Hiánypótló poszt következik, amelynek apropóját a HW Super T-Hunt-os verziójának megérkezte adja. A Baja Bug rövid története a következő:
Először is tisztázzuk, honnan jön a Volkswagen Baja név? Megmondom: a 'baja' nem más, mint 'bug eye' egyszerű rövidítése. A késő hatvanas évekbeli Dél-Kaliforniából származnak ezek a furcsa kis járgányok, ahol akkoriban igen nagy népszerűségre tettek szert a VW-alapú buggy-k, főleg a Meyers Manx-félék (amik bizony nem összetévesztendők BS és TH 'Különben dühbe jövünk' című feledhetetlen klasszikusában látható piros Pumával). Na, a Baja Bug nem volt más, mint az élelmes Gary Emory, a Parts Obsolete vezetőjének válasza a drága buggy-kra, aki az egyébként népszerű Bogár egyszerű átépítésével olcsó alternatívát kínált a kaliforniai homokdűnéken száguldásra vágyók tömegeinek, ha minden igaz, 1968-ban. Az átalakítást később egy üvegszálas kit segítségével otthon is el lehetett végezni, ezt a készletet a Miller-Havens cég forgalmazta elsőként. Az átalakítás fontos része volt a lökhárítók eltávolítása vagy legalábbis csonkolása, a megemelés, a bütykös gumik alkalmazása, illetve némi motortuning, hogy csak a leglátványosabbakat említsem.
A Baja Bug különböző megnevezésekkel természetesen a kisautók körében is hálás téma, sokan feldolgozták, ezek közül mutatok most párat. Kezdem a kis kedvenccel, a katicás Matchbox-szal, amely a gyerekkoromból való. És ugye hivatalosan Sand Digger. A kendácsolt V8-cal szerelt poros dűnekirályról a fotókat ezúttal azonban nem én csináltam, hanem egy kedves kollégám nálunk az irodában, csak úgy játékból:
Az 1983-as MB mellett a szintén ebben az évben tervezett léghűtéses HW Baja Beetle látható, abból is egy viszonylag új kivitel. Ebbe hátulra pakoltak némi bukócsövet, egy villáskulcsot, egy tűzoltókészüléket és egy kazettás magnót, amit csak azért mondok, mert megmutatni nem tudom :) Az alja viszont ennek is fém, mint az angol gyártású társának. Lapozzatok!
2000-ben viszont a Matchbox újra feldolgozta a témát, de akkor már Beetle 4X4-nek keresztelte a nagylábú kisautót. Ez előre kapott egy rácsot, kicsit mögé a felnyitható csomagtartóba egy pótkereket, alulra modernebb kerekeket és műanyag alvázat, felülre tetőt és ködlámpákat, hátulra pedig visszatért a léghűtéses boxer az ormótlan V8 helyett - egy hatalmas trombitával megtoldva:
A MB mellett a sárga már egy Maisto, de én nem szeretem annyira. Viszont azt nem tudom megmondani, miért nem. Úgy ránézésre nincs vele baj, de nekem az arányai sem tetszenek (bár a valósághoz talán pont ez a leghűebb), az egész kialakítása sem, a kerekek sem, hátul a motor sem, semmi. Ennek ellenére megvettem (pár éve), de mai fejjel már talán otthagynám. Nem úgy az alábbit! Ugyanis végezetül egy újabb dolláros, azaz Super T-Hunt Baja Bug jön a Hot Wheels-től, köszönet érte Tomminak, aki nem csak hogy megvette nekem, de el is hozta:
A bütykös gumikerekek miatt kellett, mert egyéb kivitelben már megvolt nem is egy példányban, például a rasztás ugye már szerepelt itt régebben, de a jóból sosem elég. Figyelem, holnap péntek, addig is minden jót!
Utolsó kommentek