Még mindig tart a mizéria, a döntés nehéz, viszont cseppet sem sürgős. Egész jó kis rozsdakupacokat lehet találni, erre jöttem rá a magyarországi autókínálat alsó felének szinte teljes áttanulmányozása során, ugyanakkor az is igaznak tűnik, hogy jót csak drágábban lehet venni, ez van. Mutatok majd ilyet is, de kezdem az olcsókkal megint:
50.000 forintot kérnek Nyíregyházán ezért a kissé viseletes Starletért, ami nem sok, viszont kevés, főleg ha igazak a leírtak. Vizsgát lehet rá pattintani 20-nál nem sokkal többért, és egy ekkora autónál az átírás sem belezős horror. De azért nem teljes a bizadalmam...
140.000 a kis fehér Corolla, és ha igaz, fel lett benne újítva ez-az, jó pont a vonóhorog és hogy ránézésre nem olyan, mint az ementáli. Rajta a listán. (10-zel többért van belőle piros is, ami bár dízel, nem meggyőzőbb.)
Ha van 150.000 forintunk, azért már bizony lehet kapni magyar papíros Subarut is, igaz, vállalható állapotút csak a Justy-k közül. Ez a fehér nekem szimpi, és mivel valószínűleg legfőképp télen használnám, biztos jókat tudnék vele mókázni a hóban. Az is igaz, hogy hó télen sincs többet egy hétnél, de mindegy, kicsire nem adunk.
200.000-ért is van apró Subaru, de nem gondolnám, hogy a 700 köbcentis motor kihozná belőlem a vadállatot - persze valszeg a fogyasztása is baráti szinten marad. Egész jól néz ki, úgy tűnik, vigyáztak rá rendesen, valami jó kis felnikkel meg lehetne még bolondítani, de hát álmodik a nyomor, majd akkor beszélünk ilyesmiről, ha eljön az ideje.
Szintén 2 kiló, de már fiatalabb a Subinál az újabb Corolla, amelynek a formájáért annyira nem vagyok oda, az ezt megelőző generáció sokkal jobban bejön, de ebben a kategóriában azért készülök pár kompromisszumra... Szépen kitakarították ráadásul, és mivel szervós, a párom is tudná vezetni, ha úgy hozná a szükség.
Na itt álljunk meg egy szóra! Talán feltűnt, hogy francia autók nem szerepeltek a listában (jaja, olaszok sem, de még sorolhatnám), viszont rákérdezett valaki a 306-osra, hogy azzal miért nem számolok? A rövid válasz, hogy ugyanazért, amiért Clióval és Puntóval sem: csak. Botorság lenne tőlem azt állítani, hogy ezek mind szarok, Clióm ugye volt, és összesen hármat is használtam, de nem szerettem a típusba. Egy volt kollégám viszont már anno is nagyon dicsérte a 306-ost, illetve pont mostanában olvastam a Nepperűző pozitív nyilatkozatát is a típusról, szóval rákerestem. Az általam preferált ársávban bizony vannak már szép darabok, mutatok is egyet, amit simán el tudnék képzelni - de nem magamnak, ez még mindig olyan csajos nekem, szóval ha fordulna a kocka, és mégis a páromnak vennénk valamit, akkor azt mondom, simán felírhatjuk ezt is a megnézendők közé:
Már ha nem is pont ezt a nagyobb motor miatt, de valami ilyesmit.
Ahogy írtam korábban, 2-3 kiló körül nézegetek, tehát a dízel Vento szinte bele is fér a 325 ezres (irány?)árával, ennyit talán alkudni is lehet. (Update: jóárasították 295-re időközben.) Vonóhorog, sportülés, ha nem rohad az alja, még akár érdekes is lehet, felírtam.
A 350 ezres árú Micra sem lehet túl nagy melléfogás, bár a hazai ötajtós Micra-kínálat legalján tanyázik, és lehet, hogy nem véletlenül. Vonóhorga nincs, ami kár, illetve a bordóért sem vagyok oda, de azért elmentettem.
A mai utolsó versenyző erősen kilóg a mezőnyből, no nem a típusával, hanem a 390.000-es árával. Igaz, ezért ABS-t, klímát, vonóhorgot, központi zárat, elektromos ablakot, szervokormányt, és téli-nyári gumigarnitúrát kínál, tehát egy teljes értékű és a látottak alapján nagyon jó állapotú családi autót összességében. Hm. Az ára viszont - nem az autóhoz képest! - túl magas, na de majd meglátjuk. A tippeket, tanácsokat továbbra is szívesen látom! (Update 2: szerdán vagy csütörtökön írtam ezt a bejegyzést, de már három hirdetés el is tűnt a rendszerből, szóval úgy tűnik, jól pörögnek ezek az olcsó szirszarok...)
Utolsó kommentek