Konkrétabban egy Toyota Celica LB Turbo Group 5-ös versenyautó kerül ma terítékre, 1:24-es méretaránnyal, a Burago kivitelezésében. Ezért a címben az olasz szó. De akár németet is írhattam volna, mindjárt ki is derül, miért. Sajnos normális képeket elég nehéz találni az autóról a neten, úgyhogy legyen elég ez a kettő, cserébe írok egy kis történelmet:
A versenyautót az első generációs háromajtós Celica 2000 GT-ből építette a Schnitzer a Toyota Deutschland megbízásából, hogy beszállhassanak a DRM-be. A Porschék közé. Két évig nyomták, de ezalatt csak kétszer sikerült végigmenni, és mindössze egy bajnokságon kívüli futamgyőzelemre volt jó, az 560 lóerős 2000 köbcentis motorral szerelt Celica sajnos nagyon megbízhatatlannak bizonyult. Később Japánban még használták egy darabig a leszerepelt autót a Fuji Super Silhouette Series-ben, 1982-ben aztán továbbadták, majd egy időre eltűnt, végül valamikor 2000-ben került elő újra egy roncstelepről. Az autót nem a sikerei tették halhatatlanná, hanem a Tamiya és a Burago...
Az enyémnél kisebb méretben is létezik egyébként, de olyanom valószínűleg nem lesz egy darabig, úgyhogy maradjunk a Buragónál. Képek a hajtást követően.
Maga a modell nem egy nagy eresztés, az 1:24-es társai közül azonban nem nagyon lóg ki, mert pár kivétellel ezt a minőségi szintet szedegetem össze, szóval kábé azt tudja, mint a hasonló Polistil-ek. Rugózás egyáltalán nincs, nyitható ajtók viszont vannak, és a Toyota elforgatható első kerekekkel is bír. Belső tér kategóriában, hadd mondjam úgy, láttunk már szebbet... A fotókon jelenleg csak háttérül szolgáló dobozos Burago modellekről is tervezek majd egyszer írni, de az nem ma lesz, nem holnap. Holnap ugyanis éljen a magyar szabadság, éljen a haza!
Utolsó kommentek