Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (78) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (180) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (40) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (165) subaru (6) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Sam. Joe: Örülök, hogy tetszik, nekem is bejön, és hihetetlen, mennyire más az autó kiállása így. (2024.04.08. 18:43) Megvan az arany!
  • Sam. Joe: Teljesen jó!!! Teljesen kielégítő a szakmunka, jó a szín, szép a felni, és szerintem ez a ballonos kaucsuk pont hogy NAGYON jól áll neki! "Gute Arbeit, Soldat!" (2024.04.06. 14:25) Megvan az arany!
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Utolsó 20

A hét témája: VW-invázió (3. rész)

RÁJEN 2011.11.23. 09:00

Mielőtt rátérnék a beharangozott Golfra, gyorsan boldog szülit kívánok apámnak, aki a típus bemutatásakor 45 éves volt - én pedig mínusz 1. Azt írja a magyar wiki, hogy "a Volkswagen cég a Bogár utáni korszakában, az 1970-es évek elején több modellel jelentkezett. Ezek közül a sportosabb modelleket (Passat, Scirocco) szelekről, míg a kevésbé sportos modelleket sportágakról (Polo, Golf) nevezték el." Én mondjuk mindig is azt hittem, hogy a Golf az első csoportba tartozik, az amerikai wiki már egy kicsit eltérően fogalmaz:

The Golf name is derived from the German word for Gulf Stream and the period in its history when VW named vehicles after prominent winds, including also the Passat (after the German word for Trade wind), Jetta (after the Jet stream), Bora (after Bora) and Scirocco (after Sirocco). "Golf" is also a sport, a theme that is shared with the Volkswagen Polo.

Nna. Deriválás ide vagy oda, térjünk a lényegre, Giugiaro mester remekművére, talán egy kicsit meglepő módon finn megvalósításban - egy 1:24-es Stahlberg formájában:

A finn könnyűipar csak két darabbal képviselteti magát a gyűjteményemben annak ellenére, hogy jó ideje küldi az ebay az újabb, újabb és újabb Stahlberg-feltűnéseket világszerte, de az áruk valahogy mindig felkúszik 50 dolcsi környékére, ami a szállítási költségekkel megterhelve már általában túlnő rajtam.

Ezért volt eleddig csak egy ilyenem, és ezért lett csak mostanra kettő. Százalékos növekményben azonban ez nem olyan rossz :) Ezt a példányt 1500 magyar forintért sikerült megkaparintanom, ami egyrészt jó szerencse, másrészt egy jól működő üzleti kapcsolat kérdése, ugyanis az eladójától már több mindent vettem retro-játék témában, így ha befut hozzá valami érdekesség, szokott szólni, mielőtt közhírré téteti. A kisautó nem makulátlan, sajnos hiánytalannak sem mondható, a hátsó lámpák mellett a tanksapka is missing in action, de meg tudom mutatni, milyennek kéne lennie:

Igaz, akkor valszeg egy pettyet többet is érne...

Kellemes napot!

Címkék: volkswagen vw stahlberg

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr753354685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.11.23. 10:04:08

Ha egyszer nagyon gazdag leszek, akkor minden kell, ami Stahlberg! Ez is nagyon állat, de mindegyik az, amit láttam eddig.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.11.23. 10:08:52

@Sam. Joe: Szívemből szólsz, ezzel én is pont így vagyok.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.11.23. 10:17:46

@RÁJEN: Az az igazság - de lehet, hogy már meséltem -, hogy ismerős gyerekének volt egy csomó Acélhegye, mind Volvók. Annak ellenére, hogy én már akkor bőven a "nem játszom én már ilyesmivel" korban voltam, ott brünnyögtem velük a szőnyegen.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.11.23. 10:22:38

@Sam. Joe: Hát egy kombi Kettes még kéne, meg mondjuk egy 900-as Saab, esetleg a kombi Merci, és akkor azt mondom, egy darabig rendben lennék Stahlbergileg... (Jut eszembe, végigpörgettem 95-96 körüli 900-as Saabokat a hasznaltautón, hát ha most kéne autót vennem, tudnék választani, basszus, 3-5e Ft környékén olyanokat kapni, amik megszólalnak...) Ha egyszer eljössz hozzánk, nálunk is brünnyöghetsz, megígérem ;)

Tommi 2011.11.23. 14:15:51

@RÁJEN: 3-500e környékén már 9000-est is kapni. ;-)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.11.23. 14:52:48

@Tommi: Igen, de az nekem kevésbé tetszik :P

Tommi 2011.11.23. 15:27:07

@RÁJEN: Viszont nagyobb, tehát kényelmesebb. ;-)

mbx porsche · http://matchboxmemories.hu 2011.11.23. 20:05:21

Nem rossz, de nekem a HW Golf jobban bejön ;-)
süti beállítások módosítása