Ahogy írtam korábban, a terv az, hogy a Golf elmegy. Persze az eladás, sőt a meghirdetés előtt azért van vele pár teendő, na erre vonatkozik a cím, miszerint elkezdődött. Első lépésként pótoltam a töredezett/hiányos első prizmákat ("index melletti vakborítás"), egy füst alatt lecseréltem az indexbúrákat is, azok is repedtek voltak, illetve a két hiányzó alsó kis rácsot is beszereztem újra és bepattintottam. Az utángyártott elemek egyik jellemző rákfenéje, hogy az istennek sem akarnak ugyanúgy illeszkedni a helyükre, mint a gyáriak. Ezért a bal prizmát és mindkét alsó rácsot kábelkötegelővel kellett biztosítani, hogy a durván kátyús magyar utakon lehetőleg sokáig a helyükön maradjanak.
A bal ajtózár is egy ideje megadta magát, így azóta csak a jobb oldalról lehetett bejutni az autóba, és igazság szerint a jobb kilincs sem volt már a helyzet magaslatán, jobbnak láttam ezt egyben orvosolni: vettem két szintén utángyártott kilincset komplett zárszerkezettel, de ezek beszerelését már szerelőre bíztam, tudom, milyen érzés kizárva lenni az autóból, ezt akartam elkerülni. Bekerültek, de ezekre is igaz, amit fentebb írtam, ha az újkori helyzet 100%, akkor ezek most 95-ösök. A nagyobb baj (nem is baj, csak kellemetlen), hogy ezekhez új kulcsok is jártak, így most bár bele tudom írni a hirdetésbe, hogy három (valójában öt) kulcs jár a kocsihoz :)
Pótoltam továbbá a jobb ülés támlaállító műanyag tekerőjét is, ami hiányzott, a balt még vagy másfél éve túrtam egy bontóban, ez új, utángyártott, talán 260 forint volt, és revelációként hatott, hogy tökéletesen passzolt a helyére. Vettem még két új pedálgumi-szettet is, a másik jó lesz a Ventóra, emezre pedig holnap reggel felpattintom az újakat. Szerencsére az autó beltere a nagyjából 160.000-es km-állás ellenére szinte makulátlan, bár ugye azt nem tudhatom, hogy a 160 valóban annyi-e vagy inkább 360, de mondom, az állapot (legalábbis belül) az elsőt támasztja inkább alá. Főleg, hogy a megvételkor szanaszét töredezett szellőzőrostélyokat a vonóhorog bontós beszerzésekor ugyancsak hibátlanokra cseréltem.
Az említett utángyártott elemeket egyébként az Auto Zubehör nevű, főleg német autókhoz való alkatrészek üzletéből szereztem be, jó szívvel ajánlom minden érintettnek, emberi árakon dolgoznak. Ja nem, a kilincseket a vateráról szereztem, asszem, 1200 Ft / pár áron. (Olyanok is, mindegy.) A prizmák darabját 920-ért adták, és ha valaki G3 lökhárító rácsot szeretne, jó, ha tudja, hogy 1660 magyar forintot kell kicsengetnie a párért. A legdrágább ebben az eresztésben az új index volt, oldalanként ez 1300 Ft, izzó nélkül. A pedálgumik talán 230 forintba kerültek, így összességében durván egy 10-esből megvolt az optikai tuning. Holnap még felpakolom a Vento kerekeit rá és lefényképezem, aztán jöhet a mehet!
Persze közben a másikhoz is vettem ezt-azt, pl. bontott gyári műanyag sárvédő-íveket, jól jön az parkoláskor, illetve hasonlóképp gyári VW-autóemelőt, mert az valahogy nem járt hozzá, no meg egy pár kisipari szélterelőt az első ablakokhoz, aminek dohányosként pontosan ismerem a gyakorlati hasznát, főleg esőben. Mindezt a vateráról.
Utolsó kommentek