Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

Sci-fi Channel

RÁJEN 2011.07.08. 10:00

Az utóbbi időben nem nagyon írtam filmekről, aminek csak részben oka, hogy nem is nagyon néztem semmit - ráadásul ez nem is igaz. Most írok egy rövidet 3-in-1, és történetesen mindhárom sci-fi. Vagy legalábbis valami olyasmik. Közös még bennük, hogy mindhárom nagyon tetszett.

1. Paul

Simon Pegg és Nick Frost neve ismerős lehet minimum két filmből is, az egyik a mára már szinte klasszikussá vált Haláli hullák hajnala, amely egy zseniális stílusparódia, illetve a másik a Vaskabátok, amely viszont egy zseniális stílusparódia. Innen egyszerűen deriválható, hogy a Paul is valami ilyesmi. És tényleg. A címszereplő egy laza marslakó, aki egy vicces road movie keretein belül geek hőseinkhez keveredik valahogy, majd onnantól együtt menekülnek, szívnak, barátkoznak. Amitől (szerintem) vicces a film, az az, hogy Paul nem tipikus marslakó, hanem pont az ellentéte: nagyon is emberi, gyakran alpári, sokszor bunkó - de ennek ellenére érző lény, segítőkész és valójában érzékeny is. A mellékszereplőket is jól szedték össze, de a film hibájaként meg kell említenem, hogy valahogy kevés benne az igazán jó poén, ami pedig van, azokat majdnem mind láttuk is az előzetesben. Nem akarom előre lelőni a csavart, ezért inkább csak ajánlom, hogy nézzétek meg, remélem, tetszeni fog!

2. Battle: Los Angeles

Sci-fi akció inkább, kábé olyan, mint egy ufóinváziós Sólyom végveszélyben. Ami egyébként óriási kedvenc, és amikor láttam a Battle: LA előzetesét, egyből az ugrott be. A sztori egyszerű, mint a faék, támadnak az ufók, sokkal fejlettebbek, vesztésre állunk, de egy maroknyi ember - az ilyen filmekben szinte kötelező kemény csajjal, Michelle Rodriguez-zel - jól odaver nekik. Ahogy a District 9 vagy a Skyline esetében láthattuk, egy jó ufós filmhez már nem kell feltétlenül dollármilliókat költeni trükkre, itt is ügyesen megoldották, és nem lóg ki a lóláb. A főszereplő a második új Batman film Kétarca, Aaron Eckhardt, aki nekem valami miatt olyan kis puhánynak tűnik ehhez a szerephez, olyan, mint Dennis Quaid, nehezen tudnám elképzelni egy elit szakasz vezetőjeként, bár az orgánuma adott hozzá. A film legvége nyáltengerbe torkollik, az amerikai patrióták lobbija valószínűleg itt is megzsarolta a rendezőt, de az összhatást ez sem tudta elrontani, ajánlom tehát ezt a filmet is mind az akcióbuziknak, mind a sci-fi kedvelőinek!

3. Forráskód

Ez a film a legfrissebb élményem, hétfő este néztem meg - és nem csalódtam. Ennek a filmnek a nézése közben is volt némi deja vu-m, például pont a Deja vu című film miatt, de említhetném az Idétlen időkig-et is, hogy valami régebbit is mondjak, vagy a számomra oly kedves Rejtély című sorozatot is a maga párhuzamos világaival. Jake Gyllenhaal a film főszereplője, akit a Donnie Darkóban ismerhettünk meg, én pedig személy szerint a Holnapután óta bírok, szóval ő egy katona, akinek új feladata van, de eleinte számára sem tiszta, hogy mi, és mi nézők vele együtt fejtjük meg az egész filmet: adott egy vonat, amely felrobban(t), és őt valahogy vissza tudják küldeni a robbanás előtti 8 percbe, hogy kiderítse, ki és miért robbant(ott) - és ezt akárhányszor meg tudják tenni. Van persze ebben is itt-ott kisebb-nagyobb csavar, amelyek azért nem hatnak letaglózó meglepetésként, de azt kell mondjam, kiváló szórakozást nyújt másfél órára, kellőképp izgalmas, érdekes, és mindenképp javára vált a filmnek, hogy készítők (leginkább Duncan "Moon" Jones) nem estek abba a hibába, hogy demagóg módon belemenjenek az párhuzamos síkok túlzott fejtegetésébe - a Rejtély például több évadon át próbálta magyarázni, mégsem sikerült maradéktalanul. Nézzétek meg tehát ezt is, teljesen jó film!

Címkék: film

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr643040937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.07.08. 11:14:42

A másik kettőt nem láttam, de a Battle: LA nekem igen kellemes csalódás volt. Pedig zsigerből utálom az ilyen élienes - inváziós - emberiségelpusztítós mozikat (tisztelet a kivételnek). Eredetileg meg se akartam nézni, csak letöl... izé, megvásároltam valakinek, belenéztem, és megtetszett.
Az ET-k egyébként csak bezavarnak, a tengerészgyalogos harcászkodás a lényeg a dologban.

Ha pedig a Black Hawk Down imádatról esett szó. Ezeket a hétvégén készítettem (tudom, nem vagyok nagy fotóművész...).

kepfeltoltes.hu/110703/DSC04257_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110703/DSC04246_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/110708/DSC04248_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.07.08. 11:42:20

@Leadfoot: Én csak egy kisebb Black Hawk-ot tudtam lefotózni :)
szirszarjaim.blog.hu/2009/02/09/jatszottam
Köszi a képeket, nekem nagyon tetszenek!

Leadfoot 2011.07.08. 12:12:13

@RÁJEN: Biztos tetszett volna élőben is. :-) Egy osztrák légibemutatón voltam, szerintem ez volt a műsor legjobb része, pedig voltak ám attrakciók bőségesen...

Egyszerre 20 helikopter volt a levegőben (igaz, ebből csak 5 volt Black Hawk), imitált támadást mutattak be terroristák ellen: különleges egységeket raktak ki "drótos" leereszkedéssel, illetve leszállással. Na ez utóbbi volt a legjobb. Meredek ereszkedés, majd kb. 10 méter magasan a pilóta felvette a gép orrát, letette a farokkereket, kommandósok ugrás ki, majd irány tovább.

Eközben egy magasabban repülő helikopter FLIR kamerával pásztázta a területet (ezt a képet is látni lehetett kivetítőkön), felderítette az osonkodó genyákat, akiket két helikopter megtámadott gépágyúval, pirotechnika, robbanások, amit akarsz.

Állati profin, látványosan össze volt rakva az egész.

Közben ejtőernyősök ugráltak ki szállítógépekből, bár ez a bemutató második napján már elmaradt, mert két ejtős a szemünk láttára törte össze magát elég csúnyán.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.07.08. 12:45:43

@Leadfoot: Aaaz igen! Megnéznék én is egy ilyet... Sok (20+) évvel ezelőtt a Városligetben láttam valami "hasonlót", csak ott magyar rendőrök akcióztak, és csak egy helikopter volt, az is egy Mi-2-es, és nem volt sem ejtőernyős, sem kamera, sem kivetítő. Viszont hangosan szirénázott mindenki, és szálltak a füstbombák :)

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2011.07.08. 15:14:06

A Vaskabátok óta nagyon bírom ezt a duót, (akinek a Holtpont bejön, annak ugye kötelező szeretnie:-) köszi a tippet, csekkolom a Paul-t. A Battle L.A. számomra óriási csalódás volt, még most is émelygek :( Pedig bírom a patrióta, epikus mozikat de ezt nem bírta a gyomrom.
A Gyllenhaal srácot a Bőrnyakúak óta bírom, a Forráskód nekem is nagyon bejött. Az igazi az lett volna, ha a film utolsó 3 perce nem kerül a mozikba, és az utolsó pillanat lett volna tényleg az utolsó. Ettől függetlenül jó film.
A Zúzmarás-t láttad? Nekem nagyon bejött, bírom a skandi stílust...,.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.07.08. 15:23:36

@pittlaren: Akkor én is köszi a tippet, nem láttam, de most utánaolvastam, jónak tűnik...

biker_kolee 2011.07.12. 19:03:29

Megyek is, "veszem meg". :)))

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2011.08.25. 21:52:48

Háhá, nagyon jó volt a Paul, bírom nagyon Simon Pegg-et. A Hot Fuzz a nyerő nálam, de ez szorosan felzárkózott:) Sigourney W. szerepeltetése egy "Idegen"-es filmben, zseniális kikacsintás, kár, hogy a legtöbb ajánló/plakát lelövi ezt a remek poént...

ha már Pegg: a Big Nothing-et láttad? A Pegg & David "Ross" Schwimmer páros is remek duó...a maguk módján:P

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.08.26. 09:35:00

@pittlaren: Naugye! Láttam, kicsit fekete, de nagyon jó móka! Ebben a műfajban még az Eltakarítónő tecc.

pittlaren · http://matchboxaddikt.blog.hu/ 2011.10.14. 00:34:13

@RÁJEN: Ha már idegenek, ha már Nick Frost: Az Idegen Arcok-at (Attack the Block) láttad? Most végeztem vele, nem volt rossz, bár a Haláli hullák hajnala-t (ugyanazok a producerei) vagy a Vaskabátok-at nem veri. Egynek nem rossz, bár - számomra - nem többszörnézős. Viszont szórakoztató.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.10.15. 15:14:35

@pittlaren: Köszi, már lehúztam, de még nem volt érkezésem.
süti beállítások módosítása