Nem mutathatok minden nap olyan kuriózumokat, mint tegnap, ezért ma egy kicsit visszaveszek, oké? :) Az 1967-től 1971-ig gyártott izomautó Plymouth Belvedere GTX-ként debütált, és a Chrysler úgy definiálta, mint "gentleman's" muscle car". Stílusos, nagyteljesítményű autónak szánták, és ez nagyjából össze is jött. A mezei Belvedere modelltől az eltérő hűtőrács különböztette meg főleg, de a hátulja is át lett tervezve ahhoz képest - ez utóbbin egyébként a Satellite-tel osztozott. Emellett a motorháztető domborításairól, a "pit stop" tanksapkáról és az opcionálisan rendelhető speciális festésről lehetett felismerni. Alapban járt hozzá egy tuning futómű és a Super Commando 440 néven ismert 7.2 literes V8-as motor a maga 375 lóerejével, de ha a vevő rádobott még 546 dolcsit a vételárra, büszkén hazavihette a gépszörnyet kerek 7 literes Hemi-motorral is, hogy legyen mivel villogni a szomszédok előtt...
A Hot Wheels valamilyen érdekes oknál fogva hátulra is normális méretű kerekeket pakolt az első generációs GTX alá, ezáltal egy jó kiállású kisautót hozva létre, amely eleddig csak a 2010-es Mopar Mania fantázianevű ötöscsomagban jelent meg. Én egyedülálló darabként vettem meg, mivel a csomag többi tagja már megvolt mind.
A körbefutó vastag (kályha)ezüst csík felett szemcsés sötétszürke fényezést álmodtak rá a HW tervezői, amely a beltérrel harmonizáló vékony piros csíkokkal együtt igen kellemes összhatást eredményez. Szerencsére a festés nem csúszott el, bárcsak ez lenne az általános...
Összességében semmi különös, de mivel viszonylag élethű mása az igazinak, jó helye van a gyűjteményemben. Mondanom sem kell, nem nyílik, nem rugózik, tehát kvázi tipikus Hot Wheels.
Utolsó kommentek