Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

Saturn Robot

RÁJEN 2010.10.20. 10:20

Rendületlenül folytatódik a gyerekkori emlékek frissítése, ugyanis egy teljes évnél is hosszabb kitartó keresgélés után végre sikerült emberi áron hozzájutnom egy 13 inch, azaz hozzávetőleg 33 centi magas Saturn Robothoz. Ez a játék a nyolcvanas évek legelején kezdte meg világhódító hadjáratát, én is ekkortájt jutottam hozzá, de az a példány mára már ki tudja, hol van... Az új darabom viszont pontosan ugyanolyan, ráadásul ugyanolyan jól is működik!

Mit is takar e robot esetében a működés? Ha az ember hátul behelyez két méretes góliátelemet, majd bekapcsolja, ez bizony elindul. Előre. És közben pirosan világítanak a szemei, illetve zajol. Aztán pár másodperc múlva megáll, szemek fénye kialszik, ellenben a hasán elhelyezett képernyőn egy idegen bolygó felszínén játszódó jelenet vetítése kezdődik. Aztán ez is csak pár másodpercig tart, a robot újra elindul, és így tovább... Szerintetek hatévesként mennyire imádtam? ;)

Biztonságos gyerekjáték, egészen bizonyosan nem fog soha a gazdája ellen fordulni, betartja a törvényeket.

A sci-fiben a robotika három törvényét Isaac Asimov alkotta meg. A történeteiben szereplő robotok zöme ezen szabályokat követi. Először a Körbe-körbe című novellájában olvashatóak, a következő formában:

1. A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben, vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen.
2. A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének.
3. A robot tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első vagy második törvény bármelyikének előírásaiba.

Kínai gyártmányról van szó (KAMCO), de mára egész szépen felment a fennmaradt példányok ára, hála a magamfajta teljesen elvakult gyűjtőknek, nézzétek csak meg:

Egyébként az én példányom Angliából érkezett, ráadásul eredeti, de erősen megviselt gyári dobozában. Az ára - a fentiek viszonylatában persze - méltányos volt, plusz a posta, ami kevésbé. A keresés többek között azért is volt olyan hosszadalmas, mert mindenképp olyat szerettem volna, ami amellett, hogy nem elbaszott drága, működik is rendesen, illetve a robot fején figyelő 4 db műanyag rakéta is megvan mind. Ezeket egyébként egy (nem, négy) egyszerű rugós szerkezettel lehet kilőni, és alapban 2-3 méter messze is elrepülnek.

Létezett belőle egyébként több szín is, amelyekről gyerekkoromban természetesen fogalmam sem volt, illetve később egy lebutított változat is Jupiter Robot néven. Ez utóbbiról már hiányzott a krómozás, viszont kétágú "szarvval" rendelkezett, még később pedig már kilőhető rakéták nélkül gyártották, ahogy szigorodtak a szabályok... Elérhető volt Star Mission Robotként is, Sentinelként, Cyberobotként, illetve ROB-I, majd Ironman néven is feltűnt:

Röviden ennyi. Tényleg nagyon örülök neki, szépen felkerült a polcra Elmo mellé, és biztosan nem lesz túl sokszor bekapcsolva.

Szép napot!

Címkék: retro játék

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr492365269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jewdi76 2010.10.20. 14:32:33

Nem hogy nem volt nekem, eddig a percig azt sem tudtam hogy létezik...

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.20. 14:48:46

@jewdi76: Látod, többek között ezért érdemes a szirszarjaimat olvasni, így rohamosan növekedik az ismeretanyagod az univerzumról ;)

jewdi76 2010.10.20. 15:15:32

Hát eddig nem értettem a blog címét sem. Na de megvilágosodtam.

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.10.20. 17:59:09

Csatlakozom az jewdihez, én se tudtam erről a robotról és a blogról se, de valószínűleg most már tudok :)

biker_kolee 2010.10.23. 09:40:31

Olyan Elmo nekem is kellllllll! :)))))

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.10.23. 09:56:24

@Sam. Joe: Az :)
@biker_kolee: Sima játékboltokban néha előfordul.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2020.04.30. 23:45:17

hát akkor írok már valami rendes kommentet is, 10 éves távlatból :D

szóval ha volt ilyened gyerkként jó módúak lehettek a szüleid, :D ez iylen eredeti matchbox, G.I. Joe Transformers kategória volt, szerintem NDK-ból hozták vagy a lengyelen árulták, mára igazi kult klasszikus 80k-ért mennek belőle a tökéletes példányok

jó olcsón vetted, szépen összeszedted a tudást róla, remélem több ilyenről is írtál

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2020.05.02. 21:48:18

@scal: Igen, gyerekként jó sok mindent megkaptam, nemigen volt okom panaszkodni. Itthon mondjuk 25-ért sem lehet eladni, de nem is ban, elkótyavetyélni nem akarom. Sajnos ez a robot, mint poszttéma, egyedi eset, de igyekeztem sokféle régi játékomról írni, nézz körül, ha még nem tetted, a címkék segítenek keresgélni.
süti beállítások módosítása