Ha eltévedtél volna

Kis kattintás, nagy öröm!

Címkék

ambulance (39) bogár (144) bond (26) burago (17) carspotting (782) cikk (6) coca cola (3) corgi (57) darda (2) dickie (3) dinky (5) ebay (7) eladó (16) ertl (3) film (183) filmhíradó (11) greenlight (8) grell (8) guisval (3) helikopter (21) hellókarácsony (17) honda (77) hot wheels (420) husky (1) ites (2) jada toys (8) játék (77) johnny lightning (32) kártya (5) könyv (9) lego (179) lledo (2) maisto (35) majorette (117) matchbox (462) mercedes (83) military (86) moszkvics (4) muscle (260) mustang (94) noname (59) norev (23) picasso (39) playart (6) police (238) polistil (12) realtoy (24) reklám (144) retro (869) revell (1) schuco (5) siku (72) solido (3) stahlberg (9) star wars (164) subaru (5) superkings (20) suzuki (8) taxi (23) tomica (90) toyota (10) vatera (8) volkswagen (372) volvo (123) vw (363) welly (16) wish (10) yamaha (9) zene (92)

Utolsó kommentek

  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: A rendőrök is ezt javasolták először, de megnéztem Rikárdó adatlapját, és olyan sittes kalandokról mesélt, hogy inkább nem mertem megadni neki a nevem és a telefonszámom - ezt elm... (2024.03.09. 20:41) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: @RÁJEN: hát ismerve a rendőrség működését... én valószínűleg bejelentkeztem volna vevőként és az átvételhez hívtam volna a rendőröket. Persze lehet, hogy csak postázva vállalta volna a nyomorult, ak... (2024.03.09. 11:09) KTM Chicago v2
  • RÁJEN: @Mesterséges Geci: Hát ne tudd meg, de pár nappal a lopás után feltűnt a bringám (megszokásból írtam így, holott már sajnos ugye nem az enyém) a marketplace-en, egy Rikárdó árulta elég kedvező áron,... (2024.03.08. 18:53) KTM Chicago v2
  • Mesterséges Geci: 1. Lopott bringák sorsa (rendőrségi info szerint) a legtöbb esetben, hogy alkatrészként adják tovább. 2. Black&decker??? Szerintem vegyél egy lakatot azt az izét meg... felejtsd el! ;) Kryptonit... (2024.03.04. 18:20) KTM Chicago v2
  • Ződ2000: @RÁJEN: Mondjuk a 959 egy elég stabil műszaki alap volt a Dakarra... :) (2024.02.19. 19:29) Válogatás a 80-as évek legnagyobb slágereiből Vol 2.
  • Utolsó 20

T3

RÁJEN 2013.10.27. 08:00

Még mindig tart a mizéria, a döntés nehéz, viszont cseppet sem sürgős. Egész jó kis rozsdakupacokat lehet találni, erre jöttem rá a magyarországi autókínálat alsó felének szinte teljes áttanulmányozása során, ugyanakkor az is igaznak tűnik, hogy jót csak drágábban lehet venni, ez van. Mutatok majd ilyet is, de kezdem az olcsókkal megint:

hahu_starlet50.jpg50.000 forintot kérnek Nyíregyházán ezért a kissé viseletes Starletért, ami nem sok, viszont kevés, főleg ha igazak a leírtak. Vizsgát lehet rá pattintani 20-nál nem sokkal többért, és egy ekkora autónál az átírás sem belezős horror. De azért nem teljes a bizadalmam...

hahu_corolla140.jpg140.000 a kis fehér Corolla, és ha igaz, fel lett benne újítva ez-az, jó pont a vonóhorog és hogy ránézésre nem olyan, mint az ementáli. Rajta a listán. (10-zel többért van belőle piros is, ami bár dízel, nem meggyőzőbb.)

hahu_justy2.jpgHa van 150.000 forintunk, azért már bizony lehet kapni magyar papíros Subarut is, igaz, vállalható állapotút csak a Justy-k közül. Ez a fehér nekem szimpi, és mivel valószínűleg legfőképp télen használnám, biztos jókat tudnék vele mókázni a hóban. Az is igaz, hogy hó télen sincs többet egy hétnél, de mindegy, kicsire nem adunk.

hahu_justy1.jpg200.000-ért is van apró Subaru, de nem gondolnám, hogy a 700 köbcentis motor kihozná belőlem a vadállatot - persze valszeg a fogyasztása is baráti szinten marad. Egész jól néz ki, úgy tűnik, vigyáztak rá rendesen, valami jó kis felnikkel meg lehetne még bolondítani, de hát álmodik a nyomor, majd akkor beszélünk ilyesmiről, ha eljön az ideje.

hahu_corolla200.jpgSzintén 2 kiló, de már fiatalabb a Subinál az újabb Corolla, amelynek a formájáért annyira nem vagyok oda, az ezt megelőző generáció sokkal jobban bejön, de ebben a kategóriában azért készülök pár kompromisszumra... Szépen kitakarították ráadásul, és mivel szervós, a párom is tudná vezetni, ha úgy hozná a szükség.

Na itt álljunk meg egy szóra! Talán feltűnt, hogy francia autók nem szerepeltek a listában (jaja, olaszok sem, de még sorolhatnám), viszont rákérdezett valaki a 306-osra, hogy azzal miért nem számolok? A rövid válasz, hogy ugyanazért, amiért Clióval és Puntóval sem: csak. Botorság lenne tőlem azt állítani, hogy ezek mind szarok, Clióm ugye volt, és összesen hármat is használtam, de nem szerettem a típusba. Egy volt kollégám viszont már anno is nagyon dicsérte a 306-ost, illetve pont mostanában olvastam a Nepperűző pozitív nyilatkozatát is a típusról, szóval rákerestem. Az általam preferált ársávban bizony vannak már szép darabok, mutatok is egyet, amit simán el tudnék képzelni - de nem magamnak, ez még mindig olyan csajos nekem, szóval ha fordulna a kocka, és mégis a páromnak vennénk valamit, akkor azt mondom, simán felírhatjuk ezt is a megnézendők közé:

pug.jpgMár ha nem is pont ezt a nagyobb motor miatt, de valami ilyesmit.

hahu_vento.jpgAhogy írtam korábban, 2-3 kiló körül nézegetek, tehát a dízel Vento szinte bele is fér a 325 ezres (irány?)árával, ennyit talán alkudni is lehet. (Update: jóárasították 295-re időközben.) Vonóhorog, sportülés, ha nem rohad az alja, még akár érdekes is lehet, felírtam.

hahu_micra.jpgA 350 ezres árú Micra sem lehet túl nagy melléfogás, bár a hazai ötajtós Micra-kínálat legalján tanyázik, és lehet, hogy nem véletlenül. Vonóhorga nincs, ami kár, illetve a bordóért sem vagyok oda, de azért elmentettem.

hahu_corolla390.jpgA mai utolsó versenyző erősen kilóg a mezőnyből, no nem a típusával, hanem a 390.000-es árával. Igaz, ezért ABS-t, klímát, vonóhorgot, központi zárat, elektromos ablakot, szervokormányt, és téli-nyári gumigarnitúrát kínál, tehát egy teljes értékű és a látottak alapján nagyon jó állapotú családi autót összességében. Hm. Az ára viszont - nem az autóhoz képest! - túl magas, na de majd meglátjuk. A tippeket, tanácsokat továbbra is szívesen látom! (Update 2: szerdán vagy csütörtökön írtam ezt a bejegyzést, de már három hirdetés el is tűnt a rendszerből, szóval úgy tűnik, jól pörögnek ezek az olcsó szirszarok...)

Címkék: vw wish

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szirszarjaim.blog.hu/api/trackback/id/tr55592345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2013.10.27. 09:32:07

Én is erősen agyalok mostanában egy városi autón, hogy kíméljem a "nagyot", de tavasznál előbb nem lesz belőle semmi.
A lehető legigénytelenebb, legpuritánabb kell. Elsősorban háromajtós Saxo/106, amiben gondolkozom. Sajnos a jó 1.5D-ket elég drágán mérik, 1.4 elvétve akad, normális pláne, szóval 1.0 vagy 1.1.
A közvélekedés szerint a francia szar (én ebben nem hiszek), ezért elég nyomott áruk van.

Cinquecentó jön még szóba. Annál puritánabb autó nincs.

A Subarut illetően megértelek, mikor leesik a hó, mindig rámjön, hogy kéne egy 4WD. De emberi áron szerintem nincs olyan, amiben jó is a hajtás, magyar papíros, nem lóg teljesen a bele, és használható szaladgálós autóként egész évben. Ami van, az meg Swift...

306-osom volt, én is tudom ajánlani. Az előző autóm egy 1.6 szedán volt, és bírta a strapát, pedig hajtottam. A hátsó futóművön kívül nagyon nagy baja nem lehet.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.10.27. 09:36:16

@Leadfoot: Hát, ha nem lenne feltétel az 5 ajtó, már rég vettem volna egy Cinquecentót, azt imádom formára is, vezettem is, nagyon jópofa kiskocsi. Vagy Seicentót, mindegy. De tényleg kell az 5 ajtó, sajnos ez nem kérdés :(

amenta 2013.10.27. 17:04:25

Én nagyon szoktam szidni a francia autókat (nem véletlenül, autószerelő vagyok, szoptam már velük csúnyán) de franciákból is van, ami jó, csak ritka. Na a 306-os pont egy ilyen!

AZ egyik helyen ahol dolgoztam/dolgozok van egy már 12 éve, kis 1.4-es kombi, újonnan vették, családi autó volt, most már melós, hajtja mindenki a cégnél, nálam fordult át 300.000-re két három évvel ezelőtt. De ez idő alatt csak a kopó fogyó alkatrészeket kellett rajta cserélni, meg ami sofőr error.

Ami vicc, hogy iszonyatosan brutál jól megy még ezzel a kis gyűszűnyi 1.4-es motorral is, a nagy kaszni ellenére, ráadásul egy olyan futómű van alatta, amit nem akar az ember elhinni. Ahova teszed, oda fordul, bárhol, bármikor, bármilyen tempónál. Mint ami sínen megy. Nem tolja az orrát, nem húzza a seggét, egyszerűen zseniális. Hihetetlenül élvezetes autózni vele, még ha csak hétköznapi lótifuti van is, mert az élmény gokart szerű, és városban cikázni a sorok között kevés jobbat találni szerintem. És nem kell nagy tempó az élvezkedéshez. :)

Ülj be egybe, próbáld ki, ami jó, meg fog tetszeni, nem akarsz majd kiszállni belőle. :)

/egyébként én egy vectrát hajtok, és a családban mindenkinek az van/

amenta 2013.10.27. 17:05:48

Egyetlen nagy problémát tudnék felróni a 306-nak, az pedig a müanyag búrás első lámpa.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.10.27. 17:41:51

@amenta: Köszi a tippet, próbálok majd egyet, de nekem most az 1.4 valszeg sok lenne. Viszont ha már írtál: típushibának írják a hátsó futóművet, mekkora gond ez és mibe kerül, ha betérdel?

amenta 2013.10.27. 19:32:29

Na igen, a torziós hátsó futómű. Igazából 306-ot még nem láttam/hallottam letérdelni, bár tény, hogy a xsara, megané stb. amik ugyanilyenek, azok szoktak. Régebben csak a komplett csere volt megoldásnak, de ma már vannak a javításra szakosodott műhelyek, árat sajnos nem tudok mondani.

Ati73 2013.10.27. 23:42:25

Jól beugrattál a T3 címmel! Azt hittem buszozunk :)
Ha már itt vagyok, kérdezek. Miért csak magyar oldalon keresgélsz autót?
Ki lehet fogni jó kis autókat Ausztriában. Regadóval együtt is beleférnél 300-ba.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.10.28. 08:42:38

@amenta: Utoljára a Bogaramban volt torziós rugó hátul, annak mondjuk nem is volt soha baja, pedig hát nem volt fiatal.
@Ati73: Igen, köszi, rajta vagyok, csak az ottani találatokat még nem dolgoztam fel.

latyusa 2013.10.28. 19:02:45

306 1.9 TD-m van. Tényleg nem elromlós fajta. 94-es, most csináltattam a hátó futóművem 1 hónapja, 40 papír 2 év garival (mondjuk 2 havonta zsírozni kell). De ha kétévente 40-et rá kellene költenem, az sem érdekelne. Nem rozsdásodik, ott sem, ahol leverődött róla a festék. Csak ajánlani tudom bárkinek. A TD-m 6 körül eszik, de mindig tiprom. Szívó dízellel örökös, mint a nyomorúság. A benzinesek sem lehetnek rosszak. Hegyekben áll a bontott alkatrész, ha törne, és az első szériához olcsó is. Nem tudom, hogy hány literes a csomagtartó, de meglepően nagy, nézz meg egyet. Titkos tipp Citroen ZX ugyanaz mint a 306, de semmi ára. Hülyeség, hogy a francia szar. BOSCH az adagoló, generátor, fűtőmotor + ezer dolog. Lenne rá keret, de nem cserélem le. Próbálj ki egy jót, és meg fog tetszeni! Mondjuk az enyém fekete, de egy fehér sem tudom miért lenne csajos!? Golf 2 GTD-m volt előtte, de nem egy kategória a 2 autó. Tényleg túlárazott a VW ez tapasztalat. Barátkozz a 306/ZX-szel nem bánod meg!

jewdi76 2013.10.30. 13:36:47

Toyota corolla vagy swift. Én ezt vennék, a többi ritkasága okán szerintem gondot okozhat ha baj van (a 100-200-as kategória), és huszonéves kocsinál könnyen van baj ebben az árkategóriában. Esetleg a 306, ha a tapasztalatok tényleg ennyire jók vele (amúgy nem ajánlanám jó szívvel a francia kocsikat ennyi idősen). Nekem egy 99-es swift a napi nyúzós kocsim (200.000 km). Hobbinak meg ott a garázsban a kis kedvenc, ami se esőt, sem havat nem lát. A swiftnél is bele lehet nyúlni lepukkantba, mert sokan hiszik elnyűhetetlennek, de az olaj le nem cserélését azok sem szeretik, és a féltengelyeket is ki lehet könyököltetni "nagyonokos" vezetéssel, de jócskán vannak bagóért fenntartható jó állapotú kocsik. A swift okos megoldás, de sokaknál a sznobéria győz az ész felett, és erre még ma is büszkék.

jewdi76 2013.10.30. 13:46:25

kb egy hónapja vettem egy 1 litéres swiftet haveromnak 370-ért 18.000 km-el. És tényleg 18.000 volt benne, még az eredeti michelin gumikkal szerelve (csereérett is, de nem a kopás miatt. :o)), és a gyári matt védő vax még nem volt lemosva a motortérben és a blokkról. Egy mozgássérült fickóé volt. Automata váltóval. Igaz hogy attól sokan félnek, de a tapasztalatok azt mondják, hogy még egyet nem javítottak, a feleségének pedig pont ez kellett, mert váltani nem tud. Ja és a rozsda amit még figyelni kell ezeknél. Ennek a swiftnek ezzel sem volt baja, teljesen gyári állapotban van kívül-belül.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.10.30. 13:49:01

@latyusa: Köszönöm a részleteket, átgondolom. A ZX formára jobban tetszik a Pugnál, praktikum miatt pedig a kombija, meglátjuk.
@jewdi76: Neked is köszi a hsz-t. Egy kihasználatlan Swift van a családban, apámé, simán használatba vehetném, de az a kocsi nekem formára annyira nem tetszik, hogy ezzel a megoldással csak végső esetben élnék. És ez nem sznobéria, érted, hasonló kategóriát keresek árban és tudásban is, csak egyszerűen nem tetszik, ahogy kinéz szerencsétlen. Lásd még Tommi hasonló megfontolásból eredő keresgélését ;)

jewdi76 2013.10.30. 14:43:21

Értem, és nem is szándékom feltétlenül meggyőzni téged (de), viszont pont ez az az ár- és állapot kategória aminél már nem fontos hogy néz ki "szerencsétlen". Itt már ez a szempont is sznobériának számít. :) Ízlések és pofonok,ez igaz, ha nem tetszik, nem tetszik, bár nem értem mi tetszik akkor a fentiekben? Formára ugyan olyan szinte mind mint a swift, egyszerűek mint a faék. Talán csak a 306 és a Micra stílusosabb/karakteresebb hajszállal. A swift egy egyszerű forma,nem szép, de nincs is baj vele. A "kicsi kevés könnyű szép" jegyében született. Elvisz A-ból B-be olcsón, megbízhatóan, és ez a lényeg. A GTI meg még szép is, de abból nem találsz jót 700 alatt, már ha egyáltalán találsz.

jewdi76 2013.10.30. 14:45:16

Amúgy meg remélem találsz egy jó kis kocsit magadnak aminek örülsz, bármi legyen is az.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.10.30. 14:55:25

@jewdi76: Nyilván azt is nagyon nehéz megmagyarázni (és persze nem is szükséges), miért nem tetszik a Swift és miért igen a többi. Apróságok, arányok, érdekes részletek - vagy pedig ezek hiánya, amik számítanak. A régi Corolláról írtam a témában korábban (lásd a T és T2 c. bejegyzéseket, bár valszeg lesz T4 is), hogy gyerekkoromban volt ilyen poszterem a falon (az autó bemutatása környékén, tehát nem mostanában), így ott adott egy szikra érzelmi faktor. A Starlet pedig (hasonlóan a "bakancs" Micrához) mokánysága révén valahogy sokkal vagányabb, a kis Subik pedig helyesen bumfordiak, viccesek - akár csak a korábban mutatott Daihatsu Hijet, ami még mindig titkos befutó...

jewdi76 2013.10.30. 15:17:44

Mitsu lancer evo, meg impreza kéne nekünk napi használatra, csak nem olyan világot élünk.:)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2018.02.01. 13:09:40

@Ferenc Ruga: Érdekes, amit írsz, mert a nagyjából hasonló paraméterekkel bíró kis Altónk ennél nagyságrendekkel többet fogyaszt, ráadásul műszakilag sincs annyira a topon. Nyilván ez abból is adódik, hogy a Subaru japán, az Alto meg indiai...
süti beállítások módosítása