabb módosításra, így az akkor már aktuális hármasból építettek újat. 2002-ig ez volt a Golf Cabrio, tehát a négyes bemutatásával sem készült új belőle, csak egy kicsit átszabták. Azóta sincs nyitott Golf, persze van Eos (ötletes próbaútra buzdító hirdetéssel), de az nem ugyanaz.

Kicsiben valami miatt (még) nem szereztem be egyes cabriót, pedig a Siku készített ilyet, de majd idővel. Addig is itt egy Maisto, ami a legutolsó (azaz a már négyesnek kinéző hármas) változatot mintázza, kékben. Külön örülök, hogy ezt a színváltozatot sikerült bezsákolni, mert nagyon jól áll az autónak, valahogy olyan komoly lesz tőle.

A kerekek, a külső részletek és még a belső is teljesen rendben van ezen a szinten, semmi panaszom nem lehet. Az első lámpákat szépen kifestették, kapott emblémát is, de hátulra már nem nagyon jutott a festékből. Annyi baj legyen, a való világban is sokan kékre cserélik a hátsó lámpákat, így ez a hiányosság egyáltalán nem zavar.

De kattintsatok tovább, mert a lényeg még hátra van.

Merthogy a poszt aktualitását egyáltalán nem a Maisto adta, hanem valami egészen más. Egy igazi Golf Cabrio! Ami nem is csak simán egy, hanem az én Golf Cabrióm. Bizony, vége a mintegy 4 és fél év Cliózásnak, visszatértem a gyökerekhez, ismét Volkswagen-tulajdonos vagyok. Egy kép erejéig azért megemlékezem a Clióról, mert azért jó kis autó volt ez. Az előző munkahelyemről történt távozásom révén került hozzám, bár már korábban is ismertem. 2004-es 1.6-os volt, remek sportos ülésekkel, plüsskárpittal, manuális klímával, temérdek légzsákkal. Na, mindezek a Golfban nincsenek, de ha az ember megbolondul, ezek nem is számítanak...

Ezelőtt utoljára egy újabb kivitelű Cliót használtam, ami azért többet tudott, korszerűbb volt, de nem feltétlenül jobb: 1.2-es turbó, automata klímával, még több légzsákkal, több hellyel. Azelőtt pedig egy mezei 1.4-est hajtottam, de arra már alig emlékszem. Mindnél voltak azonban ilyen-olyan idegesítő kis faszságok: az elsőnél szar volt a váltó és kényelmetlen az ülés, a másodiknál elromlott a gyújtás, a harmadiknál is, szóval előjöttek olyan dolgok, amik miatt sohasem tudtam teljesen megbékélni a francia autógyártás produktumaival. Az utolsó esetében ráadásul úgy baszódott el valami gyújtótrafó, hogy már nem a cég fizette a javítást. Ekkor döntöttem úgy, hogy mennie kell, csigát sem véletlenül nem eszünk.

És ezzel a döntéssel végre megnyílt a régóta vágyott lehetőség, hogy újra olyan autóm legyen, amilyet én szeretnék. Ami lehetőleg nem annyira konvencionális, de azért még valamennyire használható, jó esetben megbízható, egyszóval értelmes. Bizony, sajnos a racionalitást nem tudtam teljes mértékben figyelmen kívül hagyni, ezért kellett olyat választanom, amibe mondjuk hátra is be lehet ülni, vagy ami talán még fontosabb, gyerekülést tenni. És ami nem francia és nem angol. Még ugye lehetett volna japán, de azok anyagi okokból estek ki, ugyanis pénzt nem szántam egyáltalán az ügyletre, mindenképp cserében gondolkodtam. Így ki is esett az eladó járművek jó része, cserélni jobbára csak kereskedéssel lehetséges. Két Golf Cabrio maradt fenn tehát a rostán, az egyik Nyíregyházán, a másik Siófokon.

Ez utóbbira esett végül a választás, ugyanis a keleti határvidéken található Golf 1.8-as volt, ami fogyasztás-átírás-adó tekintetében kedvezőtlenebb, így maradtam az 1.6-os megoldás mellett. Szerencsére ez már nem a jó öreg 75 lovas, hanem a százas. Az autó 1995-ös, tehát kis jó szándékkal sem nevezhető mai gyereknek, de a kereskedésben egészen 130.000-ig tekerték vissza az órát, így a Németországból honosított jármű iránt egyből megvolt a bizalmam. Az autót a leutazás előtt megnézettem faterommal, akinek pont arrafelé volt dolga, és miután felhívott, hogy egyben van, döntöttem.

Lementünk, próbaköröztünk, tetőt nyitogattunk-csukogattunk, hibalistát írtunk, megállapodtunk, foglalóztunk, hazajöttünk, vártunk, vártunk, vártunk, majd végül átvettük frissen vizsgázva, névre írva.

Az autó jól rugózik, jól gurul, az ajtók nyithatók :) Vannak rajta hibák, nem tökéletes, a tetőre is elférne egy folt, a "bukócső" borítása is avittos, az ajtók pereme is megkapta a magáét a német bevásárlóközpontok parkolóiban, továbbá jó lenne lecserélni a kazettás magnót valami mp3-as kütyüre, de ezek ráérnek, egyelőre mindent visznek az ablakkeret nélküli ajtók és a feel the sunshine... Hát így:

Szép napot, nekem pedig jó sok napsütést! (Kis kedvcsináló a végére.)

Címkék: volkswagen vw maisto

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr841966963

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.05.01. 20:49:12

Mit lehet erre mondani? Legyen benne sok örömed!

Tomica 2010.05.01. 20:56:23

GRATULA! Most már csak a napsütés kell hozzá!

Andrew0807 · http://matchboxmemories.hu 2010.05.01. 21:01:32

Nagy szerelmem a vw.Én is ebben gondolkodk ha eljutok odáig hogy saját kocsim legyen.Az új kedvencem a fridolin :P

Én is sok boldogságot kívánok hozzá.

U.i:A mailem átment?Spottingos.

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2010.05.01. 21:06:32

Csatlakozom az előttem szólókhoz, végre normális emblémájú autót hajthatsz.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.01. 21:42:52

@Sam. Joe: Köszi!
@Tomica: Köszi!
@Andrew0807: Köszi! Képek megjöttek, egyet biztosan ki is teszek nemsokára közülük.
@pman: Köszi neked is. A Renault embléma formájával azért semmi baj :DDD

Tommi 2010.05.01. 21:44:19

Gratulálok! Nekem is nagyon tetszik!

Tommi 2010.05.01. 23:16:06

@RÁJEN: Mondjuk akárhányszor végiggondolom, hogy hány autó tetszik, és azok közül mit vennék meg első autónak, ha lenne rá pénzem, mindig oda lyukadok ki, hogy Saab 9000 2.0 ECO-Turbo. Pedig egy ilyen kabrióval lehet csajozni, egy Astra GSi-vel (vagy hasonló kaliberű gépekkel) élvezet lenne a vezetés, a Samara meg számomra az örök gyerekkori beidegződés. ;-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.02. 09:34:39

@Tommi: A lehetséges következő autók listáján rajta volt a Saab, sőt volt egy konkrét cabrio is, a hahun Mo. legolcsóbb Saab Cabriójaként hirdetve. Még bele is fért volna a költségvetésbe. De nem az lett, mert túl erős (vagyonadó) és hát a Saab, valljuk be, nem a világ leggondozásmentesebb típusa, az alkatrészárak viszont az egekben. Többek között ilyen okokból vetettem el a Subarut is, mint opciót.

Tommi 2010.05.02. 10:26:30

@RÁJEN: Azért egy Subaru jóval megbízhatóbb, mint egy Saab. ;-) Persze a luxusadó nagy úr. Dögöljön meg az összes odafent.

PMGabi 2010.05.02. 17:44:33

Jó kis gép! Grat!
Azért az durva, h. alapból elvetetted a Bentley-t, mint lehetőséget! :) Én még kivárom az autócserét és majd csak akkor cserélek, ha valamelyik gyártó végre készít egy kupé-kombit... ;)

PMGabi 2010.05.02. 17:45:18

Izé...Kabrió-kombit. :P

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.02. 21:27:27

@PMGabi: Köszi. Annyira nem akartam felvégni...
@Bog Zoo: Köszi, bár a gyönyörű enyhe túlzás ;)

Andeee 2010.05.03. 10:14:18

@Tommi: A csajozás elvileg nem volt szempont. :P

Tommi 2010.05.03. 17:34:46

@Andeee: Én idén leszek 20 éves, nálam szempont. ;-)

Dancergee · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2010.05.03. 20:23:01

Szia!

Grat, cool a verda :)
Nekem sosem volt még cabrióm, de biztos élmény lehet...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.03. 21:47:52

@dancerge: Köszi! 4 nap után már kijelenthetem, imádom.
süti beállítások módosítása